Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   VW Polo 6n2 1.9D - strzelil pasek od alternatora

VW Polo 6n2 1.9D - strzelil pasek od alternatora

Data: 2012-03-12 09:05:43
Autor: Kamil 'Model'
VW Polo 6n2 1.9D - strzelil pasek od alternatora
W dniu 2012-03-10 05:01, jan-xx@gazeta.pl pisze:
Hej, dzis w moim VW Polo 6n2 1.9D strzelil pasek od alternatora. Silnik
(olej?) zagrzal sie do jakichs 105 - 110 stopni - wedlug wskaznika na
desce. W ukladzie chlodniczym dosyc rozcienczony woda plyn chlodniczy.
Na polu bylo okolo 10 stopni. Wylaczylem silnik i zostawilem auto.
Zajrzalem pod maske, nie widzialem jakichs fajerwerkow z wyjatkiem
cichego syczenia ze zbiorniczka wyrownawczego.

Mam pytania - jaka szansa w takich okolicznosciach, ze puscila uszczelka
pod glowica albo zrobily sie inne powazne straty?
Czy moge pojechac tym samochodem kilka kilometrow do mechanika?
Jechalbym na raty, zatrzymujac sie, gdy silnik bedzie sie za bardzo grzal.

Jak rozumiem, ten pasek napedza alternator, pompe wody i wspomaganie
kierownicy.

Dziekuje i pozdrawiam,


Ja bym spokojnie jechał, ale nie przesadzał z obrotami. Ot taka emerycko/kapelusznicza jazda. Wymienić później pasek i obserwować jakiś czas. Często  w tych silnikach montowana jest metalowa UPG więc ja bym się nie bał o jej wywalenie. W moim starym Golfie MK2 1,6D przejechałem jakieś 100km bez paska, a do tego był niezły upał. Jak wskazówka mocno wędrowała w górę, to włączałem ogrzewanie na full i wentylator na full, więc troszkę zbijało temperaturę, wentylator chłodnicy też prawie cały czas walił na maksa. Po założeniu paska i uzupełnieniu płynu w chłodnicy żadnych niepokojących objawów nie zaobserwowałem.

VW Polo 6n2 1.9D - strzelil pasek od alternatora

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona