VPN client na Livebox 3 - da się?

Data: 2017-01-04 18:24:18
Autor: Irokez
VPN client na Livebox 3 - da się?
Witam.

Tak czytając coś tam odnośnie konfigurowania VPN i co to można tym robić (znaczy przedłużyć sieć) wpadłem na pomysł, aby spróbować jak to działa i zestawić łącze do rodziców, aby tam mogli skorzystać z mojego serwera DLNA (bajki dla dzieciaków).

Skonfigurowałem u siebie na routerze Asusa VPN Server - PPTP.
Ustawiłem hasła, zakres IP (standardowo).

I teraz po drugiej stronie jest Livebox 3, takie czarne z wyświetlaczem. Zobaczę go dopiero w weekend.

Na razie wyczytałem że to coś blokuje porty potrzebne do uruchomienia VPN, ale domyślam się, że chodzi o to, że za nim postawiony serwer nie działa.
A ja chciałbym go jako klienta skonfigurować. Tylko czy się da? Ktoś próbował? Jest w nim taka opcja?

--
Irokez

Data: 2017-01-04 20:43:28
Autor: ggs
VPN client na Livebox 3 - da się?

"Irokez" <no.email@wp.pl> wrote in message news:586d2fbc$0$663$65785112news.neostrada.pl...
Witam.

Asus jako serwer VPN działa bez problemu ? Domyslna konfiguracja dostarcza inny podzakres IP (za cholere niedzialający 192.168.10.x zamiast standardowego dla normalnych lokalnych połaczen 192.168.1.x) ale na szczescie da sie to zmienic.

[...]

Obawiam się , że takim hmm..sorry..prymitywnym urządzeniem tego nie zrobisz - mowa o Livebox'ie rzecz jasna.

A jak w praktyce miało by to wszystko się łaczyć ? Co z czym ?

Data: 2017-01-04 21:20:00
Autor: Irokez
W dniu 2017-01-04 o 20:43, ggs pisze:

[...]

Jeszcze nie wiem, ale chyba powinien ;)
W każdym razie w innej lokalizacji jest sobie router GSM/LTE Asusa i tam sobie zdalnie przez LTE wchodzą na niego do zarządzania serwerem w szafie.

[...]

TV wpięte do Liveboxa z siecią u mnie za Asusem (czyli z NAS'em)

--
Irokez

Data: 2017-01-05 07:57:11
Autor: ggs

"Irokez" <no.email@wp.pl> wrote in message news:586d58ea$0$15186$65785112news.neostrada.pl...

TV wpięte do Liveboxa z siecią u mnie za Asusem (czyli z NAS'em)
 OK , no jezeli bedzie szansa ogarnąć klienta VPN na tym Liveboxie.

Łącze po obu stronach w miare żwawe? Streaming multimediów troche wymaga...

Data: 2017-01-04 22:03:10
Autor: Adam
[...]

Co to znaczy nie działający 192.168.10.x?
Co to znaczy standardowy 192.168.1.x?

Przecież oba podane są z puli zarezerwowanych do sieci wewnętrznej klasy B. Można wykorzystywać wszystkie od 192.168.0.x do 192.168.255.x

A jak mało, to możesz ustawić klasę A: 10.x.x.x

Nie wiem, czy nie spotykałem w tanich routerach więcej defaultowych adresacji w 192.168.0.x niż .1.x

A poza tym przy składaniu VPN każda sieć (przy VPN Many-Many) musi być w osobnej adresacji.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-01-05 07:55:17
Autor: ggs

"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message news:o4jnuc$a1g$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Przy x.x.10.x nie moge sie do niczego w LANie dostac.
Przy x.x.1.x moge sie do wszystkiego w LANie dostac.

Data: 2017-01-05 02:03:48
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 5 stycznia 2017 07:55:19 UTC+1 użytkownik ggs napisał:

> Co to znaczy nie działający 192.168.10.x?
> Co to znaczy standardowy 192.168.1.x?
> Przy x.x.10.x nie moge sie do niczego w LANie dostac.
Przy x.x.1.x moge sie do wszystkiego w LANie dostac.

Masz źle ustawiony routing.
1. Sieć lokalna musi byc inna niż ta vpn-owa i ewentualnie zdalna..
Idealnie jest jesli jest tak:
lokacja A - 192.168.1.x/24
Lokacja B - 192.168.2.x/24
Sieć vpn - 192.168.3.x/24 Oczywiście numeracja moze byc inna ale idea powinna byc wlasnie taka.

W lokacji A masz domyslna bramke np. 192.168.1.1 i serwer vpn np. 192.168.1..100
Ustawiasz domyslny routing na bramke domyslna i caly ruch do internetu leci przez te bramke prosto do internetu.
Dla sieci 192.168.2.x ustawiasz routing na serwerek vpn.

Przy czym dla routerków z vpn-em to "sie robi samo" bo to zazwyczaj jedna skrzynka i on se tam sam zarządza a dhcp odpowiednie adresowanie ustawia.

Po drugiej stronie robisz podobnie ale "na krzyż" z adresowaniem.

Aby vpn dzialal musisz mieć kompatybilne rozwiązania po obu stronach.
Jak masz openvpn z jednej to musisz mieć openvpn z drugiej. Jak masz ciscowy to musisz mieć ciscowy.

W praktyce najlepiej jest wymienic tego liveboxa na takiego samego asusa zakosztuje troche ale zaoszczedzi godzin diagnostyki i montowania przez kogos kto sie nie zna. Szczególnie jak te lokalizacje są od siebie oddalone i nie ma zdalnego dostepu...

Data: 2017-01-05 15:24:58
Autor: Adam
VPN client na Livebox 3 - da się?
W dniu 2017-01-05 o 11:03, sczygiel@gmail.com pisze:
(...)
Aby vpn dzialal musisz mieć kompatybilne rozwiązania po obu stronach.
Jak masz openvpn z jednej to musisz mieć openvpn z drugiej. Jak masz ciscowy to musisz mieć ciscowy.

Równie dobrze można zestawić VPN pomiędzy Cisco/HP/OpenVpn/MicroTik o ile gadają podobnie. A w praktyce w większości przypadków uda się.

[...]

Racja. Out-of-the-box o tyle dobre, że wyklika się co potrzeba. Kilka minut roboty i gotowe.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-01-05 23:21:14
Autor: ggs

"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message news:o4lkvo$923$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Też sie  podłączam do tej opinii. Cienko widzę współpracę tego Livebox z Asusem na linii VPN.

Data: 2017-01-08 15:59:44
Autor: Irokez
W dniu 2017-01-05 o 23:21, ggs pisze:

Też sie  podłączam do tej opinii. Cienko widzę współpracę tego Livebox z Asusem na linii VPN.

No i wykrakałeś, w ZTE Livebox 3 nie istnieje taka możliwość :)
No cóż, rozglądam się za jakimś routerem VDSL.2

zdrówko

--
Irokez

Data: 2017-01-08 17:05:19
Autor: Leszek K.
Dnia Sun, 8 Jan 2017 15:59:44 +0100, Irokez napisał(a):

[...]

Mam Liveboxa3 i też nie mogłem zrobić bridge. Ustawiłem stały adres do
drugiego routera i "podwójnie" rutuje. Może nie elegancko ale działa.

Data: 2017-01-08 17:37:10
Autor: ggs

"Irokez" <no.email@wp.pl> wrote in message news:587253e0$0$646$65785112news.neostrada.pl...

No i wykrakałeś, w ZTE Livebox 3 nie istnieje taka możliwość :)
No cóż, rozglądam się za jakimś routerem VDSL.2
 Daleko szukać nie potrzeba :-) :  DSL-AC56U

Tylko czy koszt przypasuje......

Data: 2017-01-05 09:46:21
Autor: Adam
W dniu 2017-01-05 o 07:55, ggs pisze:

[...]

To fizycznie niemożliwe.

Albo błąd w konfiguracji urządzenia (DHCP, VPN, NAT, jakieś filtry czy blokady), albo klienty nie "dogadały się" z DHCP.

Chyba, że mylisz LAN z WAN.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-01-05 23:06:49
Autor: ggs

"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message news:o4l14r$uov$1usenet.news.interia.pl...

Przy x.x.10.x nie moge sie do niczego w LANie dostac.
Przy x.x.1.x moge sie do wszystkiego w LANie dostac.

To fizycznie niemożliwe.

A jednak nie dziala (i dziala)

Albo błąd w konfiguracji urządzenia (DHCP, VPN, NAT, jakieś filtry czy blokady), albo klienty nie "dogadały się" z DHCP.

Chyba, że mylisz LAN z WAN.

Nie sądze. Ten Asus  (DSL-AC56U) to dość proste urządzenie więc elastycznej konfiguracji za dużo sie w nim nie doszukamy.

Na Mikrotiku w domu - owszem - VPN (PPTP-in) mam na innym zakresie adresów niż fizyczny LAN ale proxy-arp załatwia mi sprawę i wszystko biega poprawnie. Przy próbie ustawienia adresów dla klientów z tej samej puli adresowej co LAN Mikrotika ten sie od razu rzuca i nie ma szans na taki setting - czyli tak jak mówisz.

A tutaj w Asusie przy założeniu domyślnym routera czyli siec fizyczna wewnątrz sieci posiada adresację 192.168.1.x z czego router to x.x.x.1 , natomiast server VPN Asusa równiez domyślnie ustawia pool dla klientów VPN np. 192.168.10.10 - 192.168.10.20.

Klient ze świata się łączy - owszem ale zero ruchu do/z LANu , tylko router odpowiada pingiem , nawet na niego nie wejdziemy.

Można jednak w opcjach Asusa wybrać VPN Details - Advanced Settings i tam zmienić pule dla klientów - zmieniam na adresacje taka jak fizyczna (192.168.0.10-192.168.0.20) i wszystko hula idealnie. Klient po połączeniu ma pełny dostep do zasobów LANu 192.168.1.x.

Data: 2017-01-04 23:45:47
Autor: sczygiel
W dniu środa, 4 stycznia 2017 18:24:14 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:
[...]

Najpierw podstawy:
Aby ci to działało musisz miec albo jeden stały IP albo przynajmniej dyn dns.

W tym przypadku po stronie tego asusa musisz mieć stały ip (lub dyndns).
A po stronie liveboxa musisz mieć kompatybilnego klienta. Nie musi być na tym liveboxie, moze byc na serwerku czy na laptopie. Ale aby wtedy dzialalo we wszystkich kompach w sieci za liveboxem to musisz mieć poustawiany routing aby ta siec vpnowa byla osiagalna przez tego kompa z klientem vpn.

Livebox nie powinien byc tu problemem bo klient vpn sie laczy na zewnątrz a zazwyczaj takie routerki nie blokuja połaczeń wychodzących.

Data: 2017-01-05 17:46:07
Autor: Irokez
W dniu 2017-01-05 o 08:45, sczygiel@gmail.com pisze:
Najpierw podstawy:
Aby ci to działało musisz miec albo jeden stały IP albo przynajmniej dyn dns.
W tym przypadku po stronie tego asusa musisz mieć stały ip (lub dyndns).

Jest DynDNS Asusa (kupując sprzęt Asusa automatycznie masz od nich usługę free z poziomu routera).

[...]

Trochę właśnie liczę na klienta w tym Liveboxie, że a nóż widelec tam będzie.
Jak nie to widzę niestety za 3 stówki Asusa DSL-N17U.

--
Irokez

VPN client na Livebox 3 - da się?