VW New Beetle - Nowy Garbus

Data: 2014-12-15 10:04:41
Autor: Vlad The Ripper
VW New Beetle - Nowy Garbus
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:m6drog$p1e$1dont-email.me...
Jakie są przeważające opinie o tych samochodach?
Mam na oku 2006 VW Beetle Cabriolet z silnikiem I5 2.5 litra.
Czyli 5-cylindrowy (!?) wolnossący (bez turbo) maly przebieg 54k km.
Jak się ma ich niezawodność w porównaniu z Jettą/Golfem/Passatem?
A jak w porównaniu z Hondą lub Toyotą?
Jakie są najczęstrze usterki i na co zwracać szczególną uwagę przy
zakupie prawie 10-letniej używki?

Silnik 2,5 wolnossący nie wystepował (bądź bardzo rzadko występował) w europejskich wersjach VW. To produkcja typowo na Amerykę. Myslę, że opini lepiej poszukać na forach USA lub kanadyjskich.
W europejskich wersjach stosowano jako odpowiednik 5 cylindrowy wolnossący 2,3 V5 o mocach 150/170KM. Poważniejsze wady w nim nie występują, poza tą że do 5 cylindrowca jest droższa instalacja LPG i droższy rozrząd jak to w widlastym.
Osobiście wolałbym jednak silnik 1,8T - w moim odczuciu ma jakoś mocniejsze te konie w porównaniu z 2,3 V5.

Data: 2014-12-15 05:19:56
Autor: Pszemol
VW New Beetle - Nowy Garbus
"Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> wrote in message news:548ea3ea$0$20134$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tak, poznałem jednego Meksykanina u nas w firmie, w dziale Technical
Support, który ma już drugiego takiego garbusa i bardzo sobie je chwali.
Poza tym, że powiedział mi o dwu częstych wadach: pompa wody ma
plastikowy wirnik który często się uszkadza i pompa przestaje pompować.
Droga naprawa, bo ciężko się do tej pompy dostać.
Druga częsta usterka to silniki automatycznego podciągania okien drzwi
z tyłu - te silniki padają i powstaje szczelina niedomkniętego okna...
Jednym słowem w porównaniu do Hondy/Toyoty ten VW to psujące się auto ;-)

Osobiście wolałbym jednak silnik 1,8T - w moim odczuciu ma jakoś mocniejsze te konie w porównaniu z 2,3 V5.

Mnie jakoś silniki turbo nie przekonują... To jakiś wytrych tylko na obejście
limitu pojemności skokowej aby uzyskać większą moc spalania...
Według mnie kulturalniej pracuje silnik bez turbo, wolnossący, któy ma
po prostu większą pojemność skokową i większą liczbę cylindrów.
Mam Acurę TL-S 2007 z silnikiem V6 3,5 litra, 286 KM i bardzo sobie to auto chwalę.
To samo z mniejszą Hondą Accord 2004 Coupe z silnikiem I4 2,4 litra, 160 KM
- turbo zbędne a autko bardzo zwinne i ochocze do wyprzedzania.
Myślę że ten VW z silnikiem 170KM byłby gdzieś po środku, bliżej Accorda.

Data: 2014-12-17 13:30:38
Autor: Tadeusz
VW New Beetle - Nowy Garbus
W dniu 2014-12-15 o 10:04, Vlad The Ripper pisze:
[...]

chyba R5? bo jak nieparzystą liczę cylindrów ustawić w V???

Data: 2014-12-17 15:16:37
Autor: Vlad The Ripper
VW New Beetle - Nowy Garbus
Użytkownik "Tadeusz" <t@spam-nie.onet.pl> napisał w wiadomości news:m6rt36$fsi$1pippin.nask.net.pl...
[...]

Jak na załączonych obrazkach:
http://motokiller.pl/56630

Data: 2014-12-17 15:32:08
Autor: RoMan Mandziejewicz
VW New Beetle - Nowy Garbus
Hello Vlad,

[...]

Płaska głowica - czy tłoki mają skośne denka czy też cylindry są
ustawione prostopadle do głowicy? Jeśli to drugie, to jest to R5 z
poprzesuwanymi cylindrami a nie V5 :(

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-17 16:22:20
Autor: J.F.
VW New Beetle - Nowy Garbus
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości
Hello Vlad,
[...]

Ale cylindry sa skosnie do siebie :)
Takie zboczenie VW - pamietasz ze oni robia VR6 i nie wiedza - V czy R :-)

A z innych wynalazkow VW

http://vogel.nazwa.pl/artykul_772.html?p=15

pierwsze zdjecie ... czy to jest HEMI ? :-)

J.

Data: 2014-12-17 16:44:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
VW New Beetle - Nowy Garbus
Hello J.F.,

[...]
:-)
A z innych wynalazkow VW
http://vogel.nazwa.pl/artykul_772.html?p=15
pierwsze zdjecie ... czy to jest HEMI ? :-)

Nieee... Hemi ma niski stopień sprężania i może jeździć na gównianym
paliwie bez sprężarki a na dobrym z solidnym doładowaniem.

--
Best regards,
 RoMan

VW New Beetle - Nowy Garbus