VAT od motocykla - nareszcie korzystne orzeczenie NSA!

Data: 2009-03-20 13:29:42
Autor: jeszua
VAT od motocykla - nareszcie korzystne orzeczenie NSA!
Data: 2009-03-20 23:56:19
Autor: Rafal Tomaszewski
VAT od motocykla - nareszcie korzystne orzeczenie NSA!

Uzytkownik "jeszua" <jeszua@gmail.com> napisal w wiadomosci news:01777386-db13-4a27-a79b-4c61cd48deabw9g2000yqa.googlegroups.com...
http://podatki.gazetaprawna.pl/orzeczenia/120251,po_decyzji_sadu_podatnik_odliczy_vat_od_paliwa_do_motocykli.html

ciekawe jak wyglada odliczenie 100% VAT przy zakupie motocykla biorac ten tok rozumowania?

Pozdrawiam
rafal
450exc

Data: 2009-03-21 08:25:09
Autor: Mystik
VAT od motocykla - nareszcie korzystne orzeczenie NSA!
Cze¶ć

Użytkownik "Rafal Tomaszewski" <srafi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gq16u6$l5f$1news.onet.pl...

ciekawe jak wyglada odliczenie 100% VAT przy zakupie motocykla biorac ten tok rozumowania?

Logicznie rozumuj±c to tak samo.
Ale bior±c pod uwagę nasz± rzeczywisto¶ć, to musimy doczekać się kolejnego wyroku :/
No i dodam, że w Polsce nie ma precedensów i tak naprawdę taki wyrok może nic nie znaczyć dla kolejnych spraw. Mam tylko nadzieję, że jednak kto¶ przywita się z rozs±dkiem i wyda jakie¶ rozporz±dzenie/okólnik i wszystko stanie się jasne.

pozdr.
Mystik

Data: 2009-03-21 09:44:40
Autor: jeszua
On 21 Mar, 08:25, "Mystik" <mys...@poPROTECTION.pl> wrote:
No i dodam, że w Polsce nie ma precedensów i tak naprawdę taki wyrok może
nic nie znaczyć dla kolejnych spraw. Mam tylko nadzieję, że jednak kto¶

a w tym przypadku akurat znaczy. orzeczenia nsa sa obowiazujaca
wykladnia prawa  ;)
--
jeszua
ck krakoff

Data: 2009-03-23 11:13:22
Autor: Rafał Tomaszewski
VAT od motocykla - nareszcie korzystne orzeczenie NSA!

Użytkownik <jeszua@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:ad5bc28d-9049-4f19-8327-

a w tym przypadku akurat znaczy. orzeczenia nsa sa obowiazujaca
wykladnia prawa  ;)

ale w praktyce wygl±da to tak że odliczasz 100% od zakupu, kontrola to podważa, sprawa opiera się o Izbe skarbow± która podtrzymuje decyzje Urzędu Skarbowego ( bo taka jest najnowasz interpretacja art. 86 że od zakupu 60% od paliwa 0% a od akcesoriów 100% ) i zostaje Ci wakla w NSA, pani mi powiedziała że jak pan lubi ryzyko i jest pan zacięty to prosze bardzo w przepisach nigdy nic nie było albo białe albo czarne:) Witaj Polsko........

pozdrawiam
rafał
450exc

ps. jestem przed zakupem i mam ochote na 100% ale nie wiem czy warto się wkur........ dla paru złotych

Data: 2009-03-23 09:37:02
Autor: sirlore
On 23 Mar, 11:13, "Rafał Tomaszewski" <sr...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik <jes...@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci

[...]

Wyrok NSA jest wi±ż±cy dla Urzedu skarbowego, i mozesz odliczyc 22%
vatu z paliwa. Jedyny "problem" to przy zakupie, ale sokro nie ma juz
sankcji za zle naliczanie vatu to mozna sie spokojnie odwolywac do
sadów administracyjnych. Dla mnie benzyna - 22% vat'u to duza
oszczedno¶ć.

Data: 2009-03-23 12:24:27
Autor: Piotr
VAT od motocykla - nareszcie korzystne orzeczenie NSA!

ps. jestem przed zakupem i mam ochote na 100% ale nie wiem czy warto się
wkur........ dla paru złotych

nie wiem co chcesz kupic, ale...z reguly te "pare zlotych" to
dobre ciuch czy kask
sam mam podobny dylemat, a znajomy rozwiazal ten problem stwierdzeniem:
"jest ryzyko jest zabawa;], najwyzej potem sie bede martwil" - i wciagnal 100%.

jakie sa mozliwe konsekwencje- wersja optymistyczna i pesymistyczna?
pzdrw
Piotr

Data: 2009-03-23 14:19:04
Autor:
VAT od motocykla - nareszcie korzystne orzeczenie NSA!
tak z ciekawosci, jak motur moze byc uzywany do dzialalnosci gospodarczej ?
podajcie prosze jakies przyklady (bez przyczepki tudziez wozka)
no dobra, moga byc dojazdy do klienta (w roznych celach, zalezy od klienta ;)
albo np. szkolenie na moto
cos jeszcze moze byc ?  --
pozdr
janku

Data: 2009-03-23 09:04:41
Autor: WIR
On 23 Mar, 15:19, " " <janku.SKA...@gazeta.pl> wrote:
tak z ciekawosci, jak motur moze byc uzywany do dzialalnosci gospodarczej ?
podajcie prosze jakies przyklady (bez przyczepki tudziez wozka)

a dzialalnosc gospodarcza to oznacza przepraszam zawsze roboty
budowlane albo serwis urzadzen polaczony z ich transportem?
Bo w Polsce takie podejscie wydaje sie byc obowiazujace.
Najciezsza rzecza, ktora musze wozic w ramach mojej dzialalnosci jest
notebook - spokojnie z nim na motocyklu jezdze bez przyczepki ;).
To rozgraniczanie na ciezarowe/pozostale nawet w samochodach jest wg
mnie idiotyzmem, ktory jakos wszyscy z pokora akceptujemy.

WIR

Data: 2009-03-23 17:34:24
Autor: Jacek Czerwinski
WIR pisze:
[...]

Gdyby, powtarzam, **gdyby** ustawodawca musiał argumentować celowość rozsądkowośc takich przepisów, uzasadnienie by było w lekko historycznych już czasach przemysłu ciężkiego jako jedynej formy "zabezpiecznia potrzeb ludności".
Wtedy ciężarówka wiodąca rzecz. A propos, do poloneza bez kratki wkładałem całe szafy instalacyjne, które do aut z kratką już nie wchodzą.

Ponieważ nie musi argumentować, może po prostu wy.....ć przepraszam uzyskać dochody na dynamicznej sferze usług.

Data: 2009-03-24 11:52:06
Autor: Don Pedro
WIR pisze:
[...]

Kolejne idiotyczne rozgraniczenie to rozliczanie kosztów podróży służbowej ryczałtem. Stawka 1km samochodem to 0,8358 PLN/km a motocyklem 0,2302 PLN/km. O ile samochodem spalającym 7 litrów ropy na setkę to mi się to nawet opłaca o tyle przy motocyklu palącym 8-10 litrów benzyny stawka robi się nieco odrealniona. Zdaje się, że ustawodawca nie zauważył, że wueski znikły z dróg.

pozdr
DP
TL-S

Data: 2009-03-23 15:26:04
Autor: Jacek Czerwinski
janku.SKASUJ@gazeta.pl pisze:
[...]

A czym się ma różnić od samochodu w firmie (zwłaszcza usługowej) ?

Data: 2009-03-23 15:15:13
Autor:
VAT od motocykla - nareszcie korzystne orzeczenie NSA!
A czym się ma różnić od samochodu w firmie (zwłaszcza usługowej) ?

no nie wrzuci zbyt wielu rzeczy na pake ;)

(abo mi sie od razu kojarzy z transportem wiekszych rzeczy)

--
pozdr
janku

Data: 2009-03-23 16:32:23
Autor: Jacek Czerwinski
[...]

Nie każdy naprawia pralki i lodówki ;)

A głowę wkładasz i tak w kask, łapki w rękawiczki. Je¶li statystyczny serwisant mie¶ci się w teczkę dyplomatkę (a niekiedy dyplomatka jest dla dekoracji, bo głupio się wręcza fakturę za przyj¶cie z gołymi rękami i drobiazgiem w kieszeni) ?

Fakt: kufer lub tankbag, który przyjmie nie pomięte dokumenty A4 jest potrzebny ;)

Data: 2009-03-23 15:57:54
Autor: Qlfon
VAT od motocykla - nareszcie korzystne orzeczenie NSA!
janku.SKASUJ@gazeta.pl pisze:
tak z ciekawosci, jak motur moze byc uzywany do dzialalnosci gospodarczej ?
podajcie prosze jakies przyklady
Kurier, geodeta, doreczyciel (np. pizzy), ratownik medyczny itp. itd.

--
Qlfon, Kraków

Data: 2009-03-23 16:08:14
Autor: Leszek Karlik
On Mon, 23 Mar 2009 15:19:04 +0100,   <janku.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

tak z ciekawosci, jak motur moze byc uzywany do dzialalnosci  gospodarczej ?

A jeĽdziłe¶ po Warszawie samochodem ostatnio? :-) Czas to pieni±dz,
jeżeli pracownik ma gdzie¶ pojechać i co¶ zrobić w zwi±zku z prac±
to dużo sensowniej będzie pojechać gdzie¶ motocyklem i wrócić po 40
minutach niż pojechać samochodem i wrócić za półtora godziny.

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-03-23 16:30:03
Autor: (pj)
Leszek Karlik pisze:
On Mon, 23 Mar 2009 15:19:04 +0100,   <janku.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

tak z ciekawosci, jak motur moze byc uzywany do dzialalnosci gospodarczej ?

A jeździłeś po Warszawie samochodem ostatnio? :-) Czas to pieniądz,
jeżeli pracownik ma gdzieś pojechać i coś zrobić w związku z pracą
to dużo sensowniej będzie pojechać gdzieś motocyklem i wrócić po 40
minutach niż pojechać samochodem i wrócić za półtora godziny.

wystarczy zatrudnić red. Urbańskiego:

"to znakomity sprzęt do poruszania się po mieście. Szybszy niż samochód, nie zatrzymują go korki, łatwo zaparkować – Hubert dociera do pracy kilkakrotnie szybciej niż gdyby jechał samochodem."

On już wytłumaczy Pani Urzędniczce Urzędu Skarbowego... :-)

--

pozdr
pj

Data: 2009-03-24 09:28:26
Autor: Jasio
VAT od motocykla - nareszcie korzystne orzeczenie NSA!

Użytkownik "(pj)" napisał w wiadomo¶ci news:gq89ts$36j$1inews.gazeta.pl...

On już wytłumaczy Pani Urzędniczce Urzędu Skarbowego... :-)

Z kolegami wytłumaczy:

"Na pocz±tku po prostu uczysz się obyczajów: hierarchii na szosie, parkowania przodem do kierunku jazdy, tyłem do drzwi baru, żeby po wyj¶ciu można było natychmiast odjechać. Kupujesz skórę i buty. Niektórzy na tym poprzestaj±. Inni tatuuj± ramiona i plecy, kowbojskie buty i skórzan± kurtkę zaczynaj± nosić bez przerwy, kupuj± olstra. - Niektórzy się gubi±. Staj± się agresywni. To oczywiste, że na harleyach nie jeżdż± mięczaki. Harley to motor dla dorosłych."

Z tym parkowaniem to mnie rozwalili. ¦miechem.
Gdyby kto¶ chciał cało¶ć:
http://partnerstwo.onet.pl/1548094,3499,,dlaczego_hubert_urbanski_odjezdza,artykul.html

--
Jasio
vfr vx etz

Data: 2009-03-24 15:55:36
Autor: KJ Siła Słów
Jasio pisze:

[...]

do Pani w US to prędzej trafi ten fragment:

cyt.
A w Stanach na harleyach jeżdż± życiowi rozbitkowie, weterani Wietnamu, byli hipisi, narkomani albo wręcz handlarze narkotyków. Otyli, wytatuowani i często niebezpieczni: Hellangelsi, Banditos.
ufff... koniec cytatu.

No, jeszcze policjanci.

W Polsce tez narkomani jedzdza:
"Czujesz zapach ¶wieżo skoszonej ł±ki"

Czyli prosto mowiac: wciaga trawke nosem i to prowadzac.

Rispekta TV Men!

Brakuje mi tylko watku o "igraniu na codzien ze smiercia i ze o trumnach nie mozna rozmawiac".

Coprajty:
Czlowiek przy ktorym Tolek Banan to harcerz.
Chodzaca legenda wszystkich HellsAmilsow.
Miss mokrej lagi.
Pogromoca nagazowanego skorpiona.
Amil.

KJ Siła Słów, po prostu.

Data: 2009-03-24 16:41:06
Autor: (pj)
VAT od motocykla - nareszcie korzystne orzeczenie NSA!
KJ Siła Słów pisze:

Rispekta TV Men!

Czytac ze zrozumieniem. To nie TV-man, ale deweloper.

http://tinyurl.com/harlejowiec

"Odkrył, że w Europie jeżdżą marzyciele. – Ci, których zafascynowała legenda wolności. I których _stać_na_takie_hobby_ "

Kupujta u niego we Wawce apartmą (na Wilczej np.), to będzie miał dalej za co jeździc i epatować tym, że _STAC_GO_NA_HARLEJA_ . Za Waszą kasę.

--

pozdr
pj

Data: 2009-03-24 16:58:29
Autor: KJ Siła Słów
(pj) pisze:

Czytac ze zrozumieniem. To nie TV-man, ale deweloper.

o skoszonej lace mowil tiwiman.

KJ

Data: 2009-03-24 17:12:31
Autor: (pj)
KJ Siła Słów pisze:
(pj) pisze:

Czytac ze zrozumieniem. To nie TV-man, ale deweloper.

o skoszonej lace mowil tiwiman.

Ale cos co okresliles mianem "cytata" - deweloper :-P

BTW: Co za bubek! Dziwie sie, ze jeszcze don nie pojechaliscie na Wilcza .... ;-)

--

pozdr
pj

Data: 2009-03-27 22:35:12
Autor: zbigi
Jasio napisał(a):
Z kolegami wytłumaczy:

"Na pocz±tku po prostu uczysz się obyczajów: hierarchii na szosie, parkowania przodem do kierunku jazdy, tyłem do drzwi baru, żeby po wyj¶ciu można było natychmiast odjechać.[...]"

Nie wiem, czego sie czepiacie - argumentacja co prawda zalosna, ale madre parkowanie (gdziekolwiek - moze byc i pod barem) nie jest wcale takie proste i oczywiste. Zwlaszcza dla swiezynek dumnych i bladych swych nowo odkrytym, elitarnym motocyklizmem :)

Data: 2009-03-29 18:26:42
Autor: Don Pedro
zbigi pisze:

[...]

Pięknie to uj±łe¶ :)

pozdr
DP
TL-S

Data: 2009-03-24 22:57:01
Autor: Michaczu
VAT od motocykla - nareszcie korzystne orzeczenie NSA!
Witam

A ktoś widział to orzeczenie z NSA?
Może jestem jakiś nie kumaty.. ale moge go znaleźć:-p

Przy okazji mógłby ktoś znaleźć podstawę prawna, że wyrok NSA jest prawomocny w całym kraju?

pozdrawiam i dzięki:)

r1100rs + xc125

Data: 2009-03-25 09:53:12
Autor: Michaczu
VAT od motocykla - nareszcie korzystne orzeczenie NSA! LINK DO WYROKU
Jakby kogos interesowało, oto wyrok NSA:
http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/6320EE87C1

PrĂłbuje sie przez niego przegryzc....
Moze ktos bardziej wprawiony pomoze?

Pozdrowionka

jeszua pisze:
http://podatki.gazetaprawna.pl/orzeczenia/120251,po_decyzji_sadu_podatnik_odliczy_vat_od_paliwa_do_motocykli.html -- jeszua
ck krakoff
r1100rs + xc125

Data: 2009-03-25 10:41:29
Autor: Kefir
VAT od motocykla - nareszcie korzystne orzeczenie NSA! LINK DO WYROKU [OT]
Elou!
"Michaczu" <michaczu@tlen.pl> wrote in message news:gqcrdo$ogb$1news3.onet...
Jakby kogos interesowało, oto wyrok NSA:
http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/6320EE87C1

PrĂłbuje sie przez niego przegryzc....
Moze ktos bardziej wprawiony pomoze?

Pozdrowionka

Michaczu pisze:
Witam

Badz tak mily i poczytaj o Netykiecie a takze zastosuj sie do jej regul (link w stopce). Twoj wybor, oczywiscie.
To ze pisze akurat do Ciebnie nie oznacza ze sie szczegolnie czepiam - wrecz przeciwnie - widze szanse ;)

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.

Data: 2009-03-25 11:20:04
Autor: Michaczu

Michaczu pisze:
[...]

A o co dokładnie chodzi?
Polskie znaki?
ze tytul zmienilem?
ze napisalem od gĂłry?
Nie ĹĽe pyskuje... ale nie wiem co przeszkadza:)

VAT od motocykla - nareszcie korzystne orzeczenie NSA!