VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm

Data: 2011-10-24 09:34:22
Autor: Przemysław Czaja
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm

UĹźytkownik "s2k"

Mam taki problem Ĺźe VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm.Zaczyna się telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak Ĺźe ledwo idzie wytrzymać, zanika powyĹźej 100 km/h. Przy 130-140-160 nic się nie trzęsie, samochĂłd przyspiesza płynnie. Nie telepie na postoju,  bez wbitego biegu w całym zakresie obrotĂłw.
Czy to poduszka silnika, łapa skrzyni czy dwu masa?!

Bardziej wygląda na luzy w zawieszeniu - może końcówki drążków?

Data: 2011-10-24 01:22:51
Autor: Czarek Daniluk
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm
On 24 Paź, 09:34, Przemysław Czaja <prze...@poczta.fm> wrote:
Użytkownik "s2k"

> Mam taki problem że VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiędzy
> 2000 a 3000 rpm.Zaczyna się telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak
> że ledwo idzie wytrzymać, zanika powyżej 100 km/h. Przy 130-140-160
> nic się nie trzęsie, samochód przyspiesza płynnie. Nie telepie na
> postoju,  bez wbitego biegu w całym zakresie obrotów.
> Czy to poduszka silnika, łapa skrzyni czy dwu masa?!

Bardziej wygląda na luzy w zawieszeniu - może końcówki drążków?

Nie wydaje mi się.
Ja bym obstawiał na poduszki pod silnikiem.
Któraś wybita i w pewnym przedziale obrotów układ napędowy wibruje.

Może być też i poluzowana któraś łapa od poduszki - efekt będzie
podobny.

Dużo rzeczy może takie zachowanie powodować, trudno stwierdzić bez
obmacania co to jest w tym przypadku.

Pozdrawiam !!

PS: Do tego wszystkiego dodałbym łącznik elastyczny wydechu do
sprawdzenia, i wszystkie gumy mocujące wydech ;)

Data: 2011-10-24 13:11:10
Autor: s2k
W dniu 2011-10-24 10:22, Czarek Daniluk pisze:
[...]

Po dokręcać śruby poduszek? Jak stwierdzić że poduszka/ łapa jest urwana/uszkodzona?! Za wiele nie pomacasz, wszystko zabudowane, żeby co kol wiek zobaczyć pół samochodu trzeba rozkręcić.

Data: 2011-10-24 05:13:09
Autor: Czarek Daniluk
On 24 Paź, 13:11, s2k <s...@donikad.pl> wrote:

> [...]

urwana/uszkodzona?! Za wiele nie pomacasz, wszystko zabudowane, żeby co
kol wiek zobaczyć pół samochodu trzeba rozkręcić.

Po co pół ?? Osłonę silnika wystarczy od spodu zdjąć, a to nie
rozbieranie połowy wozu ;)
Najprościej maska w górę, zaciągasz ręczny i próbujesz ruszyć a ktoś z
boku obserwuje czy silnik za mocno się nie wychyla ;) 1 - wsteczny, to
czasami wystarczy do zweryfikowania.
Jeśli są poduszki hydrauliczne to należy luknąć czy nic z nich nie
wycieka, jak wycieka to do wyrzucenia.

W Golfie 3 częstą przypadłością było buczenie w okolicach 3000rpm, ja
w swoim byłym zlikwidowałem owe buczenie (jakby miało coś za chwilę
spod deski wylecieć) na jakieś ~10kkm ;) później nie chciało mi się
szukać czego dokręcenie likwidowało ten efekt, a nawymieniałem się
sporo.

Czasami pomaga poluzowanie łap i lekkie ruszenie w jedną to w drugą
stronę, ustawienie optymalne silnika i wtedy skręcenie.

Jak był bity i jest źle zrobiony to nic nie zrobisz, możesz przyjąć że
tttm - ten typ tak ma.

Obejrzyj łącznik elastyczny wydechu i wieszaki, któryś może pękł i
wydech leży na belce zawieszenia z tyłu i buczy w pewnym zakresie
obrotów, wiem że potrafi buczeć w 1,9 strasznie, a w 1,4 jako że m
ajeszcze większe wibracje wszak to 3 cylindry może być tylko jeszcze
gorzej.

Pozdrawiam !

PS:
Więcej nie pomogę, swoją przygodę z TDI zakończyłem w kwietniu tego
roku ;)

Data: 2011-10-24 15:11:57
Autor: s2k
W dniu 2011-10-24 14:13, Czarek Daniluk pisze:
[...]

Wszystko działało pięknie, przejechałem 1000 km. Ruszyłem do domu a tu takie klocki, już widziałem lawete, jednak powyżej 100km/h przestało trzęść i tak dojechałem do domu, pilnując by nie jechać wolniej niż 100 km/h stąd wątpie że to kwestja wcześniejszych przejśc samochodu.

Data: 2011-10-24 15:59:04
Autor: Przemysław Czaja
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm

Użytkownik "Czarek Daniluk"

Bardziej wygląda na luzy w zawieszeniu - może końcówki drążków?

Nie wydaje mi się.
Ja bym obstawiał na poduszki pod silnikiem.
Któraś wybita i w pewnym przedziale obrotów układ napędowy wibruje.

Zwróciłeś uwagę, że w opisywanej sytuacji drgania są związane z prędkością a nie  obrotami silnika? Dlaczego nie trzęsie na niższych biegach w określonym zakresie obrotów, tylko dokładnie w zakresie 60-90km/h? Dokładnie tak zachowywała mi się skoda 105, gdy wytrzaskały się plastikowe podkładki w drązkach. Po przekroczeniu pewnej prędkości koła się stabilizowały.

Data: 2011-10-24 17:19:02
Autor: s2k
[...]

Miałeś luz na kole? Łapie za koło i próbuje lewo prawo i nie ma luzu.

Data: 2011-10-24 23:36:39
Autor: Przemysław Czaja
VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm

Użytkownik "s2k"

Miałeś luz na kole? Łapie za koło i próbuje lewo prawo i nie ma luzu.

Czyli moja teoria bierze w łeb :) u mnie był luz

Pozdrówki.

VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm