VAT czy nie VAT - oto jest pytanie

Data: 2011-04-16 20:06:24
Autor: Maciej Ślużyński
VAT czy nie VAT - oto jest pytanie
Witam serdecznie!

Prowadzę serwis www.bankmodeli3d.pl zajmujący się sprzedażą modeli przestrzennych.

Chcę uruchomić drugi serwis tego typu, gdzie uzytkownicy będa wstawiać modele a inni będa je kupować. Czy aby prowadzić tego typu działalność trzeba zgłosić się jako płatnik VAT, czy można prowadzić tego typu sprzedaż bez obowiązku odprowadzania VAT-u?

Ja z użytkownikami rozliczam się na podstawie umowy o dzieło, a kupującym móglbym wystawiac rachunek uproszczony - czy dobrze rozumuję?

--
Pozdrawiam serdecznie
Maciej Ślużyński

Data: 2011-04-16 20:43:33
Autor: SDD

Użytkownik "Maciej Ślużyński" <maciejsl@icpnet.pl> napisał w wiadomości news:ioclr3$1p6l$1opal.icpnet.pl...

Ja z użytkownikami rozliczam się na podstawie umowy o dzieło, a kupującym móglbym wystawiac rachunek uproszczony - czy dobrze rozumuję?

Hmmmm - nie ma czegos takiego.... - takie cos bylo w latach 90-tych, byla to odmiana faktury VAT przeznaczona dla odbiorcow nie bedacych VAT-owcami.
Jest po prostu rachunek. Jesli Twoja dzialalnosc jest opodatkowana podatkiem VAT a nie wyklucza korzystania ze zwolnienia podmiotowego - to mozesz korzystac z limitu zwolnienia podmiotowego wynoszacego obecnie 150 tys. rocznie, przy czym VAT to jedno, a tez musisz zainteresowac sie kwestia kasy fiskalnej.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-04-16 21:59:14
Autor: Maciej Ślużyński

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:ioco1k$t24$1news.onet.pl...

[...]

Czy w US, do którego się wybieram w przyszłym tygodniu, będą w stanie mi odpowiedziec, czy mogę byc zwolniony z obowiązku płacenia podatku VAT w przypadku tego rodzaju działalności?

--
Pozdrawiam serdecznie
Maciej Ślużyński

Data: 2011-04-16 22:50:22
Autor: elephanto
W dniu 16-04-2011 21:59, Maciej Ślużyński pisze:

Czy w US, do którego się wybieram w przyszłym tygodniu, będą w stanie mi
odpowiedziec, czy mogę byc zwolniony z obowiązku płacenia podatku VAT w
przypadku tego rodzaju działalności?

Powinni, tym bardziej, ze katalog wylaczen nie jest zbyt duzy (art. 113, ust.13)

--
Adam

Data: 2011-04-16 23:00:58
Autor: Maciej Ślużyński

Użytkownik "elephanto" <elephanto@cut.it.gmail.com> napisał w wiadomości news:4daa010c$0$2497$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Złotem ani srebrem, w całości lub w proszku, nie zamierzam handlować ;-)

--
Pozdrawiam serdecznie
Maciej Ślużyński

Data: 2011-04-17 09:47:52
Autor: Piotrek
On 2011-04-16 21:59, Maciej Ślużyński wrote:
Czy w US, do którego się wybieram w przyszłym tygodniu, będą w stanie mi
odpowiedziec, czy ...

Z pewnością. Im wszelkie odpowiedzi przychodzą z łatwością, nawet jak nie do końca ogarniają przepisy. Przećwiczone na kilku przypadkach.

Oczywiście konsekwencje zastosowania do takiej (ewentualnej) odpowiedzi "rodem z kosmosu" poniesiesz Ty ;-)

Piotrek

Data: 2011-04-17 10:29:43
Autor: tomek
VAT czy nie VAT - oto jest pytanie
Dnia 2011-04-17, o godz. 09:47:52
Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał(a):

On 2011-04-16 21:59, Maciej Ślużyński wrote:
> [...]

Oczywiście konsekwencje zastosowania do takiej (ewentualnej)
odpowiedzi "rodem z kosmosu" poniesiesz Ty ;-)

Ale to kiedyś, natomiast Tu I Teraz jest namacalny dowód że
administracja zmienia się na lepsze.

Tomek

Data: 2011-04-17 10:29:30
Autor: Piotrek
On 2011-04-17 10:29, tomek wrote:
Ale to kiedyś, natomiast Tu I Teraz jest namacalny dowód że
administracja zmienia się na lepsze.

Fakt, że ostatnio zarobiony jestem ale czy coś przegapiłem?

Piotrek

Data: 2011-04-17 11:05:01
Autor: tomek
VAT czy nie VAT - oto jest pytanie
Dnia 2011-04-17, o godz. 10:29:30

On 2011-04-17 10:29, tomek wrote:
> Ale to kiedyś, natomiast Tu I Teraz jest namacalny dowód że
> administracja zmienia się na lepsze.

Fakt, że ostatnio zarobiony jestem ale czy coś przegapiłem?

Ironię ;)

Tomek

Data: 2011-04-16 21:08:58
Autor: SDD
VAT czy nie VAT - oto jest pytanie

Użytkownik "Maciej Ślużyński" <maciejsl@icpnet.pl> napisał w wiadomości news:ioclr3$1p6l$1opal.icpnet.pl...

I oczywiscie z punktu widzenia podatku VAT a takze kasy fiskalnej jeden serwis od drugiego nie roznil sie bedzie niczym.
Obrot w jednym i drugim serwisie bedzie sie sumowal dla celow kontroli progu zwolnienia podmiotowego.

Pozdrawiam
SDD

VAT czy nie VAT - oto jest pytanie