VW - moc w silnikach benz.

Data: 2010-02-15 09:08:03
Autor: Agent
VW - moc w silnikach benz.

Użytkownik "Radarro" <r.konopinski.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hl9ira$du3$1inews.gazeta.pl...
Witka,
Widziałem wczoraj nowe Polo w salonie, silnik 1.4 i moc tylko 85 km...
patrze na dane techniczne i max moment tez bez szalu i dosyc wysoko...

Patrze na innych producentów podobnej klasy i wszyscy mają juz w standardzie
100 km z 1,4 litra.
Czyzby FauWe tak bardzo chcialo podkreslic swoj emerycki wizerunek, czy moze
sa inne nieznane powody? Bo 85 km to na dzisiaj slaaaaaaby wynik :)

A w rzeczywistości efekt jest taki że mimo że teoretycznie masz pod maską 100 KM z nowoczesnego silnika 1.4 to i tak człowiek ma wrażenie że jednak starsza konstrukcja np. 1.6 100 KM ciągne o wiele lepiej. Zauważyłem to w Corsie 1.2 80 KM w porównaniu z Fabią 1.4 jak również w Toyocie 1.4 D4D 90 KM w porównaniu z 1.6 16 V 122 KM (ale to już trochę inne porówanie) Dlatego w silniach wolnossących ja kieruję się głównie pojemnością a nie mocą osiąganą przy obrotach 6000 lub większych.

Data: 2010-02-15 09:56:06
Autor: Czarek Daniluk
VW - moc w silnikach benz.
Agent pisze:

[...]

Wcześniej miałem Polo 6N1 1,4 60KM, jeździło całkiem przyzwoicie paląc na trasie niewielkie ilości paliwa - max 6 litrów.
Pojechałem w dłuższą trasę prawie nówką Polo 9N1 teścia - 1,4 chyba właśnie 85 czy 80KM - jakoś bardziej mi odpowiadało stare 60KM, wydawało się żwawsze od nowego silnika 16V szczególnie w dolnym zakresie obrotów, i mniej paliło :) tym 9N w trasie spalałem napewno powyżej 6l jak nie w okolicach 7.
Starym silnikiem 8 zaworowym i słabszym moim zdaniem przyjemniej się jeździło. Nie wiem jaka była róznica w wadze 6n a 9N ;)ale pewnie na niekorzyść 9N :)

Pozdrawiam !!

VW - moc w silnikach benz.