Data: 2011-10-24 09:10:10 | |
Autor: s2k | |
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm | |
Witam
Mam taki problem że VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm.Zaczyna się telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak że ledwo idzie wytrzymać, zanika powyżej 100 km/h. Przy 130-140-160 nic się nie trzęsie, samochód przyspiesza płynnie. Nie telepie na postoju, bez wbitego biegu w całym zakresie obrotów. Czy to poduszka silnika, łapa skrzyni czy dwu masa?! |
|
Data: 2011-10-24 09:34:22 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm | |
Użytkownik "s2k" Mam taki problem że VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm.Zaczyna się telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak że ledwo idzie wytrzymać, zanika powyżej 100 km/h. Przy 130-140-160 nic się nie trzęsie, samochód przyspiesza płynnie. Nie telepie na postoju, bez wbitego biegu w całym zakresie obrotów. Bardziej wygląda na luzy w zawieszeniu - może końcówki drążków? |
|
Data: 2011-10-24 01:22:51 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiêdzy 2000 a 3000 rpm | |
On 24 Pa¼, 09:34, Przemys³aw Czaja <prze...@poczta.fm> wrote:
U¿ytkownik "s2k" Nie wydaje mi siê. Ja bym obstawia³ na poduszki pod silnikiem. Która¶ wybita i w pewnym przedziale obrotów uk³ad napêdowy wibruje. Mo¿e byæ te¿ i poluzowana która¶ ³apa od poduszki - efekt bêdzie podobny. Du¿o rzeczy mo¿e takie zachowanie powodowaæ, trudno stwierdziæ bez obmacania co to jest w tym przypadku. Pozdrawiam !! PS: Do tego wszystkiego doda³bym ³±cznik elastyczny wydechu do sprawdzenia, i wszystkie gumy mocuj±ce wydech ;) |
|
Data: 2011-10-24 13:11:10 | |
Autor: s2k | |
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiêdzy 2000 a 3000 rpm | |
W dniu 2011-10-24 10:22, Czarek Daniluk pisze:
On 24 Pa¼, 09:34, Przemys³aw Czaja<prze...@poczta.fm> wrote: Po dokrêcaæ ¶ruby poduszek? Jak stwierdziæ ¿e poduszka/ ³apa jest urwana/uszkodzona?! Za wiele nie pomacasz, wszystko zabudowane, ¿eby co kol wiek zobaczyæ pó³ samochodu trzeba rozkrêciæ. |
|
Data: 2011-10-24 05:13:09 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiêdzy 2000 a 3000 rpm | |
On 24 Pa¼, 13:11, s2k <s...@donikad.pl> wrote:
W dniu 2011-10-24 10:22, Czarek Daniluk pisze: Po co pó³ ?? Os³onê silnika wystarczy od spodu zdj±æ, a to nie rozbieranie po³owy wozu ;) Najpro¶ciej maska w górê, zaci±gasz rêczny i próbujesz ruszyæ a kto¶ z boku obserwuje czy silnik za mocno siê nie wychyla ;) 1 - wsteczny, to czasami wystarczy do zweryfikowania. Je¶li s± poduszki hydrauliczne to nale¿y lukn±æ czy nic z nich nie wycieka, jak wycieka to do wyrzucenia. W Golfie 3 czêst± przypad³o¶ci± by³o buczenie w okolicach 3000rpm, ja w swoim by³ym zlikwidowa³em owe buczenie (jakby mia³o co¶ za chwilê spod deski wylecieæ) na jakie¶ ~10kkm ;) pó¼niej nie chcia³o mi siê szukaæ czego dokrêcenie likwidowa³o ten efekt, a nawymienia³em siê sporo. Czasami pomaga poluzowanie ³ap i lekkie ruszenie w jedn± to w drug± stronê, ustawienie optymalne silnika i wtedy skrêcenie. Jak by³ bity i jest ¼le zrobiony to nic nie zrobisz, mo¿esz przyj±æ ¿e tttm - ten typ tak ma. Obejrzyj ³±cznik elastyczny wydechu i wieszaki, który¶ mo¿e pêk³ i wydech le¿y na belce zawieszenia z ty³u i buczy w pewnym zakresie obrotów, wiem ¿e potrafi buczeæ w 1,9 strasznie, a w 1,4 jako ¿e m ajeszcze wiêksze wibracje wszak to 3 cylindry mo¿e byæ tylko jeszcze gorzej. Pozdrawiam ! PS: Wiêcej nie pomogê, swoj± przygodê z TDI zakoñczy³em w kwietniu tego roku ;) |
|
Data: 2011-10-24 15:11:57 | |
Autor: s2k | |
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiêdzy 2000 a 3000 rpm | |
W dniu 2011-10-24 14:13, Czarek Daniluk pisze:
On 24 Pa¼, 13:11, s2k<s...@donikad.pl> wrote: Wszystko dzia³a³o piêknie, przejecha³em 1000 km. Ruszy³em do domu a tu takie klocki, ju¿ widzia³em lawete, jednak powy¿ej 100km/h przesta³o trzê¶æ i tak dojecha³em do domu, pilnuj±c by nie jechaæ wolniej ni¿ 100 km/h st±d w±tpie ¿e to kwestja wcze¶niejszych przej¶c samochodu. |
|
Data: 2011-10-24 15:59:04 | |
Autor: Przemys³aw Czaja | |
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiêdzy 2000 a 3000 rpm | |
U¿ytkownik "Czarek Daniluk" Bardziej wygl±da na luzy w zawieszeniu - mo¿e koñcówki dr±¿ków? Nie wydaje mi siê. Zwróci³e¶ uwagê, ¿e w opisywanej sytuacji drgania s± zwi±zane z prêdko¶ci± a nie obrotami silnika? Dlaczego nie trzêsie na ni¿szych biegach w okre¶lonym zakresie obrotów, tylko dok³adnie w zakresie 60-90km/h? Dok³adnie tak zachowywa³a mi siê skoda 105, gdy wytrzaska³y siê plastikowe podk³adki w dr±zkach. Po przekroczeniu pewnej prêdko¶ci ko³a siê stabilizowa³y. |
|
Data: 2011-10-24 17:19:02 | |
Autor: s2k | |
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiêdzy 2000 a 3000 rpm | |
W dniu 2011-10-24 15:59, Przemys³aw Czaja pisze:
Mia³e¶ luz na kole? £apie za ko³o i próbuje lewo prawo i nie ma luzu. |
|
Data: 2011-10-24 23:36:39 | |
Autor: Przemys³aw Czaja | |
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiêdzy 2000 a 3000 rpm | |
U¿ytkownik "s2k" Mia³e¶ luz na kole? £apie za ko³o i próbuje lewo prawo i nie ma luzu. Czyli moja teoria bierze w ³eb :) u mnie by³ luz Pozdrówki. |
|
Data: 2011-10-24 14:10:35 | |
Autor: to | |
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiêdzy 2000 a 3000 rpm | |
begin s2k
Mam taki problem że VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiędzy 2000 To pewnie szatan. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-10-25 01:15:26 | |
Autor: scobowski | |
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3 000 rpm | |
W dniu 2011-10-24 09:10, s2k pisze:
Witam ale jak szatan? :D Niewyważone / zabłocone koła + luzy w zawieszeniu. |
|
Data: 2011-10-25 12:48:01 | |
Autor: s2k | |
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3 000 rpm | |
W dniu 2011-10-25 01:15, scobowski pisze:
W dniu 2011-10-24 09:10, s2k pisze: Zmieniłem wczoraj opony na zimowe, felgi te same. Pan wywarzał. Masakra jakaś;/ |
|
Data: 2011-10-25 12:51:44 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3 000 rpm | |
W dniu 2011-10-25 12:48, s2k pisze:
Niewyważone / zabłocone koła + luzy w zawieszeniu. Znaczy robił wywar z opon czy z felg? Tak czy siak, masakra ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-10-25 18:01:29 | |
Autor: s2k | |
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3 000 rpm | |
W dniu 2011-10-25 12:51, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2011-10-25 12:48, s2k pisze: W domu wszyscy zdrowi? |
|
Data: 2011-10-25 18:02:21 | |
Autor: s2k | |
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3 000 rpm | |
W dniu 2011-10-25 12:51, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2011-10-25 12:48, s2k pisze:wyważał a nie wywarzał mój bład przepraszam |
|
Data: 2011-10-25 12:57:47 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3 000 rpm | |
W dniu 2011-10-24 09:10, s2k pisze:
Witam Opis jest zbyt niedokładny. Trzęsie pomiędzy 2 a 3krpm (dowolny bieg), czy raczej pomiędzy 60-80km/h (dowolne obroty, również na luzie)? A może czy może tylko przy pewnej kombinacji biegu i obrotów? Pytanie dodatkowe: jest jakaś zależność od stopnia wciśnięcia pedału (przyspieszanie, hamowanie, jazda ze stałą prędkością?) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-10-25 05:21:13 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiêdzy 2000 a 3000 rpm | |
On 25 Pa¼, 12:57, Jakub Witkowski <jwitk...@domena.z.sygnatury> wrote:
Opis jest zbyt niedok³adny. Wiesz, to 1,4 TDI to z samej zasady siê trzêsie. Stabilne jest tylko jak nie pracuje ;) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-10-25 17:57:25 | |
Autor: s2k | |
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiêdzy 2000 a 3000 rpm | |
Wiesz, to 1,4 TDI to z samej zasady siê trzêsie. Stabilne jest tylko Albo nie nie mia³e¶ takiego samochodu, albo mia³e¶ mocno dojechany z przebiegiem powy¿ej 600 000. Przed t± awari± nic siê nie trzês³o. I ¿eby¶ mi nie mówi³ ¿e taki przebieg jest nie mo¿liwy bez kapitalki silnika to http://www.youtube.com/watch?v=4iRv1FQqVe0&feature=related i czytaj w opisie co ch³op przez ten czas naprawia³(niewiele). |
|
Data: 2011-10-25 23:29:56 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiêdzy 2000 a 3000 rpm | |
On 25 Pa¼, 17:57, s2k <s...@donikad.pl> wrote:
> Wiesz, to 1,4 TDI to z samej zasady siê trzêsie. Stabilne jest tylko Chyba Ty nie mia³e¶ silnika 5 lub 6 cylindrowego TDI ;P Porównuj±c nawet do 5 garnków to 3 cylinders TDI trzêsie siê ca³y czas. Nie czu³e¶ tego bo mia³e¶ sprawne poduszki pod motorem, teraz jak która¶ zdech³a to czujesz kulturê pracy 3 cylindrowej jednostki bez wa³ków wyrównowa¿aj±cych ;P To ¿e Ty tego nie czujesz to nie znaczy ¿e silnik siê nie trzêsie - trzêsie siê bo 3 cylindrówki tak pracuj± i tyle. Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-10-25 18:00:59 | |
Autor: s2k | |
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3 000 rpm | |
W dniu 2011-10-25 12:57, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2011-10-24 09:10, s2k pisze: Trzęsie najmocniej pomiędzy 80 a 100 km/h. Nie zależnie od biegu. To jest wydaje mi się najtrafniejszy opis. Na luzie od 1000 rpm do czerwonego pola, nie trzęsie. Przy hamowaniu nie przypominam sobie. Dawanie gazu, im więcej tym bardziej trzęsie, im mniej tym mniej trzęsie ale moim zdaniem i tak na tyle trzęsie że jest to stan nieakceptowalny! |
|
Data: 2011-10-28 17:39:24 | |
Autor: s2k | |
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3 000 rpm | |
W dniu 2011-10-24 09:10, s2k pisze:
Witam Dla potomnych.Rozleciał się przegub wewnętrzny po prawej stronie (krzyżak) i temu tłukło. |