VAIO P - czy warto kupiæ?

Data: 2010-07-07 16:11:55
Autor: Kez
VAIO P - czy warto kupiæ?
Witam,

Chcê kupiæ notebooka | netbooka | laptopa.

Najwa¿niejsze dla mnie cechy:
- waga (z bateri± i bez)
- wydajno¶æ baterii (w pracy normalnej i oszczêdnej)
- szybki i stabilny Internet w dowolnym miejscu i czasie

Czy pod wzglêdem wymienionych przeze mnie cech
VAIO P by³by najlepszy?

Pozdrawiam
Kez

Data: 2010-07-07 23:12:45
Autor: ApanasBudriszko
VAIO P - czy warto kupiæ?
W dniu 2010-07-07 16:11, Kez pisze:
[...]

tak, szczególnie w przypadku szybkiego i stabilnego internetu w dowolnym miejscu i czasie

Data: 2010-07-08 06:18:58
Autor: Kez
VAIO P - czy warto kupiæ?
[...]

Piszesz powa¿nie, czy ¿artujesz?
Je¶li powa¿nie, to na czym opierasz swoj± opiniê?

Pozdrawiam
Kez

Data: 2010-07-08 08:44:45
Autor: Yakhub
VAIO P - czy warto kupiæ?
Dnia Thu, 8 Jul 2010 06:18:58 +0200, Kez napisa³(a):
[...]

Sprawd¼, czy ciê co¶ nie gryzie w po¶ladki, bo to by³a ironia.

Zastanów siê - jaki wp³yw na "szybko¶æ i stabilno¶æ Internetu w dowolnym
miejscu i czasie" ma producent komputera? To mniej wiêcej tak, jakby¶
szuka³ samochodu, w którym nie ma dziur na drodze...

--
Yakhub

Data: 2010-07-08 09:09:54
Autor: Micha³ \"HoMMeR\" Paszek
VAIO P - czy warto kupiæ?
Yakhub pisze:

Zastanów siê - jaki wp³yw na "szybko¶æ i stabilno¶æ Internetu w dowolnym
miejscu i czasie" ma producent komputera? To mniej wiêcej tak, jakby¶
szuka³ samochodu, w którym nie ma dziur na drodze...

A moze jednak ma?
Hipotetycznie. Masz abonament np. iPlus i modem na USB. Siedzisz z laptopem na kolanach, siegasz po szklanke soku i ... modem wypada z gniazda. Teraz hipotetycznie, masz laptopa z wbudowanym modemem EDGE. Siegasz po ta sama szklanke soku i ... masz dalej internet, bo modem nie mial skad wypasc. Tak oto, producent i typ laptopa ma znaczenie w swobodnym i szybkim dostepie do internetu.

:-)

--
Micha³ "HoMMeR" Paszek

Data: 2010-07-08 11:04:24
Autor: Uncle Pete
VAIO P - czy warto kupiæ?
[...]

Pierwszy laptop mia³ uszkodzone gniazdo USB.
;)

Piotr

Data: 2010-07-08 16:16:23
Autor: wuwuzela
VAIO P - czy warto kupić?
Użytkownik Uncle Pete napisał:
[...]

Pierwszy laptop miał uszkodzone gniazdo USB.
;)

A drugiemu moze sie zdarzyc zalanie sokiem ;)

Data: 2010-07-08 12:58:42
Autor: Rados³aw Sokó³
VAIO P - czy warto kupiæ?
W dniu 07.07.2010 16:11, Kez pisze:
- szybki i stabilny Internet w dowolnym miejscu i czasie

To nie zale¿y tylko od komputera. Gwarantujê Ci, ¿e na najlep-
szym nawet komputerze bêdê w stanie uniemo¿liwiæ korzystanie
z Internetu, choæby zamykaj±c Ciê z tym komputerem w o³owianym
ekranie ;)

Czy pod wzglêdem wymienionych przeze mnie cech
VAIO P by³by najlepszy?

Vaio P (przyda³oby siê jeszcze oznaczenie modelu konkretne)
jest fajnym notatnikiem podrêcznym, ale nie komputerem do In-
ternetu wy³±cznie. I podstawowe wersje maj± koszmarne bate-
rie, wytrzymuj±ce tylko godzinê-dwie pracy bez zasilania.
Pojemniejsze baterie pewnie te¿ s± dostêpne, ale komputerek
ju¿ nie bêdzie wtedy wa¿y³ 0.6 kg ;) Co¶ za co¶, niestety.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-07-08 13:14:47
Autor: Kez
VAIO P - czy warto kupiæ?
[...]

Oczywi¶cie, ¿e nie zale¿y _tylko_ od komputera. Ale zale¿y
_miêdzy innymi_ od komputera i chodzi mi o to, ¿eby komputer
nie pogarsza³ mo¿liwo¶ci wynikaj±cych z innych czynników.

Zatem proszê o konstruktywn± odpowied¼ - co kupiæ g³ównie
do Internetu z optymalnymi parametrami, o które mi chodzi.
Wiem, ¿e idea³ nie istnieje i ¿e przewa¿nie jest co¶ za co¶.
Jednak ludzie co¶ kupuj±, nosz±, u¿ywaj±. Co warto kupiæ?

Pozdrawiam
Kez

Data: 2010-07-08 14:46:59
Autor: ApanasBudriszko
VAIO P - czy warto kupiæ?
W dniu 2010-07-08 13:14, Kez pisze:

Oczywi¶cie, ¿e nie zale¿y _tylko_ od komputera. Ale zale¿y
_miêdzy innymi_ od komputera i chodzi mi o to, ¿eby komputer
nie pogarsza³ mo¿liwo¶ci wynikaj±cych z innych czynników.

w jaki¿ to sposób zale¿y od komputera ?

[...]

co¶ co siê spodoba, nie bêdzie zbyt ciê¿ki i d³ugo pracowa³ na bateriach - niestety nie da siê powiedzieæ ¿e idealny bêdzie laptop który na bateriach wytrzyma 4 godziny bo kto¶ powie ¿e to ma³o i potrzebuje 7 godzin. Waga dla jednego 2,5 kg jest ok a dla innego musi miec mniej ni¿ 1,8 -  zatem ...

nie da siê odpowiedziec na twoje pytanie bo ka¿da jak domagasz siê konstruktywna bedzie tak¿e subiektywna a ty swych subiektywnych wymagañ nie okre¶li³e¶

- ile ma wa¿yæ ? ile czasu pracowac na bateriach (internet ju¿ sobie odpu¶æ bo umówmy sie ¿e warunek do pominiêcia)

Data: 2010-07-08 18:24:30
Autor: Netx
VAIO P - czy warto kupić?
W dniu 2010-07-08 14:46, ApanasBudriszko pisze:
W dniu 2010-07-08 13:14, Kez pisze:

Oczywiście, że nie zależy _tylko_ od komputera. Ale zależy
_między innymi_ od komputera i chodzi mi o to, żeby komputer
nie pogarszał możliwości wynikających z innych czynników.

w jakiż to sposób zależy od komputera ?

No np. komputer mógłby w momencie wykrycia niezabezpieczonej sieci WiFi podłączać się do niej automatycznie i jednocześnie wyłączać automatycznie dostęp 3g/Edge w celu zaoszczędzenia kasy. Tak to działa u mnie w komórce i jest b.wygodne. Można też wpisać hasło do sieci WiFi dom/praca i komórka też wtedy się podłącza z automatu i odłącza 3g/edge. Ciekaw jestem czy komputerki przenośne są równie sprytne?

Data: 2010-07-08 18:31:18
Autor: Kez
VAIO P - czy warto kupić?
[...]

Napisz proszę jaką masz komórkę (firma, model) i jak to ustawiasz
by sama przełączała się na WiFi gdy jest w zasięgu.

Pozdrawiam
Kez

Data: 2010-07-08 19:05:18
Autor: Netx
VAIO P - czy warto kupić?
W dniu 2010-07-08 18:31, Kez pisze:
[...]

HTC HD2. Dodam jeszcze że dziaÅ‚a to tak że jak przez kilkadziesiÄ…t sekunbd nic siÄ™ nie robi to urzÄ…dzenie wchodzi w stan uÅ›pienia i odÅ‚Ä…cza WiFi i gasi ekran - jak sÄ…dzÄ™ w celu oszczÄ™dzania energii. W momencie jak siÄ™ komórkÄ™ "wybudzi" to od razu zaczyna szukać WiFi. Można to wyÅ‚Ä…czyć jak siÄ™ nie chce WiFi. Wielkość ekranu jest jednak w/g mnie wystarczajÄ…ca *tylko* żeby sobie coÅ› przez chwilÄ™ dla rozrywki poczytać (mimo nieźle dziaÅ‚ajÄ…cej funkcji powiÄ™kszania i chyba przelewania tekstu stron www  - w wbudowanej przeglÄ…darce "Opera").

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2010-07-08 19:41:11
Autor: Kez
VAIO P - czy warto kupić?
[...]

HTC HD2. Dodam jeszcze że działa to tak że jak przez kilkadziesiąt sekunbd nic się nie robi to urządzenie wchodzi w stan uśpienia
i odłącza WiFi i gasi ekran - jak sądzę w celu oszczędzania energii. W momencie jak się komórkę "wybudzi" to od razu zaczyna
szukać WiFi. Można to wyłączyć jak się nie chce WiFi. Wielkość ekranu jest jednak w/g mnie wystarczająca *tylko* żeby sobie coś
przez chwilÄ™ dla rozrywki poczytać (mimo nieźle dziaÅ‚ajÄ…cej funkcji powiÄ™kszania i chyba przelewania tekstu stron www  - w
wbudowanej przeglÄ…darce "Opera").

Bardzo dziękuję i pozdrawiam
Kez

Data: 2010-07-09 09:08:37
Autor: BartekK
VAIO P - czy warto kupić?
W dniu 2010-07-08 18:24, Netx pisze:
[...]
To zależy tylko od oprogramowania, takie firmowe (dodawane gratis do systemu z laptopem) kombajny "do wszelkich połączeń i ich zarządzania" widziałem w HP ale to skutecznie zamulało system nawet na wydajnym notebooku (a nie netbooku) więc zostało wyrzucone.

Data: 2010-07-08 17:50:38
Autor: Artur M. Piwko
VAIO P - czy warto kupić?
In the darkest hour on Thu, 8 Jul 2010 13:14:47 +0200,
Kez <nospam@mapson.pl> screamed:
Najważniejsze dla mnie cechy:
- waga (z bateriÄ… i bez)
- wydajność baterii (w pracy normalnej i oszczędnej)
- szybki i stabilny Internet w dowolnym miejscu i czasie

Czy pod względem wymienionych przeze mnie cech
VAIO P byłby najlepszy?

- szybki i stabilny Internet w dowolnym miejscu i czasie
To nie zależy tylko od komputera.
Oczywiście, że nie zależy _tylko_ od komputera. Ale zależy
_między innymi_ od komputera i chodzi mi o to, żeby komputer
nie pogarszał możliwości wynikających z innych czynników.

W zasadzie nie zależy w ogóle od komputera.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:239B ]
[ 17:50:03 user up 12492 days,  5:45,  1 user, load average: 0.86, 0.89, 0.35 ]

 If I held you any closer I would be on he other side of you.  -- Groucho Marx

Data: 2010-07-10 05:40:49
Autor: Kez
VAIO P - czy warto kupić?
W zasadzie nie zależy w ogóle od komputera.

Panie Arturze i inni, bardzo dowcipni.
Z waszych odpowiedzi wynika, że to jaki modem
wbudowany jest w dany notebook nie ma wpływu
na jakość połączenia internetowego.
Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale Wy
też nie.

Panie Radosławie, oznaczenie "VAIO P" było
w artykule we Wprost, który mnie zainteresował.
Nie podano tam oznaczenia modelu. Nie ma go
również na stronie Sony.

Pozdrawiam
Kez

Data: 2010-07-12 08:29:15
Autor: Artur M. Piwko
VAIO P - czy warto kupić?
In the darkest hour on Sat, 10 Jul 2010 05:40:49 +0200,

Tutaj ok.

ale Wy też nie.

A to już nie Tobie oceniać.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:215B ]
[ 08:28:50 user up 12496 days, 20:23,  1 user, load average: 0.97, 0.98, 0.06 ]

                         (null cookie; hope that's ok)

Data: 2010-07-12 22:39:40
Autor: Kez
VAIO P - czy warto kupić?
[...]

Nie zgadzam się. Wasze odpowiedzi świadczą o tym,
że nie jesteście fachowcami.

Jeżeli ktoś będzie mi wmawiał, że to jaki samochód
kupiÄ™ nie bÄ™dzie miaÅ‚o wpÅ‚ywu na  uzyskanÄ… dynamikÄ™
i osiągi, to chociaż nie jestem specjalistą w dziedzinie
motoryzacji, mogę mieć pewność, że nie mam do czynienia
z fachowcem.

Powtórzę, bo może to umknęło: mówimy o laptopie
z wbudowanym modemem, a nie o jakimkolwiek
komputerze, który się potem doposaży w modem.

Pozdrawiam
Kez

Data: 2010-07-13 08:02:12
Autor: ApanasBudriszko
VAIO P - czy warto kupić?
W dniu 2010-07-12 22:39, Kez pisze:

Nie zgadzam się. Wasze odpowiedzi świadczą o tym,
że nie jesteście fachowcami.

OOO czyli klasyczny przypadek, "wiem lepiej - choć się nie znam zupełnie"

Jeżeli ktoś będzie mi wmawiał, że to jaki samochód
kupię nie będzie miało wpływu na uzyskaną dynamikę
i osiągi, to chociaż nie jestem specjalistą w dziedzinie
motoryzacji, mogę mieć pewność, że nie mam do czynienia
z fachowcem.

Człowieku czy ty jesteś w stanie zrozumieć że różnice są pomijalne ? tak bardzo pomijalne że nikt tego nie testuje, co więcej to jak bedzie się sprawował modem zalezy w od niego w najmniejszym stopniu ? że konstrukcja płyty głównej, oprogramowanie sterujące pracą modemu czy błedna konfiguracja jest tutaj ważniejsza ? modem gsm to użądzenie wielkości paznokcie i wielkiej filozofii w nim nie ma, szczególnie w produktach budżetowych

Powtórzę, bo może to umknęło: mówimy o laptopie
z wbudowanym modemem, a nie o jakimkolwiek
komputerze, który się potem doposaży w modem.

A wiesz czy się to rozni ? tym że modem wkłada się w złącze mini-pci w fabryce, w magazynie dystrybutora lub sklepie - modem zawsze bedzie taki sam bo tak jak pisałem wcześniej robi je kilka firm na swiecie i kosztuja 5 dolarów

Data: 2010-07-13 11:20:04
Autor: Artur M. Piwko
VAIO P - czy warto kupić?
In the darkest hour on Mon, 12 Jul 2010 22:39:40 +0200,
Kez <nospam@mapson.pl> screamed:
ale Wy też nie.
A to już nie Tobie oceniać.

Nie zgadzam się. Wasze odpowiedzi świadczą o tym,
że nie jesteście fachowcami.

Czyli:
"Nie słyszałem tej piosenki ale powiem kilka słów na jej temat."

[...]

Podaj teraz jakiś przykład choć trochę zbliżony to tego
w wÄ…tku.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
[ 11:17:55 user up 12497 days, 23:12,  1 user, load average: 0.90, 0.95, 0.02 ]

            ... REALITY.SYS Corrupted -- Unable to recover Universe

Data: 2010-07-13 07:57:31
Autor: ApanasBudriszko
VAIO P - czy warto kupić?
W dniu 2010-07-10 05:40, Kez pisze:
[...]

to po kiego czorta pytasz tu skoro uważasz odpowiadających za niegodnych ? W jaki sposób sam nie bedąc fachowcem jesteś w stanie ocenić nasze odpowiedzi ?

Pomijając fakt że przez moje ręce przeszło kilkaset laptopów, podpowiem modemy produkują pewnie 3 firmy na świecie (w pewnym uproszczeniu) i dla przeciętnego użytkownika nie ma różnic w jakości ich pracy - są raczej nieumiejetnie skonfigurowane systemy - czyli słabi użytkownicy

Panie Radosławie, oznaczenie "VAIO P" było
w artykule we Wprost, który mnie zainteresował.
Nie podano tam oznaczenia modelu. Nie ma go
również na stronie Sony.

No więc w jaki sposób odpowiedzić na pytanie ? np takie "mam mercedesa, powiedzcie "proszę ile powinien palić na setkę" tylko kolego czy to wystarczy, odpowiedź 'nie było nazwy modelu na karteczce z ceną" jest dziecinna

Data: 2010-07-20 10:26:44
Autor: Radosław Sokół
VAIO P - czy warto kupić?
W dniu 10.07.2010 05:40, Kez pisze:
Z waszych odpowiedzi wynika, że to jaki modem
wbudowany jest w dany notebook nie ma wpływu
na jakość połączenia internetowego.

Nie ma *decydującego* wpływu. Poza tym to, co napisałeś,
sugeruje raczej wymagania wobec *oprogramowania*, a nie
stabilnego, niezawodnego sprzętu.

Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale Wy
też nie.

No to po co siÄ™ pytasz? Kupuj, co chcesz...

Panie Radosławie, oznaczenie "VAIO P" było
w artykule we Wprost, który mnie zainteresował.

"Wprost" to nie jest dobre źródło informacji o elektronice.
Poza tym, warto samemu rozpoznać temat i dostępne modele
przed zadaniem pytania.

Nie podano tam oznaczenia modelu. Nie ma go
również na stronie Sony.

Szukaj na stronach anglojęzycznych. Vaio P nie jest chyba
wciąż jeszcze oficjalnie sprzedawane w Polsce (albo są tyl-
ko pojedyncze modele). Ten Vaio P, z którym miałem styczność,
był - dla przykładu - sprowadzany z Singapuru.

| RadosÅ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ÅšlÄ…ska                   |

Data: 2010-07-20 17:14:43
Autor: Kez
VAIO P - czy warto kupić?
Z waszych odpowiedzi wynika, że to jaki modem
wbudowany jest w dany notebook nie ma wpływu
na jakość połączenia internetowego.
Nie ma *decydującego* wpływu.
Z tego wynikałoby, że bez względu na to jaka technologia
jest stosowana w danym modemie (GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA)
i tak realizowana jest ta najsłabsza, czyli GPRS.
Wtedy rzeczywiście możliwości modemu nie miałyby wpływu.
Z tego dalej wynikałoby, że nie ma sensu stosować modemu
np. z HSDPA, bo i tak jego możliwości nie będą wykorzystane,
pomimo znajdowania się w zasięgu stacji HSDPA.
Czy tak mam rozumieć Wasze odpowiedzi?

Czy te wnioski dotyczą tylko modemów "wbudowanych",
czy także "dokupionych" w postaci "palucha" USB?
Jeśli tak, to jaki najtańszy modem USB wystarczyłoby kupić?

Poza tym to, co napisałeś,
sugeruje raczej wymagania wobec *oprogramowania*, a nie
stabilnego, niezawodnego sprzętu.
Możesz napisać o jakie oprogramowanie Ci chodzi?

Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale Wy
też nie.
No to po co siÄ™ pytasz?
Wpierw pytałem, a potem dostałem odpowiedzi, które nie tłumaczą
dlaczego modem nie ma wpływu.

Panie Radosławie, oznaczenie "VAIO P" było
w artykule we Wprost, który mnie zainteresował.
"Wprost" to nie jest dobre źródło informacji o elektronice.
Być może. Ten sam artykuł jest w ostatnim numerze "Komputer
Świat", nie wiem kto z kogo ściągał.

Szukaj na stronach anglojęzycznych. Vaio P
Mnie chodziło o modele dostępne w Polsce.

Pozdrawiam

Data: 2010-08-19 17:38:47
Autor: Rados³aw Sokó³
VAIO P - czy warto kupiæ?
W dniu 20.07.2010 17:14, Kez pisze:
Z tego wynika³oby, ¿e bez wzglêdu na to jaka technologia
jest stosowana w danym modemie (GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA)
i tak realizowana jest ta najs³absza, czyli GPRS.

Wyja¶nij, sk±d tak absurdalny wniosek wyci±gn±³e¶.

Czy tak mam rozumieæ Wasze odpowiedzi?

Nie. Masz rozumieæ tak, ¿e dwa ró¿ne modemy o tym samym po-
ziomie funkcjonalno¶ci - o ile s± sprawne - maj± zagwaranto-
waæ taki sam poziom "stabilno¶ci" po³±czenia sieciowego.
Je¶li które¶ nie gwarantuje, jest uszkodzone i kwalifikuje
siê do wymiany gwarancyjnej.

sugeruje raczej wymagania wobec *oprogramowania*, a nie
stabilnego, niezawodnego sprzêtu.
Mo¿esz napisaæ o jakie oprogramowanie Ci chodzi?

Oprogramowanie do obs³ugi sieci. Bo system sam z siebie
wymaga rêcznego prze³±czania opcji po³±czeñ sieciowych,
by raz korzystaæ z po³±czenia internetowego przez modem
GPRS/HSDPA/co¶tam, a raz przez zwyk³e WiFi. Sam siê nie
prze³±czy. Je¿eli chcesz, by prze³±czenie by³o automatycz-
ne, musisz szukaæ komputera wyposa¿onego fabrycznie w opro-
gramowanie zapewniaj±ce co¶ takiego.

Byæ mo¿e. Ten sam artyku³ jest w ostatnim numerze "Komputer
¦wiat", nie wiem kto z kogo ¶ci±ga³.

Komputer-¦wiat równie¿ ma tragiczn± renomê, je¿eli chodzi
o poziom merytoryczny i grupê docelow±.

Szukaj na stronach anglojêzycznych. Vaio P
Mnie chodzi³o o modele dostêpne w Polsce.

Ale w³a¶nie napisa³em, ¿e Vaio P jest prawie nie oferowane
w Polsce. Ze dwa modele s± dostêpne z ca³ej rodziny.

Data: 2010-07-08 18:39:44
Autor: Rados³aw Sokó³
VAIO P - czy warto kupiæ?
W dniu 08.07.2010 13:14, Kez pisze:
Oczywi¶cie, ¿e nie zale¿y _tylko_ od komputera. Ale zale¿y
_miêdzy innymi_ od komputera i chodzi mi o to, ¿eby komputer
nie pogarsza³ mo¿liwo¶ci wynikaj±cych z innych czynników.

Nie "miêdzy innymi". Owszem, marnej jako¶ci karta WiFi czy
terminal GPRS/EDGE mog± faktycznie negatywnie wp³yn±æ na
dzia³anie po³±czenia sieciowego. Ale obecnie praktycznie
wszyscy producenci stosuj± takie same scalaki, wiêc ró¿nic
tu raczej nie ma.

Obstawiam, ¿e wiêksze szanse schrzanienia czego¶ ma sprzêt
sieciowy (zawieszaj±ce siê AP WiFi) i operatorzy (vide ostat-
nie narzekania w CHIPie na zawieszaj±ce siê transfery w Play).

Zatem proszê o konstruktywn± odpowied¼ - co kupiæ g³ównie
do Internetu z optymalnymi parametrami, o które mi chodzi.

A jakie masz *wymagania* wobec takiego komputera?

Bo do wygodnego korzystania z Internetu przyda³by siê ra-
czej wiêkszy ekran przede wszystkim, a to siê k³óci z ide±
Sony Vaio P. Chyba, ¿e dostêp do Internetu ma byæ tylko
awaryjno/okazjonalny.

Jednak ludzie co¶ kupuj±, nosz±, u¿ywaj±. Co warto kupiæ?

Wiêkszo¶æ niestety kupuje w³a¶nie netbooki 10"/12" (które siê
ca³kiem nie¼le nadaj± do przegl±dania WWW i obs³ugi poczty),
przez co mniejsze komputery s± rzadko¶ci± lub s± bardzo drogie...

Data: 2010-07-11 12:59:00
Autor: m4rkiz
VAIO P - czy warto kupiæ?
"Kez" <nospam@mapson.pl> wrote in message news:4c348b2b$0$19163$65785112news.neostrada.pl...
[...]

pod wzgledem wagi pewnie tak, ale jezeli zamierzasz tego faktycznie
uzywac do korzystania z internetu to wiekszy ekran bylby znacznie lepszy
biorac pod uwage jego cene (min. ~2600) i mozliwosci (na poziomie
dowolnego netbooka) jedyna jego zaleta jest maly rozmiar, co z kolei
skresla go jako (glowny) sprzet codziennego uzytku, bedzie to poprostu
niewygodne - jest za maly, ma stosunkowo duza rozdzielczosc i trzeba
bedzie go miec zaraz przed oczami, co na dluzsza mete bedzie meczace

to fajna zabawka na 15 minut, ale po godzinie bedziesz mial dosyc

w tej cenie jest juz spory wybor sprzetu, wiec polecam wybrac sie
gdzies i potestowac - dla doroslego faceta roznica wagi miedzy
tym 700 gramowym sony a wazacym srednio 1200 gram notebookiem
chyba nie bedzie zbyt istotna, w koncu to rowne pol litra ;)

w kazdym razie polecam najpierw obmacac, i to dluzej niz 5 minut
a i przyjrzec sie konkurencji - np nokia booklet - nie zaszkodzi

Data: 2010-08-01 09:10:52
Autor: Chichotek
VAIO P - czy warto kupiæ?
By³ 7 lipiec (¶roda) gdy o godz. 16:11 *Kez* napisa³(a):

Czy pod wzglêdem wymienionych przeze mnie cech
VAIO P by³by najlepszy?

Nie, najlepszy by³by model ZxxWN lub TT21 (xx - cyfry serii)

--
Pozdrawiam, Chichotek
P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+,

VAIO P - czy warto kupiæ?