VFR V-TEC - tarcza i klocki

Data: 2012-03-21 06:22:37
Autor: Contravene
VFR V-TEC - tarcza i klocki
Pozdrawiam wszystkich,

w najblizszym czasie bede musial wymienic tylna tarcza hamulcowa i
klocki na obu kolach w VFR 800 V-TEC (2002). Na allegro znalazlem dwie
sztuki:
http://allegro.pl/honda-vfr-750-800-tarcza-hamulcowa-tyl-i2177600398.html
http://allegro.pl/tarcza-hamulcowa-tyl-motomaster-honda-vfr-800-abs-i2219925699.html

Dlaczego pierwsza tarcza jest dwa razy tansza od drugiej? Czy to jakis
badziew (wyglada inaczej, niz oryginalna) i nie warto sie nia
interesowac?

Jakie klocki hamulcowe wybrac? Nigdy wczesniej ich nie wymienialem, a
wybor jest ogromny.

Dzieki wszystkim :)
Contravene

Data: 2012-03-21 14:32:16
Autor: AZ
VFR V-TEC - tarcza i klocki
On 03/21/2012 02:22 PM, Contravene wrote:
[...]

Bo to chiński zamiennik który spokojnie możesz kupić a za zaoszczedzoną kasę zatankować albo kupić klocki.

Jakie klocki hamulcowe wybrac? Nigdy wczesniej ich nie wymienialem, a
wybor jest ogromny.

Zależy co od nich wymagasz. Poszukaj moich postów w wątku "hamulec pozno lapie" z poczatku marca. Jak zużyłeś tylną tarczę hamulcową (szacun, u mnie przy przebiegu ponad 90kkm wygląda jak nowa) to pewnie dużo hamujesz tyłem, więc daj jakieś sintermetalowe, dłużej pożyją.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-21 06:44:29
Autor: Contravene
VFR V-TEC - tarcza i klocki
W dniu ¶roda, 21 marca 2012, 14:32:16 UTC+1 użytkownik Artur Zabroński napisał:
Bo to chiński zamiennik który spokojnie możesz kupić a za zaoszczedzon± kasę zatankować albo kupić klocki.

Czyli w tym przypadku chinskie nie znaczy gorsze? Chetnie zaoszczedze, ale tylko jesli pozniej dwa razy nie strace.

Zależy co od nich wymagasz. Poszukaj moich postów w w±tku "hamulec pozno lapie" z poczatku marca. Jak zużyłe¶ tyln± tarczę hamulcow± (szacun, u mnie przy przebiegu ponad 90kkm wygl±da jak nowa) to pewnie dużo hamujesz tyłem, więc daj jakie¶ sintermetalowe, dłużej pożyj±.

Moto nie mam od nowosci, juz kiedy go kupilem tarcza miala krawedz. Hamuje glownie przodem, noga leciutko i odruchowo, bo ten model ma zintegrowane hamulce.

Czego wymagam? Dobrego hamowania ;) Jezdze zazwyczaj spokojnie (jak kazdy ;]), ale od czasu do czasu lubie wyskoczyc na kreta, gorska droge, gdzie uklad hamulcowy dostaje niezly wycisk.

Pozdrawiam,
Contravene

Data: 2012-03-21 14:53:21
Autor: AZ
VFR V-TEC - tarcza i klocki
On 03/21/2012 02:44 PM, Contravene wrote:
[...]

Tak. Mam akurat chińskie na przodzie i jestem zadowolony z jako¶ci a i cena jak dla białego człowieka.

[...]

No to bierz sintermetalowe bo nie ma fadingu. Ja bym polecił Carbone Lorraine ale s± drogie. Brońciepanieboże od zakupu klocków EBC, jakichkolwiek.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-21 15:01:44
Autor: ursynek
VFR V-TEC - tarcza i klocki
W dniu 2012-03-21 14:44, Contravene pisze:
... ale od czasu do czasu lubie wyskoczyc na kreta, ...

Pozdrawiam,
Contravene

Czytam i my¶lę, jak to jest wyskoczyć na kreta :P
Zacz±łem się nawet zastanawiać, że to może krosem tak da się po kopcach ¶migać XD

Data: 2012-03-21 18:28:37
Autor: TaDzik
VFR V-TEC - tarcza i klocki
W dniu 21-03-2012 14:44, Contravene pisze:
ale od czasu do czasu lubie wyskoczyc na kreta

Pozdrawiam,
Contravene

Co lubisz zrobić?
zmroziło mnie...

--
Pozdro
Tadzik

Data: 2012-03-21 19:36:59
Autor: Kuczu
VFR V-TEC - tarcza i klocki
W dniu 2012-03-21 18:28, TaDzik pisze:
[...]

A Ty czasami nie lubisz ? Boli Cie wtedy czy jak ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-03-22 08:23:48
Autor: TaDzik
VFR V-TEC - tarcza i klocki
W dniu 21-03-2012 19:36, Kuczu pisze:
A Ty czasami nie lubisz ? Boli Cie wtedy czy jak ?

O upodobaniach się nie dyskutuje, ale żeby tak męczyć biedne zwierzątko
do tego będące pod ochroną... :|
:)

--
Pozdro
Tadzik

Data: 2012-03-21 16:50:17
Autor: Ivam
VFR V-TEC - tarcza i klocki
UĹĽytkownik "Contravene"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:0713cd38-a86a-4b63-8991-ecc2dbc7aa98@q11g2000vbu.googlegroups.com...
w najblizszym czasie bede musial wymienic tylna tarcza hamulcowa i

Po co? ;)

http://allegro.pl/honda-vfr-750-800-tarcza-hamulcowa-tyl-i2177600398.html

Kupilem na przod. Jeszcze nie jezdzilem. Dzisiaj zakladam, wiec opisze swoje wrazenia.

Jakie klocki hamulcowe wybrac? Nigdy wczesniej ich nie wymienialem, a
wybor jest ogromny.

Ja kupilem takie jak AZ poleca, ale A3+. Cena nie jest (moim zdaniem) zawrotna, bo na jedna tarcze zaplacilem ~120zl.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-03-21 08:59:19
Autor: Contravene
VFR V-TEC - tarcza i klocki
W dniu ¶roda, 21 marca 2012, 16:50:17 UTC+1 użytkownik Ivam napisał:
Po co? ;)

Bo jest już spora krawędĽ.

Kupilem na przod. Jeszcze nie jezdzilem. Dzisiaj zakladam, wiec opisze swoje wrazenia.

Czekam na relację ;) Zawsze to taniej, a jak kto¶ kiedy¶ napisał: mieć 200 zł, a nie mieć 200 zł, to 400 zł ;)

Pozdrawiam,
Contravene

Data: 2012-03-21 19:54:08
Autor: Ivam
VFR V-TEC - tarcza i klocki
Użytkownik "Contravene"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:11579701.287.1332345559227.JavaMail.geo-discussion-forums@vbla14...
Bo jest już spora krawędĽ.

Oj kolega nie zalapal. To byl swoisty, sarkastyczny zart. W maszynach bez zintegrowanych hamulcow tyl raczej sie nie zuzywa. Od ostatnich 20kkm ja tylnego nie uzylem chyba ani razu poza postojem.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-03-21 12:35:39
Autor: Contravene
VFR V-TEC - tarcza i klocki
W dniu ¶roda, 21 marca 2012, 19:54:08 UTC+1 użytkownik Ivam napisał:
Oj kolega nie zalapal. To byl swoisty, sarkastyczny zart. W maszynach bez zintegrowanych hamulcow tyl raczej sie nie zuzywa. Od ostatnich 20kkm ja tylnego nie uzylem chyba ani razu poza postojem.

Oj tam zrozumiał :) Przekornie odpowiedział, żeby podtrzymać dyskusję. Udało się ;)

Pozdrawiam,
Contravene

Data: 2012-03-22 21:35:46
Autor: Ivam
VFR V-TEC - tarcza i klocki
[...]

Niestety nie mialem czasu na dokladne testy. Zrobilem tylko 50km, przy predkosciach do 100km/h hamulce (tarcze z owiewki24 i klocki CL A3+) zachowuja sie calkowicie poprawnie. Nic nie wibruje, nic nie piszczy, wszystko w 100% poprawne.

Roznicy miedzy oryginalnymi tarczami i klockami sumitomo (czyli genuine yamaha) ja przy obecnej pogodzie, brudnym i zapiaszczonym asfalcie nie widze. Czyli polecam.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-03-23 00:50:06
Autor: Contravene
VFR V-TEC - tarcza i klocki
W dniu czwartek, 22 marca 2012, 21:35:46 UTC+1 użytkownik Ivam napisał:
[...]

Wielkie dzięki za podzielenie się wrażeniami. Mimo wszystko ci±gle się waham, będę musiał się nad t± tarcz± jeszcze zastanowić.. Tylny hamulec nie jest kluczowy, a cena tarczy to 50% tej drugiej, mocne argumenty za.

Pozdrawiam,
Contravene

Data: 2012-03-23 13:01:53
Autor: Ivam
VFR V-TEC - tarcza i klocki
Contravene<contravene@interia.pl> wrote:
Mimo wszystko ciÄ…gle siÄ™ waham,

To poczekaj jeszcze z tydzień. Na 100% zrobię trochę więcej km:)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-03-23 06:07:48
Autor: Contravene
VFR V-TEC - tarcza i klocki
W dniu pi±tek, 23 marca 2012, 13:01:53 UTC+1 użytkownik Ivam napisał:
To poczekaj jeszcze z tydzień. Na 100% zrobię trochę więcej km:)

Ok, kilka dni mogę poczekać ;) Napisz, jak nawiniesz więcej szybszych kilometrów.

Pozdrawiam,
Adrian Pitwor

Data: 2012-03-29 16:41:27
Autor: Ivam
VFR V-TEC - tarcza i klocki
Użytkownik "Contravene"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:10098249.22.1332508068274.JavaMail.geo-discussion-forums@ynjk10...
Ok, kilka dni mogę poczekać ;) Napisz,
jak nawiniesz więcej szybszych kilometrów.

Minelo 300km, predkosc maksymalna z jakiej hamowalem do 0 to 210km/h. Wszystko zajebiscie. Jedyne "ale" to czasem, na zimnych hamulcach, przy hamowaniu cos grzechocze. Albo raczej trytytkuje - tak karta przyczepiona do widelca dzieciecego roweru.

Niemniej, nic nie bije, rowno lapie, nie piszczy (z jedna uwaga - klocki od spodu posmarowane smarem Cu). Polecam.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-03-31 08:21:41
Autor: Contravene
VFR V-TEC - tarcza i klocki
W dniu czwartek, 29 marca 2012, 16:41:27 UTC+2 użytkownik Ivam napisał:
[...]

Dzięki wielkie za podzielenie się wrażeniami! Jednak zdecydowałem się wła¶nie na tę tarczę, reszta pójdzie na wachę :)

Może mi jeszcze napisać, gdzie kupiłe¶ klocki (Carbone Lorraine A3+)? Na owkiewki24 znalazłem tylko takie: http://tnij.org/owiewki24
Cena też nie niska, a muszę kupić 3 komplety.

Pozdrawiam,
Contravene

Data: 2012-04-03 15:57:47
Autor: Ivam
VFR V-TEC - tarcza i klocki
Użytkownik "Contravene"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:26261373.290.1333207301168.JavaMail.geo-discussion-forums@ynje4...
Może mi jeszcze napisać, gdzie kupiłe¶ klocki (Carbone Lorraine A3+)?

Na tej:

http://allegro.pl/klocki-cl-yamaha-fz6-fz8-fz1-fzs-600-1000-fazer-i2171391885.html

aukcji. Szukaj albo pod Carbone Lorraine, albo CL i albo A3+ albo A3 (to jest to samo).

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-04-03 07:11:51
Autor: Contravene
VFR V-TEC - tarcza i klocki
W dniu wtorek, 3 kwietnia 2012, 15:57:47 UTC+2 użytkownik Ivam napisał:
Na tej:

http://allegro.pl/klocki-cl-yamaha-fz6-fz8-fz1-fzs-600-1000-fazer-i2171391885.html

aukcji. Szukaj albo pod Carbone Lorraine, albo CL i albo A3+ albo A3 (to jest to samo).

Do mojego modelu nie mogę znaleĽć, ale to nie ważne, bo czekam już na klocki Lucasa.

Dzięki za info i pozdrawiam,
Contravene

Data: 2012-03-29 16:42:38
Autor: Ivam
VFR V-TEC - tarcza i klocki
Użytkownik "Contravene"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:10098249.22.1332508068274.JavaMail.geo-discussion-forums@ynjk10...
Ok, kilka dni mogę poczekać ;)
Napisz, jak nawiniesz więcej szybszych kilometrów.

Aaaaa... bylbym zapomnial! Jesli bedziesz wymienial sam to zaopatrz sie w zapasowe sruby do przykrecenia tarczy - potrafia byc trudnodostepne.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-03-28 04:58:36
Autor: Contravene
VFR V-TEC - tarcza i klocki
W dniu pi±tek, 23 marca 2012, 13:01:53 UTC+1 użytkownik Ivam napisał:
To poczekaj jeszcze z tydzień. Na 100% zrobię trochę więcej km:)

Cze¶ć,

i jak, udało Ci się pojeĽdzić trochę więcej? Jakie¶ wnioski?

Pozdrawiam,
Contravene

VFR V-TEC - tarcza i klocki