VDO - podejście do klienta

Data: 2010-04-01 12:39:08
Autor: Tomasz Minkiewicz
VDO - podejście do klienta
On Thu, 1 Apr 2010 03:01:02 -0700 (PDT)
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote:

Niedawno miałem wypadek z topowym modelem licznika VDO - Z3 PC-Link. Z
powodu wyrobionego mocowania licznik spadł z kierownicy i przejechał
po nim tir. Byłem pewien, że jestem niemal 1000zł do tyłu, ale
spróbowałem wysłać licznik do producenta. Wymienili bez słowa na nowy
- to się nazywa podejście do klienta, w taki sposób dba się o markę. A
polscy producenci większości sprzętu - od takiej postawy są daleko,
krótkowzrocznie potrafią patrzeć tylko na chwilowy zysk, klienta
próbującego reklamować mniej oczywistą wadę spuszczają od razu na
drzewo.

Rozumiem Twoją radość i muszę przyznać, że się rzeczywiście bardzo
ładnie zachowali, ale IMHO niezbyt zasadnie najeżdżasz na krajowych
producentów. Wprawdzie nie podejrzewam, żeby którykolwiek z nich
wymienił licznik (czy cokolwiek innego) na nowy w tych okolicznościach,
ale doprawdy trudno byłoby mieć do nich o to pretensje, bo trzeba
potężnie naciągnąć rzeczywistość, żeby przejechanie przez TIRa nazwać
wadą sprzętu. Nawet bardzo mało oczywistą. ;)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-04-01 04:42:23
Autor: Micha³ Wolff
VDO - podej¶cie do klienta
On 1 Kwi, 12:39, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

Rozumiem Twoj± rado¶æ i muszê przyznaæ, ¿e siê rzeczywi¶cie bardzo
³adnie zachowali, ale IMHO niezbyt zasadnie naje¿d¿asz na krajowych
producentów. Wprawdzie nie podejrzewam, ¿eby którykolwiek z nich
wymieni³ licznik (czy cokolwiek innego) na nowy w tych okoliczno¶ciach,
ale doprawdy trudno by³oby mieæ do nich o to pretensje, bo trzeba
potê¿nie naci±gn±æ rzeczywisto¶æ, ¿eby przejechanie przez TIRa nazwaæ
wad± sprzêtu. Nawet bardzo ma³o oczywist±. ;)

Nie zrozumia³e¶ na czym wada polega³a. Nie oczekujê od licznika
wytrzyma³o¶ci na ko³a tira, ale oczekujê takiego mocowania, ¿eby
samoczynnie nie spada³ z kierownicy, co zdarza³o mi siê nieraz (po
ponad roku uzywania wyrobi³o siê mocowanie na samym liczniku) - a w
tak drogim licniku na pewno nie powinno to mieæ miejscam, to nie Sigma
za 50z³. Producent stan±³ na wysoko¶ci zadania - wzi±³ na siebie
odpowiedzialno¶æ, mimo ¿e do¶æ ³atwo móg³ siê wykrêciæ zwalaj±c winê
na u¿ytkownika i dlatego piszê tu o tym, bo takiego podej¶cie do
klienta bardzo dobrze ¶wiadczy o marce.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-04-01 14:06:48
Autor: Frankie
VDO - podej¶cie do klienta
W dniu 10-04-01 13:42, Micha³ Wolff pisze:

[...]

Za czêsto go ¶ci±gasz ;-)) Ale na powa¿nie... ja swojego hac4 ¶ci±gam razem z odbiornikiem z kiery... czyli razem z mocuj±c± gumk±.

--
pzdr,
frankie.

Data: 2010-04-01 12:53:32
Autor: MadMan
VDO - podejście do klienta
Dnia Thu, 1 Apr 2010 12:39:08 +0200, Tomasz Minkiewicz napisa³(a):

trzeba
potê¿nie naci±gn±æ rzeczywisto¶æ, ¿eby przejechanie przez TIRa nazwaæ
wad± sprzêtu. Nawet bardzo ma³o oczywist±. ;)

ZTCP chodzi tu o wadê podstawki. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-01 13:11:35
Autor: Coaster
VDO - podej¶cie do klienta
MadMan wrote:
[...]

IMHO to oczywiste. Gdyby nie nietrwale/zle zaprojektowane przez producenta mocowanie licznik by nie spadl. Stac go na gest zadoscuczynienia i bardzo dobrze. Wiara w klienta to podstawa. Ale jak ktos sam oszukuje (producenci) to i innych posadza o to samo, niestety.

--
PoZdR
"The average Joe bike guy is head to toe spandex

Data: 2010-04-01 13:37:10
Autor: Tomasz Minkiewicz
VDO - podejście do klienta
On Thu, 01 Apr 2010 13:11:35 +0200
Coaster <manypeny@mac.com> wrote:

MadMan wrote:
> [...]

A, to sorka. Nie wiedziałem, a z tekstu to wprost nie wynikało.

IMHO to oczywiste. Gdyby nie nietrwale/zle zaprojektowane przez producenta mocowanie licznik by nie spadl. Stac go na gest zadoscuczynienia i bardzo dobrze.

Ale czy z nowym licznikiem przysłali nową, udoskonaloną podstawkę?
Bo jeśli podstawki nie przysłali, względnie przysłali taką jak stara,
to chyba nie do końca rozumiem sens takiego postępowania (a sens
chwalenia producenta za takie postępowanie rozumiem jeszcze bardziej
nie do końca).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-04-01 04:52:39
Autor: Micha³ Wolff
VDO - podej¶cie do klienta
On 1 Kwi, 13:37, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

Ale czy z nowym licznikiem przys³ali now±, udoskonalon± podstawkê?
Bo je¶li podstawki nie przys³ali, wzglêdnie przys³ali tak± jak stara,
to chyba nie do koñca rozumiem sens takiego postêpowania (a sens
chwalenia producenta za takie postêpowanie rozumiem jeszcze bardziej
nie do koñca).

Trochê nie za wiele oczekujesz? ¯e zmieni± podstawkê tylko dla mnie?
Przys³ali nowy licznik z podstawk±. W starym wyrobi³ siê element
mocuj±cy i nawet z now± podstawk± dzia³a³ ¼le. Nowy z now± podstawk±
trzyma bez problemu, choæ pewnie po d³u¿szym uzywaniu problem mo¿e
powróciæ, bo mocowanie nie jest najsensowniejsze. Niemniej postawa
producenta godna pochwa³y, tak du¿a strata finansowa na liczniku
zabola³aby mnie mocno, spokojnie mogli siê z tego wykrêciæ - ale tego
nie zrobili, umiej± zadbaæ o klienta, wiedz± ¿e tak potraktowany
zostanie przy tej marce.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-04-01 14:07:23
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
VDO - podej¶cie do klienta
Micha³ Wolff bredzi/³¿e/gada/be³kocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶liæ):
[...]

Ja mam nadziejê, ¿e nie zmieni± podstawki tylko dla Ciebie. Mam nadziejê,
¿e po prostu zmieni± podstawkê.

--
Pozdrowienia,                            | Pró¿no¶ repliki siê spodziewa³
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies ciê j***³,

Data: 2010-04-01 14:18:14
Autor: Tomasz Minkiewicz
VDO - podejście do klienta
On Thu, 1 Apr 2010 04:52:39 -0700 (PDT)
> [...]

> to chyba nie do końca rozumiem sens takiego postępowania (a sens
> chwalenia producenta za takie postępowanie rozumiem jeszcze bardziej

Trochę nie za wiele oczekujesz? Że zmienią podstawkę tylko dla mnie?

A to tylko Ty masz problemy z ich podstawką? Rozumiałem, że inni
użytkownicy też.

Przysłali nowy licznik z podstawką. W starym wyrobił się element
mocujący i nawet z nową podstawką działał źle. Nowy z nową podstawką
trzyma bez problemu, choć pewnie po dłuższym uzywaniu problem może
powrócić, bo mocowanie nie jest najsensowniejsze.

No zaraz. Skoro podstawki tych liczników są nieudane i się szybko
wyrabiają, to chyba naturalnym byłoby oczekiwać, że firma – wiedząc
o tym pożałowania godnym fakcie – postara się je przeprojektować, tak
żeby były sensowniejsze. I klientom, którzy stracili liczniki wskutek
kiepskości podstawki, będzie wysyłać zastępcze już z podstawkami
udoskonalonymi, żeby z jednej strony – zminimalizować swoje straty na
przyszłość (nie trzeba będzie tak często wysyłać zastępczych
liczników), z drugiej – zrobić dobre wrażenie i pokazać klasę.
I tak muszą coś z tymi podstawkami zrobić, bo skoro się rozeszło, że
są marne, to trzeba natychmiast skontrować wprowadzeniem dobrych, bo
sprzedaż na tym pewnie cierpi.

Niemniej postawa
producenta godna pochwały, tak duża strata finansowa na liczniku
zabolałaby mnie mocno, spokojnie mogli się z tego wykręcić - ale tego
nie zrobili, umieją zadbać o klienta, wiedzą że tak potraktowany
zostanie przy tej marce.

Która wiedząc, że robi marne podstawki do liczników za tauzena, nie
zmienia projektu tych podstawek? A co będzie, jak następną razą
wypadnięty licznik wpadnie do studzienki i nie będziesz miał im co
odesłać? Tauzen w plecy (że pomijam bezcenne statystyki jazd).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-04-02 03:44:53
Autor: Micha³ Wolff
VDO - podej¶cie do klienta
On 1 Kwi, 14:18, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

A to tylko Ty masz problemy z ich podstawk±? Rozumia³em, ¿e inni
u¿ytkownicy te¿.

A sk±d mam to wiedzieæ? Liczniki serii Z s± w Polsce bardzo rzadkie,
mo¿e tylko w moim ukruszy³ siê plastik?

No zaraz. Skoro podstawki tych liczników s± nieudane i siê szybko
wyrabiaj±, to chyba naturalnym by³oby oczekiwaæ, ¿e firma - wiedz±c
o tym po¿a³owania godnym fakcie - postara siê je przeprojektowaæ, tak
¿eby by³y sensowniejsze. I klientom, którzy stracili liczniki wskutek
kiepsko¶ci podstawki, bêdzie wysy³aæ zastêpcze ju¿ z podstawkami
udoskonalonymi, ¿eby z jednej strony - zminimalizowaæ swoje straty na
przysz³o¶æ (nie trzeba bêdzie tak czêsto wysy³aæ zastêpczych
liczników), z drugiej - zrobiæ dobre wra¿enie i pokazaæ klasê.
I tak musz± co¶ z tymi podstawkami zrobiæ, bo skoro siê rozesz³o, ¿e
s± marne, to trzeba natychmiast skontrowaæ wprowadzeniem dobrych, bo
sprzeda¿ na tym pewnie cierpi.

Jedno drugiemu nie szkodzi. Mog± jednocze¶nie zmieniaæ mocowanie i
wymieniaæ na bie¿±co obecne liczniki. Nie wiadomo na ile ten problem
jest powszechny, mo¿e to akurat mój licznik by³ wadliwy? (choæ raczej
na to nie wygl±da)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-04-02 11:45:16
Autor: tadek
VDO - podej¶cie do klienta
On 2 Kwi, 12:44, Micha³ Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
> [...]

wymieniaæ na bie¿±co obecne liczniki. Nie wiadomo na ile ten problem
jest powszechny, mo¿e to akurat mój licznik by³ wadliwy? (choæ raczej

wygl±da na to ¿e ten licznik jest tañszy w Niemczech ni¿ w Polsce jak
zreszt± wiêkszo¶æ rzeczy z "górnej" pó³ki

Data: 2010-04-02 12:25:10
Autor: Romal
VDO - podej¶cie do klienta
Tomasz Minkiewicz wrote:

Ale czy z nowym licznikiem przys³ali now±, udoskonalon± podstawkê?
Bo je¶li podstawki nie przys³ali, wzglêdnie przys³ali tak± jak stara,
to chyba nie do koñca rozumiem sens takiego postêpowania

Ja mia³em podobnie z uchwytem sakwy Ortlieba. Napisa³em do polskiego dystrybutora, ¿e jeden z elementów siê rozsypuje. Oni napisali do Ortlieba w Niemczech, sk±d przysz³a odpowied¼: "znamy problem, pracujemy nad rozwi±zaniem, a póki co rozsy³ajcie czê¶ci zamienne ka¿demu, kto o to poprosi"

--
Romal
http://www.sakwiarz.pl/

Data: 2010-04-01 14:04:56
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
VDO - podejście do klienta
Tomasz Minkiewicz bredzi/³¿e/gada/be³kocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶liæ):
trzeba
potê¿nie naci±gn±æ rzeczywisto¶æ, ¿eby przejechanie przez TIRa nazwaæ
wad± sprzêtu. Nawet bardzo ma³o oczywist±. ;)

Przejechanie przez tira by³o wynikiem wady (gdyby podstawka siê nie
wyrobi³a to TIR by po nim nie przejecha³), IMO Micha³ mia³ pe³ne podstawy
do zg³oszenia reklamacji.
Mo¿e VDO stworzy podstawkê z innego, bardziej wytrzyma³ego materia³u.