VFR 800 zamiast kilofazera?

Data: 2009-05-13 08:13:11
Autor: Norbi
VFR 800 zamiast kilofazera?
CUT_INZ pisze:

Przejechałem się, ogólnie wypas, małe, przyjemne wibracje i trochę przyciężka ale i tak mi się spodobała. Jako, że nie była na sprzedaż wróciłem z pustymi rękoma.

Ja bym jednak szukal KFazera.
Lepszy pod wzgledem masy odczuwalnej-spalania-porecznosci-pozycji-mocy

VFR-a nowa jedzie dopiero jak sie ten caly Vitek zalaczy - pon. to takie sobie przyspieszenia - w Fazerze od 4 tys na kazdym biegu jest fajnie :)

Na plus VFR - jazda w winklach i bardziej skuteczne hample przez Dual CBS

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2009-05-13 08:23:56
Autor: fv
VFR 800 zamiast kilofazera?
Norbi wrote:
Ja bym jednak szukal KFazera.
Lepszy pod wzgledem masy odczuwalnej-spalania-porecznosci-pozycji-mocy

Na plus VFR - jazda w winklach i bardziej skuteczne hample przez Dual CBS

Czy mógłbyś wyjaśnić w jaki sposób motocykl nie tylko lżejszy ale i odczuwalnie lżejszy może jeździć
 gorzej w winklach? To było subiektywne odczucie przy jeździe, czy gołe fakty wynikające np. z
jakości zawieszenia VFR?

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-05-13 09:14:08
Autor: Norbi
VFR 800 zamiast kilofazera?
fv pisze:

[...]

Pozycja w KFazerze jest turystyczna siedzisz bardziej wyprostowany
nie dociazasz przedniego kola - niby wszystko super - ale...

W szybkim dlugim winklu nie jest do konca stabilny
w ciasnych - szybko mozna poprzycierac wszystkim czym sie da...

Na plus super regulacja przedniego zawieszenia.

Ja zaczalem poprawki - podnioslem tyl o 2 cm i moto sie troche lepiej zaczelo zachowywac - do pelni szczescia brakowalo tylko amora skretu - ktory bardzo by sie przydal :)

Co do odczuwalnej lekkosci Fazera to kumpel ktory ma duzo lzejszego gsx-ra K1 mowi ze do pionu fazera stawia sie jak rower - srodek ciezkosci jest lepiej umiejscowiony, dlatego jako uniwersalne moto
sprawdzi sie idealnie - i w trasie nie bedziesz musial jechac min.
130 zeby rece nie odpadly za szybko :) - na VFR tak wlasnie bedzie.

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2009-05-13 14:08:09
Autor: Spider A.J.
VFR 800 zamiast kilofazera?

"Norbi" <norbisz1@o2.pl> wrote

sprawdzi sie idealnie - i w trasie nie bedziesz musial jechac min.
130 zeby rece nie odpadly za szybko :) - na VFR tak wlasnie bedzie.

Nie bedzie!

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

Data: 2009-05-13 23:09:05
Autor: MiT
VFR 800 zamiast kilofazera?
W dniu 2009-05-13 14:08, Spider A.J. napisał (a)::
"Norbi" <norbisz1@o2.pl> wrote

sprawdzi sie idealnie - i w trasie nie bedziesz musial jechac min.
130 zeby rece nie odpadly za szybko :) - na VFR tak wlasnie bedzie.

Nie bedzie!

Dokładnie. Rence trzeba umić trzymać.

--
MiT

Data: 2009-05-14 10:02:51
Autor: Magic
VFR 800 zamiast kilofazera?
MiT pisze:
[...]

I sporo zależy od rękawiczek. W grubszych Utiki nie mam z tym żadnego problemu, natomiast w lżejszych letnich Nitro szew wypada dokładnie na brzegu mięśnia poruszającego kciukiem i przy dłuższej jeździe z prędkościami poniżej 140 jest to dość upierdliwe. W mieście tego nie odczuwam bo dystanse za krótkie.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.

Data: 2009-05-14 15:12:06
Autor: Spider A.J.
VFR 800 zamiast kilofazera?

"Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> wrote

I sporo zależy od rękawiczek.

Mysle Macku, ze chodzilo mu o to
ze beda bolec od wiszenia na kierownicy.
Ale to sobie moze w archiwum i we faku
poczytac do czego sluza rece w motocyklu
i jak to osiagnac.

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

Data: 2009-05-14 15:39:41
Autor: Norbi
VFR 800 zamiast kilofazera?
Spider A.J. pisze:
[...]

Mnie na razie prawa reka boli :)
Ale to wina za cienkich manetek
- zmiana na grzane powinna pomoc

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2009-05-15 13:57:00
Autor: Magic
VFR 800 zamiast kilofazera?
Spider A.J. pisze:
"Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> wrote

I sporo zależy od rękawiczek.

Mysle Macku, ze chodzilo mu o to
ze beda bolec od wiszenia na kierownicy.

Wiem, zaznaczyłem tylko że dolegliwości z tym związane zależą też i od innych czynników.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.

Data: 2009-05-15 14:10:28
Autor: Spider A.J.
VFR 800 zamiast kilofazera?

"Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> wrote
Wiem, zaznaczyłem tylko że dolegliwości z tym związane zależą też i od innych czynników.

No od tego ze czasem na jakiejs autobanie
jak mnie zaczynaja dlonie bolec i sie zastanowie
to przychodzi olsnienie:
"po kiego chu...a trzymam te paluchy
na klamkach jak w miescie!!!"
:-)))

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

Data: 2009-05-15 14:54:44
Autor: (pj)
VFR 800 zamiast kilofazera?
Spider A.J. pisze:

No od tego ze czasem na jakiejs autobanie
jak mnie zaczynaja dlonie bolec i sie zastanowie
to przychodzi olsnienie:
"po kiego chu...a trzymam te paluchy
na klamkach jak w miescie!!!"

w takich dalszych przelotach se wyrobilem pozycje:
- łokcie oparte o kolana
- dłonie tylko na manetkach
- w związku z powyższym: zmiana biegu bez sprzęgła, zwalnianie tylko tylnym (tak! jest takie ustrojstwo w moto! ;-) )
- klata na baku, choć częściej na tankbagu
- countersteering do zmiany kierunku
i... jedziesz Pan, jedziesz... km-y szybko lecą, lekkie skręcenie głowy pozwala docenić pieprzękność krajobrazu... mija godzina, i! - mus na tanksztele sie zgłosić! ;-)

--

pozdr
pj

Data: 2009-05-16 08:44:24
Autor: zbigi
VFR 800 zamiast kilofazera?
Spider A.J. napisał(a):
[...]

A ten, a klamki to masz dobrze ustawione? Nie za wysoko? :)

Data: 2009-05-16 09:44:44
Autor: Spider A.J.
VFR 800 zamiast kilofazera?

"zbigi" <zbiegusek@gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote

A ten, a klamki to masz dobrze ustawione? Nie za wysoko? :)

Nie, sa ok, jak na moje dlugie paluchy. Przy jezdzie
w miescie czy po winkielkach kiedy nadgarstki i
paluchy pracuja to wszystko jest ok
nawet przez dluzszy czas.
Jedynie przy dlugich przelotach autostradowych
kiedy w sumie siedzisz na dryndzie i
nie ma nic do roboty to wtedy paluchy polozone,
odruchowo, na klamkach powoduja
lekki dyskomfort dloni :-)
Po chwyceniu gripow normalnie
tenzesz dyskomfort znika.

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

Data: 2009-05-15 22:34:15
Autor: MiT
VFR 800 zamiast kilofazera?
W dniu 2009-05-14 10:02, Magic napisał (a)::
MiT pisze:
[...]

Popracuj nad mięśniami grzbietu.

--
MiT
"Łóżko to nie motocykiel, nikt nie zginie" (c) Kaźmirz P.

Data: 2009-05-13 09:36:03
Autor: donia
VFR 800 zamiast kilofazera?
fv pisze:
Norbi wrote:
[...]

może geometria, może rozstaw osi, rozkład masy, może być milionpincet czynników,
nie piszę że któryś jest lepszy - tego nie niem,

pytanie do rozpoczynacza wątku, o jakim fazerze mówisz, bo wersja starsza i nowsza (nie pamiętam jak to było rocznikami) to mają tylko nazwę podobną :)

jeśli chodzi o moje odczucia odnośnie VFR to do dzisiaj (dwa lata po przesiadce z B12) przeszkadza mi to, że zaczyna jechać dopiero od 7 krpm, reszta bardzo pozytywnie - bezpieczny motocykl ze względu na bardzo dobre hamulce oraz zawieszenie.

Moja rada jest taka, przejedź się obydwiema maszynami i wybierz najlepszą dla Ciebie, różnicy tych 30 koni nie odczujesz w codziennej jeździe, no chyba że bez lytra się nie da :)

--
pzdrv
donia i VyFRotka 800

Data: 2009-05-13 10:50:26
Autor: Norbi
VFR 800 zamiast kilofazera?
donia pisze:

Moja rada jest taka, przejedź się obydwiema maszynami i wybierz najlepszą dla Ciebie, różnicy tych 30 koni nie odczujesz w codziennej jeździe, no chyba że bez lytra się nie da :)

Odczuje - pon 3 tys VFR nie istnieje - mowimy o v-tecu
KFazerem mozna i 1,5 jechac jak sie chce pokulac wolniutko

Ogolnie V-tecem zrobilem z 10 km - KFazerem ok 8 kkm
i na uniwersalne moto wybralbym zdecydowanie KFazera :)

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2009-05-13 11:23:04
Autor: donia
VFR 800 zamiast kilofazera?
Norbi pisze:
donia pisze:

[...]

to przy tych 1,5 tys. obrotów jest ta różnica 30 koni, aha :)

napisałem, niech wybierze co mu pasuje bardziej, mi też sie to o czym piszesz nie podoba, ale mi to nie przeszkadza w codziennej jeździe - od czego masz lewą nogę :)

--
pzdrv
donia i VyFRotka 800

Data: 2009-05-13 11:39:20
Autor: Norbi
VFR 800 zamiast kilofazera?
donia pisze:

to przy tych 1,5 tys. obrotów jest ta różnica 30 koni, aha :)

Prosze - czytaj ze zrozumieniem...

Norbi
BLACK XX'03

VFR 800 zamiast kilofazera?