VAT - klika podstawowych kwestii

Data: 2009-08-01 06:00:34
Autor: Rafał Kowalczyk
VAT - klika podstawowych kwestii
1. Załóżmy, że miesięcznie moja firma generuje przychód 1000 zł
(powiedzmy, że za 1000 zł sprzedałem jeden program komputerowy w
miesi±cu) i nie mam żadnych kosztów. Po odliczeniu podatku dochodowego
i składek ZUS zostaje mi do ręki około 700 zł. Czy podatek VAT należny
zapłacę od kwoty 1000zł, czy 700zł?

2. Rozumiem, że podatek VAT naliczony można odliczać tylko wówczas gdy
przekroczy się aktualn± kwotę limitu zwolnienia od VAT (czyli bodajże
50 000 zł)?

3. Jeżeli więc w trakcie roku jestem niemal pewien, że mój przychód
nie przekroczy 50 000 zł, to czy w takiej sytuacji s± jakiekolwiek
korzy¶ci z bycia vatowcem?

Pozdrawiam.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Data: 2009-08-01 13:08:48
Autor: jureq
Dnia Sat, 01 Aug 2009 06:00:34 -0700, Rafał Kowalczyk napisał(a):

1. Załóżmy, że miesięcznie moja firma generuje przychód 1000 zł
(powiedzmy, że za 1000 zł sprzedałem jeden program komputerowy w
miesiÄ…cu) i nie mam ĹĽadnych kosztĂłw. Po odliczeniu podatku dochodowego i
składek ZUS zostaje mi do ręki około 700 zł. Czy podatek VAT należny
zapłacę od kwoty 1000zł, czy 700zł?

1000 netto czy brutto? Jeśli jesteś VAT-owcem i 1000 netto to znaczy, że sprzedasz za 1220 i VAT zapłacisz od 1000 (czyli 220)

2. Rozumiem, że podatek VAT naliczony można odliczać tylko wówczas gdy
przekroczy siÄ™ aktualnÄ… kwotÄ™ limitu zwolnienia od VAT (czyli bodajĹĽe 50
000 zł)?

Nie. Można odliczać wtedy gdy jest się VAT-owcem. Można nim zostać nawet przed przekroczeniem tego limitu.

3. Jeżeli więc w trakcie roku jestem niemal pewien, że mój przychód nie
przekroczy 50 000 zł, to czy w takiej sytuacji są jakiekolwiek korzyści
z bycia vatowcem?

To zależy komu sprzedajesz. Tak lekko upraszczając. Jeśli sprzedajesz osobom prywatnym, to nie ma korzyści. Jeśli firmie która jest VAT-owcem i ma całą sprzedaż nie zwolnioną z VAT, to korzyścią jest właśnie odliczenie VAT od tego co kupujesz.

Data: 2009-08-01 07:56:33
Autor: Rafał Kowalczyk
On 1 Sie, 15:08, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
Dnia Sat, 01 Aug 2009 06:00:34 -0700, Rafał Kowalczyk napisał(a):
1000 netto czy brutto? Je¶li jeste¶ VAT-owcem i 1000 netto to znaczy, że
sprzedasz za 1220 i VAT zapłacisz od 1000 (czyli 220)

Załóżmy, że w danym miesi±cu sprzedałem towar o warto¶ci 1000zł (i to
kwota nazywa się chyba netto?). Rozumiem, że jeżeli ten towar podlegał
stawce 22% to podatek VAT wyniesie 220. Czy razem towar będzie
kosztował 1200 (to jest cena ostateczna i nazywa się chyba cen±
brutto?). Czy do tej pory dobrze to rozumiem?

I teraz moje koszty wynosz± 100zł - opodatkowane t± sam± stawk± 22% -
VAT naliczony wyniesie więc 22 zł.
Do US zapłacę więc 220 - 22 = 198 zł podatku VAT należnego.
Czy moje obliczenia s± prawidłowe?

Pozdrawiam.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Lotto

Data: 2009-08-01 11:27:46
Autor: Rafał Kowalczyk
> [...]

1000 netto czy brutto? Je¶li jeste¶ VAT-owcem i 1000 netto to znaczy, że
sprzedasz za 1220 i VAT zapłacisz od 1000 (czyli 220)

OK, podatek VAT płacę od 1000zł i cena produktu wyniesie 1220 zł. Czy
podatek dochodowy zapłacę od 1000zł, czy 1220 zł?

Nie. Można odliczać wtedy gdy jest się VAT-owcem. Można nim zostać nawet
przed przekroczeniem tego limitu.

O ile nie zadeklaruję, że chcę być zwolniony z VAT, dopóki nie
przekroczę tego limitu. Trzeba chyba to zrobić przy zakładaniu
działalno¶ci

Pozdrawiam.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Lotto

Data: 2009-08-01 20:40:06
Autor: cef
Rafał Kowalczyk wrote:

OK, podatek VAT płacę od 1000zł i cena produktu wyniesie 1220 zł. Czy
podatek dochodowy zapłacę od 1000zł, czy 1220 zł?

To zależy jaki rodzaj opodatkowania.
Może od 1000, może  nie. Może od 1220?
Sam piszesz, że chcesz wybrać zwolnienie,
 wiec nie wiadomo o co pytasz.
Podaj wreszcie jakie warunki.

Data: 2009-08-03 02:37:29
Autor: Rafał Kowalczyk
On 2 Sie, 08:51, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

> OK, podatek VAT płacę od 1000zł i cena produktu wyniesie 1220 zł. Czy
> podatek dochodowy zapłacę od 1000zł, czy 1220 zł?

Od 1000.

Dziękuję, o to wła¶nie mi chodziło :-)

Pozdrawiam.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Lotto

Data: 2009-08-01 19:30:49
Autor:
VAT - klika podstawowych kwestii
1000 netto czy brutto? Jeśli jesteś VAT-owcem i 1000 netto to znaczy, że
sprzedasz za 1220 i VAT zapłacisz od 1000 (czyli 220)

NIE! VAT zapłaci klient, a on go tylko przerzuci do US. Przez takie niedomówienia potem słysze o przedsiębiorców "płacę duże podatki, szczególnie VAT mnie dobija". POza wyjatkami vatowiec VATu nie płaci, jedynie go rozlicza w imieniu państwa.

Data: 2009-08-03 15:01:01
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sat, 1 Aug 2009 19:30:49 +0200, <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał(a):
[...]

Dokładnie :) Po prostu boli, gdy trzeba ładne kwoty z własnego konta
przekazywać do US... Dlatego uważam że ludzie powinni dostawać pensje w
kwotach brutto i potem wszystko odprowadzać osobi¶cie do US, szybko by
poleciały głowy i chwilę póĽniej podatki ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-08-03 17:47:52
Autor: Tomek
Dnia 03-08-2009 o 17:01:01 Jacek Osiecki <joshua@ceti.pl> napisał(a):

[...]

kwotach brutto i potem wszystko odprowadzać osobiście do US, szybko by
poleciały głowy i chwilę później podatki ;)

Ja rozumiem że masz złe zdanie o zarządcach folwarku, ale chyba nie sądzisz
ĹĽe sami dla siebie zakupiÄ… taczki :)

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-08-04 14:15:39
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Mon, 03 Aug 2009 17:47:52 +0200, Tomek napisał(a):
[...]
Ja rozumiem że masz złe zdanie o zarz±dcach folwarku, ale chyba nie s±dzisz
że sami dla siebie zakupi± taczki :)

To że chciałbym by tak było nie znaczy, że liczę na to by kto¶ tak uczynił.
Pomarzyć nie można? ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-08-01 15:15:46
Autor: SDD
VAT - klika podstawowych kwestii

Użytkownik "Rafał Kowalczyk" <r.kowalczyk.gamedev@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:1775232c-708b-40c5-a6d9-9dc621968c5526g2000yqk.googlegroups.com...
[...]

VAT placi sie od ovatowanego przychodu, a pomniejsza o VAT od ovatowanych kosztow.
Podatek dochodowy czy skladki ZUS ovatowanym kosztem nie sa (w wiekszosci wogole nie sa zadnym kosztem)..

Pozdrawiam
SDD

VAT - klika podstawowych kwestii