Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   VFR into IMC....

VFR into IMC....

Data: 2015-03-25 16:39:55
Autor: TJ_Blues
VFR into IMC....
Hey chcialbym sie podzielic dobrym kawalkiem nt. "serpentyny smierci"
podczas lotu VFR w warunki IMC:

https://www.youtube.com/watch?v=b7t4IR-3mSo


happy landings

Data: 2015-03-26 09:28:29
Autor: Marek
VFR into IMC....
On Wed, 25 Mar 2015 16:39:55 -0700 (PDT), TJ_Blues <tomekania.tj@gmail.com> wrote:
Hey chcialbym sie podzielic dobrym kawalkiem nt. "serpentyny
smierci"
podczas lotu VFR w warunki IMC:
https://www.youtube.com/watch?v=b7t4IR-3mSo

W takim razie po co sÄ… te wszystkie instrumenty, skoro i tak pilot siÄ™  "gubi"?
Czy jakiś instrument (nieobecny w tym samolocie) by pomógł?

--
Marek

Data: 2015-03-26 05:41:30
Autor: TJ_Blues
VFR into IMC....
On Thursday, March 26, 2015 at 4:29:10 AM UTC-4, Marek wrote:
On Wed, 25 Mar 2015 16:39:55 -0700 (PDT), TJ_Blues <tomekania.tj@gmail.com> wrote:
> Hey chcialbym sie podzielic dobrym kawalkiem nt. "serpentyny smierci"
> podczas lotu VFR w warunki IMC:
> https://www.youtube.com/watch?v=b7t4IR-3mSo

W takim razie po co s± te wszystkie instrumenty, skoro i tak pilot się  "gubi"?
Czy jaki¶ instrument (nieobecny w tym samolocie) by pomógł?

-- Marek

Przepraszam, czy ty powaznie pytasz? Primo; ten filmik jest o locie VFR, czyli wykonywanym wg. przepisow
lotu *z widzialnoscia*. Goscia warunki IMC zaskoczyly (warunki meteo,
w ktorych lot moze odbywac sie *wylacznie* na instrumenty). Secundo; nie wyszystktie samoloty GA sa wyposarzone w instrumenty pozwalajace
na lot IFR. Taki np. Piper Super Cub nie ma nawet sztucznego horyzontu, a predkosciomiesz wyskalowany jest w amerykanskich milach na godzine. Tertio: Certyfikaty IFR dotycza tak samo pilota jak i samolotu. Na tym
filmiku mamy pilota *bez* certyfikatow IFR. Quarto: Dezorientacja w przestrzeni jest jedna z najczesciej wystepujacych
przyczyn katastrof. Bez odniesienia do zewnetrznych punktow orientacyjnych
(np. horyzont) bardzo latwo oszukac blednik. Zakret ze stala nie zbyt duza
predkoscia katowa po ok. 15 - 20 sekundach zaczyna byc odczuwany jak lot po prostej. Koordynowany zakret w ogole nie jest odczuwany. Dlatego,
nawet dla osoby przeskolonej bardzo trudno jest przezwyciezyc wlasne
odczucia i polegac wylacznie na instrumentach, ktorych odczyty "przetaja
miec sens".
http://en.wikipedia.org/wiki/Graveyard_spiral

======================
Wyglada, ze pilot mial do dyspozycji wszystkie podstawowe instrumenty.
Tzw. "szesciopak"; predkosc, horyzont, wysokosc, skretomierz, wskaznik
kursu, wariometr. Te przyrzady wystarczaja do wykonania zwrotu o 180 stopni
i np. powrotu do lotniska startu, badz znalezienie lotniska zapasowego, ktore
powinno byc wybrane juz w fazie planowania lotu i wpisane w plan lotu.

Do nawigacji IFR konieczne sa odbiorniki sygnalow z radiolatarni; NDB, VOR, DME,
oraz odbiorniki pozwalajace na ladowanie ILS; glideslope indicator, localizer.
Przydalby sie tez odbiornik GPS (GNSS).



cheers

VFR into IMC....

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona