VARTA czy CENTRA?

Data: 2014-10-20 20:50:33
Autor: Irokez
VARTA czy CENTRA?
W dniu 2014-10-13 o 22:17, neelix pisze:
Powinienem kupić na zimę nowy akumulator do Uno. Teraz mam Centrę Futura 53
Ah. Pojawiły się nowe Varty Dynamic (podobno z Niemiec) np. Silver 54 Ah.
Wcześniej miałem Varty - z korkami. Maluchy chodziły na Vartach i Uno też.
Można było kontrolować poziom elektrolitu. Nie mam złych wspomnień. Drugie
auto ma ponad 6-letnią już bezobsługową Vartę. Ostatnio zbadali w serwisie i
na wydruku jest Good Battery. Centra ma oko magiczne, które robi się białe,
o czym już pisałem, chociaż 4 lata będzie za 2 dni. Oko dla mnie jest
wygodne, bo nie muszę latać z miernikiem, ale czy aku nie za wcześnie pada i
warto zmienić na innego producenta? Gdyby Varta miała oko to bym się mniej
zastanawiał. Trochę kusi mnie Varta, tylko czy nie jest zbyt zaawansowana do
starego auta?  Gwarancja Varty-2 lata, Centry-3 lata, ale jak wytrzymują ok.
4 lat to nie ma to większego znaczenia. Centra w jednym ze sklepów kosztuje
np. 275 zł a Varta 260 zł. Co o tym sądzicie?

neelix

Oko w Futurze to pic na wodę fotomontaż. Miałem zielone a akumulator nie kręcił. Sama się rozładowywała od patrzenia na nią, co 2-3 tygodnie miejskiej jazdy aku zdychał i nie szło zapalić auta (silnik 2.4JTD) a 8 letnie maleństwo Bosha z benzyniaka kręciło aż miło. Półtorej miesiąca udowadniania że nie jest się łosiem (akumulator nówka, sprzedawca na różne sposoby szukał mi w aucie czy na pewno ono nie uwaliło akumulatora) i dostałem nowy. Przez ten czas (zima) jeżdżąc oczywiście bez problemów na 8 letnim Boschu 44Ah (Futura miała 72Ah zdaje się)
Nowy działał jakoś. Ale zraziła mnie do Centry ta Fiutura. Zwykłe Centry Plus nie robiły takich numerów.
Teraz mam Vartę Silver i już 3 lata jak jeździ i jest spokój.

Podsumowując - bierz w takim sklepie i to, z czym nie będzie problemów zareklamować.

--
Irokez

Data: 2014-10-20 21:41:32
Autor: neelix
VARTA czy CENTRA?

Użytkownik "Irokez" <no.email@wp.pl> napisał w wiadomości news:5445597a$0$12628$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jak wynikło z dyskusji oko jest tylko w jednej celi i mnie właśnie w tej celi wykazuje problem czyli u mnie sprawdziło się. Być może tylko jedna cela niedomaga a być może we wszystkich jest podobnie? Zawsze to jednak sygnał, że bliżej niż dalej. Twoja opinia to jakaś konkretna opinia. Pytanie: co będzie za rok? Czy Varta wytrzyma więcej niż 4 lata? Centra przez ten czas też zachowywała się bezproblemowo. Jakoś nie obawiam się Varty. Mam tylko wątpliwości co do Centry. Cały czas waham się - zostać z Centrą czy uciekać?

Podsumowując - bierz w takim sklepie i to, z czym nie będzie problemów zareklamować.

Centrę kupiłbym w selgrosie, bo jest w niższej cenie. Nie miałem żadnych problemów ze zwrotami. UPSa kupowałem i oddawałem 3 razy, bo z winy zasilacza kompa (konstrukcja) nie zabezpieczał kompa. Wreszcie przerobiłem zasilacz i ponownie kupiłem pierwszy wariant zasilacza. Przyjęli nawet nową kartę SD z reklamacji od dystrybutora. Varty nie mają. Varta u prywaciarza. Jedyny aku jaki u niego kupiłem to 7Ah do Power Tanka. Kiedyś w maluchu pomagał w zimowym rozruchu. Teraz dobry jako oświetlenie awaryjne i zasilanie 12V i 6V. Niby sklep jest od lat, ale jak się  w takich sytuacjach zachowuje sprzedawca (trzeba dopytać) i czy jeszcze sklep będzie istniał to nie wiadomo. Jeden prywatny sklep zlikwidowany. Sklep padł szybciej niż zakupiona w nim Varta.

neelix

VARTA czy CENTRA?