VAT przy imporcie - kiedy płacę?

Data: 2010-09-02 22:04:08
Autor: krowek
VAT przy imporcie - kiedy płacę?
Chciałbym dokonać zakupu w Chinach jako osoba fizyczna towaru o wartości 400 USD. Jest to na tyle małe, że dostawca wyśle mi lotniczym DHL bezpośrednio do domu. Czy muszę odprowadzić VAT? Jeśli tak to kiedy i w jaki sposób?

Data: 2010-09-03 17:29:01
Autor: cef
krowek wrote:
[...]

Jeśli będzie podlegało zgłoszeniu celnemu, to w momencie zgłoszenia.
Nie wiem czy coś się zmieniło od 2006 ale nie sądzę, żeby teraz Państwo
 dawało coś obywatelowi "na kredyt" czyli nie dostaniesz, tego towaru
bez opłat wynikających z SAD (cło, jeśli jest i VAT)
A to czy przesyłka trafi "na cło" decyduje sposób nadania , kraj pochodzenia/wysyłki
i deklarowane wartości (DWC). W Twoim wypadku na 99% trafi.

VAT przy imporcie - kiedy płacę?