VAT przed deklaracjÄ… VAT-R

Data: 2014-10-07 08:05:48
Autor: aja
VAT przed deklaracjÄ… VAT-R
Dz.g. została rozpoczęta 1.09. ale VAT-R złożony
dopiero 1.10. wskutek przeoczenia. We wrześniu jednak
została wystawiona faktura z VAT, w stawce 23%.

Co z tym fantem zrobić? Myślę, że tak:

1.VAT należny z tej faktury trzeba zapłacić;
2.VAT poza deklaracją, bo nie mogę złożyć deklaracji VAT-7;
3.we wrześniu nie przysługuje mi odliczenie VAT naliczonego
z innych faktur zakupowych;
4.powiadamiam kontrahenta, że nie może odliczyć VAT
z tej faktury omyłkowo wystawionej z VAT-em;
5.nie mam prawa do jakichkolwiek korekt w celu odzyskania
zapłaconego VAT należnego z tej faktury.

Co o tym myślicie, moje rozumowanie jest poprawne?

--
aja

Data: 2014-10-07 09:23:14
Autor: Iw
VAT przed deklaracj± VAT-R
Dz.g. została rozpoczęta 1.09. ale VAT-R złożony
dopiero 1.10. wskutek przeoczenia. We wrze¶niu jednak
została wystawiona faktura z VAT, w stawce 23%.

Korekta faktury powinna załatwić sprawę.

iw

Data: 2014-10-07 09:55:49
Autor: Andrew
VAT przed deklaracj± VAT-R

Użytkownik "aja" <aja@aja.pl> napisał w wiadomo¶ci news:543382bb$0$18084$65785112news.neostrada.pl...
Dz.g. została rozpoczęta 1.09. ale VAT-R złożony
dopiero 1.10. wskutek przeoczenia. We wrze¶niu jednak
została wystawiona faktura z VAT, w stawce 23%.

Co z tym fantem zrobić? My¶lę, że tak:

1.VAT należny z tej faktury trzeba zapłacić;
Ano trzeba.
2.VAT poza deklaracj±, bo nie mogę złożyć deklaracji VAT-7;
My¶lę że raczej trzeba by korektę VAT-R złożć
3.we wrze¶niu nie przysługuje mi odliczenie VAT naliczonego
z innych faktur zakupowych;
Przysługuję jak nie we wrzesniu to w poażdzierniku lub listopadzie
4.powiadamiam kontrahenta, że nie może odliczyć VAT
z tej faktury omyłkowo wystawionej z VAT-em;
Ma prawo.
5.nie mam prawa do jakichkolwiek korekt w celu odzyskania
zapłaconego VAT należnego z tej faktury.
My¶lę że przede wszystkim nie zacodzi taka potrzeba.

Co o tym my¶licie, moje rozumowanie jest poprawne?

Zdaje się, że wystawiaj±c fakturę stałe¶ się podatnikiem VAT. Prawo do odliczenia podatku należnego Ci przysługuje.

--
aja

Data: 2014-10-07 09:59:21
Autor: Piotrek
[...]