VAT i usługi tele.

Data: 2011-04-26 07:28:45
Autor: grzegorz
VAT i usługi tele.
To jeszcze inne pytanie, rozliczenie VAT za usługi telekomunikacyjne.

Przykład POLKOMTELA:
Faktura otrzymana 22.04 za okres 21.03-20-04 (rozmowy),
abonament od 21.04-20.05. Termin płatności 15.05
VAT-7 jest składany do 25.05 czyli w chwili składania deklaracji usługa jest już wykonana.

Kiedy odliczyć VAT, jak będzie prawidłowo?
Czy w dniu otrzymania faktury czy w terminie płatności?

Osobiście czytałem kilka artykułów w których wskazywana jest data otrzymania,
a nie płatności za fakturę bo w chwili składania deklaracji usługa została już wykonana.

--
grzegorz

Data: 2011-04-26 08:27:56
Autor: elephanto
VAT i usługi tele.
W dniu 26-04-2011 07:28, grzegorz pisze:

[...]

W rozliczeniu za okres, w ktorym przypada termin platnosci.
Art. 19 ust. 13 pkt 1, Art. 86 ust. 10 pkt 3

Osobiście czytałem kilka artykułów w których wskazywana jest data
otrzymania,
a nie płatności za fakturę bo w chwili składania deklaracji usługa
została już wykonana.

Moze chodzilo o Art. 86 ust. 12? Ale po to mamy zaraz potem ust. 12a.

--
Adam

Data: 2011-04-26 09:03:47
Autor: grzegorz
VAT i usługi tele.
W dniu 2011-04-26 08:27, elephanto pisze:
[...]

hm.. czyli najbardziej prawidłowo mimo wszystko będzie w terminie płatności
i lepiej tak stosować rozliczenia nawet jeśli są różne interpretacje.

--
grzegorz

Data: 2011-04-26 09:16:46
Autor: elephanto
VAT i usługi tele.
W dniu 26-04-2011 09:03, grzegorz pisze:

hm.. czyli najbardziej prawidłowo mimo wszystko będzie w terminie płatności
i lepiej tak stosować rozliczenia nawet jeśli są różne interpretacje.

Prawde mowiac, troche zdziwilo mnie to, co napisales o innych terminach odliczania. Masz moze jakies namiary na te interpretacje / artykuly?

--
Adam

Data: 2011-04-26 10:49:07
Autor: grzegorz
VAT i usługi tele.
W dniu 2011-04-26 09:16, elephanto pisze:

Prawde mowiac, troche zdziwilo mnie to, co napisales o innych terminach
odliczania. Masz moze jakies namiary na te interpretacje / artykuly?

Wszystkich nie pamiętam, ale ostatni jaki czytałem to
http://www.epodatnik.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=511%3Atelefon-uslugi-telekomunikacyjne&catid=70%3Apozostale-wydatki-koszty&Itemid=209&limitstart=3

--
grzegorz

Data: 2011-04-26 13:41:32
Autor: elephanto
VAT i usługi tele.
W dniu 26-04-2011 10:49, grzegorz pisze:

[...]

W przypadku, jezeli faktura nie zawiera informacji jakiego okresu dotyczy.
W przykladzie Plusa miales to podane.

--
Adam

Data: 2011-04-26 17:17:59
Autor: cef
VAT i usługi tele.
grzegorz" <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl wrote:

hm.. czyli najbardziej prawidłowo mimo wszystko będzie w terminie
płatności i lepiej tak stosować rozliczenia nawet jeśli są różne
interpretacje.

Odróżniasz termin płatności (zapłata) od dnia
czy okresu w którym przypada termin płatności?

Data: 2011-04-26 17:25:03
Autor: grzegorz
VAT i usługi tele.
W dniu 2011-04-26 17:17, cef pisze:
[...]

Proszę Cię.... Kiedy zapłacone nie jest ważne w tym przypadku.

--
grzegorz

Data: 2011-04-26 17:27:37
Autor: cef
VAT i usługi tele.
grzegorz" <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl wrote:

Odróżniasz termin płatności (zapłata) od dnia
czy okresu w którym przypada termin płatności?

Proszę Cię.... Kiedy zapłacone nie jest ważne w tym przypadku.

Ale piszesz tak, jakby właśnie było istotne.

Data: 2011-04-26 17:30:55
Autor: grzegorz
VAT i usługi tele.
W dniu 2011-04-26 17:27, cef pisze:
grzegorz" <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl wrote:

Ale piszesz tak, jakby właśnie było istotne.

Może źle coś wyraziłem, ale chodzi o:
1. DatÄ™ wystawienia FV
2. Termin płatności z FV

--
grzegorz

Data: 2011-04-26 17:38:32
Autor: cef
VAT i usługi tele.
grzegorz" <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl wrote:

Ale piszesz tak, jakby właśnie było istotne.

Może źle coś wyraziłem, ale chodzi o:
1. DatÄ™ wystawienia FV
2. Termin płatności z FV

Czyli wygląda na to, że nie odróżniasz?
Elephanto podał Ci przepis.

Data: 2011-04-26 17:50:26
Autor: grzegorz
VAT i usługi tele.
W dniu 2011-04-26 17:38, cef pisze:
[...]

Źle? To już zgłupiałem albo czegoś nie rozumiem.

Faktura z 22 kwietnia z terminem do 15 maja.
Zapłacona 13 maja.

w KPIR zaksięgowane 22 kwietnia. A kiedy więc VAT?

--
grzegorz

Data: 2011-04-26 17:54:59
Autor: cef
VAT i usługi tele.
[...]

Czyli w rozliczeniu za maj lub czerwiec lub lipiec.

Data: 2011-04-26 18:10:46
Autor: grzegorz
VAT i usługi tele.
W dniu 2011-04-26 17:54, cef pisze:
W rozliczeniu za okres, w ktorym przypada termin platnosci.
Czyli w rozliczeniu za maj lub czerwiec lub lipiec.

No ok, zgadza siÄ™.
Zatem jeśli płacę w terminie, to sobie księguję w terminie płatności?

--
grzegorz

Data: 2011-04-26 18:28:28
Autor: cef
VAT i usługi tele.
[...]

Jeśli wyciągasz z tego wniosek, że jeśli zapłacisz w czerwcu,
to nie możesz odliczyć VAT w maju, to jesteś w błędzie.
Sam przecież pisałeś, że nieistotna dla odliczenia VAT
 jest sama czynność pÅ‚acenia. Możesz nie pÅ‚acić wcale, a VAT odliczysz w
w rozliczeniu za okres kiedy teoretycznie przypadał termin tej płatności.

Data: 2011-04-26 18:36:01
Autor: grzegorz
VAT i usługi tele.
W dniu 2011-04-26 18:28, cef pisze:
[...]

jest sama czynność płacenia. Możesz nie płacić wcale, a VAT odliczysz w
w rozliczeniu za okres kiedy teoretycznie przypadał termin tej płatności.

tak nie myślę, wszak pisałem jak mówisz.

--
grzegorz

Data: 2011-04-26 18:15:54
Autor: grzegorz
VAT i usługi tele.
W dniu 2011-04-26 17:54, cef pisze:
W rozliczeniu za okres, w ktorym przypada termin platnosci.
Czyli w rozliczeniu za maj lub czerwiec lub lipiec.

Przyznam że się zamotałem troszkę.

W moim przypadku prawo do odliczenia VAT powstaje w miesiącu, w którym przypada termin płatności za fakturę czyli w maju.
Chodzi mi o datę zaksięgowania faktury, czy w terminie płatności i w realnej dacie zapłaty?

--
grzegorz

Data: 2011-04-26 18:32:28
Autor: cef
VAT i usługi tele.
[...]

W kpir - w kwietniu.
w rejestrze vat - maj, czerwiec lub lipiec, choć przyznam, że nie wiem czy dopuszczenie kolejnych
miesięcy dotyczy tylko terminów otrzymania, a nie opisanego okresu jak w tym przepisie -
a sprawdzać mi się nie chce :-)

Data: 2011-04-26 18:34:27
Autor: grzegorz
VAT i usługi tele.
W dniu 2011-04-26 18:32, cef pisze:
[...]

no ja cały czas o tym piszę, jedynie chodziło mi o datę księgowania VAT
czy z datą/TERMINEM płatności czy realnej zapłaty.

Wszystko ok.

--
grzegorz

Data: 2011-04-26 18:38:17
Autor: elephanto
VAT i usługi tele.
W dniu 26-04-2011 18:32, cef pisze:

[...]

Art. 86

11. Jeżeli podatnik nie dokona obniżenia kwoty podatku należnego w terminach określonych w ust. 10, może obniżyć kwotę podatku należnego w deklaracji podatkowej za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych.

W ust. 10 jest m.in. wlasnie mowa o odliczaniu VATu z faktur za media w rozliczeniu za okres w ktorym przypada termin platnosci, czyli mozna +2.

--
Adam

Data: 2011-04-26 18:42:18
Autor: cef
VAT i usługi tele.
elephanto wrote:

[...]

Są jeszcze dobrzy ludzie na tym świecie. Pewnie bym sprawdził dopiero wtedy,
gdyby mi "się przegapiła" taka faktura.

Data: 2011-04-26 18:44:06
Autor: 'Tom N'
VAT i us³ugi tele.
cef w <news:4db6f39c$0$2437$65785112news.neostrada.pl>:

grzegorz" <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl wrote:

W moim przypadku prawo do odliczenia VAT powstaje w miesi±cu, w którym
przypada termin p³atno¶ci za fakturê czyli w maju.
Chodzi mi o datê zaksiêgowania faktury, czy w terminie p³atno¶ci i w
realnej dacie zap³aty?

W kpir - w kwietniu.

OK

w rejestrze vat - maj, czerwiec lub lipiec

II kw, III kw, IV kw

choæ przyznam, ¿e nie wiem czy dopuszczenie kolejnych
miesiêcy dotyczy tylko terminów otrzymania,

W omawianym przypadku raczej terminu p³atno¶ci, jak sam pisa³e¶, i dotyczy
okresów, a te niekoniecznie s± miesiêczne ;-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-04-26 18:51:35
Autor: cef
VAT i us³ugi tele.
'Tom N' wrote:

[...]

Noale nie by³em pewny czy te¿ jest +2,
co ju¿ elephanto poda³.

A o kwarta³ach zawsze zapominam.
VAT mi zwracaj±, wiêc nie dopuszczam nawet my¶li o kwartalach :-)

VAT i usługi tele.