Data: 2011-11-06 23:54:52 | |
Autor: Krzysztof Naworyta | |
V-brake a zmiana dętki | |
Witam,
Pytanie z rodzaju "a co mi tam, najwyżej mnie zjedz±...". Mam długie v-brejki, które zatrzymuj± się na rurkach tylnego trójk±ta. No i wyjęcie/osadzenie koła z szersz± opon± staje się problematyczne. Na razie mam trzy rozwi±zania: - szarpać/pchać aż wyjdzie/wejdzie (czasami wyrywaj±c wymienn± okładzinę v-ki) - spu¶cić powietrze przed wyjęciem / pompować dopiero po założeniu - poluzować ¶ruby v-ki, obrócić, a potem ustawiać wszystko od nowa. Każda ma jakie¶ wady ;) Ciężko mi wyobrazić sobie jeszcze inny wariant, ale wła¶nie o to pytam :) -- KN |
|
Data: 2011-11-07 00:06:39 | |
Autor: geos | |
V-brake a zmiana dętki | |
Krzysztof Naworyta wrote:
Każda ma jakie¶ wady ;) nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale ja zwyczajnie wyci±gam fajkę z zaczepu. po tym zabiegu ramiona hamulca się rozchodz± i jednym ruchem wyci±gam koło. pozdrawiam, geos |
|
Data: 2011-11-07 01:55:29 | |
Autor: Krzysztof Naworyta | |
V-brake a zmiana dętki | |
geos napisał(a):
nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale ja zwyczajnie wyci±gam fajkę z Oczywi¶cie rozpinam v-ki :) Tylko, że podczas rozwierania napotykaj± one rury tylnego trójk±ta. -- KN |
|
Data: 2011-11-07 09:47:49 | |
Autor: geos | |
V-brake a zmiana dętki | |
Krzysztof Naworyta wrote:
Oczywi¶cie rozpinam v-ki :) hmm.. z ciekawo¶ci: możesz wrzucić jakie¶ zdjęcie jak to wygl±da? pozdrawiam, geos |
|
Data: 2011-11-07 10:13:36 | |
Autor: Romal | |
V-brake a zmiana dętki | |
Krzysztof Naworyta wrote:
Oczywi¶cie rozpinam v-ki :) To chyba norma. We wszystkich czterech rowerach, ktore w tej chwili mam pod ręk±, klocki opieraj± sie o rurę tylnego trójk±ta. Czyżby¶ zakładał za szerokie opony? Trochę luzu między opon± a ram± by się przydało, choćby po to, żeby nie zapychało się to błotem. Chyba, że masz odpowiednio wygięt± w tym miejscu ramę. Ale wtedy... klocki też rozejd± sie szerzej. Nie potrafie sobie wyobrazić Twojego problemu. -- Romal www.sakwiarz.pl |
|
Data: 2011-11-07 18:00:17 | |
Autor: biodarek | |
V-brake a zmiana dętki | |
W dniu 2011-11-07 10:13, Romal pisze:
Oczywi¶cie rozpinam v-ki :) Tak, też mi tylne widełki nie pozwalaj± wystarczaj±co odsun±ć klocków. Mnie natomiast dziwi co¶ innego - w tytule chodzi o wymianę dętki, więc i tak się spuszcza powietrze z koła lub już "spuszczone", prawda? A zakładać można koło tylko lekko napompowane. Co innego, je¶li trzeba zdejmować koło do transportu, ale tutaj dętki się nie zmienia :) -- biodarek |
|
Data: 2011-11-08 10:43:01 | |
Autor: Krzysztof Naworyta | |
V-brake a zmiana dętki | |
biodarek napisał(a):
(...) Tak, też mi tylne widełki nie pozwalaj± wystarczaj±co odsun±ć klocków. Oj, to przyklad był :) A z pompowaniem jest niestety tak jak mówi Jan Cytawa: pompujesz do oporu a potem sobie przypominasz, że najpierw trzeba było koło założyć... Pół biedy w domu, dylemat zaczyna się gdzie¶ w trasie :))) -- KN |
|
Data: 2011-11-07 00:17:18 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
V-brake a zmiana dętki | |
On 2011-11-06, Krzysztof Naworyta wrote:
Witam, .... Co oznacza, że "długie v-brejki zatrzymują się na rurkach tylnego trójkąta"? Znaczy nawet po rozpięciu są jakoś dziwacznie czymś przyblokowane? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-11-07 01:53:52 | |
Autor: Krzysztof Naworyta | |
V-brake a zmiana dętki | |
Jan Srzednicki napisał(a):
(...) Co oznacza, że "długie v-brejki zatrzymują się na rurkach tylnego Oczywiście, że rozpinam V-ki :) Tak, są na tyle długie, że zatrzymują się na rurze tylnego trójkąta. Gdyby pivot był dłuższy o 1,5cm... Dla standardowych opon ze stosunkowo niewielkimi klockami to nie problem - mieszczą się. Ale dla mojego tylnego maxxisa 1,95 rozwarcie jest już za małe... -- KN |
|
Data: 2011-11-07 06:37:58 | |
Autor: PeJot | |
V-brake a zmiana dętki | |
W dniu 2011-11-07 01:53, Krzysztof Naworyta pisze:
Dla standardowych opon ze stosunkowo niewielkimi klockami to nie problem - Poszukaj może krótszych klocków. Albo skróć te co masz. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-11-07 09:45:18 | |
Autor: PeJot | |
V-brake a zmiana dętki | |
W dniu 2011-11-07 06:37, PeJot pisze:
Poszukaj może krótszych klocków. Albo skróć te co masz. Albo jeśli klocki niesymetryczne, zamień stronami. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-11-07 12:48:13 | |
Autor: robert | |
V-brake a zmiana dętki | |
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):
W dniu 2011-11-07 01:53, Krzysztof Naworyta pisze:Nie musisz skracać klocków. Wyjmij koło i sprawdĽ o ktor± czę¶ć klocka opiera się opona. Nastepnie ostrym nożykiem odetnij ten fragment. O ile dobrze pamietam to sko¶ne cięcie dolnego brzegu (przynajmniej u mnie tak było). Strasznie mnie to wkurzało bo transportuję rower z zdjętym kołem i spuszczanie nie wchodziło w grę. Oczywi¶cie możesz zmienic klocki na niższe albo czekać aż się trochę zetr± :) -- |
|
Data: 2011-11-07 08:45:57 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
V-brake a zmiana dętki | |
Dnia Mon, 7 Nov 2011 01:53:52 +0100, Krzysztof Naworyta napisał(a):
Tak, s± na tyle długie, że zatrzymuj± się na rurze tylnego trójk±ta. Urżnij klocki o tyle :) -- Jacek |
|
Data: 2011-11-07 10:55:53 | |
Autor: cytawa | |
V-brake a zmiana dętki | |
Krzysztof Naworyta pisze:
Oczywiście, że rozpinam V-ki :) Rzeczywiscie czesto dla szerszych opon jest taki problem. I jak piszesz mozna albo spuscic powietrze albo poluzowac jeden klocek. Z mojej praktyki naczesciej stosuje drugi sposob. O ile przy sciaganiu kola spuszczenie nie jest problemem o tyle przy wpychaniu kola czesto narusza sie ustawienie klocka i koniec koncow i tak go trzeba regulowac. A poza tym szyciej jest odkrecic i doregulowac niz pompowac. Bardzo czesto zdarza sie przy lataniu detki czy jej wymianie, ze po napompowaniu okazuje sie, iz niepotrzebnie sie pompowalo z powodu jw. I wtedy nie mam juz nastroju by spuszczac powietrze. :) Wole odkrecic. Jan Cytawa |
|
Data: 2011-11-07 13:44:01 | |
Autor: szufla | |
V-brake a zmiana dętki | |
Z mojej praktyki naczesciej stosuje drugi sposob. O ile przy sciaganiu kola spuszczenie nie jest problemem o tyle przy wpychaniu kola czesto narusza sie ustawienie klocka i koniec koncow i tak go trzeba regulowac. To co ty, palcami dokrecasz te klocki, ze ci sie przestawiaja ? A poza tym szyciej jest odkrecic i doregulowac niz pompowac. Zalezy jaka pompka. sz. |
|
Data: 2011-11-08 09:40:42 | |
Autor: cytawa | |
V-brake a zmiana d�tki | |
szufla pisze:
To co ty, palcami dokrecasz te klocki, ze ci sie przestawiaja ? Jestem silny w palcach. Zalezy jaka pompka. Szara. Jan CYtawa |
|
Data: 2011-11-08 14:23:39 | |
Autor: szufla | |
V-brake a zmiana d?tki | |
To co ty, palcami dokrecasz te klocki, ze ci sie przestawiaja ? Jak widac niewsytarczajaco, proponuje skorzystac z kluczyka. Zalezy jaka pompka. Szara ma zbyt mala pojemnosc. Skorzystaj z nabojow CO2 albo kup sobie czarna. sz |
|
Data: 2011-11-08 08:07:21 | |
Autor: Henio | |
V-brake a zmiana d?tki | |
A tak wła¶ciwie w czym jest problem, żeby napompować koło już
założone, że tak się przed tym bronicie? I co za różnica czy w domu czy w terenie? Tak się zastanawiam, bo mi nie robi różnicy czy pompuję w domu czy w terenie i czy koło leży czy jest już przykręcone (nie robi również różnicy to czy leży na podłodze, ziemi, asfalcie, betonie czy na stole) |
|
Data: 2011-11-08 23:32:57 | |
Autor: Krzysztof Naworyta | |
V-brake a zmiana d?tki | |
Henio napisał(a):
A tak wła¶ciwie w czym jest problem, żeby napompować koło już Cóż, cieszymy się Twoim szczę¶ciem... -- KN |
|
Data: 2011-11-07 11:03:17 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
V-brake a zmiana dętki | |
Krzysztof Naworyta <k.naworyta@datacomp.com.pl> napisał(a):
Jan Srzednicki napisał(a): Dziwna sprawa. Mam w sumie szesc rowerow z v-kami (i.e. moje i rodziny) i nigdzie takich problemow nie mam. Ty nie zalozyles tych klockow na odwrot? One nie sa symetryczne, z jednaej strony siegaja znacznie dalej od mocowania, niz z drugiej... -- rmikke -- |
|
Data: 2011-11-08 10:45:37 | |
Autor: Krzysztof Naworyta | |
V-brake a zmiana dętki | |
Ryszard Mikke napisał(a):
(...) Dziwna sprawa. Mam w sumie szesc rowerow z v-kami (i.e. moje i rodziny) i Owszem, maj± nawet oznaczenia L/R oraz strzałkę gdzie jest przód :) Na przednim widelcu opiera się dłuższe ramię klocka, na tylnym trójk±cie to krótsze. -- KN |
|
Data: 2011-11-08 11:34:09 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
V-brake a zmiana dętki | |
Krzysztof Naworyta <k.naworyta@datacomp.com.pl> napisał(a):
Ryszard Mikke napisał(a): Taaak, sprawdzilem organoleptycznie i u mnie jednak tez sie opiera. Tyle, ze rozlazi sie na tyle szeroko, ze dwucalowa opona wylazi bez problemu (a 1.75 to nawet kiedys zdjalem bez rozpinania hamulcow ;) ), moze masz wezsze te widly... -- rmikke -- |
|
Data: 2011-11-07 07:16:50 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
V-brake a zmiana dętki | |
"Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote in message news:slrnjbe8se.2es5.w_at_wrzask_dot_ploak.pl... Co oznacza, że "długie v-brejki zatrzymują się na rurkach tylnego aut(h)or miał zapewne na myśli klocki - to akurat normalne, że zatrzymują się na widełkach. Ale rama chyba musi być stosunkowo stara, z wąskimi widłami, skoro nawet opony < 2'' się nie mieszczą. Nic raczej tu się nie wymyśli, pozostaje tylko lekkie spuszczenie powietrza albo bardziej upierdliwe przekręcanie klocków. pozdr |
|
Data: 2011-11-08 11:23:21 | |
Autor: Flower of Scotland | |
V-brake a zmiana dętki | |
Wojtek Paszkowski <wo.pa@pocztanawirtualnej.pl> napisał(a):
W rowerze Kross A6 2009 ten problem występuje. Tył jest tak wyprofilowany, że tylnego koła się nie wyjmie z napompowan± opon±. -- |
|
Data: 2011-11-07 08:35:59 | |
Autor: szufla | |
V-brake a zmiana dętki | |
Jak mam idealnie ustawione hamulce to spuszczam powietrze.
sz. |
|
Data: 2011-11-07 09:43:34 | |
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak | |
V-brake a zmiana dętki | |
- spu¶cić powietrze przed wyjęciem / pompować >dopiero po założeniu Ta metoda ma stosunkowo najmniej wad. Nie trzeba potem regulować hamulcy. Nie musisz ponadto spuszczać całego powietrza z opony. W wiekszo¶ci przypadków wystarcza do 1 atmosfery i już pójdzie. Po wyjęciu i założeniu dopompowujesz i jedziesz. |
|
Data: 2011-11-08 10:32:16 | |
Autor: Krzysztof Naworyta | |
V-brake a zmiana dętki | |
Krzysztof Naworyta napisał(a):
Pytanie z rodzaju "a co mi tam, najwyżej mnie zjedz±...". Dziękuję wszystkim za odzew. Gwoli uzupełnienia: tak, rowerek nie jest nowy. To peugeot sprzed 15-16 lat. Rozstaw tylnych pivotów (od ¶rodka do ¶rodka) wynosi 3 cale (76mm), przednich (sztywny widelec) 84mm (3+1/4 cala?) . Nie mam w tej chwili na czym sprawdzić jak to się ma do obecnych standardów. Najbardziej spodobał mi się sposób, jaki podał mi kolega Damian, wysyłaj±c maila (chyba omyłkowo) na priv: Odkręcić po prostu jedno całe ramię, a nie klocek! W zasadzie nie rozumiem dlaczego sam nigdy o tym nie pomy¶lałem :))) Chyba dlatego, że tu trzeba trochę się nakręcić, a luzowanie klocka to w zasadzie pół obrotu... Tyle, że potem nie trzeba nic od nowa ustawiać. Jeszcze raz dzięki za masowy odzew. -- KN |
|
Data: 2011-12-15 09:00:00 | |
Autor: Vince | |
V-brake a zmiana dętki | |
Wariant nr 2 chyba do¶ć zno¶ny. Chyba, że pompujesz AZOTEM
Pozdrawiam, M. Użytkownik "Krzysztof Naworyta" <k.naworyta@datacomp.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j9738d$aom$1news.onet.pl... Witam, |