VIII Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego [2 kl.]

Data: 2013-07-14 09:17:00
Autor: abc
VIII Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego [2 kl.]
Propria Missae (części zmienne Mszy Św. przypadające na dany dzień):
http://www.introibo.pl/introibo.html > Msza Święta > Propria >
VIII Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego

Na VIII Niedzielę po Zesłaniu Ducha Świętego czyta nam Kościół Święty
Ewangelię według św. Łukasza, Łk 16:1-9:

"Powiedział też do uczniów: Pewien bogaty człowiek miał rządcę, którego
oskarżono przed nim, że trwoni jego majątek. Przywołał go do siebie i rzekł
mu: Cóż to słyszę o tobie? Zdaj sprawę z twego zarządu, bo już nie będziesz
mógł być rządcą.

Na to rządca rzekł sam do siebie: Co ja pocznę, skoro mój pan pozbawia mię
zarządu? Kopać nie mogę, żebrać się wstydzę. Wiem, co uczynię, żeby mię
ludzie przyjęli do swoich domów, gdy będę usunięty z zarządu.

Przywołał więc do siebie każdego z dłużników swego pana i zapytał
pierwszego: Ile jesteś winien mojemu panu? Ten odpowiedział: Sto beczek
oliwy. On mu rzekł: Weź swoje zobowiązanie, siadaj prędko i napisz:
pięćdziesiąt.

Następnie pytał drugiego: A ty ile jesteś winien? Ten odrzekł: Sto korcy
pszenicy. Mówi mu: Weź swoje zobowiązanie i napisz: osiemdziesiąt.

Pan pochwalił nieuczciwego rządcę, że roztropnie postąpił. Bo synowie tego
świata roztropniejsi są w stosunkach z ludźmi podobnymi sobie niż synowie
światłości.

Ja też wam powiadam: Pozyskujcie sobie przyjaciół niegodziwą mamoną, aby gdy
/wszystko/ się skończy, przyjęto was do wiecznych przybytków."

Ordo Missae (części stałe Mszy Świętej
http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

VIII Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego [2 kl.]