VW Polo 1.0 + przyczepa campingowa - z przymrużeniem oka

Data: 2011-05-29 23:43:10
Autor: Michał
VW Polo 1.0 + przyczepa campingowa - z przymrużeniem oka
Stachu Gdansk <stachu.gda@gmail.com> napisał(a):
Witam,

Zastanawia mnie jedna kwestia - gdybym w polo 6N z silnikiem 1.0 (45 koni) zamontował hak, i przypiął przyczepę campingową - najmniejszą, powiedzmy starą niewiadówkę, to czy takie polo w ogóle dałoby radę z przyczepą pojechać? Jako że jest to auto w którym diametralnie odczuwam różnicę w przyspieszeniach między jazdą bez pasażera, a jazdą z pasażerem i bagażem, ciekawi mnie czy w ogóle moje poleńko by pojechało z przyczepą :)

Od razu mówię, że nie zamierzam tego pomysłu uskuteczniać, a pytanie zadaję czysto teoretycznie, trochę z sentymentu do starych dobrych czasów. Swego czasu (lata 80) mój ś.p. ojciec samemu zrobił od podstaw przyczepę campingową - prawie rok pracy po godzinach, niezapomniane rodzinne chwile nad morzem. Przyczepa była ciągnięta wartburgiem 1000 moc najbardziej zbliżona do polo ;), potem wołgą GAZ-24, a na końcu polonezem 1.5. Niestety po śmierci ojca przyczepa została sprzedana za jakieś marne 1000zł, czego bardzo żałuję, bo gdyby nadal była to można by śmigać na wypoczynek (oczywiście nie wspomnianym polo 1.0).

Wracając do tematu - takie jak opisane wyżej polo w ogóle ruszyłoby z miejsca? Waga przyczepy z tego co pamiętam wynosiła około 500-600kg.

Pozdrawiam,
Michał

Raz miałem okazje przewie¶ć tak± duż± przyczepkę ("ale towarow±") Daewoo Leganz±, to robiłem testy ile poci±gnie (2.0 140koni, automat)

v max. = ~140..150 potem skrzynia wariowała.
(a jakie¶ tydzień póĽniej auto się popsuło - tz. skrzynia).

więc na oko, polo 1.0 pojedzie....

140/45=~3.1 - moc
v max= sqrt(140*140/3.1) = ~80km/h

czyli się da :)

pozdrawiam.

Data: 2011-05-30 09:15:52
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-05-30 01:43,  Michał pisze:
v max. = ~140..150 potem skrzynia wariowała.

Ty jednak JESTES jebniety, i to zdrowo.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-05-30 12:30:01
Autor: Michał Gut
VW Polo 1.0 + przyczepa campingowa - z przymrużeniem oka
marcin wrzuc tego trola do kfa- przez pierwsze kilkadziesiat postow myslalem ze on taki lekko skrzywiony jest a to po prostu tepy trol.

Data: 2011-05-30 21:10:08
Autor: Michał
Michał Gut <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał(a):
marcin wrzuc tego trola do kfa- przez pierwsze kilkadziesiat postow
myslalem
ze on taki lekko skrzywiony jest a to po prostu tepy trol.

Sekunda... Jaki trol ? o co w ogóle chodzi ?

Zaznaczyłem tylko że się skrzynia tydzień póĽniej popsuła
CZYLI mogła już nie działać dobrze (tam była kwestia oleju)

ale mi z wyliczeń wyszło 80km/h może i by pojechał 93km/h (polo).

o co chodzi ? co gdzie jest jebnięte ?

pozdrawiam.

Data: 2011-05-31 07:25:36
Autor: Yogi\(n\)
VW Polo 1.0 + przyczepa campingowa - z przymrużeniem oka
Użytkownik " Michał" <mttj@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:is113g$nuo$1inews.gazeta.pl...

Michał, a napisz czy masz niezbyt rozgarnięt± żonę/dziewczynę?

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-05-31 15:06:32
Autor: marek
VW Polo 1.0 + przyczepa campingowa - z przymrużeniem oka
Michał, a napisz czy masz niezbyt rozgarnięt± żonę/dziewczynę?

ju kiedys sie chwalil, ze ma.

Data: 2011-05-31 15:50:22
Autor: Yogi\(n\)
VW Polo 1.0 + przyczepa campingowa - z przymrużeniem oka
Użytkownik "marek" <kbf@olndf.bn> napisał w wiadomo¶ci news:is2p50$csk$1inews.gazeta.pl...
Michał, a napisz czy masz niezbyt rozgarnięt± żonę/dziewczynę?

ju kiedys sie chwalil, ze ma.

No to nic dziwnego, bo rżnięcie głupa mu idzie wzorowo...