VAT a sprzedaz roslin z sadzeniem

Data: 2012-05-25 21:48:45
Autor:
VAT a sprzedaz roslin z sadzeniem
Czy sprzedaz roslin z sadzeniem jest jakos zwolniona z VAT?
Kupiłem od tego samego dostawcy w 2011 roku dwa razy roslin z sadzeniem - w sumie wydałem 20000.
Nie wydaje mi sie abym byl wiodacym klientem tej firmy wiec zaskoczylo mnie ze sprzedaja na rachunek bez VAT.
Jak wyglada obowiazek placenia VAT przy tego typu dzialnosci.
Jaki byl limit zwolnienia od obrotu w 2011 r?

Data: 2012-05-25 22:33:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 25 May 2012, piwnica@wp.pl wrote:

Jaki byl limit zwolnienia od obrotu w 2011 r?

http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,670,55448,20110901,szczegolne-procedury-dotyczace-drobnych-przedsiebiorcow.html
(stan prawny na IX.2011)
+++
Art. 113.
1. Zwalnia się od podatku podatników, u których wartość sprzedaży
  opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym
  kwoty 150.000 zł.
  Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.
-- -

  I teraz clou, bo IMO nie w powyższym leży klucz, a tu:
+++
3. W przypadku prowadzenia przez rolnika ryczałtowego korzystającego
  ze zwolnienia określonego w art. 43 ust. 1 pkt 3 także działalności
  innej niż działalność rolnicza do wartości sprzedaży, o której mowa
  w ust. 1 i 10, dokonywanej przez tego podatnika nie wlicza się sprzedaży
  produktów rolnych pochodzących z prowadzonej przez niego działalności
  rolniczej.
<seek>
Art. 43.
1. Zwalnia się od podatku:
[...]
3) dostawę produktów rolnych pochodzących z własnej działalności
  rolniczej, dokonywaną przez rolnika ryczałtowego oraz świadczenie
  usług rolniczych przez rolnika ryczałtowego;
-- -

pzdr, Gotfryd

VAT a sprzedaz roslin z sadzeniem