Data: 2010-02-15 09:08:03 | |
Autor: Agent | |
VW - moc w silnikach benz. | |
Użytkownik "Radarro" <r.konopinski.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hl9ira$du3$1inews.gazeta.pl... Witka,A w rzeczywistości efekt jest taki że mimo że teoretycznie masz pod maską 100 KM z nowoczesnego silnika 1.4 to i tak człowiek ma wrażenie że jednak starsza konstrukcja np. 1.6 100 KM ciągne o wiele lepiej. Zauważyłem to w Corsie 1.2 80 KM w porównaniu z Fabią 1.4 jak również w Toyocie 1.4 D4D 90 KM w porównaniu z 1.6 16 V 122 KM (ale to już trochę inne porówanie) Dlatego w silniach wolnossących ja kieruję się głównie pojemnością a nie mocą osiąganą przy obrotach 6000 lub większych. |
|
Data: 2010-02-15 09:56:06 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
VW - moc w silnikach benz. | |
Agent pisze:
A w rzeczywistości efekt jest taki że mimo że teoretycznie masz pod maską 100 KM z nowoczesnego silnika 1.4 to i tak człowiek ma wrażenie że jednak starsza konstrukcja np. 1.6 100 KM ciągne o wiele lepiej. Zauważyłem to w Corsie 1.2 80 KM w porównaniu z Fabią 1.4 jak również w Toyocie 1.4 D4D 90 KM w porównaniu z 1.6 16 V 122 KM (ale to już trochę inne porówanie) Dlatego w silniach wolnossących ja kieruję się głównie pojemnością a nie mocą osiąganą przy obrotach 6000 lub większych. Wcześniej miałem Polo 6N1 1,4 60KM, jeździło całkiem przyzwoicie paląc na trasie niewielkie ilości paliwa - max 6 litrów. Pojechałem w dłuższą trasę prawie nówką Polo 9N1 teścia - 1,4 chyba właśnie 85 czy 80KM - jakoś bardziej mi odpowiadało stare 60KM, wydawało się żwawsze od nowego silnika 16V szczególnie w dolnym zakresie obrotów, i mniej paliło :) tym 9N w trasie spalałem napewno powyżej 6l jak nie w okolicach 7. Starym silnikiem 8 zaworowym i słabszym moim zdaniem przyjemniej się jeździło. Nie wiem jaka była róznica w wadze 6n a 9N ;)ale pewnie na niekorzyść 9N :) Pozdrawiam !! |
|