VHS na HDD

Data: 2011-03-11 12:51:34
Autor: domin
VHS na HDD
witam,
co dokladnie jest mi potrzebne do zgrania kaset vhs na dysk hdd? napewno magnetowid i odpowiednie kable :) ale czy taka karta moze byc: http://allegro.pl/tuner-tv-pci-karta-telewizyjna-pilot-i1489692259.html ? nie ukrywam, ze zalezy mi na niskiej cenie karty, posluzy do kilkukrotnego zgrania materialu i zostanie zapomniana, rozumiem, ze jakosc zalezy od programu jaki uzyje do zgrywania i to kolejne pytanie: jaki program do tego uzyc? do tej karty chyba nie daja zadnego
--
*sama prawda* http://www.youtube.com/watch?v=Y-RhOKNcgt4

Data: 2011-03-11 12:57:25
Autor: qwerty
VHS na HDD
UĹźytkownik "domin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ild2c3$7n5$1@inews.gazeta.pl...
rozumiem, ze jakosc zalezy od programu jaki uzyje do zgrywania i to kolejne pytanie:

Jakość zależy od jakości przewodów, czułości głowicy, jakości kasety itp. Program (a dokładnie koder) jest na samym końcu.

jaki program do tego uzyc? do tej karty chyba nie daja zadnego

NTG, ale możesz użyć virtualdub.

Data: 2011-03-11 13:08:16
Autor: Jacek
VHS na HDD
Dnia Fri, 11 Mar 2011 12:51:34 +0100, domin napisał(a):

[...]

Tanio:
http://allegro.pl/video-audio-grabber-graber-easycap-oprogramowanie-i1488963820.html

Data: 2011-03-11 13:11:48
Autor: Jacek
VHS na HDD
Dnia Fri, 11 Mar 2011 13:08:16 +0100, Jacek napisał(a):

[...]

Taniej: :)
http://allegro.pl/audio-video-grabber-umozliwia-zgrywanie-kaset-vhs-i1496294396.html

Data: 2011-03-11 15:13:27
Autor: domin
VHS na HDD
Data: 2011-03-11 19:47:09
Autor: ToMasz
VHS na HDD
domin pisze:

[...]

dziekuje bardzo, nie wpadlbym na to zeby szukac takiego bajerka na usb ;)
kup najtanszą używaną kartę TV na allegro - wystarczy. Jeśli chesz ten
"bajerek" z allegro, to uważaj na dzwiek  - jest masakryczny (trzeba
użyć karty dzwiekowej) nagrywam tym "na okręta" Davinci learning z nki.
w trybie long dvd godzina to 1 gb.
ToMasz

Data: 2011-03-11 22:20:38
Autor: Remek
VHS na HDD
Użytkownik "Jacek" napisał:

> Tanio:

> [...]

Tanio i byle jak. Nie chcę używać ostrych słów, ale tylko spytam. Polecając
takie gówno chcecie zrobić autorowi krzywdę? Kolejny mądrala znów pisze o
karcie telewizyjnej. Opanujcie się.

Remek

Data: 2011-03-12 02:22:45
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
VHS na HDD
Powitanko,

Tanio i byle jak.

A rozwiniesz jakos swoja mysl? Masz doswiadczenia z ta karta? Jej parametry sa 2 razy lepsze niz to, co oferuje standard VSH, sporo lepsze nawet od S-VHS. Mowie oczywiscie o rozdzielczosci.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2011-03-12 10:17:30
Autor: Tmek
VHS na HDD
Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:ilehum$lka$1inews.gazeta.pl
[...]

Karte tv ze sprzetowym odszumianiem i kodowaniem do np mpeg2. Hauppauge takie robil. Przy czym nie wszystkie to to maja
Obecnie na allegro to np taka http://allegro.pl/tuner-hauppauge-wintv-hvr-1300-gwara-fv-okazja-i1478251020.html
Musi byc albo w opisie hardware encoder albo trzeba zobaczyc fote i poszukac chipa z opisem MPEG II A/V encoder, tu to ten kwadratowy po prawej http://i309.photobucket.com/albums/kk386/blabobby/DSCN9698.jpg
..

Inaczej beda problemy z synchronizacja, pozniej pytajacy bedzie walczyc z przeplotem i odechce mu sie dlaszego brniecia.

Jak zgrabuje to bedzie mogl sobie dalej zmieniac ten plik jak bedzie chcial. ale bedzie porzadnie zgrane.

Tmek

Data: 2011-03-12 15:23:08
Autor: GLaF
VHS na HDD
Dnia Sat, 12 Mar 2011 10:17:30 +0100, Tmek napisał(a):

[...]

Jeśli chodzi o jakość, to liczy się tylko jakość toru analogowego (w tym
kabli - lepiej użyć s-video niż cvbs). Sprzętowe kodowanie jest zbędne, o
ile pytający nie ma bardzo wolnego procka.

Inaczej beda problemy z synchronizacja, pozniej pytajacy bedzie walczyc z przeplotem i odechce mu sie dlaszego brniecia.

Ja swoje wideo podłączyłem kabelkiem do zwykłej karty telewizyjnej,
wybrałem nagrywanie i tyle. Żadnych problemów opisanych przez Ciebie nie
doświadczyłem. A jakość pliku taka sama jak z kasety.

--
GLaF

Data: 2011-03-12 15:41:57
Autor: Radosław Sokół
VHS na HDD
W dniu 12.03.2011 15:23, GLaF pisze:
Jeśli chodzi o jakość, to liczy się tylko jakość toru analogowego (w tym
kabli - lepiej użyć s-video niż cvbs). Sprzętowe kodowanie jest zbędne, o
ile pytający nie ma bardzo wolnego procka.

Nawet szkodliwe, bo przy obecnych parametrach komputerów
można się pokusić o nagrywanie Full-PAL bez kompresji i
późniejsze obrabianie tego zaawansowanymi filtrami. Sprzę-
towa kompresja "świeżego" materiału od razu nam wprowadza
pośrednie źródło zakłóceń (artefakty kompresji, kwantyzacja
YUV).

Data: 2011-03-12 19:48:30
Autor: ToMasz
VHS na HDD

.

[...]

JAsne jasne. PAl to mniej wiecej tyle co teraz sie komórką za 1zł
"nafilmuje" JA zgrywam z tunera nki, od początku marca prawie wszystko
jak leci, nie bawie sie w rekompresje, bo tego i tak nikt nie zauważy.
liczy sie treść takiego materiału, a nie minimalne różnice w jakości. Z
tym najtanszym "graberem" za 7.5 usd z wysyłką z chin,  dostałem program
VHs2DVD i lece na domyślnych parametrach ze wszystkim. jak już pisałem
1gb=1 godzina, jakość - nie do odróżnienia czy nagrane na turbodekoderze
czy na kompie. komp to laptop (mniej energi pochłania nagrywajać non
stop) z turionem 1.9 GHz, i podczas nagrywania proces zużywa 20 do 25%
czasu procesora. żaden przeplot, żadne inne problemy opisane wyżej i
niżej w wątku - nie występują. jedyny problem jest taki ze turbodekoder
o wiele lepiej radzi sobie ze stosunkiem boków. Nka wypełnia ekran TV
zawsze - czy jest panorama czy 4/3 (powieksza i ucina w pionie - lu
nie). po nagraniu - zostaje tak jak nagrano.
OD wielu lat "grabie" materiał wideo. Jak wspomniał RAdosław, lepiej
jest zgrabić bez kodowania ( ja to robiłem na raid0) i potem nockę
poświecałem na liczenie do konkretnego formatu. Tyle ze taka zabawa daje
mikroskopijeni lepsze rezultaty. Doszedłem do wniosku ze nie warto.

Powodzenia
ToMasz

PS do wątkotwórcy. ebay, hasło EasyCapture.

Data: 2011-03-11 22:15:34
Autor: Remek
VHS na HDD
Użytkownik "domin" napisał:

http://allegro.pl/tuner-tv-pci-karta-telewizyjna-pilot-i1489692259.html

Przeczytałeś do czego słuzy ta karta? Ty potrzebujesz karty przechwytującej
video. Taka, która zapewni przyzwoitą jakość jest dość droga. Byle czego nie
kupuj, bo efekty mogą być fatalne. Jak coś znajdę to podrzucę link.

Remek

Data: 2011-03-12 11:09:08
Autor: BrunoN Bluthgeld
VHS na HDD
W dniu 2011-03-11 22:15, Remek pisze:
Użytkownik "domin" napisał:

[...]

Stawiam, że przeczytał, bo tam jest napisane "Możliwość podłączenia i zgrywania materiału z kamery lub magnetowidu" :). A biorąc pod uwagę jakość obrazu z VHS, to raczej nie będzie potrzebny jakiś kombajn o mega parametrach?

Data: 2011-03-12 19:55:44
Autor: Remek
VHS na HDD
Użytkownik "BrunoN Bluthgeld" napisał:

Stawiam, że przeczytał, bo tam jest napisane "Możliwość podłączenia i
zgrywania materiału z kamery lub magnetowidu" :).

Napisał też "zalezy mi na niskiej cenie karty". A to oznacza, że bardziej
odpowiednie jest urządzenie specjalizowane, a nie wielofunkcyjne (droższe).
Poza tym główną funkcja karty TV jest odbiór. Przechwyt video może być jako
dodatek niskiej jakości.

A biorąc pod uwagę jakość obrazu z VHS, to raczej nie będzie potrzebny
jakiś kombajn o mega parametrach?

Jakość dobrze nagranego, na dobrym sprzęcie jest całkiem przyzwoita. Poza
tym jest to sygnał analogowy i aby przechwycić go z możliwue małymi stratami
potrzebny jest mocny sprzęt. Mam kartę z niskiej półki WinFast XP 100 i
procesor Pentium IV 2,6. Jakość przechwytywanego materiału jest fatalna.
Karta sobie nie radzi. Dobra karta wyspecjalozowana do przechwytu jest
kika/kilkanaście razy droższa.

I tak ogólnie. Zamiast recenzować moje posty, zamieść własną poradę.

Remek

Data: 2011-03-14 08:52:20
Autor: Andrzej Ława
VHS na HDD
W dniu 12.03.2011 19:55, Remek pisze:

Napisał też "zalezy mi na niskiej cenie karty". A to oznacza, że bardziej
odpowiednie jest urządzenie specjalizowane, a nie wielofunkcyjne (droższe).

Brednia 1: na urządzenia tylko do przechwytywania nie ma dużego
zapotrzebowania w segmencie popularnym, więc nie ma tanich urządzeń
innych kompletna karta TV.

Poza tym główną funkcja karty TV jest odbiór. Przechwyt video może być jako
dodatek niskiej jakości.

Brednia 2: w komputerach odbiór (i wyświetlanie) to zasadniczo to samo,
co przechwytywanie. Owszem, w wielu rodzajach (zwłaszcza starszych)
urządzeń (innych niż np. przez USB podłączanych) dane były przesyłane
prosto do pamięci graficznej, ale tak czy inaczej musiały zostać
przetworzone do postaci cyfrowej (dane szły przez szynę PCI, a ona nie
służy do przesyłania danych analogowych). Jedyna różnica pomiędzy
odtwarzaniem a przechwytywaniem polegała na "zajętości" procesora.
Mylisz normalne karty TV z tymi gówienkami, co się je podłączało
"pomiędzy" monitor a kartę graficzną, ale one w ogóle nie miały
możliwości przechwytywania i dawały obraz wyłącznie pełnoekranowo.

A biorąc pod uwagę jakość obrazu z VHS, to raczej nie będzie potrzebny
jakiś kombajn o mega parametrach?

Jakość dobrze nagranego, na dobrym sprzęcie jest całkiem przyzwoita. Poza

Hehehe.

Standardowy VHS ma (w przeliczeniu) 333*480 pikseli na luminację i
40*480 na chrominację. A częściej używane/starsze kasety są z reguł← tak
zjechane, że "łapanie" w rozdzielczościach wyższych niż 320*240 to
przewaga formy nad treścią - dość dosłownie.

Data: 2011-03-12 11:54:58
Autor: Andrzej Lawa
VHS na HDD
W dniu 11.03.2011 22:15, Remek pisze:
Użytkownik "domin" napisał:

http://allegro.pl/tuner-tv-pci-karta-telewizyjna-pilot-i1489692259.html

Przeczytałeś do czego słuzy ta karta? Ty potrzebujesz karty przechwytującej

Właśnie między innymi do tego.

video. Taka, która zapewni przyzwoitą jakość jest dość droga. Byle czego nie

Remuś... Dziecko... A VHS to niby jaką ma jakość? Zwykła karta TV
wystarczy z zapasem.

Data: 2011-03-11 23:31:01
Autor: mkonst
VHS na HDD
domin wrote:
posluzy do kilkukrotnego zgrania materialu i zostanie zapomniana

Jeżeli to jednorazowa akcja to może lepiej poszukać firmy która się tym zajmuje a nie kombinować samemu?
--
Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

VHS na HDD