VISA Gold GETIN Banku?

Data: 2009-05-20 08:36:36
Autor: MarekZ
VISA Gold GETIN Banku?
Użytkownik "Marek" <antispam@spam.pl> napisał w wiadomości news:guvdcf$bn0$1news.dialog.net.pl...

Bardzo dobra karta, ale lepsza jest srebrna. Złota kosztuje 9,90/m-c, a srebrna 4,50/m-c, różnic pomiędzy nimi nie stwierdza się, poza wariantem ubezpieczenia.

Obiema trzeba wykonać obrót w tej chwili minimum 100 zł miesięcznie aby nie naliczyła się dodatkowa opłata (chyba 5 zł/m-c). Obie autoryzowane są zasadniczo pinem, mimo że nadal są bez mikroprocesora. Podgląd przez internet jest. Przelewy w placówkach z rachunku karty (traktowane nadal jako transakcje bezgotówkowe) są.

Data: 2009-05-20 09:01:24
Autor: Pete
VISA Gold GETIN Banku?
W dniu 20.05.09 8:36, MarekZ pisze:
Użytkownik "Marek" <antispam@spam.pl> napisał w wiadomości
Bank podesłał mi z własnej inicjatywy KK z informacją że:
- brak opłat za wydanie, obsługę i wznowienie karty

Bardzo dobra karta, ale lepsza jest srebrna. Złota kosztuje 9,90/m-c, a
srebrna 4,50/m-c, różnic pomiędzy nimi nie stwierdza się, poza wariantem
ubezpieczenia.

To za co ta opłata, skoro brak opłat???

--
Pete

Data: 2009-05-20 09:17:53
Autor: MarekZ
VISA Gold GETIN Banku?
Użytkownik "Pete" <nobody@nowhere.com> napisał w wiadomości news:gv09s1$r1l$1news.dialog.net.pl...

To za co ta opłata, skoro brak opłat???

Opłata jest za obowiązkowe ubezpieczenie.

Data: 2009-05-20 02:18:30
Autor: Homzik
VISA Gold GETIN Banku?
i dlatego wole KK Aliora, ktorej Alior nie chce mi dac:)

Data: 2009-05-20 05:06:08
Autor: szczurwa
VISA Gold GETIN Banku?
On 20 Maj, 11:18, Homzik <hom...@gmail.com> wrote:
i dlatego wole KK Aliora, ktorej Alior nie chce mi dac:)

Nie bój d*py, z czasem sam przyjdzie..:-)

Data: 2009-05-20 19:33:04
Autor: Mithos
VISA Gold GETIN Banku?
MarekZ pisze:
Bardzo dobra karta, ale lepsza jest srebrna. Złota kosztuje 9,90/m-c, a srebrna 4,50/m-c, różnic pomiędzy nimi nie stwierdza się, poza wariantem ubezpieczenia.

A co w niej jest takiego dobrego ? Mi sie Getin kojarzy jakoś wybitnie tandetnie (może dlatego, że mają żenującą stronę www).

[...]

I tylko te przelewy to jedyna zaleta ? Bo płatne ubezpieczenie to porażka maksymalna.

--
Mithos

Data: 2009-05-20 19:49:07
Autor: MarekZ
VISA Gold GETIN Banku?
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:gv1etl$abh$1news.onet.pl...

I tylko te przelewy to jedyna zaleta ? Bo płatne ubezpieczenie to porażka maksymalna.

Tylko, ale ta cecha z nawiązką równoważy wszystkie wady. Po prostu trzeba rozumieć do czego tej karty warto używać.

Data: 2009-05-20 20:59:01
Autor: Mithos
VISA Gold GETIN Banku?
MarekZ pisze:
Tylko, ale ta cecha z nawiązką równoważy wszystkie wady. Po prostu trzeba rozumieć do czego tej karty warto używać.

Tylko trzeba mieć jeszcze sensowny limit. Chociaż teoretycznie to i ze zwykłego 10k można zarobić pewnie i 50 PLN tylko czy to ma sens ? :)

--
Mithos

Data: 2009-05-20 21:03:09
Autor: MarekZ
VISA Gold GETIN Banku?
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:gv1juq$pp1$1news.onet.pl...

Tylko trzeba mieć jeszcze sensowny limit. Chociaż teoretycznie to i ze zwykłego 10k można zarobić pewnie i 50 PLN tylko czy to ma sens ? :)

Duże rzeczy składają się z małych rzeczy.

Ci współcześni młodzi często o tym zapominają, gardząc małymi rzeczami. ;-)

Data: 2009-05-20 21:14:19
Autor: Mithos
VISA Gold GETIN Banku?
MarekZ pisze:
Duże rzeczy składają się z małych rzeczy.

Gdyby były przelewy online to by było ok. Ale jak mam jechać do oddziału i tracić czas to bezsensu :)

Ci współcześni młodzi często o tym zapominają, gardząc małymi rzeczami. ;-)

Dobrze, że już nie jestem taki młody :)

--
Mithos

Data: 2009-05-20 21:22:18
Autor: MarekZ
VISA Gold GETIN Banku?
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:gv1krg$sjl$1news.onet.pl...

Gdyby były przelewy online to by było ok. Ale jak mam jechać do oddziału i tracić czas to bezsensu :)

Jakby zaczęły być on-line, to by pewnie szybko przestały w ogóle być (zresztą niestety od tygodnia wróbelki ćwierkają, że Getin się zastanawia nad tą funkcjonalnością). Tak jak jest, odcięte od tego sa osoby poza większymi miastami i mający daleko do oddziałów, i dla nich ta karta to kompletne badziewie. To w dużym stopniu chyba pozwala trwać tym przelewom.

Data: 2009-05-20 21:31:11
Autor: Mithos
VISA Gold GETIN Banku?
MarekZ pisze:
[...]

Ja mam (nie)szczęście mieszkać w największym mieście w Polsce i dopiero tutaj jest wszędzie daleko... :)

--
Mithos

Data: 2009-05-20 21:37:01
Autor: Szymon
VISA Gold GETIN Banku?
[...]

Inna sprawa, że znacznej części osób KK z limitem rzędu 3-5 tys. wystarcza (przypomnę o średniej krajowej ok. 2.000 netto), tymczasem dzięki tym przelewom limity są wyśrubowane na kartach ponad miarę. I sporo kasy odpływa z Getina, który niedawno wysokim % starał się możliwie dużo jej pozyskać. Inna sprawa, że w przypadku korzystania z przelewów trzeba być bardzo czujnym - raz aby nie przekroczyć limitu, a dwa że przy 21% rocznie niewystarczające środki na spłatę mogą zaboleć ;-) I pewnie póki co Getin na to liczy...

Data: 2009-05-20 22:03:18
Autor: Mithos
VISA Gold GETIN Banku?
Szymon pisze:
[...]

A mi się po prostu wydaje, że te przelewy to produkt z którego mało kto korzysta :)

--
Mithos

Data: 2009-05-20 22:08:25
Autor: Szymon
VISA Gold GETIN Banku?
A mi się po prostu wydaje, że te przelewy to produkt z którego mało kto korzysta :)

Jeśli tak to czemu nie ma ich w żadnym innym banku za darmo? Dlaczego BZdet WBK podniósł opłatę za nie w sposób zaporowy, a Alior zmoczył pieluchę po rozpoznaniu zainteresowania na początku swej działalności, gdy już klienci w blokach stali do KK z darmowymi przelewami?
Coś nie wydaje mi się, by Twój koncept był słuszny...

Data: 2009-05-20 22:29:46
Autor: Paweł
VISA Gold GETIN Banku?
Szymon wrote:

A mi si� po prostu wydaje, �e te przelewy to produkt z kt�rego ma�o kto
korzysta :)

Je�li tak to czemu nie ma ich w �adnym innym banku za darmo?

mam karte citi silver i przelewy (oplaty za uslugi) za friko.

Data: 2009-05-20 22:25:59
Autor: Szymon
VISA Gold GETIN Banku?
mam karte citi silver i przelewy (oplaty za uslugi) za friko.

To są grosze wobec przelewów na KO. Ja też mam Citi i wykorzystuję do opłat rachunków. Wychodzi mi ok. 1/30 tego, co wyciągam co miesiąc z Getina :-)

Data: 2009-05-20 22:57:00
Autor: Paweł
VISA Gold GETIN Banku?
Szymon wrote:

mam karte citi silver i przelewy (oplaty za uslugi) za friko.

To s� grosze wobec przelew�w na KO.

a dokladniej? ja citi place zasadniczo za wszystko,
a kapital lezy na KO 6.06% z dzienna kapitalizacja.
getin daje wiecej na KO?

Data: 2009-05-20 23:52:25
Autor: Brzezi
VISA Gold GETIN Banku?
śro, 20 maj 2009 o 22:57 GMT, Paweł napisał(a):

[...]

Ale chodzi o to, ze np. masz limit na KK 10k, placac oplaty, wykorzstujesz
np. 2-3k, 7-8k "marnuje sie", majac darmowe przelewy mozesz te 7-8k przelac
na KO i "zarabiac" na tym...
zarobek jest tym wiekszy, im wiekszy masz limit na KK

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-05-20 23:59:05
Autor: Paweł
VISA Gold GETIN Banku?
Brzezi wrote:

[...]

jest bardzo prawdopodobne, ze takie darmowe przelewy KK -> KO
zostana zlikwidowane, lub obarczone prowizja. kiedys takie semi-darmowe
(stala nieiwelka prowizja) mial bzwbk, teraz jak zobaczyli, ze klienci
robia tak jak piszesz, to przylozyli prowizje (1%, min. 2pln) od przelewu.
kto jak kto, ale bankierzy na KK tak sie robic dlugo nie dadza :)

Data: 2009-05-21 07:40:03
Autor: Szymon
VISA Gold GETIN Banku?
Ale chodzi o to, ze np. masz limit na KK 10k, placac oplaty, wykorzstujesz
np. 2-3k, 7-8k "marnuje sie", majac darmowe przelewy mozesz te 7-8k
przelac na KO i "zarabiac" na tym...

2-3k na stałe opłaty typu czynsz, woda, gaz to sporo jak na przeciętne gospodarstwo domowe. Raczej urealniłbym je do 500-800zł. Tymczasem przelew z Getina 30.000zł nie jest wcale taki niezwykły...

jest bardzo prawdopodobne, ze takie darmowe przelewy KK -> KO
zostana zlikwidowane, lub obarczone prowizja.

W przypadku Getina krakanie trwa już co najmniej 3 lata...

Data: 2009-05-20 23:11:14
Autor: MM
VISA Gold GETIN Banku?
Czy ktoś może opisać dokładniej na czym polega trik z przelewami z KK
Getinu? Tak się składa że niemal pod nosem otwarto mi ostatnio
placówkę Getinu. Może warto się zainteresować?

Pozdrawiam
MM

Data: 2009-05-21 08:34:29
Autor: Brzezi
VISA Gold GETIN Banku?
czw, 21 maj 2009 o 08:11 GMT, MM napisał(a):

Czy ktoś może opisać dokładniej na czym polega trik z przelewami z KK
Getinu? Tak się składa że niemal pod nosem otwarto mi ostatnio
placówkę Getinu. Może warto się zainteresować?

No przeciez opisalem kilka postow wyzej, lenistwo?

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-05-21 10:09:06
Autor: Przemysław Kowalik
VISA Gold GETIN Banku?e przelwey
Użytkownik Szymon napisał:
[...]

Bo w BZ WBK i Aliorze te przelewy są dostępne online - to jest zasadnicza różnica. A jak trzeba zasuwać do oddziału Getinu, to może być warunek mocno zniechęcający...

Przemek

Data: 2009-05-21 13:08:21
Autor: Szymon
VISA Gold GETIN Banku?e przelwey
Bo w BZ WBK i Aliorze te przelewy są dostępne online - to jest zasadnicza różnica. A jak trzeba zasuwać do oddziału Getinu, to może być warunek mocno zniechęcający...

Wystarczyło zatem przyjąć rozwiązanie Getina, a nie wprowadzać prowizję.

Data: 2009-05-21 14:39:31
Autor: Paweł
Przemysław Kowalik wrote:

Użytkownik Szymon napisał:
[...]

gdy juĹź klienci w blokach stali do KK z darmowymi przelewami?
[...]

czy chodzi stricte o oddzial banku, czy we franczyznie ze stanowiskiem
kasowym tez to mozna zalatwic? bo oddzialy zwykle sa w centrach miast
a franczyzny mozna pod reka na osiedlach spotkac, co robi roznice czasowa
i wysilkowa dosc znaczna :)

Data: 2009-05-21 18:21:54
Autor: Szymon
[...]

Ale czy nie przesadzacie? Przy przelewie na 40.000zł do EB miesięcznie dostajecie 200zł. odsetek i to teraz, gdy % znacznie spadł. Ja tam nie widzę problemu by się pofatygować do Getina 12 razy w roku, a w prezencie dostać 2400zł na dziś. Jeśli dla kogoś to takie trudne to może wykorzystać maksymalnie GP i wtedy mniej wizyt, a zysk także przyjemny.

Trochę mnie dziwi, że niektórzy płaczą, gdy bank wprowadza 2zł/mc za kartę czy konto, a jednocześnie ciężko im się zebrać, gdy bank daje za wizytę w placówce 2 stówki. Jeśli jest jakiś inny bank, który za 5-minutową wizytę tyle płaci (dziś mniej więcej tyle mi zajął przelew) to zgłaszać się do mnie, bom gotowy ganiać tam 3 razy dziennie :-))

Data: 2009-05-28 23:14:46
Autor: Marcin
VISA Gold GETIN Banku?e przelwey
Witam

Użytkownik "Szymon" <nospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:gv3vd9$9o2$1news.dialog.net.pl...

[...]

KK z limitem 40 K PLN to jednak jest dosc duzo i niewieke osob
taka ma (dostanie). A jak urealni sie do limitu 5K to mamy
25 PLN/m-c. Niby tez piechota nie chodzi ale wyglada juz znacznie
mniej zachecajaco:)

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-05-29 02:19:31
Autor: Mariusz Tasarz
VISA Gold GETIN Banku?e przelwey
On 28 May, 23:14, "Marcin" <unk...@unknown.eu> wrote:
Witam

Użytkownik "Szymon" <nos...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:gv3vd9$9o2$1news.dialog.net.pl...

> [...]

taka ma (dostanie). A jak urealni sie do limitu 5K to mamy
25 PLN/m-c. Niby tez piechota nie chodzi ale wyglada juz znacznie

Zaproponowali mi tę kartę, lecz z limitem, który mnie nie interesuje
(za mały). Infolinka powiedziała, że mogę wziąść kartę, a potem
ubiegać się o zwiększenie limitu. Azaliż, jest to prawdą ? Czy może
mnie ściemnia, żeby zgarnąć prowizję ? :)

Mariusz

Data: 2009-05-29 18:21:48
Autor: Szymon
[...]

Z przeniesienie możesz dostać do wysokości 50.000zł bez względu na dochody. Do tego można sumować kilka kart i wnioskować o limit 30% wyższy niż na przenoszonych. Nie widzę więc problemu, by wykręcić 40.000, szczególnie, że można mieć i złotą i srebrną (zatem w teorii max 100.000zł limitu).

Data: 2009-05-31 11:25:10
Autor: MarekZ
Użytkownik "Szymon" <nospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:gvp2do$mjs$1news.dialog.net.pl...

[...]

Można jednoczesnie mieć tylko jedną kartę Getinu.

Teoria jest być może taka że z przeniesienia do 50k. Obecna praktyka jest jednak taka, że z przeniesienia do 20k, dobre czasy się skończyły.

Data: 2009-05-31 08:07:18
Autor: szczurwa
On 31 Maj, 11:25, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:

Teoria jest być może taka że z przeniesienia do 50k. Obecna praktyka jest
jednak taka, że z przeniesienia do 20k, dobre czasy się skończyły..

Krótkie pytanie, czy Getin weryfikuje zamykanie przenoszonych kart
kredytowych ?

Data: 2009-05-31 20:40:44
Autor: Szymon
VISA Gold GETIN Banku?e przelwey
przy przenoszeniu musisz napisać rezygnację, którą Getin sam wysyła do Twojego banku.

Data: 2009-05-31 14:40:17
Autor: szczurwa
On 31 Maj, 20:40, "Szymon" <nos...@o2.pl> wrote:
przy przenoszeniu musisz napisać rezygnację, którą Getin sam wysyła do
Twojego banku.

Dziwne. W styczniu złożyłem wniosek o przeniesienie dwóch kart.
Wniosek potem m odwalili, ponieważ, jaj stwierdziła infolinia,
"wyciągi nie były najnowsze" (podejrzewam, że je zgubili). Ale nie
podpisywałem żadnej rezygnacji. W którym momencie oni podtykaja ten
papier ?

Data: 2009-06-01 06:01:34
Autor: Szymon
VISA Gold GETIN Banku?e przelwey
przy składaniu wniosku o kartę składasz od razu rezygnację z poprzedniej oraz deklarację spłaty przez Getin zadłużenia (można wpisać 0). Dodatkowo oświadczenie o dochodach jeszcze. W sumie trochę papierków jest, ale jeśli uznają to sami wypowiadają - wysyłają poleconym.

Data: 2009-06-02 16:25:38
Autor: MarekZ
Użytkownik "szczurwa" <szczurwa@gmail.com> napisał w wiadomości news:38170165-7a32-448b-91a7-5fa337fa41a8h18g2000yqj.googlegroups.com...

[...]

Musisz odwołać tę dyspozycję w banku docelowym, jeśli nie chcesz aby została wykonana. "Niniejszym unieważniam wszystkie wcześniej wydane dyspozycje dotyczące zamknięcia karty numer.... itp".

Data: 2009-06-02 07:38:51
Autor: szczurwa
VISA Gold GETIN Banku?e przelwey
On 2 Cze, 16:25, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:

Przy składaniu wniosku.

Nie dostałem. Widac mało kumaty doradca..;-)

Musisz odwołać tę dyspozycję w banku docelowym, jeśli nie chcesz aby została
wykonana. "Niniejszym unieważniam wszystkie wcześniej wydane dyspozycje
dotyczące zamknięcia karty numer.... itp".

Dzięki, tak zrobię.

Data: 2009-05-31 15:01:50
Autor: Szymon
VISA Gold GETIN Banku?e przelwey
Można jednoczesnie mieć tylko jedną kartę Getinu.

To nieprawda. Przynajmniej inną teorię głosi ich infolinia. W placówkach też przyjmują wniosek o drugą kartę.

Teoria jest być może taka że z przeniesienia do 50k. Obecna praktyka jest jednak taka, że z przeniesienia do 20k, dobre czasy się skończyły.

Nie wiem co znaczy "obecna", jednak znam osobę, która z przeniesienia ma >20k na karcie Silver Getina.

Data: 2009-06-02 16:30:48
Autor: MarekZ
Użytkownik "Szymon" <nospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:gvtvf1$mbu$1news.dialog.net.pl...
Można jednoczesnie mieć tylko jedną kartę Getinu.

To nieprawda. Przynajmniej inną teorię głosi ich infolinia. W placówkach też przyjmują wniosek o drugą kartę.

A tam infolinia, też mi wiarygodne źródło... A wydają drugie karty, jak już przyjmą te wnioski?

Bo ja złożyłem wniosek o drugą kartę (przyjęli go naturalnie) i nie dało się na poziomie centrali podejmującej decyzje kredytowe. Natomiast dało się o tyle samo podwyższyć limit pierwszej. I stąd mój pogląd.

Nie wiem co znaczy "obecna", jednak znam osobę, która z przeniesienia ma
>20k na karcie Silver Getina.

Obecna = współczesna, aktualna, teraz występująca.

Ja też mam powyżej 20k z przeniesienia na karcie Getinu, ale teraz podobno odrzucą taki wniosek albo ograniczą kwotę do 20k.

Data: 2009-06-02 17:58:52
Autor: Szymon
[...]

Nie potrzebowałem drugiej, więc nie wiem.

> [...]

Ja też mam powyżej 20k z przeniesienia na karcie Getinu, ale teraz podobno odrzucą taki wniosek albo ograniczą kwotę do 20k.

Jeśli teraz znaczy dziś to nie wiem. Jeśli w 2009 roku to dało się.

VISA Gold GETIN Banku?