V-brake a zmiana dętki

Data: 2011-11-08 10:32:16
Autor: Krzysztof Naworyta
V-brake a zmiana dętki
Krzysztof Naworyta napisał(a):

Pytanie z rodzaju "a co mi tam, najwyżej mnie zjedzą...".
Mam długie v-brejki, które zatrzymują się na rurkach tylnego trójkąta.
No i wyjęcie/osadzenie koła z szerszą oponą staje się problematyczne.
Na razie mam trzy rozwiązania:
- szarpać/pchać aż wyjdzie/wejdzie (czasami wyrywając wymienną okładzinę
v-ki)
- spuścić powietrze przed wyjęciem / pompować dopiero po założeniu
- poluzować śruby v-ki, obrócić, a potem ustawiać wszystko od nowa.

Każda ma jakieś wady ;)
Ciężko mi wyobrazić sobie jeszcze inny wariant, ale właśnie o to pytam :)

Dziękuję wszystkim za odzew.
Gwoli uzupełnienia: tak, rowerek nie jest nowy.
To peugeot sprzed 15-16 lat.
Rozstaw tylnych pivotów (od środka do środka) wynosi 3 cale (76mm),
przednich (sztywny widelec) 84mm (3+1/4 cala?) .
Nie mam w tej chwili na czym sprawdzić jak to się ma do obecnych standardów.

Najbardziej spodobał mi się sposób, jaki podał mi kolega Damian, wysyłając maila (chyba omyłkowo) na priv:
Odkręcić po prostu jedno całe ramię, a nie klocek!
W zasadzie nie rozumiem dlaczego sam nigdy o tym nie pomyślałem :)))
Chyba dlatego, że tu trzeba trochę się nakręcić, a luzowanie klocka to w zasadzie pół obrotu...
Tyle, że potem nie trzeba nic od nowa ustawiać.

Jeszcze raz dzięki za masowy odzew.

--
KN

V-brake a zmiana dętki