VAT odwrotne obciążenie - zakup smartfona

Data: 2017-05-07 14:07:13
Autor: Jacek
VAT odwrotne obciążenie - zakup smartfona
Jak to jest przy zakupie nowego smartfona na fakturę VAT z odwrotnym obciążeniem? Czy płacę tylko netto, czy jakoś to jest inaczej uregulowane?
Dodatkowo, jakbyście mnie oświecili, jak to wygląda przy zakupie na fakturę VAT marża?
TIA
Jacek

Data: 2017-05-07 17:21:58
Autor: cef
W dniu 2017-05-07 o 14:07, Jacek pisze:
Jak to jest przy zakupie nowego smartfona na fakturę VAT z odwrotnym
obciążeniem? Czy płacę tylko netto, czy jakoś to jest inaczej uregulowane?

Po pierwsze nawet jeśli sprzedawcy płacisz netto, to i tak VAT
musisz rozliczyć, więc podatkowo nie zyskasz.
A po drugie odwrotne obciążenie dla tej grupy towarowej,
to miało limit wartości transakcji (chyba 10000 albo 20000)
więc jeśli myślisz o jednym smartfonie, to musiałby by być wypasiony,
żeby kosztował ponad kwotę limitu. Raczej dostaniesz normalną fakturę z VAT.

Dodatkowo, jakbyście mnie oświecili, jak to wygląda przy zakupie na
fakturę VAT marża?

Nie wiem jak najprościej Cię oświecić.
Po prostu nic nie odliczysz.

Data: 2017-05-07 17:36:04
Autor: Jacek
W dniu 07.05.2017 o 17:21, cef pisze:

[...]
Dzięki za info. Doczytałem już, że odwrotne obciążenie jest powyżej 20 tys. PLN, a więc mnie nie dotyczy, bo kupuję cały jeden telefon, a nie wagon.
Dodatkowo, jakbyście mnie oświecili, jak to wygląda przy zakupie na
fakturę VAT marża?

Nie wiem jak najprościej Cię oświecić.
Po prostu nic nie odliczysz.
Tzn. VAT nie odliczę, ale kwotę brutto w koszty mogę?

Jacek

Data: 2017-05-07 19:08:19
Autor: cef
W dniu 2017-05-07 o 17:36, Jacek pisze:
[...]

W zasadzie tak.

VAT odwrotne obciążenie - zakup smartfona