Data: 2016-06-24 02:42:19 | |
Autor: Oje Ejo | |
V-brake który DOBRY? | |
Jak myslicie o cyclocross cantilever, poniewaz to ciekawsza konstrukcja, ale czy lepsza, efektywniejsza?
|
|
Data: 2016-06-24 08:47:30 | |
Autor: cytawa | |
V-brake który DOBRY? | |
Maciek pisze:
Majster by Ci powiedział "siła razy ramię" ;-D Odkręcałeś kiedyś..................... Podobnie w V-kach, dłuższe ramiona, możliwa większa siła do To nie do konca tak. Dobrze ustawiony cantilever z odpowiednimi klamkami bedzie hamowal tak samo skutecznie. Wystarczy ustawic odpowiednie ramie i jak slusznie napisales sila razy ramie. Dluzsze ramie w samym hamulcu jest w v-brakach "psute" przez inna geometrie klamek. A sily hamujace sa takie same. Przewaga V nad canti jest w czym innym. Dobrze ustawic canti jest duzo trudniej. Wymaga myslenia i znajomosci fizyki. Vki sa raczej bezproblemowe. Powiem przekornie, ze czasem wole canti gdyz mam wieksza mozliwosc regulacji. Sa przypadki, gdy piwoty sa przyspawane za wysoko i za szeroko, ze klocki poruszaja sie po lukach o malym promieniu i V-ek nie da sie dobrze ustawic. Canti da sie zawsze. Jan Cytawa |
|
Data: 2016-06-24 01:53:26 | |
Autor: mmateusz | |
V-brake który DOBRY? | |
W dniu piątek, 24 czerwca 2016 08:47:34 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
To nie do konca tak. Dobrze ustawiony cantilever z odpowiednimi klamkami bedzie hamowal tak samo skutecznie. MZ jednak Vka trochę lepiej hamuje od dobrze ustawionego canti, nawet biorąc pod uwagę, ze klamki do Vek maja mniejsze przelozenie. Przewaga V nad canti jest w czym innym. Dobrze ustawic canti jest duzo trudniej. Wymaga myslenia i znajomosci fizyki. ojj, wymagało to też co najmniej 3 rąk, cierpliwości i czasu, żeby je ustawić idealnie :)) I z tego co pamiętam w miarę zużywania się klocków, całą geometrię szlak trafiał - podciąganie linki sprawiało, że juz nie było idealnie i trzeba było ustawiać od początku :) W V-kach zużywanie klocków nie ma większego znaczenia. Powiem przekornie, ze czasem wole canti gdyz mam wieksza mozliwosc regulacji.tak, tutaj możliwości są nieograniczone. |
|
Data: 2016-06-28 15:13:45 | |
Autor: cytawa | |
V-brake ktĂłry DOBRY? | |
mmateusz pisze:
I z tego co pamiętam w miarę zużywania się klocków, całą geometrię szlak trafiał - podciąganie linki sprawiało, że juz nie było idealnie i trzeba było ustawiać od początku :) Co ty piszesz? jeszcze ktos uwiezy, ze tak jest. Canti czy Vki maja dokladnie te same problemy ze zuzywaniem sie klockow. Jan Cytawa |
|
Data: 2016-06-25 17:45:06 | |
Autor: Maciek | |
V-brake który DOBRY? | |
To nie do konca tak. Dobrze ustawiony cantilever z odpowiednimi klamkami Teoria teorią, w praktyce nigdy canti np. tektro czy jakieś inne nie hamowały mi ja V-ki (oczywiście przy dedykowanych klamkach w obu przypadkach) Co do siły hamowania najlepszy przykład miałem w marketowcu, który z canti praktycznie miał spowalniacze przy większej prędkości, zamontowane V-ki swoją siła gieły stalowe blachy rawki. Przy deszczu też odczuwalna przewaga V-ek. |
|
Data: 2016-06-25 21:43:01 | |
Autor: qrt | |
V-brake który DOBRY? | |
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> Wrote in message:
Jest coś jeszcze. W canti trzeba w miarę zużycia klocków dokonywać ich regulacji gdyż kompensacja sama śruba przy klamce prowadzi do zmiany geometrii hamulca i osłabienia jego mocy. W V nie ma tego problemu. -- |
|
Data: 2016-06-28 15:15:52 | |
Autor: cytawa | |
V-brake który DOBRY? | |
qrt pisze:
Jest coś jeszcze. W canti trzeba w miarę zużycia klocków I wlasnie dlatego Vki sa lepsze. Nie trzeba myslec. Jan Cytawa |
|