VAT-7 a stawka zwolniona

Data: 2009-07-03 03:39:54
Autor: Basia
VAT-7 a stawka zwolniona
Mam wlasnie czynnosci kontrolne w firmie. Pani kontrolująca
stwierdziła ze rejestr VAT zakupu który jej wręczyłam nie zgadza się z
deklaracja VAT-7.
Problem wynikł z tego że wpisane zostały do rejestru VAT faktury ze
stawką zw. W sumie rejestru brutto one występują jednak w rozbiciu na
rozdzaje zakupów nie.
Jesli wydrukuje sobie samo podsumiwanie deklaracji VAT (tj. Faktury +
korekty) ta stawka zwolniona jest pieknie wyszczególniona i nigdy nie
biore ja do VAT-7.
Zaczynam sie zastanawiac czy dobrze robiłam gdyż Pni stwierdziła że
albo powinnam nie wpisywać w ogole tej faktury do rejestru i nie
ujmowac w VAT albo jak juz wpisalam to powinnam ując w VAT-7.
Ktos mnie oswieci czy dobrze mysle ?
Wlasnie googlam za jakas podstawa prawna ale nic nie widze.

Data: 2009-07-03 14:06:35
Autor: wspolna-flaszka.pl
VAT-7 a stawka zwolniona

Użytkownik "Basia" <BasiaFL@gmail.com> napisał w wiadomości news:57c1985d-ebcd-4774-bd06-58169d94d745y9g2000yqg.googlegroups.com...
[...]

Pani ma racje, przeciez wlasnie po to sie prowadzi rejestr by na jego podstawie sporzadzic deklaracje

--
http://sklep.wielobranzowy.eu  - sprawdź jak tanio!
http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99 brutto

Data: 2009-07-03 06:02:16
Autor: Basia F
VAT-7 a stawka zwolniona
On 3 Lip, 14:06, "wspolna-flaszka.pl" <przemyslaw.roki...@gazeta.pl>
wrote:
Użytkownik "Basia" <Basi...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:57c1985d-ebcd-4774-bd06-58169d94d745y9g2000yqg.googlegroups.com...
> [...]

>Wlasnie googlam za jakas podstawa prawna ale nic nie widze.

Pani ma racje, przeciez wlasnie po to sie prowadzi rejestr by na jego

A rejestry faktur VAT  nie sa od tego zeby wpisywac tam faktury VAT ?

Barbara

Data: 2009-07-03 15:59:35
Autor: Gotfryd Smolik news
VAT-7 a stawka zwolniona

wrote:
[...]
[...]
[...]

  Ano nie są (od tego), poza szczególnymi przypadkami, jawnie
wskazanymi w ustawie.

  Celem prowadzenia ewidencji jest:

+++
3. Podatnicy, z wyjštkiem podatników wykonujšcych wyłšcznie czynnoœci zwolnione od podatku na podstawie art. 43 i 82 ust. 3 oraz zwolnionych od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9, sš obowišzani prowadzić ewidencję zawierajšcš: kwoty okreœlone w art. 90, dane niezbędne do okreœlenia przedmiotu i podstawy opodatkowania [...]
-- -

....prawidłowe "wyliczenie" kwot dla deklaracji, jak widać!

  Jeśli f-ra nie podpada pod któryś z literalnie wymienionych nakazów
ujęcia w ewidencji (co poskutkuje obligatoryjnym ujęciem na deklaracji!)
ani nie wpływa na rozliczenie VAT, to wcale nie musi zostać ujęta.

  I nie ma dobrej odpowiedzi na pytanie "których f-r można nie ujmować",
bo to zależy od rozliczeń które stosuje podatnik.
  Jak np. stosuje metodę proporcji zakupów, to oczywiście zakupy
zwolnione towarów musi ująć.
  Ale jak jej nie stosuje, nie podpada pod inne wyjątki - np art.109.9
i dalsze - to może nie ujmować, bo po co?
  Była kiedyś na deklaracji pozycja "zakupy paliwa dla samochodu
osobowego" - no to wtedy trzeba było ujmować.
  Ale teraz nie ma AFAIR...

kpzdr, Gotfryd

Data: 2009-07-04 01:02:12
Autor: Basia F
VAT-7 a stawka zwolniona
On 3 Lip, 15:59, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:

[...]

Gotfryd zgadzam sie z wszystkim tylko ze ta faktura zw zw. jestr tylko
i wylaczenie w kwocie brutto faktur (nazwijmy ja suma kontrolna) a w
rozbiciu na poszczegolne rodzaje zakupow i w kwocie netto nie mam jej
juz nigdzie.
A przeciez do VAT-7 biore netto i VAT wiec nie powinno ja obchodzic co
jest w brutto.

Data: 2009-07-06 08:10:31
Autor: Gotfryd Smolik news
VAT-7 a stawka zwolniona
On Sat, 4 Jul 2009, Basia F wrote:

[...]

  Tendencyjnie wycięłaś cytat :) - *celem* prowadzenia ewidencji
jest wykazanie kwot na deklaracji.
  Jak coś jest w ewidencji ma być w deklaracji - jawnie tego nie napisali,
ale powoduje to skutek uboczny taki, że jak coś musi być wpisane do
ewidencji to musi "pojawić się" na deklaracji.

  A w pozostałych przypadkach, jeśli wartość nie wpływa na roliczenie
VAT (a więc *mogłaby być* pominięta):

A przeciez do VAT-7 biore netto i VAT wiec nie powinno ja obchodzic co
jest w brutto.

....jest prosto: nie ma w ewidencji - może nie byc w deklaracji.
  Jest w ewidencji - to znaczy że *po to* tam jest, aby pojawiło się na
deklaracji.
  A co do "nieobchodzenia" wyrażę wątpliwość - przecież definicja
podatku VAT, czyli jak pozwalam sobie to określić: "postać kanoniczna
wzoru na VAT", wychodzi od wartości *brutto*!

  To jest wartość pierwotna z której wynika kwota VAT, nawet, jeśli
przepisy szczegółowe pozwalają inaczej (inną drogą) go policzyć :D
  Nie może być tak, że podstawa opodatkowania nie przystaje do
wartości podatku, IMO.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-07-04 12:51:40
Autor: wspolna-flaszka.pl
VAT-7 a stawka zwolniona
Tak swoja droga jak rejestruje sprzedaz przy pomocy kasy fiskalnej to mam raport miesieczny wrzucic w ewidencje vat ?
Czy sam ten raport spelnia role ewidencji vat ?

Data: 2009-07-06 08:17:17
Autor: Gotfryd Smolik news
VAT-7 a stawka zwolniona
On Sat, 4 Jul 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

Tak swoja droga jak rejestruje sprzedaz przy pomocy kasy fiskalnej to mam raport miesieczny wrzucic w ewidencje vat ?

  Przecież to podatnik określa *jak* prowadzić ewidencję.
  Wymogi są proste:
- ma być wszystko co pozwala wykazać kwoty na deklaracji (wartości na
   deklaracji mają wynikać z ewidencji)
- ma byc wszystko co przykazano w odrębnych przepisach

  "Niewrzucenie" raportu z kasy IMHO będzie oznaczało, że wszystkie
transakcje z kasy będą powielone w ewidencji, zgadza się?
  Zakazu "niewrzucania" nie widzę, szczególnie jak ktoś transakcji
obowiązkowo polegających pod kasę ma kilka na krzyż.

Czy sam ten raport spelnia role ewidencji vat ?

"Kompletnej i zupełnej"?
  A VAT z faktur wewnętrznych podatnik też będzie "kasował"?
  Zakazu nie ma...

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-07-06 14:03:56
Autor: wspolna-flaszka.pl
VAT-7 a stawka zwolniona
"Kompletnej i zupełnej"?
 A VAT z faktur wewnętrznych podatnik też będzie "kasował"?
 Zakazu nie ma...

zwyklej, przy zalozeniu ze nie wystawiam innych faktur, dla nich zrobie odrebne ewidencje .

Ok czy na raporcie miesiecznym usi byc napis ewidencja sprzeadzy ? :)
ok zalozenie nie, to czy zatem moge wpisac bezposrednio raport meisieczny do ksiegi skoro
moge dokonac wpisu na podstawie ewidencji sprzedazy vat ? :)

Data: 2009-07-06 20:04:33
Autor: Gotfryd Smolik news
VAT-7 a stawka zwolniona
On Mon, 6 Jul 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

ok zalozenie nie, to czy zatem moge wpisac bezposrednio raport meisieczny do ksiegi skoro
moge dokonac wpisu na podstawie ewidencji sprzedazy vat ? :)

  Możliwość wpisu do KPiR raportu z kasy jest AFAIR regulowana osobnym
przepisem - zajrzyj do rozporządzenia, w tej chwili wybywam sprzed
kompa :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-07-07 13:36:04
Autor: wspolna-flaszka.pl
VAT-7 a stawka zwolniona

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0907062003380.3508quad...
[...]

widzialem ten zapis, tyle ze mozna go dwuznacznie zrozumiec,
ja go rozumiem tak , ze musze prowadzic osobne zestawienie w ktorym bede zamieszczal
raporty dobowe i dopiero te zestawienie zaksieguje na koneic miesiaca w ksiedze.