V-brake który DOBRY?

Data: 2016-06-24 00:32:45
Autor: Oje Ejo
V-brake który DOBRY?
Jakby kto wybieral Vbrake'a do swojego roweru to czym kierowac sie przy zakupie?
Poniewaz wyglada prosto taki Vbrake w ogole i jakie tam mozliwosci zeby pokazac jakosc maja producenci, rozumiem klocki, ale te prostackie ramiona z aluminium?

Data: 2016-06-24 02:42:19
Autor: Oje Ejo
V-brake który DOBRY?
Jak myslicie o cyclocross cantilever, poniewaz to ciekawsza konstrukcja, ale czy lepsza, efektywniejsza?

Data: 2016-06-24 08:47:30
Autor: cytawa
V-brake który DOBRY?
Maciek pisze:

Majster by Ci powiedział "siła razy ramię" ;-D Odkręcałeś kiedyś
Podobnie w V-kach, dłuższe ramiona, możliwa większa siła do
przyciśnięcia klocków do tego linka lepiej prowadzona (przyłożenie siły
działającej na ramiona). Moc hamowania będzie większa.

To nie do konca tak. Dobrze ustawiony cantilever z odpowiednimi klamkami bedzie hamowal tak samo skutecznie. Wystarczy ustawic odpowiednie ramie i jak slusznie napisales sila razy ramie. Dluzsze ramie w samym hamulcu jest w v-brakach "psute" przez inna geometrie klamek. A sily hamujace sa takie same.

Przewaga V nad canti jest w czym innym. Dobrze ustawic canti jest duzo trudniej. Wymaga myslenia i znajomosci fizyki. Vki sa raczej bezproblemowe.

Powiem przekornie, ze czasem wole canti gdyz mam wieksza mozliwosc regulacji. Sa przypadki, gdy piwoty sa przyspawane za wysoko i za szeroko, ze klocki poruszaja sie po lukach o malym promieniu i V-ek nie da sie dobrze ustawic. Canti da sie zawsze.

Jan Cytawa

Data: 2016-06-24 01:53:26
Autor: mmateusz
V-brake który DOBRY?
W dniu piątek, 24 czerwca 2016 08:47:34 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
To nie do konca tak. Dobrze ustawiony cantilever z odpowiednimi klamkami bedzie hamowal tak samo skutecznie.

MZ jednak Vka trochę lepiej hamuje od dobrze ustawionego canti, nawet biorąc pod uwagę, ze klamki do Vek maja mniejsze przelozenie.

Przewaga V nad canti jest w czym innym. Dobrze ustawic canti jest duzo trudniej. Wymaga myslenia i znajomosci fizyki.

ojj, wymagało to też co najmniej 3 rąk, cierpliwości i czasu, żeby je ustawić idealnie :))
I z tego co pamiętam w miarę zużywania się klocków, całą geometrię szlak trafiał - podciąganie linki sprawiało, że juz nie było idealnie i trzeba było ustawiać od początku :)
W V-kach zużywanie klocków nie ma większego znaczenia.

Powiem przekornie, ze czasem wole canti gdyz mam wieksza mozliwosc regulacji.
tak, tutaj możliwości są nieograniczone.

Data: 2016-06-28 15:13:45
Autor: cytawa
V-brake ktĂłry DOBRY?
mmateusz pisze:

[...]

Co ty piszesz? jeszcze ktos uwiezy, ze tak jest. Canti czy Vki maja dokladnie te same problemy ze zuzywaniem sie klockow.

Jan Cytawa

Data: 2016-06-25 17:45:06
Autor: Maciek
V-brake który DOBRY?
To nie do konca tak. Dobrze ustawiony cantilever z odpowiednimi klamkami
bedzie hamowal tak samo skutecznie. ... A sily hamujace sa
takie same.

Teoria teorią, w praktyce nigdy canti np. tektro czy jakieś inne nie hamowały mi ja V-ki (oczywiście przy dedykowanych klamkach w obu przypadkach)
Co do siły hamowania najlepszy przykład miałem w marketowcu, który z canti praktycznie miał spowalniacze przy większej prędkości, zamontowane V-ki swoją siła gieły stalowe blachy rawki.
Przy deszczu też odczuwalna przewaga V-ek.

Data: 2016-06-25 21:43:01
Autor: qrt
V-brake który DOBRY?
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> Wrote in message:

Przewaga V nad canti jest w czym innym. Dobrze ustawic canti jest duzo trudniej. Wymaga myslenia i znajomosci fizyki. Vki sa raczej bezproblemowe.

Jest coś jeszcze. W canti  trzeba w miarę zużycia klocków
 dokonywać ich regulacji  gdyż kompensacja sama śruba przy klamce
 prowadzi do zmiany geometrii hamulca i osłabienia jego mocy. W V
 nie ma tego problemu. --

Data: 2016-06-28 15:15:52
Autor: cytawa
V-brake który DOBRY?
qrt pisze:

[...]

I wlasnie dlatego Vki sa  lepsze. Nie trzeba myslec.

Jan Cytawa

Data: 2016-06-24 08:46:47
Autor: ToMasz
V-brake który DOBRY?
W dniu 24.06.2016 o 00:32, Oje Ejo pisze:
[...]
jakikolwiek aluminowy, promax, alhonga, cokolwiek, co ma dlugą odpinalną sprężynę. Podczas regulacji tą sprężynę się odpina, reguluje i zapina. w ten sposób masz hamulec na całe życie, i zero problemów.

ToMasz

Data: 2016-06-24 12:20:32
Autor: Andrzej W.
V-brake który DOBRY?
W dniu 2016-06-24 o 08:46, ToMasz pisze:
jakikolwiek aluminowy, promax, alhonga, cokolwiek, co ma dlugą odpinalną
sprężynę. Podczas regulacji tą sprężynę się odpina, reguluje i zapina. w
ten sposób masz hamulec na całe życie, i zero problemów.

W którymś z niższych modeli Shimano ramię sprężyny było za krótkie i przy maksymalnym naciągu i mocnym walnięciu (np. wysoki krawężnik) sprężyna potrafiła spadać z kołka (albo ja mam po prostu wadliwy egzemplarz).
Więc do tego "jakikolwiek" podchodził bym z pewną ostrożnością.

--
AWa.

Data: 2016-06-24 23:09:50
Autor: TheGhost
V-brake który DOBRY?
jakikolwiek aluminowy, promax, alhonga, cokolwiek, co ma dlugą odpinalną sprężynę. Podczas regulacji tą sprężynę się odpina, reguluje i zapina. w ten sposób masz hamulec na całe życie, i zero problemów.

Nie wiem dlaczego, ale alhonga kojarzy mi się raczej z robieniem loda niż z dobrtm hamulcem. Chociaż z drugiej strony w segmencie tych gorszych to faktycznie klasa wyższa :-)

Pozdrawiam, M.

Data: 2016-06-24 16:13:13
Autor: PeJot
V-brake który DOBRY?
W dniu 2016-06-24 o 00:32, Oje Ejo pisze:
[...]

Pomiędzy owymi prostackimi ramionami z aluminium jest dosyć sporo różnic. Zacznijmy od tego, że Shimano obraca się na własnych łożyskach, a reszta na piwotach w ramie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-06-24 16:29:10
Autor: Yerine Ictimai
V-brake który DOBRY?
PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> ha scritto:
Pomiędzy owymi prostackimi ramionami z aluminium jest dosyć sporo różnic. Zacznijmy od tego, że Shimano obraca się na własnych łożyskach, a reszta na piwotach w ramie.

Wreszcie jakiś konkret, Shimano tylko, i które - bo Shimano może
 być, Alivio, Deore itd...

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-06-24 19:48:52
Autor: Yogi\(n\)
V-brake który DOBRY?
Użytkownik "Yerine Ictimai" <ictimai@yandex.ru> napisał w wiadomości news:nkjg3n$pp1$1dont-email.me...
[...]

Najlepsze, na jakie Cię stać. Ja mam alivio, ważę sporo, zjeżdżam z wielu górek i dają radę. Płaciłem za komplet parę lat temu ok. 90 PLN.

--
Yogi(n)

Data: 2016-06-26 11:34:38
Autor: Oje Ejo
V-brake który DOBRY?
On 06/24/2016 07:48 PM, Yogi(n) wrote:
[...]

Alivio BR 4010?
Poniewaz ma ten vbrake owe "szufladki", czy to wazne?

Ponadto, prosze o rade, w rowerze mam juz jakies tanie v-braki, ale sa i aluminiowe i maja dluga sprezyne, i dzialaja, (marka "ARTEK") wiec pytanie czy wymienic cale hamulce na Alivio, czy moze jedynie same klocki, ewentualnie linke na teflonowa i pancerze?

Data: 2016-06-27 18:54:37
Autor: PeJot
V-brake który DOBRY?
W dniu 2016-06-26 o 11:34, Oje Ejo pisze:

[...]

Wymienić zawsze można, tylko pytanie czy to ma sens finansowy/funkcjonalny. Co z tego że ramiona hamulca sztywniejsze, jak liche piwoty w ramie i widelcu wyginają się przy hamowaniu na zewnątrz.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-06-27 11:43:54
Autor: rmikke
V-brake który DOBRY?
W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 18:54:29 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
> [...]

Wymienić zawsze można, tylko pytanie czy to ma sens finansowy/funkcjonalny. Co z tego że ramiona hamulca sztywniejsze, jak liche piwoty w ramie i widelcu wyginają się przy hamowaniu na zewnątrz.

Jak mawia mój teść: cywilizacja znalazła na to rozwiązanie.
W tym wypadku - podkowy.

Data: 2016-06-27 20:57:33
Autor: PeJot
V-brake który DOBRY?
W dniu 2016-06-27 o 20:43, rmikke pisze:

[...]

A i owszem, ale znów same podkowy są projektowane by dać się zamontować w *każdym* rowerze, dobrze wyglądać a nie działać. Trochę takie pudrowanie syfa.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-06-27 12:17:53
Autor: rmikke
V-brake który DOBRY?
W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 20:57:25 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:

> [...]

A i owszem, ale znów same podkowy są projektowane by dać się zamontować w *każdym* rowerze, dobrze wyglądać a nie działać. Trochę takie pudrowanie syfa.

Szczerze mówiąc, nie widziałem jeszcze podkowy z aż takiego szajzelinium,
żeby piwoty i tak się rozłaziły. No, ale szczegółowych badań
nie przeprowadzałem...

Data: 2016-06-28 19:39:14
Autor: PeJot
V-brake który DOBRY?
W dniu 2016-06-27 o 21:17, rmikke pisze:

[...]

To niekoniecznie wina samego materiału, lecz projektu który musi pasować do każdego rozstawu piwotów.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-06-24 21:12:05
Autor: PeJot
V-brake który DOBRY?
W dniu 2016-06-24 o 16:29, Yerine Ictimai pisze:
[...]

Różnice na pierwszy rzut oka są w klockach - zwykłe, szufladki, etc. OIDP szufladki są już w Alivio i jakoś tak jest że ciekawsze, odporniejsze na wilgoć klocki występują jako wkładki do szufladek. Na drugi rzut oka różnic nie ma, ale jak to u Shimano ( kiedyś bywało ), im wyższa grupa tym ciaśniejsze tolerancje wykonania, twardsze materiały = dłuższa żywotność.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

V-brake który DOBRY?