VISA - kupon na 20 zł od Allegro

Data: 2015-12-20 14:28:53
Autor: Chris94
VISA - kupon na 20 zł od Allegro
Podczas operacji płacenia za zakupy na Allegro, wyświetlił mi się
komunikat następującej treści:

"Zapisz nowa kartę VISA i zapłać nią, a dostaniesz kupon 20 zł na
kolejne zakupy".

Skorzystałem z propozycji; zarejestrowałem kartę i zapłaciłem nią za
zakupy, jednak pomimo upływu dwóch tygodni, żadnego kuponu na zakupy do
tej chwili nie dostałem.
W związku z tym złożyłem na Allegro reklamację, a oto odpowiedź jaką na
tę reklamację otrzymałem:

"Dzień dobry,
Jeśli zgłoszony problem z płatnością nadal występuje, bardzo proszę o
ponowny kontakt, odpowiadając bezpośrednio na tę wiadomość.
Jeśli wpłata ma obecnie status Wycofana środki zostaną zwrócone w ciągu
kilku dni roboczych od wycofania wplaty. W przypadku, gdy wpłata ma
obecnie status Anulowana lub Rozpoczęta i do tej pory nie nastąpił zwrot
środków, bardzo proszę o ponowny kontakt.
Natomiast wpłatę Odrzuconą można przekazać Sprzedającemu lub wycofać na
swój rachunek, klikając w numer tej płatności.
Status wpłaty można sprawdzić tutaj:
http://allegro.pl/myaccount/newpayments_my_payments.php
Pozdrawiam serdecznie
[...]"

Jak widać, jest to szablonowa odpowiedź Allegro, która nie ma żadnego
związku z treścią złożonej przez mnie reklamacji. Imię i nazwisko pani,
która mi tej odpowiedzi udzieliła, litościwie pominę.
Mam jednak pytanie do Was: Czy ktoś z Was dostał ten obiecywany przez
Allegro kupon?

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2015-12-20 15:46:46
Autor: Budzik
VISA - kupon na 20 zł od Allegro
Użytkownik Chris94 chris94.wytnij.to@poczta.fm ...

[...]

Akurat z tej promocji nie, bo nie korzystałem, ale ogólnie z tych kuponów korzystaem dziesiątki razy.
Kontynuuj korespondencje, odpisz ze nie o to pytałes, w koncu sie dogadasz.

Data: 2015-12-20 20:30:46
Autor: mx
W dniu 20.12.15 o 14:28, Chris94 pisze:

Mam jednak pytanie do Was: Czy ktoś z Was dostał ten obiecywany przez
Allegro kupon?

Oczywiście, po ponad tygodniu od zapisania dostałem maila i kupon pozyskałem. Kupon można zrealizować poza aplikacją mobilną też.

Data: 2015-12-20 20:56:19
Autor: mx
[...]

For you sprawdziłem. 8 grudnia płaciłem, 18-tego dostałem maila.

Data: 2015-12-20 22:15:55
Autor: Chris94
Dnia Sun, 20 Dec 2015 20:56:19 +0100, mx napisał(a):

[...]

Dzięki :)
Od kogo (z jakiego adresu) dostałeś tego maila?
Bo ja zapłaciłem 6 grudnia i do chwili obecnej nic nie dostałem!

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2015-12-21 18:35:33
Autor: mx
W dniu 20.12.15 o 22:15, Chris94 pisze:
Od kogo (z jakiego adresu) dostałeś tego maila?

Może to brak powiadomień?

Od: Allegro <powiadomienia@allegro.pl>
Do: xxxxxx@orange.pl
folder: xxxxxxx@orange.pl/Odebrane
x-mailer: nlserver, Build 6.1.1.8664
data: Fri, 18 Dec 2015 01:20:07 +0100

temat: Oto TwĂłj kupon

Cześć Xxxxx!
Dziękujemy za skorzystanie z promocji i zapisanie karty Visa. Oto Twój kupon

Twoje kody rabatowe

LLV2uNoMbfDGH

Twoje kody są ważne do: 30 grudnia 2015

List został wysłany zgodnie z ustawieniami powiadomień konta Allegro xxxxxxx. Jeśli nie chcesz więcej otrzymywać tego typu powiadomień zaloguj się do Allegro i w zakładce Allegro › Moje Allegro › Moje konto › Ustawienia: Powiadomienia i odznacz powiadomienia, których nie chcesz otrzymywać.
Nadawcą listu jest:
Grupa Allegro sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 182, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział‚ VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000268796, o kapitale zakładowym w wysokości 33 916 500 zł, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 527-25-25-995

Od: Allegro <powiadomienia@allegro.pl>
Do: xxxxxx@orange.pl
folder: xxxxxxx@orange.pl/Odebrane
x-mailer: nlserver, Build 6.1.1.8664
data: Fri, 18 Dec 2015 01:20:07 +0100

temat: Oto Twój kupon

Z tego adresu dostaję po kilka emaili dziennie. Przepatrzyłem również
folder ze spamem - nigdzie takiego maila nie ma.
Zapewne rozwiązaniem zagadki jest post kolegi Zbynek Ltd.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2015-12-21 20:01:03
Autor: mx
VISA - kupon na 20 zł od Allegro
W dniu 20.12.15 o 22:15, Chris94 pisze:

>8 grudnia płaciłem, 18-tego dostałem maila.

Dopatrzyłem się, że jeszcze 12-tego dostałem maila "Odbierz kupon" i kliknąłem. 18-tego dostałem gotowy kupon. Dziś poprawiłem kartą dodatkową, nigdy nie aktywowaną, płatność nie przeszła ale kartę zapisałem. Jak kuponu nie dostanę reklamował nie będę.

Data: 2015-12-21 01:13:46
Autor: Zbynek Ltd.
Chris94 napisał(a) :
[...]

Nie wiem, czy mogę pisać ;-) - też nie dostałem kuponu.
Za to wczoraj dostałem odpowiedź. Inną. Piszą że nie zaznaczyłem zgód na otrzymywanie g... spamu. Na komórce nie było takiej opcji, jak płaciłem.

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Data: 2015-12-21 22:38:30
Autor: Chris94
Dnia Mon, 21 Dec 2015 01:13:46 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

Nie wiem, czy mogę pisać ;-) - też nie dostałem kuponu.
Za to wczoraj dostałem odpowiedź. Inną. Piszą że nie zaznaczyłem zgód na otrzymywanie g... spamu. Na komórce nie było takiej opcji, jak płaciłem.

Na ekranie komputera były do zaznaczenia dwie opcje: jedna - to była
zgoda na otrzymywanie spamu, druga - że akceptuję Regulamin PayU.
Regulamin zaakceptowałem, zgody na spam - nie.
Na ekranach transakcyjnych które mi się wyświetlały, nic nie było o tym,
że zgoda na otrzymywanie spamu jest niezbędna dla otrzymania kuponu na
20 zł. Można przypuszczać, że odpowiedni zapis był w zaakceptowanym
przeze mnie Regulaminie, ale jeśli PayU posuwa się do takich numerów, to
każdy powinien sam zadać sobie pytanie, czy bezpiecznie jest powierzać
numer swojej karty płatniczej firmie, która stosuje takie sztuczki, a
zwłaszcza upoważniać taką firmę do samodzielnego pobierania z karty
należności.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2015-12-21 23:50:10
Autor: janek z pola
Chris94 wrote:

[...]

No ogólnie rzecz biorąc ta promocja jest słaba - 20 PLN za zapisanie danych karty w ich systemie i prawdopodobnie za wyrażenie zgody na spam. Nie da się ukryć, że to nie są już takie promocje, jak bywały wcześniej (czyli zwrot do 50 PLN kosztów wysyłki czy liczne kupony na 20 PLN przy płatności aplikacją mobilną).

--
Wysłane z pola.

Data: 2016-01-18 23:58:06
Autor: Chris94
VISA - kupon na 20 zł od Allegro
Wreszcie odrobiłem się z zaległościami i mogę opisać dalszy ciąg sprawy.

Dnia Mon, 21 Dec 2015 23:50:10 +0100, janek z pola napisał(a):

[...]

Określenie, że "ta promocja jest słaba" nie oddaje istoty rzeczy; ta
promocja to jeden przekręt na drugim!!!

1. Złożyłem reklamację i w odpowiedzi dowiedziałem się, że kodu
promocyjnego nie dostałem dlatego, bo nie wyraziłem zgody na
otrzymywanie spamu, a oni bez tej zgody nie mogli do mnie wysłać maila z
tym kodem (chociaż normalnie i tak dostaję od nich po kilka maila
dziennie!)
2. Żeby zapoznać się z Regulaminem promocji, z konta żony powtórzyłem te
same operacje, które sam wcześniej wykonywałem żeby skorzystać z
promocji, a ekran wyglądał wówczas tak:
https://www.dropbox.com/s/y5gy0zfeqkt2lgp/Promocja%20VISA%2020%20z%C5%82%20-%201b.jpg?dl=0
W systemie transakcyjnym ani słowa o tym, że są jakieś ograniczenia lub
że trzeba spełniać jakieś dodatkowe warunki!
3. Ponieważ poprzednio sądziłem, że tam będzie regulamin Promocji, więc
tym razem kliknąłem w link do Regulaminu, który poprzednim razem
zaakceptowałem bez czytania. Efekt? "Eror 404", nie ma takiej strony!
https://www.dropbox.com/s/b0jmocacwmk5j6p/Promocja%20VISA%2020%20z%C5%82%20-%20Regulamin%20PayU-1.jpg?dl=0
4. Już od pierwszego maila, za każdy razem prosiłem o udostępnienie mi
Regulaminu promocji. Za każdym razem moja prośba pomijana było
całkowitym milczeniem. Linka do Regulaminu dostałem dopiero wtedy, gdy
poprosiłem o niego po raz *czwarty*! Oto ten link:
https://www.visa.pl/zlota-strefa/promocje/assets/pdf/allegro/promocja-z-allegro-regulamin.pdf
Dopiero gdy zapoznałem się z tym Regulaminem, oczywistym stała się dla
mnie skala tego przekrętu:
a) Z promocyjnego kuponu można skorzystać wyłącznie wtedy, jeśli przy
zakupie na Allegro płaci się kartą VISA,
b) Wartość tego towaru musi wynosić co najmniej 100 zł,
c) Z promocji są wyłączone wszystkie towary wystawione w kategoriach
wymienionych na tej stronie:
http://faq.allegro.pl/artykul/26155/w-ktorych-kategoriach-nie-zaplace-karta-ani-srodkami-z-konta.
(do tych kategorii należą np. doładowania telefonów komórkowych)
d) Kod promocyjny można wykorzystać tylko do 31.12.2015 r.

W obliczu powyższego, tym bardziej aktualne staje się pytanie, czy
bezpiecznym jest powierzanie numeru oraz kodu CCV swojej karty
płatniczej firmie, która w swej działalności kieruje się takimi
standardami uczciwości.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2015-12-25 22:00:16
Autor: Titus Atomicus
VISA - kupon na 20 zł od Allegro
In article <56787164$0$702$65785112@news.neostrada.pl>,
 Chris94 <chris94.wytnij.to@poczta.fm> wrote:

> [...]

numer swojej karty płatniczej firmie, która stosuje takie sztuczki, a
zwłaszcza upoważniać taką firmę do samodzielnego pobierania z karty
Mhm, ja tez mialem cos takiego.
Zaplacilem, karte zapisalem. Kuponu brak.
Wyslalem zapytanie do PayU, i mi napisali to samo co kol Zbynkowi Ltd.
Przeczytalem Rgulamin i tam faktycznie jest taki zapis.
--
TA

Data: 2015-12-26 13:31:01
Autor: geos
On 25.12.2015 22:00, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Mhm, ja tez mialem cos takiego.
Zaplacilem, karte zapisalem. Kuponu brak.
Wyslalem zapytanie do PayU, i mi napisali to samo co kol Zbynkowi Ltd.
Przeczytalem Rgulamin i tam faktycznie jest taki zapis.

też nie zaznaczyłem tej zgody, napisałem do nich, wygenerowali kupon i przesłali w odpowiedzi na zgłoszenie. właściwie to wygenerowali mi dwa kupony.

pozdrawiam
geos

Data: 2015-12-27 08:21:37
Autor: Heniek
W dniu sobota, 26 grudnia 2015 13:31:37 UTC+1 użytkownik geos napisał:
> [...]

też nie zaznaczyłem tej zgody, napisałem do nich, wygenerowali kupon i przesłali w odpowiedzi na zgłoszenie. właściwie to wygenerowali mi dwa kupony.

Na jaki adres pisałeś?

--
Heniek

Data: 2015-12-27 19:03:29
Autor: geos
On 27.12.2015 17:21, Heniek wrote:
[...]

nie wiem na jaki to idzie adres, ale napisałem zgłoszenie z użyciem formularza ze strony allegro. odpowiedź przyszła z adresu kontakt(at)allegro.pl

pozdrawiam
geos

Data: 2015-12-27 23:59:45
Autor: Zbynek Ltd.
geos napisał(a) :
[...]

Też z tego adresu dostałem. I niech się pocałują tam gdzie Majster ma panów w dupie.

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Data: 2016-01-19 00:02:34
Autor: Chris94
Dnia Sun, 27 Dec 2015 23:59:45 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

Też z tego adresu dostałem. I niech się pocałują tam gdzie Majster ma panów w dupie.

Dokładnie!
Mnie też kod promocyjny w końcu przysłali, ale nie skorzystałem z niego.
Prezentów od oszustów nie potrzebuję.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof