VW Touran - jak wyłaczyć światła

Data: 2009-11-26 21:44:15
Autor: Biggie
VW Touran - jak wyłaczyć światła
Mój touran ma fabrycznie ustawione włączanie świateł od razu po właczeniu zasilania. I nie ma opcji żeby je wyłaczyć kiedy pracuje silnik
Może komus kto ciągle zapomina o włączaniu świateł taka funkcja jest potrzebna ale mnie strasznie irytuje!
Często zdrza się że czekam na kogoś w samochodzie z pracującym silnikiem i nie ma potrzeby zeby paliło sie światło.
Niestety mam tylko komputer MFA i jeżeli rozumnie czytam instrukcję to nie mam dostępu do zmian ustawień, a to oznacza zapewne koniecznośc odwiedzenia serwisu :-(
A może kos zna jakiś inny sposób na to? CHciałbym aby swiatła działały tylko wtedy gdy je włącze

pozdrawiam

Biggie

Data: 2009-11-26 20:58:36
Autor: masti
VW Touran - jak wyłaczyć światła
Dnia pięknego Thu, 26 Nov 2009 21:44:15 +0100, osobnik zwany Biggie
wystukał:

Mój touran ma fabrycznie ustawione włączanie świateł od razu po
właczeniu zasilania. I nie ma opcji żeby je wyłaczyć kiedy pracuje

włączyć pozycyjne?
--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2009-11-26 22:02:10
Autor: Biggie

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:8c04225a1f8dcc5940e9b21408e0f6cdf650.pl.eu.org...
[...]

TO nie jest to czego szukam, ale póki co stosuję takie rozwiazanie :-)
Chcę aby jakiekolwiek światła zewnętrzne zapalały się tylko wtedy kiedy ja będę chciał

Data: 2009-11-27 10:31:43
Autor: eManitou
Biggie pisze:

Chcę aby jakiekolwiek światła zewnętrzne zapalały się tylko wtedy kiedy ja będę chciał

No tak na czatach oświetlenie przeszkadza ;-)
MSPANC

Data: 2009-11-26 21:51:25
Autor: krzyss
Biggie pisze:
[...]

Probowales 3 razy wlaczyc i wylaczyc ? w jakims aucie mialem taki patent...

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===

Data: 2009-11-26 12:58:52
Autor: kilar
On Nov 26, 12:51 pm, krzyss <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com> wrote:
Biggie pisze:

> [...]

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -==> ==- Automat po Czipsie -=
Albo zaciagnac reczny. U mnie to dziala.

Data: 2009-11-26 21:59:47
Autor: Biggie

Użytkownik "kilar" <kilar@wp.pl> napisał w wiadomości news:8c322061-da9f-4f73-ba94-19c12746988c2g2000prl.googlegroups.com...
Albo zaciagnac reczny. U mnie to dziala.

U mnie nie :(

Data: 2009-11-26 21:51:40
Autor: Bugatti
Użytkownik "Biggie" napisał w wiadomości

A może kos zna jakiś inny sposób na to? CHciałbym aby swiatła działały tylko wtedy gdy je włącze

VAG-COM (lub nowsza jego odmiana VCDS) umożliwia wyłączenie modułu skandynawskiego DRL w module 09-Centralna Elektronika -
http://furmanka.blogspot.com/2006/02/wyczenie-dziennych-wiate-disabling.html

pozdrawiam

Biggie

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2009-11-26 22:05:06
Autor: Biggie

Użytkownik "Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> napisał w wiadomości news:hempbt$kv5$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Ale oznacza to koniecznośc odwiedzenia serwisu :-(
I pewnie na tym się skończy. Samochód jest nowy więc nawet nie wiem czy mógłbym to zrobić poza serwisem żeby w razie czego nie stracić gwarancji

pzdr

Biggie

Data: 2009-11-27 10:54:46
Autor: J.F.
VW Touran - jak wyłaczyć światła
Użytkownik "Biggie" <bbb@b.pl> napisał w
[...]

No to ciekawe czy sie uda ... nie ma jakiejs unijnej dyrektywy ze swiatla maja wlasnie tak dzialac ?

J.

Data: 2009-11-26 23:53:11
Autor: nom

Użytkownik "Biggie" <bbb@b.pl> napisał w wiadomości news:hempcl$sii$1news.supermedia.pl...
Często zdrza się że czekam na kogoś w samochodzie z pracującym silnikiem i nie ma potrzeby zeby paliło sie światło.

Pomijając kwestie ekonomiczne (zużycie paliwa) to takie zachowanie jest bardzo nieekologiczne. ;-)

Data: 2009-11-27 09:38:31
Autor: glang
[...]

Miałem już 2 Tourany i po prostu masz źle zaprogramowany komputer bo na stałe system skandynwaski. Jedź do serwisu i to zmień.
Zaprogramuj tak żeby włącznik świateł był zawsze w pozycji włączony. Wtedy działa Ci system skandynawski, living homei comming home i nie musisz pamiętać owłączaniu świateł.
Jak chcesz światła wyłączyć po prostu włącznik świateł ustawiasz w pozycji off i po bólu.
Najsmieszniejsze było to jak w ASO elektryk próbował ustawić mi to VAGiem i stwierdził że się nie da bo auto nie ma modułu. Kiedy go wyśmiałem i trochę się zawziąłem przyniósł ze swojego samochodu laptopa z wtyczką z allegro i mi to ustawił :) Potem VAG już widział wszystko OK. Można było zmieniać czasy living i comming home :)
No i najwazniejsze. Takie rozwiązanie powinno być obowiązkowe w każdym samochodzie!!
pzdr
GL

Data: 2009-11-27 18:20:45
Autor: Arek (G)
VW Touran - jak wyłaczyć światła
Biggie pisze:
[...]
Często zdrza się że czekam na kogoś w samochodzie z pracującym silnikiem i nie ma potrzeby zeby paliło sie światło.
[...]

Tak z ciekawości w jakiej to sytuacji, przeszkadza światło pozycyjne jak się "czeka na kogoś" z pracującym silnikiem. Tak na szybko to przychodzą mi na myśl tylko sceny z amerykańskich filmów sensacyjnych;)

A.

VW Touran - jak wyłaczyć światła