VIII Niedziela po Zielonych 艢wi膮tkach [2 kl.]

Data: 2015-07-19 09:46:38
Autor: abc
VIII Niedziela po Zielonych 艢wi膮tkach [2 kl.]
Propria Missae (cz臋艣ci zmienne Mszy 艢w. przypadaj膮ce na dany dzie艅):
http://www.introibo.pl/introibo.html > Msza 艢wi臋ta > Propria >
  VIII Niedziela po Zes艂aniu Ducha 艢wi臋tego

  Dzisiejsza Ewangelia 艁k 16:1-9:

"Powiedzia艂 te偶 do uczni贸w: Pewien bogaty cz艂owiek mia艂 rz膮dc臋, kt贸rego
oskar偶ono przed nim, 偶e trwoni jego maj膮tek. Przywo艂a艂 go do siebie i rzek艂 mu: C贸偶 to s艂ysz臋 o tobie? Zdaj spraw臋 z twego zarz膮du, bo ju偶 nie b臋dziesz m贸g艂 by膰 rz膮dc膮.

Na to rz膮dca rzek艂 sam do siebie: Co ja poczn臋, skoro m贸j pan pozbawia mi臋zarz膮du? Kopa膰 nie mog臋, 偶ebra膰 si臋 wstydz臋. Wiem, co uczyni臋, 偶eby mi臋ludzie przyj臋li do swoich dom贸w, gdy b臋d臋 usuni臋ty z zarz膮du.

Przywo艂a艂 wi臋c do siebie ka偶dego z d艂u偶nik贸w swego pana i zapyta艂
pierwszego: Ile jeste艣 winien mojemu panu?  Ten odpowiedzia艂: Sto beczek
oliwy. On mu rzek艂: We藕 swoje zobowi膮zanie, siadaj pr臋dko i napisz:
pi臋膰dziesi膮t.

Nast臋pnie pyta艂 drugiego: A ty ile jeste艣 winien? Ten odrzek艂: Sto korcy
pszenicy. M贸wi mu: We藕 swoje zobowi膮zanie i napisz: osiemdziesi膮t.

Pan pochwali艂 nieuczciwego rz膮dc臋, 偶e roztropnie post膮pi艂. Bo synowie tego 艣wiata roztropniejsi s膮 w stosunkach z lud藕mi podobnymi sobie ni偶 synowie 艣wiat艂o艣ci.

Ja te偶 wam powiadam: Pozyskujcie sobie przyjaci贸艂 niegodziw膮 mamon膮, aby gdy /wszystko/ si臋 sko艅czy, przyj臋to was do wiecznych przybytk贸w."

Ordo Missae (cz臋艣ci sta艂e Mszy 艢wi臋tej
http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117

  --
  Nie da si臋 oddzieli膰 polityki od religii. Nie da si臋 w cz艂owieku oddzieli膰 katolika od obywatela. Rozdzia艂 pa艅stwa od Ko艣cio艂a jest sztuczny

VIII Niedziela po Zielonych 艢wi膮tkach [2 kl.]