VAT w wirtualnym swiecie

Data: 2009-06-15 21:56:01
Autor: witek
VAT w wirtualnym swiecie
JacekS wrote:

Dodam na koniec, ¿e rady 'zaló¿ kolejna firme na ¿one a unikniesz limitu VAT " ju¿ znamJ

zalóż firmę tam gdzie nie ma 22% VAT

Data: 2009-06-16 10:04:18
Autor: Tomek
VAT w wirtualnym swiecie
Dnia 16-06-2009 o 04:56:01 witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(a):

JacekS wrote:

Dodam na koniec, ¿e rady 'zaló¿ kolejna firme na ¿one a unikniesz limitu
VAT " juÂż znamJ

zalóż firmę tam gdzie nie ma 22% VAT

i co to da?

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-06-16 10:42:45
Autor: SDD
VAT w wirtualnym swiecie

Użytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisał w wiadomości news:op.uvlx1ghyl60ql1unk...

i co to da?

ze np. bedzie placil 18% albo 15% albo jeszcze inaczej

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-06-16 11:42:22
Autor: Tomek
VAT w wirtualnym swiecie
Dnia 16-06-2009 o 10:42:45 SDD <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał(a):

UÂżytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisaÂł w wiadomoÂści

i co to da?

ze np. bedzie placil 18% albo 15% albo jeszcze inaczej

Racja - myślałem że Rozdział 7 ustawy o VAT dotyczy
też podmiotów wewnątrz UE.
Czyli trzebaby założyć spółcę na Cyprze :)

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-06-16 19:32:54
Autor: Wwieslaw
VAT w wirtualnym swiecie
Tomek wrote:
Racja - myślałem że Rozdział 7 ustawy o VAT dotyczy też podmiotów
wewnątrz UE. Czyli trzebaby założyć spółcę na Cyprze :)

A nie lepiej w USA? Zdalnie powinno sie dac, a w razie potrzeby tygodniowa podroz do Las Vegas pozwoli polaczyc przyjemne z pozytecznym.

Wieslaw

Data: 2009-06-16 20:31:53
Autor: Tomek
VAT w wirtualnym swiecie
Dnia 16-06-2009 o 19:32:54 Wwieslaw <user@op.pl> napisał(a):

Tomek wrote:
[...]

A w USA barak przymierza się do VAT-u więc
szkoda się w koszty pakować tylko po to żeby wyszło na to samo :)

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-06-16 15:47:04
Autor: JacekS
VAT w wirtualnym swiecie

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:h171k2$7tb$1inews.gazeta.pl...
JacekS wrote:

Dodam na koniec, ?e rady 'zaló? kolejna firme na ?one a unikniesz limitu VAT " ju? znamJ

zalóż firmę tam gdzie nie ma 22% VAT

Rejestracje firmy za granica tez juz rozważalem  ale te kilka procent rożnicy nie zmienia istoty problemu - zwłaszcza obserwując tendencję do ujednolicenia stawki VAT w UE. Męczy mnie to, że VAT muszę płacic od obrotu, a nie od zysku:(
Ech, czyżby nie pozostawało nic innego niz żebry pod kosciolem (chyba sa zwolnione z VATu:)?
Cuda wianki już wymyślam - może do każdego klienta wysyłać e-mail o treści "Good morning - to znaczy dzień dobry" i twierdzić, że świadczę usługi nauczania ( zwolnione) a ta waluta to tylko dodatek? Podobno robią tak wypożyczalnie filmów dodając jakies stare orzeszki do każdego filmu.
Pozdrawiam
Jacek

Data: 2009-06-16 15:52:47
Autor: Maddy
VAT w wirtualnym swiecie
JacekS wrote:
[...]

Ale VAT płaci sie od zysku. Specyficznie pojmowanego ale jednak.
Naliczasz przy sprzedaży, odliczasz przy zakupie.
A na dodatek to nie są Twoje pieniądze. Twoja jest kwota netto, VAT tylko przekazujesz dalej.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-06-16 15:56:50
Autor: spp
VAT w wirtualnym swiecie
Maddy pisze:

Ale VAT płaci sie od zysku. Specyficznie pojmowanego ale jednak.
Naliczasz przy sprzedaży, odliczasz przy zakupie.
A na dodatek to nie są Twoje pieniądze. Twoja jest kwota netto, VAT tylko przekazujesz dalej.

Ale jego działalność gospodarcza to pośrednictwo między podmiotami nie prowadzącymi DG - tam VAT zawsze będzie 'kosztem'. :)

--
spp

Data: 2009-06-16 16:12:24
Autor: JacekS
VAT w wirtualnym swiecie
JacekS wrote:
[...]

-- *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Problem polega właśnie na tym, że przy zakupie tej waluty kosztów VATowskich nie ma bo kupuje od osób prywatnych, czyli nieVatowców.
 Podam prosty przykład:
Skupuję jednostkę waluty po 11 zł, a następnie sprzedaję ją po 14 zł. Powiniennem odprowadzić VAT od 14 zł (3,08 zl). 14zł - 3,08zl = 10,92 zl czyli do każdej transakcji dopłacam 0,08 gr i zamieniam sie w organizację charytatywną:(

Jacek
www.podex.com.pl
gg:1138889

Data: 2009-06-16 17:02:20
Autor: Tomek
VAT w wirtualnym swiecie
Dnia 16-06-2009 o 16:12:24 JacekS <info@podex.com.pl> napisał(a):

Problem polega wÂłaÂśnie na tym, Âże przy zakupie tej waluty kosztĂłw VATowskich
nie ma bo kupuje od osĂłb prywatnych, czyli nieVatowcĂłw.

Załóż drugą DG na kogoś innego, albo powołaj do życia s.c. - najlepiej
z kimś kto DG już prowadzi, wtedy do ZUS tylko 2xzdrowotne będzie trzeb
odprowadzać, a ono w większości od podatku da się odliczyć.

Ta druga firma nie będzie VATowcem - i masz problem z głowy.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-06-16 18:15:48
Autor: JacekS
VAT w wirtualnym swiecie
Użytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisał w wiadomości news:op.uvmhd6r7l60ql1unk...
Dnia 16-06-2009 o 16:12:24 JacekS <info@podex.com.pl> napisał(a):

Problem polega w3a?nie na tym, ?e przy zakupie tej waluty kosztów VATowskich
[...]

Jesli zaloże DG na kogoś innego ( rozumiem, ze firma ta bedzie się zajmowała sprzedaża) rozwiaże problem tylko na jakis czas, bo wraz z obrotami firma "słup" znowu wpadnie w VAT. Oczywiście można zakładać kolejne firmy ale rodzinę mam nieliczną, a nowych jej członków nie zdąże tak szybko produkować :) ( Przy okazji zapytam - od jakiego wieku mozna prowadzic DG? bo syn mi dorasta...)
Na spółkach nie znam sie wcale, zaraz zaczynam czytac ale pozwolę sobie zapytać wyprzedzająco - czy 2 2 VATowców może założyć spółkę, która nie będzie miała VATu?
Dziekuję wszystkim za chec pomocy
Jacek.
www.podex.com.pl
gg:1138889

Data: 2009-06-16 18:55:18
Autor: Tomek
VAT w wirtualnym swiecie
Dnia 16-06-2009 o 18:15:48 JacekS <info@podex.com.pl> napisał(a):

Na spó³kach nie znam sie wcale, zaraz zaczynam czytac ale pozwolê sobie
zapytaÌ wyprzedzaj¹co - czy 2 2 VATowców mo¿e za³o¿yÌ spó³kê, która nie
bĂŞdzie miaÂła VATu?

Tak, s.c. to osobny podmiot do VAT-u. Zakłada się w miarę prosto, tylko trochę
trudniej niĹź zwykłą dg. Gdy  przekroczy prĂłg 50000, wtedy rozwiązujesz
i zakładasz nową (nowa umowa==nowa spółka, aczkolwiek upewnij się u dobrego
doradcy podatkowego Ĺźe to bezpieczne) :) --
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-06-16 19:39:34
Autor: JacekS
VAT w wirtualnym swiecie
Użytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisał w wiadomości news:op.uvmmmgdal60ql1unk...
Dnia 16-06-2009 o 18:15:48 JacekS <info@podex.com.pl> napisał(a):

Na spó3kach nie znam sie wcale, zaraz zaczynam czytac ale pozwole sobie
zapytaa wyprzedzaj?co - czy 2 2 VATowców mo?e za3o?ya spó3ke, która nie
bedzie mia3a VATu?

Tak, s.c. to osobny podmiot do VAT-u. Zakłada się w miarę prosto, tylko trochę
trudniej niż zwykłą dg. Gdy  przekroczy próg 50000, wtedy rozwiązujesz
i zakładasz nową (nowa umowa==nowa spółka, aczkolwiek upewnij się u dobrego
doradcy podatkowego że to bezpieczne) :)

-- Pozdrawiam,
Tomek
Wielkie podziekowania Tomku,
tą społką cywilną dałes mi trochę nadziei.
Niezależnie od wszystkiego złoże pismo do US z pytaniem czy wirtualne dobra mogą byc uznane za kolekcjonarskie lub towary używane. Wtedy miałbym VAT marżę i świety spokój.
Ech, zachciało mi sie wchodzić w dwudziesty pierwszy wiek z biznesem. Gdy pojawiam się w  US i tłumaczę swoje dylematy panie patrzą przerażone i chcą dzwonić po pogotowie. Nikt nic nie wie:) Czy koszt utrzymania wirtulnego biura moge wpisać w koszty, że nie wspomnę o sekretarce, której na oczy nie widziałem, nazwiska nie znam i płacę jej wirtualna waluta itd:) Problemów takich jest masa, prawo niestety jest w tyle za rzeczywistością.
Pozdrawiam
Jacek

Data: 2009-06-16 20:30:49
Autor: Tomek
VAT w wirtualnym swiecie
Dnia 16-06-2009 o 19:39:34 JacekS <info@podex.com.pl> napisał(a):

Wielkie podziekowania Tomku,
tÂą spoÂłkÂą cywilnÂą daÂłes mi trochĂŞ nadziei.
NiezaleÂżnie od wszystkiego zÂłoÂże pismo do US z pytaniem czy wirtualne dobra
mogÂą byc uznane za kolekcjonarskie lub towary uÂżywane. Wtedy miaÂłbym VAT
mar¿ê i œwiety spokój.

Teraz już nie do US tylko do KIPu w ISie - bo robią to z up. MF ;)

Ech, zachciaÂło mi sie wchodziĂŚ w dwudziesty pierwszy wiek z biznesem. Gdy
pojawiam siĂŞ w  US i tÂłumaczĂŞ swoje dylematy panie patrzÂą przeraÂżone i chcÂą
dzwoniĂŚ po pogotowie. Nikt nic nie wie:) Czy koszt utrzymania wirtulnego
biura moge wpisaĂŚ w koszty, Âże nie wspomnĂŞ o sekretarce, ktĂłrej na oczy nie
widziaÂłem, nazwiska nie znam i pÂłacĂŞ jej wirtualna waluta itd:) ProblemĂłw
takich jest masa, prawo niestety jest w tyle za rzeczywistoÂściÂą.

:)

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-06-16 19:59:27
Autor: SDD
VAT w wirtualnym swiecie

Użytkownik "JacekS" <info@podex.com.pl> napisał w wiadomości news:h18gfm$cuo$1achot.icm.edu.pl...

[...]

Ale to jest limit roczny.
Wystarczy, ze w ciagu roku masz przychod mniejszy niz 100 kPLN i nie ma problemu.
Tylko musisz uwazac, zeby interes przekazac drugiej firmie *zanim* wpadniesz w VAT, a nie po fakcie.
Wtedy od nowego roku znow pierwsza firma prowadzi interes a gdy obroty zbliza sie do kwoty 50 kPLN (ale jej *nie przekrocza*) paleczka przechodzi do drugiej firmy i tak w kolko.
Nie wiem, czemu nei cchesz tego najprostszego rozwiazania.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-06-16 20:23:28
Autor: JacekS
VAT w wirtualnym swiecie

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:h18mhv$ahd$1news.onet.pl...

[...]

Problem polega na tym, że mam dosyć duże obroty i te 50k przychodzi szybko.
Większość zaufanych znajomych ma już VAT więc odpadają, a  rodzina
wykorzystana już w tym roku. Wpadam już w jakąś obsesję i gdy poznaję w
pubie piekną kobietę to nie myślę czy ma męża i jak się ten wieczór zakończy
tylko  - czy ma VAT ?!:(
Dochodzą do tego problemy z ciąganiem tych biednych ludzi po urzędach i
bankach. Chciałbym to zrobic raz a dobrze i mieć święty spokój.
Jacek

Data: 2009-06-16 21:26:40
Autor: Piotrek
VAT w wirtualnym swiecie
JacekS wrote:
[...]

Może nie warto się tak autodenucjować? ;-)
Hint: firmanctwo

Piotrek

Data: 2009-06-16 21:24:00
Autor: Piotrek
VAT w wirtualnym swiecie
JacekS wrote:
Rejestracje firmy za granica tez juz rozważalem  ale te kilka procent rożnicy nie zmienia istoty problemu - zwłaszcza obserwując tendencję do ujednolicenia stawki VAT w UE.

Ale zauważ, że dla tego przykładu na Słowacji masz ze 3 razy wyższy limit po którym dopiero wpadasz w VAT (z tego co pamiętam to jest to 35kEuro).

Nie wiem jak jest z resztą EU ale pewnie dałoby się odpytać Pana Google.

Nie wiem czy to Cię ratuje, ale może jednak warto podrążyć temat.

Piotrek

VAT w wirtualnym swiecie