VI Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego [2 kl.]

Data: 2013-06-30 12:23:00
Autor: abc
VI Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego [2 kl.]
Części zmienne Mszy św. na dany dzień (propria missae) są tu:
http://introibo.pl/introibo.html > Msza Święta > VI Niedziela po Zesłaniu
Ducha Świętego

Na VI Niedzielę po Zesłaniu Ducha Świętego czyta nam Kościół Święty
Ewangelię według św.Marka, Mk 8, 1-9

"W owym czasie, gdy znowu wielki tłum był z Nim i nie mieli co jeść,
przywołał do siebie uczniów i rzekł im: żal mi tego tłumu, bo już trzy dni
trwają przy Mnie, a nie mają co jeść. A jeśli ich puszczę zgłodniałych do
domu, zasłabną w drodze; bo niektórzy z nich przyszli z daleka.

Odpowiedzieli uczniowie: Skąd tu na pustkowiu będzie mógł ktoś nakarmić ich
chlebem? Zapytał ich: Ile macie chlebów? Odpowiedzieli: Siedem.

I polecił ludowi usiąść na ziemi. A wziąwszy siedem chlebów, odmówił
dziękczynienie, połamał i dawał uczniom, aby je rozdzielali. I rozdali
tłumowi. Mieli też kilka rybek. I nad tymi odmówił błogosławieństwo i
polecił je rozdać.

Jedli do sytości, a pozostałych ułomków zebrali siedem koszów. Było zaś
około czterech tysięcy ludzi. Potem ich odprawił."

Stałe części Mszy Świętej są tu:
http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117

VI Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego [2 kl.]