V-brake który DOBRY?

Data: 2016-06-24 08:46:47
Autor: ToMasz
V-brake który DOBRY?
W dniu 24.06.2016 o 00:32, Oje Ejo pisze:
Jakby kto wybieral Vbrake'a do swojego roweru to czym kierowac sie przy
zakupie?
Poniewaz wyglada prosto taki Vbrake w ogole i jakie tam mozliwosci zeby
pokazac jakosc maja producenci, rozumiem klocki, ale te prostackie
ramiona z aluminium?
jakikolwiek aluminowy, promax, alhonga, cokolwiek, co ma dlug± odpinaln± sprężynę. Podczas regulacji t± sprężynę się odpina, reguluje i zapina. w ten sposób masz hamulec na całe życie, i zero problemów.

ToMasz

Data: 2016-06-24 12:20:32
Autor: Andrzej W.
V-brake który DOBRY?
W dniu 2016-06-24 o 08:46, ToMasz pisze:
jakikolwiek aluminowy, promax, alhonga, cokolwiek, co ma dlug± odpinaln±
sprężynę. Podczas regulacji t± sprężynę się odpina, reguluje i zapina. w
ten sposób masz hamulec na całe życie, i zero problemów.

W którym¶ z niższych modeli Shimano ramię sprężyny było za krótkie i przy maksymalnym naci±gu i mocnym walnięciu (np. wysoki krawężnik) sprężyna potrafiła spadać z kołka (albo ja mam po prostu wadliwy egzemplarz).
Więc do tego "jakikolwiek" podchodził bym z pewn± ostrożno¶ci±.

--
AWa.

Data: 2016-06-24 23:09:50
Autor: TheGhost
V-brake który DOBRY?
jakikolwiek aluminowy, promax, alhonga, cokolwiek, co ma dlug± odpinaln± sprężynę. Podczas regulacji t± sprężynę się odpina, reguluje i zapina. w ten sposób masz hamulec na całe życie, i zero problemów.

Nie wiem dlaczego, ale alhonga kojarzy mi się raczej z robieniem loda niż z dobrtm hamulcem. Chociaż z drugiej strony w segmencie tych gorszych to faktycznie klasa wyższa :-)

Pozdrawiam, M.

V-brake który DOBRY?