Data: 2010-02-14 19:27:39 | |
Autor: Radarro | |
VW - moc w silnikach benz. | |
Witka, Widziałem wczoraj nowe Polo w salonie, silnik 1.4 i moc tylko 85 km... patrze na dane techniczne i max moment tez bez szalu i dosyc wysoko... Patrze na innych producentów podobnej klasy i wszyscy mają juz w standardzie 100 km z 1,4 litra. Czyzby FauWe tak bardzo chcialo podkreslic swoj emerycki wizerunek, czy moze sa inne nieznane powody? Bo 85 km to na dzisiaj slaaaaaaby wynik :) Tak mysle, moze nie maja czasu na moda do 100km, bo pracują nad poprawa glowic w 2.0 TDI :-))))) Pozdrav!
Radarro i Touring -- |
|
Data: 2010-02-14 22:01:20 | |
Autor: drill | |
VW - moc w silnikach benz. | |
Tak mysle, moze nie maja czasu na moda do 100km, bo pracują nad poprawa raczej chodzi o lansowanie silnikow TSI... tam z 1.4 mozesz miec i 170 kucy :) pzdr |
|
Data: 2010-02-15 07:16:12 | |
Autor: Radarro | |
VW - moc w silnikach benz. | |
drill <drill007@gazeta.pl> napisał(a): > raczej chodzi o lansowanie silnikow TSI... tam z 1.4 mozesz miec i 170 kucy
:) OK, ale u nas VW nie oferuje TSI :) 1,4 85 km to max co możesz mieć. Ale wiadomo, to specyficzny polski rynek. Patrzę w DE i rzeczywiście montują TSI do Polo. Ale tylko 1,2 / 105 PS. To max co możesz mieć, nawet w DE :) Chyba że jeszcze zrobia jakas wercje bardziej sporty i wtedy bediez tez mocniejsze TSI w srodku. Zobaczymy. Pozdr! -- |
|
Data: 2010-02-15 07:17:06 | |
Autor: Radosław Konopiński | |
VW - moc w silnikach benz. | |
Radarro <r.konopinski@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
OK, ale u nas VW nie oferuje TSI :) 1,4 85 km to max co możesz mieć. Ale wiadomo, to specyficzny polski rynek. Mowimy o Polo nowym oczywiscie caly czas ;) -- |
|
Data: 2010-02-14 22:05:15 | |
Autor: onet | |
VW - moc w silnikach benz. | |
Radarro pisze:
Witka, Widziałem wczoraj nowe Polo w salonie, silnik 1.4 i moc tylko 85 km... patrze na dane techniczne i max moment tez bez szalu i dosyc wysoko... Patrze na innych producentów podobnej klasy i wszyscy mają juz w standardzie 100 km z 1,4 litra. Czyzby FauWe tak bardzo chcialo podkreslic swoj emerycki wizerunek, czy moze sa inne nieznane powody? Bo 85 km to na dzisiaj slaaaaaaby wynik :) Tak mysle, moze nie maja czasu na moda do 100km, bo pracują nad poprawa glowic w 2.0 TDI :-))))) Pozdrav! Żyłowanie silników niekoniecznie świadczy dobrze o ich producencie, dla niektórych nabywców ważniejsza jest niezawodność i żywotność. Poza tym trzeba zróżnicować ofertę, a taniej to uzyskać przy silnikach o jednakowej konstrukcji, a moc regulować turbodoładowaniem, liczbą zaworów, elektroniką, niż różnicując pojemność. |
|
Data: 2010-02-15 09:08:03 | |
Autor: Agent | |
VW - moc w silnikach benz. | |
Użytkownik "Radarro" <r.konopinski.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hl9ira$du3$1inews.gazeta.pl... Witka,A w rzeczywistości efekt jest taki że mimo że teoretycznie masz pod maską 100 KM z nowoczesnego silnika 1.4 to i tak człowiek ma wrażenie że jednak starsza konstrukcja np. 1.6 100 KM ciągne o wiele lepiej. Zauważyłem to w Corsie 1.2 80 KM w porównaniu z Fabią 1.4 jak również w Toyocie 1.4 D4D 90 KM w porównaniu z 1.6 16 V 122 KM (ale to już trochę inne porówanie) Dlatego w silniach wolnossących ja kieruję się głównie pojemnością a nie mocą osiąganą przy obrotach 6000 lub większych. |
|
Data: 2010-02-15 09:56:06 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
VW - moc w silnikach benz. | |
Agent pisze:
A w rzeczywistości efekt jest taki że mimo że teoretycznie masz pod maską 100 KM z nowoczesnego silnika 1.4 to i tak człowiek ma wrażenie że jednak starsza konstrukcja np. 1.6 100 KM ciągne o wiele lepiej. Zauważyłem to w Corsie 1.2 80 KM w porównaniu z Fabią 1.4 jak również w Toyocie 1.4 D4D 90 KM w porównaniu z 1.6 16 V 122 KM (ale to już trochę inne porówanie) Dlatego w silniach wolnossących ja kieruję się głównie pojemnością a nie mocą osiąganą przy obrotach 6000 lub większych. Wcześniej miałem Polo 6N1 1,4 60KM, jeździło całkiem przyzwoicie paląc na trasie niewielkie ilości paliwa - max 6 litrów. Pojechałem w dłuższą trasę prawie nówką Polo 9N1 teścia - 1,4 chyba właśnie 85 czy 80KM - jakoś bardziej mi odpowiadało stare 60KM, wydawało się żwawsze od nowego silnika 16V szczególnie w dolnym zakresie obrotów, i mniej paliło :) tym 9N w trasie spalałem napewno powyżej 6l jak nie w okolicach 7. Starym silnikiem 8 zaworowym i słabszym moim zdaniem przyjemniej się jeździło. Nie wiem jaka była róznica w wadze 6n a 9N ;)ale pewnie na niekorzyść 9N :) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-02-15 12:08:28 | |
Autor: J.F. | |
VW - moc w silnikach benz. | |
On Sun, 14 Feb 2010 19:27:39 +0000 (UTC), Radarro wrote:
Widziałem wczoraj nowe Polo w salonie, silnik 1.4 i moc tylko 85 km... patrze na dane techniczne i max moment tez bez szalu i dosyc wysoko... Patrze na innych producentów podobnej klasy i wszyscy mają juz w standardzie 100 km z 1,4 litra. Czyzby FauWe tak bardzo chcialo podkreslic swoj emerycki wizerunek, czy moze sa inne nieznane powody? Bo 85 km to na dzisiaj slaaaaaaby wynik :) A po co ci wiecej po miescie ? A jak nie tylko po miescie to kup sobie golfa :-) Ciekawe o co tu chodzi - tak wybieraja klienci, czystosc spalin, czy trzeba jakies korporacyjne wskazniki CO2 spelnic .. J. |
|
Data: 2010-02-15 11:46:55 | |
Autor: kamil | |
VW - moc w silnikach benz. | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:u7ain5pdqgpe7cqv61rhkscupackc231ud4ax.com...
Ciekawe o co tu chodzi - tak wybieraja klienci, czystosc spalin, czy Raczej w wielu krajach podatek drogowy zalezy od emisji CO2, a stawki ubezpieczenia od mocy. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-02-15 15:18:50 | |
Autor: J.F. | |
VW - moc w silnikach benz. | |
On Mon, 15 Feb 2010 11:46:55 -0000, kamil wrote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message Tylko VW mial dawniej sporo wersji silnikowych do wyboru, a tu jakies takie ograniczenia .. J. |
|
Data: 2010-02-15 12:16:55 | |
Autor: michawar | |
VW - moc w silnikach benz. | |
Z czego pamiętam to już w Polo III produkowanym w latach 1994-2001 był dostępny
silnik 1.4 16V o mocy 101kM (silniki te trafiły do modeli z końcowych lat produkcji). Niestety moc 101kM jest uzyskiwana przy 6tyś obrotów i jest to typowa "wiertarka" która potrzebuje obrotów aby dynamicznie jechać. Pamiętajcie nie mocą się jeździ tylko momentem obrotowym i krzywą jego poprowadzenia. Pozdrawiam -- |
|
Data: 2010-02-15 14:20:42 | |
Autor: kamil | |
VW - moc w silnikach benz. | |
``
"michawar" <michawar@poczta.onet.pl> wrote in message news:095f.00000603.4b792d27newsgate.onet.pl... nie mocą się jeździ tylko momentem obrotowym i krzywą jego poprowadzenia. Troche sie zapedzasz. Duze diesle nie rozpedzaja sie do setki tak samo, jak wiertarki hondy, pomimo czesto dwukrotnie wiekszych momentow. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-02-15 15:36:08 | |
Autor: michawar | |
VW - moc w silnikach benz. | |
Troche sie zapedzasz. Duze diesle nie rozpedzaja sie do setki tak samo, jak wiertarki hondy, pomimo czesto dwukrotnie wiekszych momentow. Tylko że do codziennej jazdy przyspieszenie do setki ma znaczenie drugorzędne ważniejsza jest elastyczność na poszczególnych przełożeniach. Pozdrawiam -- |
|
Data: 2010-02-15 14:40:42 | |
Autor: Mihaj | |
VW - moc w silnikach benz. | |
Użytkownik "michawar" <michawar@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:095f.00000603.4b792d27@newsgate.onet.pl... Z czego pamiętam to już w Polo III produkowanym w latach 1994-2001 był dostępny Jeździ się dzięki sile napędowej na kołach. Po drodze od silnika jest jeszcze skrzynia biegów i przekładnia główna, których przełożenia mogą sporo pozmieniać w odczuwaniu "mocy" czy "momentu". Moment obrotowy i moc to, wbrew popularnym przesądom, nie są dwa niezależne parametry. Moment można mierzyć bezpośrednio, zaś moc wylicza się z iloczynu momentu obrotowego oraz prędkości obrotowej. Dlatego przebieg krzywej mocy zależy _ściśle_ od przebiegu momentu obrotowego. Pozdrawiam MP |
|
Data: 2010-02-15 15:51:42 | |
Autor: kamil d | |
VW - moc w silnikach benz. | |
Radarro pisze:
Czyzby FauWe tak bardzo chcialo podkreslic swoj emerycki wizerunek, czy moze sa inne nieznane powody? Bo 85 km to na dzisiaj slaaaaaaby wynik :) Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o ... :) Taniej ciągnąć produkcję starego silnika niż wymyślać coś nowego. VW ma mocną markę więc może sobie pozwolić na stare rozwiązania bo ludzie i tak kupią. Nawet gdyby tam było 60KM to zawsze czymś sobie wytłumaczą, np. że mniej "wysilony" więc bardziej niezawodny albo, że "przecież jeździ się momentem". -- kamil d red 206 |
|
Data: 2010-02-15 15:57:41 | |
Autor: michawar | |
VW - moc w silnikach benz. | |
Taniej ciągnąć produkcję starego silnika niż wymyślać coś nowego. VW ma mocną markę więc może sobie pozwolić na stare rozwiązania bo ludzie i tak kupią. To się nazywa marketing teraz jest nowość to ludzie kupią to co jest jak sprzedaż trochę siądzie to wtedy dajemy lepszy silnik. Zobaczysz za rok, dwa jakie silniki będą dostępne w tym modelu. Pozdrawiam -- |
|
Data: 2010-02-15 20:55:36 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
VW - moc w silnikach benz. | |
W dniu 2010-02-15 15:57, michawar pisze:
1,2TSI ;) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-02-16 07:08:19 | |
Autor: Radarro | |
VW - moc w silnikach benz. | |
Czarek Daniluk <czarek@usuntocedaniluk.com> napisał(a):
1,2TSI ;) No wlasnie w DE juz jest dostepny - 1,2 TSI - 105 km. Swoja droga, ciekawe jak to jezdzi :) R. -- |
|
Data: 2010-02-16 13:13:51 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
VW - moc w silnikach benz. | |
Radarro pisze:
Czarek Daniluk <czarek@usuntocedaniluk.com> napisał(a):U nas chyba też, ale nie w Polo. Pozdrawiam !! PS: Napewno jeździ lepiej niż 1,2 w Clio, Corsie ;) To 1,2 ma 4 cylindry !! |
|
Data: 2010-02-16 21:54:38 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
VW - moc w silnikach benz. | |
Czarek Daniluk pisze:
Napewno jeździ lepiej niż 1,2 w Clio, Corsie ;) Z tym Clio to różnie może być. Ostatnio wpakowali tam fajne 1.2tce. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 turbotraktor Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż |
|