Data: 2010-02-15 12:16:55 | |
Autor: michawar | |
VW - moc w silnikach benz. | |
Z czego pamiętam to już w Polo III produkowanym w latach 1994-2001 był dostępny
silnik 1.4 16V o mocy 101kM (silniki te trafiły do modeli z końcowych lat produkcji). Niestety moc 101kM jest uzyskiwana przy 6tyś obrotów i jest to typowa "wiertarka" która potrzebuje obrotów aby dynamicznie jechać. Pamiętajcie nie mocą się jeździ tylko momentem obrotowym i krzywą jego poprowadzenia. Pozdrawiam -- |
|
Data: 2010-02-15 14:20:42 | |
Autor: kamil | |
VW - moc w silnikach benz. | |
``
"michawar" <michawar@poczta.onet.pl> wrote in message news:095f.00000603.4b792d27newsgate.onet.pl... nie mocą się jeździ tylko momentem obrotowym i krzywą jego poprowadzenia. Troche sie zapedzasz. Duze diesle nie rozpedzaja sie do setki tak samo, jak wiertarki hondy, pomimo czesto dwukrotnie wiekszych momentow. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-02-15 15:36:08 | |
Autor: michawar | |
VW - moc w silnikach benz. | |
Troche sie zapedzasz. Duze diesle nie rozpedzaja sie do setki tak samo, jak wiertarki hondy, pomimo czesto dwukrotnie wiekszych momentow. Tylko że do codziennej jazdy przyspieszenie do setki ma znaczenie drugorzędne ważniejsza jest elastyczność na poszczególnych przełożeniach. Pozdrawiam -- |
|
Data: 2010-02-15 14:40:42 | |
Autor: Mihaj | |
VW - moc w silnikach benz. | |
Użytkownik "michawar" <michawar@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:095f.00000603.4b792d27@newsgate.onet.pl... Z czego pamiętam to już w Polo III produkowanym w latach 1994-2001 był dostępny Jeździ się dzięki sile napędowej na kołach. Po drodze od silnika jest jeszcze skrzynia biegów i przekładnia główna, których przełożenia mogą sporo pozmieniać w odczuwaniu "mocy" czy "momentu". Moment obrotowy i moc to, wbrew popularnym przesądom, nie są dwa niezależne parametry. Moment można mierzyć bezpośrednio, zaś moc wylicza się z iloczynu momentu obrotowego oraz prędkości obrotowej. Dlatego przebieg krzywej mocy zależy _ściśle_ od przebiegu momentu obrotowego. Pozdrawiam MP |