VOIP przez Wi-Fi tylko, przez Virgin Mobile nie działa

Data: 2017-04-20 22:04:22
Autor: universis
VOIP przez Wi-Fi tylko, przez Virgin Mobile nie działa
Ostatnio skonfigurowałem sobie telefonię VOIP/SIP w moim telefonie z Androidem. Program Zoiper, server voip to sip.tlenofon.pl, sieć mobilna to Virgin Mobile w UK. I wszystko było by OK gdyby nie to że połączemie działa tylko pod Wi-Fi - czyli praktycznie tylko w domu. A ja chciałbym mieć to połączenie również na mieście więc warstwą nośną powinna byś sieć Virgin Mobile (GSM) z którą to telefon nie chce łączyć przez VOIP. Czyżby Virgin blokował protokół SIP ? Napiszcie proszę jakieś sugestie.

Data: 2017-04-21 00:55:25
Autor: gtoni13
VOIP przez Wi-Fi tylko, przez Virgin Mobile nie działa
Jezeli VM ma zmienne ip, to zle skonfigurowany zoiper. Brak stun, za dlugi
okres zglaszania sie domyslne 120 s. Sprawdz csipsimple.

Data: 2017-04-21 00:59:57
Autor: gtoni13
VOIP przez Wi-Fi tylko, przez Virgin Mobile nie działa
A jeszcze nie sprecyzowales co znaczy "nie chce laczyc" czy nie rerjestruja
nie odbiera rozmow ?

Data: 2017-04-21 17:20:38
Autor: universis
W dniu 21.04.2017 o 08:59, gtoni13@gmail.com pisze:
A jeszcze nie sprecyzowales co znaczy "nie chce laczyc" czy nie rerjestruja
nie odbiera rozmow ?

Może zacznę nie od początku. Program CSIP Simple był pierwszym który zainstalowałem na tym telefonie i że nie działał z powodu : ,,rejestracja zawiodła na serverze" czy jakoś podobnie gdy tylko przechodziłem z Wi-Fi na GSM. Na Wi-Fi  - program CSIP Simple działał i do teraz działa. Z powodu że na GSM nie chciał działać zainstalowałem Zoipera. Stun w nim rzeczywiście był wyłączony, ale to chyba nie jest przyczyną że Zoiper nie chce łączyć w żadną ze stron bo w nim jest ta sama sytuacja - ,,Rejestracja zawiodła dla FCN" , a na tych samych ustawieniach i hasłach działa wszystko gdy tylko przejść na Wi-Fi.

Data: 2017-04-21 10:21:38
Autor: gtoni13
VOIP przez Wi-Fi tylko, przez Virgin Mobile nie działa
Piszesz GSM, wlacz UMTS /3G / i skonfiguruj by dzialal w 3G.

Data: 2017-04-21 21:11:01
Autor: universis
W dniu 21.04.2017 o 18:21, gtoni13@gmail.com pisze:
Piszesz GSM, wlacz UMTS /3G / i skonfiguruj by dzialal w 3G.

Dziękuję za pomoc - Twoje sugestie okazały się trafionymi w "10" - choć u mnie to inaczej troche wygląda - to Android 3.3.7 :

Ustawienia -> Sieci bezprzewodowe -> Sieci komórkowe -> :

a:) włącz przesył danych - dałem haczyk

b.)Dane roamingu   - dałem haczyk

c.)Tryb sieci : Tylko GSM, tylko WCDMA i wybierz automatycznie - i wybrałem automatycznie

d.) Uzywaj tylko sieci 2G  - był haczyk - odhaczyłem

e.)Wybór sieci : Automatycznie

Dotychczas myślałem że jeśli skype pracuje to przesył danych jest włączony.

Teraz VOIP działa w warstwie GSM. Bardzo dziękuję za pomoc.

Data: 2017-04-22 01:03:29
Autor: J.F.
Dnia Fri, 21 Apr 2017 21:11:01 +0100, universis napisał(a):
[...]

A nie bylo ? To moze i transmisji danych nie bylo ?

[...]

W jakim sensie "pracuje" ? Wystartowal, czy dalo sie pogadac ?
A inne programy wymagajace danych dzialaly ?

Teraz VOIP działa w warstwie GSM.

W jakim sensie "w warstwie GSM" ?

J.

Data: 2017-04-22 18:01:11
Autor: universis
W dniu 22.04.2017 o 00:03, J.F. pisze:

W jakim sensie "pracuje" ? Wystartowal, czy dalo sie pogadac ?
A inne programy wymagajace danych dzialaly ?

Nie wiem bo oprócz skype'a nic więcej nie używam.

Teraz VOIP działa w warstwie GSM.

W jakim sensie "w warstwie GSM" ?

W sensie że bez "pomocy" od Wi-Fi.

Data: 2017-04-22 01:09:40
Autor: Animka
W dniu 2017-04-21 o 22:11, universis pisze:
[...]

Czy za ten voip płaci sie odrębną kwotę od abonamentu opetatora komórkowego?
Mało masz minut w V.M ?

--
animka

Data: 2017-04-22 18:03:34
Autor: universis
W dniu 22.04.2017 o 00:09, Animka pisze:

Czy za ten voip płaci sie odrębną kwotę od abonamentu opetatora
komórkowego?
Mało masz minut w V.M ?

Głownie chodzi mi o tanie dzwonienie z Polski do mnie w UK.

Data: 2017-08-12 01:49:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
VOIP przez Wi-Fi tylko, przez Virgin Mobile nie działa

"universis" odg2d7$4bt$2@usenet.news.interia.pl

Mało masz minut w V.M ?

Głownie chodzi mi o tanie dzwonienie z Polski do mnie w UK.

Animka przewidziała ;) bezpłatny roaming... ;)
[ale nie przewidziała BRexitu...]

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-04-22 00:44:48
Autor: gtoni13
VOIP przez Wi-Fi tylko, przez Virgin Mobile nie działa
Dla scislosci tlenofon juz nie istnieje, pożarł go freeconet, a freeconet to
marny wybor. Wczesniej czy pozniej bedziesz mial problemy/ brak przychodzacych, sygnal zajetosci. W systemie maja blad, od zawsze, ale maja to
w nosie. Zmien lepiej operatora jak mozesz.
gtoni

Data: 2017-04-24 01:14:52
Autor: Jingiel
W dniu 22.04.2017 o 09:44, gtoni13@gmail.com pisze:
[...]

Ja chwalę sobie halonet.

Data: 2017-04-22 01:05:48
Autor: Animka
W dniu 2017-04-21 o 07:04, universis pisze:
Ostatnio skonfigurowałem sobie telefonię VOIP/SIP w moim telefonie z Androidem.
Program Zoiper, server voip to sip.tlenofon.pl

Nie ma już Tlenofonu. Skumali się z inna firmą (mialam to), ale zapomniałam nazwę, bo już jakiś czas temu zerwalam umowę. Nie było mi potrzebne.

--
animka

Data: 2017-04-22 18:06:46
Autor: universis
W dniu 22.04.2017 o 00:05, Animka pisze:
[...]

Tlenofon dalej funkcjonuje tyle tylko że pod szyldem FCN.

Data: 2017-04-22 19:55:12
Autor: Animka
W dniu 2017-04-22 o 19:06, universis pisze:
[...]

Nie interesowałam się tym, bo umowę z FCN-Tlenofon rozwiązałam ponad 3 lata temu, czyli od czasu kiedy telefon stacjonarny przestał mi być potrzebny.

--
animka

Data: 2017-08-12 01:52:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
VOIP przez Wi-Fi tylko, przez Virgin Mobile nie działa

"Animka" odg5eb$ipj$1@news.icm.edu.pl

Nie interesowałam się tym, bo umowę z FCN-Tlenofon
rozwiązałam ponad 3 lata temu, czyli od czasu kiedy
telefon stacjonarny przestał mi być potrzebny.

Co uczyniłaś bramkom -- poblokowanym do Tlenofonu?

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-04-23 11:10:17
Autor: Alf/red/
W dniu 22.04.2017 o 19:06, universis pisze:
Tlenofon dalej funkcjonuje tyle tylko że pod szyldem FCN.

Czyli Idea dalej funkcjonuje tyle tylko że pod szyldem Orange?

--
Alf/red/

Data: 2017-04-23 19:22:12
Autor: universis
W dniu 23.04.2017 o 10:10, Alf/red/ pisze:
W dniu 22.04.2017 o 19:06, universis pisze:
Tlenofon dalej funkcjonuje tyle tylko że pod szyldem FCN.

Czyli Idea dalej funkcjonuje tyle tylko że pod szyldem Orange?

O ile pamiętam to Idea była córką TP, jednak córkę sprzedano, więc takie porównanie nie jest adekwatne do Tlenofonu i FCN - bo tutaj nastąpiłą fuzja dwóch firm - i o ile podatek od FCN jest jeden to
nie znaczy że usługi pod Tlenofonem, a FCN są takie same - ja mam starą umowę z Tlenofonem i abonament 0 (zero) PLN podczas gdy w FCN opłata miesięczna abonamentowa to jest chyba 1 PLN + VAT,  konfiguracja SIP też różna - sip.tlenofon.pl i odpowiednio sip.fcn.pl - gdy skonfiguruję
jako sip.fcn.pl i wpisze login z Tlenofonu to host mówi mi że nie znalazł takiego użytkownika, wracam wtedy do sip.tlenofon.pl i czarny sen znika.

Data: 2017-04-24 00:28:52
Autor: Animka
W dniu 2017-04-23 o 20:22, universis pisze:
[...]

Musisz chyba zawrzeć umowę z operatorem.

Ja płaciłam zarówno w Tlenofonie jak i później w FCN tylko za rozmowy wykonane. Faxy były darmowe (z konta użytkownika). Fakt:miałam umowę z Tlenofonem (+bramka Pap2). Potem połączyli się z FCN i z FCN rozwiązywałam umowę.
Fajne dla mnie było i przydatne tylko to, że jak zadzwoniłam do Francji i gadałam z 50 minut to na bilingu było za tę rozmowę ok. 2 zł. Ale ja raczej za granicę nie muszę dzwonić., moge się obejść. W komórce mam rozmowy stacjonarne, więc telefon stacjonarny (nawet SIP) nie jest mi już potrzebny,

--
animka

Data: 2017-08-12 10:39:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
VOIP przez Wi-Fi tylko, przez Virgin Mobile nie działa

"Animka" odj9re$t5b$1@news.icm.edu.pl

Fajne dla mnie było i przydatne tylko to, że
jak zadzwoniłam do Francji i gadałam z 50 minut
to na bilingu było za tę rozmowę ok. 2 zł.

Dzwonienie w granicach FCN miałabyś za free.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-04-24 20:06:19
Autor: J.F.
Użytkownik "universis"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:odireq$nj9$1@usenet.news.interia.pl...
[...]

TP zalozyla spolke Centertel - wraz z FT i Ameritech.
Centertel zrobil marke Idea.

Potem marka sie zmienila na Orange.
Potem TP wykupila udzialy w Centertelu od pozostalych (bedac juz społką zalezną od FT).

Potem sie zrobila fuzja obu spolek, wraz ze zmiana nazwy spolki TP na Orange Polska SA.

W miedzyczasie FT przemianowal sie na Orange.

A Orange to byla brytyjska spolka, ktorą swego czasu kupila FT. A potem miala burzliwa historie ... i chwilowo sie nazywa EE.

J.

Data: 2017-04-25 21:02:02
Autor: Smok Eustachy
W dniu 23.04.2017 o 20:22, universis pisze:
[...]

Źle pamiętasz.
Idea to byłą marka handlowa Centertela, który został kupiony przez Telekomunikację Polską i nastąpiło połączenie pod nazwą Orange.

Data: 2017-07-16 17:10:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
VOIP przez Wi-Fi tylko, przez Virgin Mobile nie działa

"universis" e9267dd2-3c8b-4652-b9f5-d37f9a83b11e@googlegroups.com

: Program Zoiper, server voip to sip.tlenofon.pl, sieć mobilna to Virgin Mobile w UK.
: I wszystko było by OK

[nie wiem, co to protokół SIP; znam TCP i UDP; VoIP
zazwyczaj korzysta z UDP; UDP zakłada gubienie ramek]

W RP VoIP via VM -- OK.

Zoiper daje jakość doskonałą, natomiast natywne
(nie tylko w Maxie Asusa) dają znacznie gorszą jakość.

Nawet w EDGE (duże opóźnienia) można gadać via VoIP.
[ale w celu jakim?!]

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

VOIP przez Wi-Fi tylko, przez Virgin Mobile nie działa