VAT-R czy do zlozenia potrzebny jest wpis do EDG ?

Data: 2011-03-29 12:39:22
Autor: Rafal T.
VAT-R czy do zlozenia potrzebny jest wpis do EDG ?
Witam

Tydzien temu zlozylem EDG-1 - teraz czekam na odbiĂłr. W miÄ™dzyczasie chciaĹ‚em zlozyć VAR-R. Telefonicznie  pani z US poinformowaĹ‚a mnie ĹĽe jest taka moĹĽliwość. PojechaĹ‚em do US, zaplaciĹ‚em te 170pln na UM i sie okazaĹ‚o ĹĽe bez wpisu do EDG nie moĹĽna. No to jak moĹĽna czy nie moĹĽna zĹ‚oĹĽyć VAT-R. PrzecieĹĽ to jest przypisane do osoby?

pozdr
rafal

Data: 2011-03-29 14:34:04
Autor: tomek
VAT-R czy do zlozenia potrzebny jest wpis do EDG ?
Dnia 2011-03-29, o godz. 12:39:22
"Rafal T." <rafal_grupy@vp.pl> napisał(a):

Witam

Tydzien temu zlozylem EDG-1 - teraz czekam na odbiór. W międzyczasie chciałem zlozyć VAR-R. Telefonicznie  pani z US poinformowała mnie że jest taka możliwo¶ć. Pojechałem do US, zaplaciłem te 170pln na UM i
sie okazało że bez wpisu do EDG nie można. No to jak można czy nie
można złożyć VAT-R. Przecież to jest przypisane do osoby?

Wy¶lij poczt±, niestety skarbowa lobotomia jest nieodwracalna.

Tomek

Data: 2011-03-29 14:51:10
Autor: Maddy
VAT-R czy do zlozenia potrzebny jest wpis do EDG ?
W dniu 29-03-2011 14:34, tomek pisze:
Dnia 2011-03-29, o godz. 12:39:22
"Rafal T."<rafal_grupy@vp.pl>  napisaĹ‚(a):

Witam

Tydzien temu zlozylem EDG-1 - teraz czekam na odbiór. W międzyczasie
chciaĹ‚em zlozyć VAR-R. Telefonicznie  pani z US poinformowaĹ‚a mnie ĹĽe
jest taka możliwość. Pojechałem do US, zaplaciłem te 170pln na UM i
sie okazało że bez wpisu do EDG nie można. No to jak można czy nie
można złożyć VAT-R. Przecież to jest przypisane do osoby?

Wyślij pocztą, niestety skarbowa lobotomia jest nieodwracalna.

A co meritum - oczywiście że można. Do VAT-R nie załącza się żadnych innych dokumentów (teoretycznie nawet potwierdzenia zapłaty nie trzeba).

A do Rafała - a od kiedy zadeklarowałeś rozpoczęcie działalności?
Bo jak nie zgłosisz się do VAT z dniem rozpoczęcia to potem możesz najszybciej od następnego miesiąca.
Nic pośrodku.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-03-29 13:53:17
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-03-29, Maddy <maddy@esi.com.pl> wrote:

[...]

A co meritum - oczywi¶cie że można. Do VAT-R nie zał±cza się żadnych innych dokumentów (teoretycznie nawet potwierdzenia zapłaty nie trzeba).

A do Rafała - a od kiedy zadeklarowałe¶ rozpoczęcie działalno¶ci?
Bo jak nie zgłosisz się do VAT z dniem rozpoczęcia to potem możesz najszybciej od następnego miesi±ca.

Chyba można do dnia, przed wystawieniem pierwszej faktury?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-03-29 14:57:00
Autor: Rafal T.
W dniu 11-03-29 14:51, Maddy pisze:

A co meritum - oczywiście że można. Do VAT-R nie załącza się żadnych
innych dokumentów (teoretycznie nawet potwierdzenia zapłaty nie trzeba).

przeczytalem na jednym forum że ta opłata to za wydanie zaświadczenia a nie wpis.

A do Rafała - a od kiedy zadeklarowałeś rozpoczęcie działalności?
Bo jak nie zgłosisz się do VAT z dniem rozpoczęcia to potem możesz
najszybciej od następnego miesiąca.
Nic pośrodku.

W czwartek ubiegly oddalem do UM i w tym tygodniu w czwartek odbieram. Pierwszy dzień działalności to piątek. Ale już tego dnia nie ma w Polsce, jadę podpisać kontrakt.
I chciałbym aby druga strona miała jakiś dowód na to że mam zgłoszony vat-r.

pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-03-29 14:52:51
Autor: Rafal T.
W dniu 11-03-29 14:34, tomek pisze:

Wy¶lij poczt±, niestety skarbowa lobotomia jest nieodwracalna.

Dzięki. A czy może wiesz jak długo trzeba czekać abym był widoczny w systemie unijnym? Kontrahent będzie mnie weryfikował już pierwszego dnia (tak my¶lę) - czy jaki¶ dowód na to wyda urz±d skarbowy?

pozdr
rafal

Data: 2011-03-29 15:15:15
Autor: Marzena
VAT-R czy do zlozenia potrzebny jest wpis do EDG ?

Użytkownik "Rafal T." <rafal_grupy@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:imskn3$mq$1news.onet.pl...
[...]

Ja zarejestrowałam DG w styczniu. W Gdańsku jedno okienko chyba jednak działa lepiej, gdyż z UM wyszłam po 30 minutach i zarejestrowan± DG.
W US na samym pocz±tku musiałam tylko złożyc wybór formy opodatkowania.
VAT-R składałam póĽniej - tu faktycznie trzeba pilnować, aby było to przed wystawieniem pierwszej faktury. Potwierdzenie z US o zarejestrowaniu jako czynnego płatnika VAT dostałam poczt± po ok.10 dniach. Ostatnio dowiedział±m się, że ten europejski NIP będzie mi też potrzebny - muszę złożyć VAT-R aktualizacyjny. Z informacji uzyskanych w Krajowej Informacji Podatkowej wynika, że od razu następnego dnia mogę wystawiać faktury z europejskim NIP-em, ale w systemie unijnym będzie to widoczne dopiero po kilku tygodniach.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
marzatela
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-03-29 15:33:33
Autor: Rafal T.
W dniu 11-03-29 15:15, Marzena pisze:

Ja zarejestrowałam DG w styczniu. W Gdańsku jedno okienko chyba jednak
działa lepiej, gdyż z UM wyszłam po 30 minutach i zarejestrowan± DG.

Tak to jest jak się mieszka pod Warszaw± a podlega się pod urz±d w małym miasteczku

[...]

Chwile temu telefonowałem do innego US i dostałem podobne informacje. Pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-03-29 21:14:14
Autor: tomek
VAT-R czy do zlozenia potrzebny jest wpis do EDG ?
Dnia 2011-03-29, o godz. 15:33:33
> [...]

> widoczne dopiero po kilku tygodniach.

Chwile temu telefonowałem do innego US i dostałem podobne informacje.

Nie chcę psuć zabawy ale w ustawie o VAT jest zapis typu:

(...) zarejestrowany podatnik VAT EU posiadaj±cy potwierdzenie
rejestracji(...)

- więc lepiej sprawdzić u Ľródła niż wierzyć lobotomistom ze skarbówki
  na słowo.

Tomek

Data: 2011-03-30 08:26:35
Autor: Gotfryd Smolik news
VAT-R czy do zlozenia potrzebny jest wpis do EDG ?
On Tue, 29 Mar 2011, tomek wrote:

Dnia 2011-03-29, o godz. 15:33:33
[...]

  Ale co Ci nie pasuje?
  Wychodzi że się zgadza - potwierdzenie rejestracji będzie miał.
  Ale kontrahent niekoniecznie będzie w stanie sprawdzić online
czy "jest w bazie".

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-30 09:16:24
Autor: tomek
VAT-R czy do zlozenia potrzebny jest wpis do EDG ?
Dnia 2011-03-30, o godz. 08:26:35
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):

> [...]

  Wychodzi że się zgadza - potwierdzenie rejestracji będzie miał.
  Ale kontrahent niekoniecznie będzie w stanie sprawdzić online

Nie będzie miał(a) VAT-5UE, je¶li to o nie chodzi.
Przy czym ja tylko sygnalizuję "z pamięci" potencjaln± minę,
nie twierdzę że mam rację.

Tomek

VAT-R czy do zlozenia potrzebny jest wpis do EDG ?