VAT - zawieszenie działalności, koszty stałe

Data: 2011-04-30 16:17:31
Autor: x.Yaro
VAT - zawieszenie działalności, koszty stałe
Od lipca 2010 do marca 2011 miałem zawieszona działalność gospodarczą, chciałem rozliczyć PITa za 2010 i powstało pytanie co z VATem od kosztów (przede wszystkim) telefonu?
Czy VAT ów mogę rozliczyć w najbliższym czasie?  Słyszałem opinię, że jeżeli w trakcie zawieszenia pojawiał się podatek naliczony to powinienem normalnie składać deklarację i go rozliczać. No a jeśli tego nie zrobiłem? W korekty nie mam ochoty się bawić - bo i co korygować skoro deklaracji nie składałem?

Może najprościej zaliczyć ten VAT do kosztów przychodu i rozliczyć w podatku dochodowym?

Z góry dziękuję za podpowiedź.

Data: 2011-04-30 17:36:32
Autor: elephanto
W dniu 30-04-2011 16:17, x.Yaro pisze:
[...]

I zdaje sie, ze tak jest.
http://www.podatki.biz/interpretacje/0134724.txt

No a jeśli tego nie
zrobiłem? W korekty nie mam ochoty się bawić - bo i co korygować skoro deklaracji
nie składałem?

Jest to okienko 2 nastepnych okresow rozliczeniowych, w ktorych mozesz odliczyc VAT. Calkiem mozliwe, ze chociaz czesc przez to dasz rade odliczyc.

Z drugiej strony, jezeli nie masz obowiazku skladania vat-7 (bo nie masz), to ciekawe co by urzad powiedzial, gdybys tak nagle hurtem dostarczyl je za wszystkie miesiace zawieszenia DG, wykazujac we wszystkich przeniesienie VATu na nastepny okres rozliczeniowy.

Może najprościej zaliczyć ten VAT do kosztów przychodu i rozliczyć w podatku
dochodowym?

Nie bardzo. Nie masz zakazu odliczania VATu z tych faktur (zatem nic temu vatowi do pita za 2010).

--
Adam

Data: 2011-04-30 19:05:20
Autor: p307wrc
> [...]

> dochodowym?

Nie bardzo. Nie masz zakazu odliczania VATu z tych faktur (zatem nic

Niby zakazu nie ma, ale skoro nie rozliczę go deklaracją VAT to jest on dla mnie takim samym kosztem jak każdy inny koszt, czyż nie tak?

Data: 2011-04-30 19:30:47
Autor: cef
Użytkownik wrote:
[...]

Akurat nie, bo akurat ten podatek  jest wyłączony z kosztów art 23.1 ust 43

Data: 2011-04-30 20:05:03
Autor: p307wrc
Użytkownik wrote:

> [...]

> on dla mnie takim samym kosztem jak każdy inny koszt, czyż nie tak?

Akurat nie, bo akurat ten podatek  jest wyłączony z kosztów art 23.1 ust 43

No to ZONK, parę stówek poszło na łatanie dziury budżetowej ;)

Dzięki Wam za poświęcony czas :)
Pozdr

--

VAT - zawieszenie działalności, koszty stałe