V-brake który DOBRY?

Data: 2016-06-24 16:13:13
Autor: PeJot
V-brake który DOBRY?
W dniu 2016-06-24 o 00:32, Oje Ejo pisze:
Jakby kto wybieral Vbrake'a do swojego roweru to czym kierowac sie przy
zakupie?
Poniewaz wyglada prosto taki Vbrake w ogole i jakie tam mozliwosci zeby
pokazac jakosc maja producenci, rozumiem klocki, ale te prostackie
ramiona z aluminium?

Pomiędzy owymi prostackimi ramionami z aluminium jest dosyć sporo różnic. Zacznijmy od tego, że Shimano obraca się na własnych łożyskach, a reszta na piwotach w ramie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-06-24 16:29:10
Autor: Yerine Ictimai
V-brake który DOBRY?
PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> ha scritto:
Pomiędzy owymi prostackimi ramionami z aluminium jest dosyć sporo różnic. Zacznijmy od tego, że Shimano obraca się na własnych łożyskach, a reszta na piwotach w ramie.

Wreszcie jakiś konkret, Shimano tylko, i które - bo Shimano może
 być, Alivio, Deore itd...

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-06-24 19:48:52
Autor: Yogi\(n\)
V-brake który DOBRY?
Użytkownik "Yerine Ictimai" <ictimai@yandex.ru> napisał w wiadomości news:nkjg3n$pp1$1dont-email.me...
[...]

Najlepsze, na jakie Cię stać. Ja mam alivio, ważę sporo, zjeżdżam z wielu górek i dają radę. Płaciłem za komplet parę lat temu ok. 90 PLN.

--
Yogi(n)

Data: 2016-06-26 11:34:38
Autor: Oje Ejo
V-brake który DOBRY?
On 06/24/2016 07:48 PM, Yogi(n) wrote:
[...]

Alivio BR 4010?
Poniewaz ma ten vbrake owe "szufladki", czy to wazne?

Ponadto, prosze o rade, w rowerze mam juz jakies tanie v-braki, ale sa i aluminiowe i maja dluga sprezyne, i dzialaja, (marka "ARTEK") wiec pytanie czy wymienic cale hamulce na Alivio, czy moze jedynie same klocki, ewentualnie linke na teflonowa i pancerze?

Data: 2016-06-27 18:54:37
Autor: PeJot
V-brake który DOBRY?
W dniu 2016-06-26 o 11:34, Oje Ejo pisze:

[...]

Wymienić zawsze można, tylko pytanie czy to ma sens finansowy/funkcjonalny. Co z tego że ramiona hamulca sztywniejsze, jak liche piwoty w ramie i widelcu wyginają się przy hamowaniu na zewnątrz.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-06-27 11:43:54
Autor: rmikke
V-brake który DOBRY?
W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 18:54:29 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
> [...]

Wymienić zawsze można, tylko pytanie czy to ma sens finansowy/funkcjonalny. Co z tego że ramiona hamulca sztywniejsze, jak liche piwoty w ramie i widelcu wyginają się przy hamowaniu na zewnątrz.

Jak mawia mój teść: cywilizacja znalazła na to rozwiązanie.
W tym wypadku - podkowy.

Data: 2016-06-27 20:57:33
Autor: PeJot
V-brake który DOBRY?
W dniu 2016-06-27 o 20:43, rmikke pisze:

[...]

A i owszem, ale znów same podkowy są projektowane by dać się zamontować w *każdym* rowerze, dobrze wyglądać a nie działać. Trochę takie pudrowanie syfa.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-06-27 12:17:53
Autor: rmikke
V-brake który DOBRY?
W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 20:57:25 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:

> [...]

A i owszem, ale znów same podkowy są projektowane by dać się zamontować w *każdym* rowerze, dobrze wyglądać a nie działać. Trochę takie pudrowanie syfa.

Szczerze mówiąc, nie widziałem jeszcze podkowy z aż takiego szajzelinium,
żeby piwoty i tak się rozłaziły. No, ale szczegółowych badań
nie przeprowadzałem...

Data: 2016-06-28 19:39:14
Autor: PeJot
V-brake który DOBRY?
W dniu 2016-06-27 o 21:17, rmikke pisze:

[...]

To niekoniecznie wina samego materiału, lecz projektu który musi pasować do każdego rozstawu piwotów.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-06-24 21:12:05
Autor: PeJot
V-brake który DOBRY?
W dniu 2016-06-24 o 16:29, Yerine Ictimai pisze:
[...]

Różnice na pierwszy rzut oka są w klockach - zwykłe, szufladki, etc. OIDP szufladki są już w Alivio i jakoś tak jest że ciekawsze, odporniejsze na wilgoć klocki występują jako wkładki do szufladek. Na drugi rzut oka różnic nie ma, ale jak to u Shimano ( kiedyś bywało ), im wyższa grupa tym ciaśniejsze tolerancje wykonania, twardsze materiały = dłuższa żywotność.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

V-brake który DOBRY?