VISA Gold GETIN Banku?

Data: 2009-05-20 00:57:24
Autor: Marek
VISA Gold GETIN Banku?
Bank podesłał mi z własnej inicjatywy KK z informacją że:
- brak opłat za wydanie, obsługę i wznowienie karty
- bezpłatne przelewy z rachunku karty
- nieoprocentowany kredyt aż do 56 dni
- wypłaty z bankomatów w kraju i za granicą bez prowizji
- bezpłatny dostęp do rachunku przez Internet
- pakiet ubezpieczeniowy Bezpieczny Dom

Na stronie GB nie znalazłem informacji o tej KK, a infolinia
informuje o miesięcznej opłacie z tytułu ubezpieczenia
i zapraszają do placówki na podpisanie umowy.

Czy ktoś z Państwa przerabiał już ten temat i może coś napisać
o "haczykach". Nie jestem prawnikiem i pewnie "przegapię"
istotne i zapewne niezbyt korzystne dla mnie zapisy stąd moja
prośba.

--
dziękuję i pozdrawiam

Data: 2009-05-20 08:36:36
Autor: MarekZ
VISA Gold GETIN Banku?
Użytkownik "Marek" <antispam@spam.pl> napisał w wiadomości news:guvdcf$bn0$1news.dialog.net.pl...

Bardzo dobra karta, ale lepsza jest srebrna. Złota kosztuje 9,90/m-c, a srebrna 4,50/m-c, różnic pomiędzy nimi nie stwierdza się, poza wariantem ubezpieczenia.

Obiema trzeba wykonać obrót w tej chwili minimum 100 zł miesięcznie aby nie naliczyła się dodatkowa opłata (chyba 5 zł/m-c). Obie autoryzowane są zasadniczo pinem, mimo że nadal są bez mikroprocesora. Podgląd przez internet jest. Przelewy w placówkach z rachunku karty (traktowane nadal jako transakcje bezgotówkowe) są.

Data: 2009-05-20 09:01:24
Autor: Pete
VISA Gold GETIN Banku?
W dniu 20.05.09 8:36, MarekZ pisze:
[...]

To za co ta opłata, skoro brak opłat???

--
Pete

Data: 2009-05-20 09:17:53
Autor: MarekZ
VISA Gold GETIN Banku?
Użytkownik "Pete" <nobody@nowhere.com> napisał w wiadomości news:gv09s1$r1l$1news.dialog.net.pl...

To za co ta opłata, skoro brak opłat???

Opłata jest za obowiązkowe ubezpieczenie.

Data: 2009-05-20 02:18:30
Autor: Homzik
VISA Gold GETIN Banku?
i dlatego wole KK Aliora, ktorej Alior nie chce mi dac:)

Data: 2009-05-20 05:06:08
Autor: szczurwa
VISA Gold GETIN Banku?
On 20 Maj, 11:18, Homzik <hom...@gmail.com> wrote:
i dlatego wole KK Aliora, ktorej Alior nie chce mi dac:)

Nie bój d*py, z czasem sam przyjdzie..:-)

Data: 2009-05-20 19:33:04
Autor: Mithos
VISA Gold GETIN Banku?
MarekZ pisze:
Bardzo dobra karta, ale lepsza jest srebrna. Złota kosztuje 9,90/m-c, a srebrna 4,50/m-c, różnic pomiędzy nimi nie stwierdza się, poza wariantem ubezpieczenia.

A co w niej jest takiego dobrego ? Mi sie Getin kojarzy jakoś wybitnie tandetnie (może dlatego, że mają żenującą stronę www).

[...]

I tylko te przelewy to jedyna zaleta ? Bo płatne ubezpieczenie to porażka maksymalna.

--
Mithos

Data: 2009-05-20 19:49:07
Autor: MarekZ
VISA Gold GETIN Banku?
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:gv1etl$abh$1news.onet.pl...

I tylko te przelewy to jedyna zaleta ? Bo płatne ubezpieczenie to porażka maksymalna.

Tylko, ale ta cecha z nawiązką równoważy wszystkie wady. Po prostu trzeba rozumieć do czego tej karty warto używać.

Data: 2009-05-20 20:59:01
Autor: Mithos
VISA Gold GETIN Banku?
MarekZ pisze:
Tylko, ale ta cecha z nawiązką równoważy wszystkie wady. Po prostu trzeba rozumieć do czego tej karty warto używać.

Tylko trzeba mieć jeszcze sensowny limit. Chociaż teoretycznie to i ze zwykłego 10k można zarobić pewnie i 50 PLN tylko czy to ma sens ? :)

--
Mithos

Data: 2009-05-20 21:03:09
Autor: MarekZ
VISA Gold GETIN Banku?
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:gv1juq$pp1$1news.onet.pl...

Tylko trzeba mieć jeszcze sensowny limit. Chociaż teoretycznie to i ze zwykłego 10k można zarobić pewnie i 50 PLN tylko czy to ma sens ? :)

Duże rzeczy składają się z małych rzeczy.

Ci współcześni młodzi często o tym zapominają, gardząc małymi rzeczami. ;-)

Data: 2009-05-20 21:14:19
Autor: Mithos
VISA Gold GETIN Banku?
MarekZ pisze:
Duże rzeczy składają się z małych rzeczy.

Gdyby były przelewy online to by było ok. Ale jak mam jechać do oddziału i tracić czas to bezsensu :)

Ci współcześni młodzi często o tym zapominają, gardząc małymi rzeczami. ;-)

Dobrze, że już nie jestem taki młody :)

--
Mithos

Data: 2009-05-20 21:22:18
Autor: MarekZ
VISA Gold GETIN Banku?
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:gv1krg$sjl$1news.onet.pl...

Gdyby były przelewy online to by było ok. Ale jak mam jechać do oddziału i tracić czas to bezsensu :)

Jakby zaczęły być on-line, to by pewnie szybko przestały w ogóle być (zresztą niestety od tygodnia wróbelki ćwierkają, że Getin się zastanawia nad tą funkcjonalnością). Tak jak jest, odcięte od tego sa osoby poza większymi miastami i mający daleko do oddziałów, i dla nich ta karta to kompletne badziewie. To w dużym stopniu chyba pozwala trwać tym przelewom.

Data: 2009-05-20 21:31:11
Autor: Mithos
VISA Gold GETIN Banku?
MarekZ pisze:
[...]

Ja mam (nie)szczęście mieszkać w największym mieście w Polsce i dopiero tutaj jest wszędzie daleko... :)

--
Mithos

Data: 2009-05-20 21:37:01
Autor: Szymon
VISA Gold GETIN Banku?
[...]

Inna sprawa, że znacznej części osób KK z limitem rzędu 3-5 tys. wystarcza (przypomnę o średniej krajowej ok. 2.000 netto), tymczasem dzięki tym przelewom limity są wyśrubowane na kartach ponad miarę. I sporo kasy odpływa z Getina, który niedawno wysokim % starał się możliwie dużo jej pozyskać. Inna sprawa, że w przypadku korzystania z przelewów trzeba być bardzo czujnym - raz aby nie przekroczyć limitu, a dwa że przy 21% rocznie niewystarczające środki na spłatę mogą zaboleć ;-) I pewnie póki co Getin na to liczy...

Data: 2009-05-20 22:03:18
Autor: Mithos
VISA Gold GETIN Banku?
Szymon pisze:
[...]

A mi się po prostu wydaje, że te przelewy to produkt z którego mało kto korzysta :)

--
Mithos

Data: 2009-05-20 22:08:25
Autor: Szymon
VISA Gold GETIN Banku?
A mi się po prostu wydaje, że te przelewy to produkt z którego mało kto korzysta :)

Jeśli tak to czemu nie ma ich w żadnym innym banku za darmo? Dlaczego BZdet WBK podniósł opłatę za nie w sposób zaporowy, a Alior zmoczył pieluchę po rozpoznaniu zainteresowania na początku swej działalności, gdy już klienci w blokach stali do KK z darmowymi przelewami?
Coś nie wydaje mi się, by Twój koncept był słuszny...

Data: 2009-05-20 22:29:46
Autor: Paweł
VISA Gold GETIN Banku?
Szymon wrote:

A mi si� po prostu wydaje, �e te przelewy to produkt z kt�rego ma�o kto
korzysta :)

Je�li tak to czemu nie ma ich w �adnym innym banku za darmo?

mam karte citi silver i przelewy (oplaty za uslugi) za friko.

Data: 2009-05-20 22:25:59
Autor: Szymon
VISA Gold GETIN Banku?
mam karte citi silver i przelewy (oplaty za uslugi) za friko.

To są grosze wobec przelewów na KO. Ja też mam Citi i wykorzystuję do opłat rachunków. Wychodzi mi ok. 1/30 tego, co wyciągam co miesiąc z Getina :-)

Data: 2009-05-20 22:57:00
Autor: Paweł
VISA Gold GETIN Banku?
Szymon wrote:

mam karte citi silver i przelewy (oplaty za uslugi) za friko.

To s� grosze wobec przelew�w na KO.

a dokladniej? ja citi place zasadniczo za wszystko,
a kapital lezy na KO 6.06% z dzienna kapitalizacja.
getin daje wiecej na KO?

Data: 2009-05-20 23:52:25
Autor: Brzezi
VISA Gold GETIN Banku?
śro, 20 maj 2009 o 22:57 GMT, Paweł napisał(a):

[...]

Ale chodzi o to, ze np. masz limit na KK 10k, placac oplaty, wykorzstujesz
np. 2-3k, 7-8k "marnuje sie", majac darmowe przelewy mozesz te 7-8k przelac
na KO i "zarabiac" na tym...
zarobek jest tym wiekszy, im wiekszy masz limit na KK

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-05-20 23:59:05
Autor: Paweł
VISA Gold GETIN Banku?
Brzezi wrote:

[...]

jest bardzo prawdopodobne, ze takie darmowe przelewy KK -> KO
zostana zlikwidowane, lub obarczone prowizja. kiedys takie semi-darmowe
(stala nieiwelka prowizja) mial bzwbk, teraz jak zobaczyli, ze klienci
robia tak jak piszesz, to przylozyli prowizje (1%, min. 2pln) od przelewu.
kto jak kto, ale bankierzy na KK tak sie robic dlugo nie dadza :)

Data: 2009-05-21 07:40:03
Autor: Szymon
VISA Gold GETIN Banku?
Ale chodzi o to, ze np. masz limit na KK 10k, placac oplaty, wykorzstujesz
np. 2-3k, 7-8k "marnuje sie", majac darmowe przelewy mozesz te 7-8k
przelac na KO i "zarabiac" na tym...

2-3k na stałe opłaty typu czynsz, woda, gaz to sporo jak na przeciętne gospodarstwo domowe. Raczej urealniłbym je do 500-800zł. Tymczasem przelew z Getina 30.000zł nie jest wcale taki niezwykły...

jest bardzo prawdopodobne, ze takie darmowe przelewy KK -> KO
zostana zlikwidowane, lub obarczone prowizja.

W przypadku Getina krakanie trwa już co najmniej 3 lata...

Data: 2009-05-20 23:11:14
Autor: MM
VISA Gold GETIN Banku?
Czy ktoś może opisać dokładniej na czym polega trik z przelewami z KK
Getinu? Tak się składa że niemal pod nosem otwarto mi ostatnio
placówkę Getinu. Może warto się zainteresować?

Pozdrawiam
MM

Data: 2009-05-21 08:34:29
Autor: Brzezi
VISA Gold GETIN Banku?
czw, 21 maj 2009 o 08:11 GMT, MM napisał(a):

Czy ktoś może opisać dokładniej na czym polega trik z przelewami z KK
Getinu? Tak się składa że niemal pod nosem otwarto mi ostatnio
placówkę Getinu. Może warto się zainteresować?

No przeciez opisalem kilka postow wyzej, lenistwo?

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-05-21 10:09:06
Autor: Przemysław Kowalik
VISA Gold GETIN Banku?e przelwey
Użytkownik Szymon napisał:
[...]

Bo w BZ WBK i Aliorze te przelewy są dostępne online - to jest zasadnicza różnica. A jak trzeba zasuwać do oddziału Getinu, to może być warunek mocno zniechęcający...

Przemek

Data: 2009-05-21 13:08:21
Autor: Szymon
VISA Gold GETIN Banku?e przelwey
Bo w BZ WBK i Aliorze te przelewy są dostępne online - to jest zasadnicza różnica. A jak trzeba zasuwać do oddziału Getinu, to może być warunek mocno zniechęcający...

Wystarczyło zatem przyjąć rozwiązanie Getina, a nie wprowadzać prowizję.

Data: 2009-05-21 14:39:31
Autor: Paweł
Przemysław Kowalik wrote:

Użytkownik Szymon napisał:
[...]

gdy juĹź klienci w blokach stali do KK z darmowymi przelewami?
[...]

czy chodzi stricte o oddzial banku, czy we franczyznie ze stanowiskiem
kasowym tez to mozna zalatwic? bo oddzialy zwykle sa w centrach miast
a franczyzny mozna pod reka na osiedlach spotkac, co robi roznice czasowa
i wysilkowa dosc znaczna :)

Data: 2009-05-21 18:21:54
Autor: Szymon
[...]

Ale czy nie przesadzacie? Przy przelewie na 40.000zł do EB miesięcznie dostajecie 200zł. odsetek i to teraz, gdy % znacznie spadł. Ja tam nie widzę problemu by się pofatygować do Getina 12 razy w roku, a w prezencie dostać 2400zł na dziś. Jeśli dla kogoś to takie trudne to może wykorzystać maksymalnie GP i wtedy mniej wizyt, a zysk także przyjemny.

Trochę mnie dziwi, że niektórzy płaczą, gdy bank wprowadza 2zł/mc za kartę czy konto, a jednocześnie ciężko im się zebrać, gdy bank daje za wizytę w placówce 2 stówki. Jeśli jest jakiś inny bank, który za 5-minutową wizytę tyle płaci (dziś mniej więcej tyle mi zajął przelew) to zgłaszać się do mnie, bom gotowy ganiać tam 3 razy dziennie :-))

Data: 2009-05-28 23:14:46
Autor: Marcin
VISA Gold GETIN Banku?e przelwey
Witam

Użytkownik "Szymon" <nospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:gv3vd9$9o2$1news.dialog.net.pl...

[...]

KK z limitem 40 K PLN to jednak jest dosc duzo i niewieke osob
taka ma (dostanie). A jak urealni sie do limitu 5K to mamy
25 PLN/m-c. Niby tez piechota nie chodzi ale wyglada juz znacznie
mniej zachecajaco:)

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-05-29 02:19:31
Autor: Mariusz Tasarz
VISA Gold GETIN Banku?e przelwey
On 28 May, 23:14, "Marcin" <unk...@unknown.eu> wrote:
Witam

Użytkownik "Szymon" <nos...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:gv3vd9$9o2$1news.dialog.net.pl...

> [...]

taka ma (dostanie). A jak urealni sie do limitu 5K to mamy
25 PLN/m-c. Niby tez piechota nie chodzi ale wyglada juz znacznie

Zaproponowali mi tę kartę, lecz z limitem, który mnie nie interesuje
(za mały). Infolinka powiedziała, że mogę wziąść kartę, a potem
ubiegać się o zwiększenie limitu. Azaliż, jest to prawdą ? Czy może
mnie ściemnia, żeby zgarnąć prowizję ? :)

Mariusz

Data: 2009-05-29 18:21:48
Autor: Szymon
[...]

Z przeniesienie możesz dostać do wysokości 50.000zł bez względu na dochody. Do tego można sumować kilka kart i wnioskować o limit 30% wyższy niż na przenoszonych. Nie widzę więc problemu, by wykręcić 40.000, szczególnie, że można mieć i złotą i srebrną (zatem w teorii max 100.000zł limitu).

Data: 2009-05-31 11:25:10
Autor: MarekZ
Użytkownik "Szymon" <nospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:gvp2do$mjs$1news.dialog.net.pl...

[...]

Można jednoczesnie mieć tylko jedną kartę Getinu.

Teoria jest być może taka że z przeniesienia do 50k. Obecna praktyka jest jednak taka, że z przeniesienia do 20k, dobre czasy się skończyły.

Data: 2009-05-31 08:07:18
Autor: szczurwa
On 31 Maj, 11:25, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:

Teoria jest być może taka że z przeniesienia do 50k. Obecna praktyka jest
jednak taka, że z przeniesienia do 20k, dobre czasy się skończyły..

Krótkie pytanie, czy Getin weryfikuje zamykanie przenoszonych kart
kredytowych ?

Data: 2009-05-31 20:40:44
Autor: Szymon
VISA Gold GETIN Banku?e przelwey
przy przenoszeniu musisz napisać rezygnację, którą Getin sam wysyła do Twojego banku.

Data: 2009-05-31 14:40:17
Autor: szczurwa
On 31 Maj, 20:40, "Szymon" <nos...@o2.pl> wrote:
przy przenoszeniu musisz napisać rezygnację, którą Getin sam wysyła do
Twojego banku.

Dziwne. W styczniu złożyłem wniosek o przeniesienie dwóch kart.
Wniosek potem m odwalili, ponieważ, jaj stwierdziła infolinia,
"wyciągi nie były najnowsze" (podejrzewam, że je zgubili). Ale nie
podpisywałem żadnej rezygnacji. W którym momencie oni podtykaja ten
papier ?

Data: 2009-06-01 06:01:34
Autor: Szymon
VISA Gold GETIN Banku?e przelwey
przy składaniu wniosku o kartę składasz od razu rezygnację z poprzedniej oraz deklarację spłaty przez Getin zadłużenia (można wpisać 0). Dodatkowo oświadczenie o dochodach jeszcze. W sumie trochę papierków jest, ale jeśli uznają to sami wypowiadają - wysyłają poleconym.

Data: 2009-06-02 16:25:38
Autor: MarekZ
Użytkownik "szczurwa" <szczurwa@gmail.com> napisał w wiadomości news:38170165-7a32-448b-91a7-5fa337fa41a8h18g2000yqj.googlegroups.com...

[...]

Musisz odwołać tę dyspozycję w banku docelowym, jeśli nie chcesz aby została wykonana. "Niniejszym unieważniam wszystkie wcześniej wydane dyspozycje dotyczące zamknięcia karty numer.... itp".

Data: 2009-06-02 07:38:51
Autor: szczurwa
VISA Gold GETIN Banku?e przelwey
On 2 Cze, 16:25, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:

Przy składaniu wniosku.

Nie dostałem. Widac mało kumaty doradca..;-)

Musisz odwołać tę dyspozycję w banku docelowym, jeśli nie chcesz aby została
wykonana. "Niniejszym unieważniam wszystkie wcześniej wydane dyspozycje
dotyczące zamknięcia karty numer.... itp".

Dzięki, tak zrobię.

Data: 2009-05-31 15:01:50
Autor: Szymon
VISA Gold GETIN Banku?e przelwey
Można jednoczesnie mieć tylko jedną kartę Getinu.

To nieprawda. Przynajmniej inną teorię głosi ich infolinia. W placówkach też przyjmują wniosek o drugą kartę.

Teoria jest być może taka że z przeniesienia do 50k. Obecna praktyka jest jednak taka, że z przeniesienia do 20k, dobre czasy się skończyły.

Nie wiem co znaczy "obecna", jednak znam osobę, która z przeniesienia ma >20k na karcie Silver Getina.

Data: 2009-06-02 16:30:48
Autor: MarekZ
Użytkownik "Szymon" <nospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:gvtvf1$mbu$1news.dialog.net.pl...
Można jednoczesnie mieć tylko jedną kartę Getinu.

To nieprawda. Przynajmniej inną teorię głosi ich infolinia. W placówkach też przyjmują wniosek o drugą kartę.

A tam infolinia, też mi wiarygodne źródło... A wydają drugie karty, jak już przyjmą te wnioski?

Bo ja złożyłem wniosek o drugą kartę (przyjęli go naturalnie) i nie dało się na poziomie centrali podejmującej decyzje kredytowe. Natomiast dało się o tyle samo podwyższyć limit pierwszej. I stąd mój pogląd.

Nie wiem co znaczy "obecna", jednak znam osobę, która z przeniesienia ma
>20k na karcie Silver Getina.

Obecna = współczesna, aktualna, teraz występująca.

Ja też mam powyżej 20k z przeniesienia na karcie Getinu, ale teraz podobno odrzucą taki wniosek albo ograniczą kwotę do 20k.

Data: 2009-06-02 17:58:52
Autor: Szymon
[...]

Nie potrzebowałem drugiej, więc nie wiem.

> [...]

Ja też mam powyżej 20k z przeniesienia na karcie Getinu, ale teraz podobno odrzucą taki wniosek albo ograniczą kwotę do 20k.

Jeśli teraz znaczy dziś to nie wiem. Jeśli w 2009 roku to dało się.

Data: 2009-05-20 20:11:30
Autor: ls
VISA Gold GETIN Banku?
Uzytkownik Marek napisal:
Bank podesłał mi z własnej inicjatywy KK (...)

Tez dostałem taką KK.
Powiązana była z promocją "50zl w prezencie".
Jednym z warunkow, zeby je dostac, bylo wykonanie transakcji do 30 IV.
KK zas przyszla 17 V.
Zniesmaczylo mnie to.
Zas obowiazkowe ubezpieczenie zniechecilo mnie do niej.
Plusem sa przelewy (z proponowanym mi limitem zarabialbym miesiecznie ok. 40zl), ale comiesieczny dojazd do placowki jakos mnie nie bawi.

Na stronie GB nie znalazłem informacji o tej KK, a infolinia
informuje o miesięcznej opłacie z tytułu ubezpieczenia
i zapraszają do placówki na podpisanie umowy.

Informacje na stronach GB:
http://www.karty.getinbank.pl/1,18,25.html

--
pozdr.
ls

Data: 2009-05-20 22:09:36
Autor: Marek
VISA Gold GETIN Banku?
ls pisze:

Informacje na stronach GB:
http://www.karty.getinbank.pl/1,18,25.html

A wydawało mi się, że przejrzałem wszystko :)
Dziękuję!

--
Marek

Data: 2009-05-21 09:40:54
Autor: scholastyk
VISA Gold GETIN Banku?

Informacje na stronach GB:
http://www.karty.getinbank.pl/1,18,25.html

Trochę tu nakłamali:
"Masz najdłuższy nieoprocentowany kredyt na rynku - do 56 dni"

Moja KK w Allianz ma grace period do 59 dni.

Pozdrawiam
scholastyk

Data: 2009-05-29 11:45:24
Autor: Marx
VISA Gold GETIN Banku?
Czy do tej karty trzeba miec konto zalozone? ile kosztuje to konto?
Marx

Data: 2009-05-29 18:22:26
Autor: Szymon
VISA Gold GETIN Banku?
Użytkownik "Marx" <Marx@nospam.com> napisał w wiadomości news:gvobdh$6mj$1nemesis.news.neostrada.pl...
Czy do tej karty trzeba miec konto zalozone? ile kosztuje to konto?
Marx

Nie. Do żadnej kredytówki nie musisz miec konta (z drobnymi wyjątkami).

VISA Gold GETIN Banku?