Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   VW - moc w silnikach benz.

VW - moc w silnikach benz.

Data: 2010-02-15 12:16:55
Autor: michawar
VW - moc w silnikach benz.
Z czego pamiętam to już w Polo III produkowanym w latach 1994-2001 był dostępny
silnik 1.4 16V o mocy 101kM (silniki te trafiły do modeli z końcowych lat
produkcji). Niestety moc 101kM jest uzyskiwana przy 6tyś obrotów i jest to
typowa "wiertarka" która potrzebuje obrotów aby dynamicznie jechać. Pamiętajcie
nie mocą się jeździ tylko momentem obrotowym i krzywą jego poprowadzenia.
Pozdrawiam


--


Data: 2010-02-15 14:20:42
Autor: kamil
VW - moc w silnikach benz.
``

"michawar" <michawar@poczta.onet.pl> wrote in message news:095f.00000603.4b792d27newsgate.onet.pl...

nie mocą się jeździ tylko momentem obrotowym i krzywą jego poprowadzenia.

Troche sie zapedzasz. Duze diesle nie rozpedzaja sie do setki tak samo, jak wiertarki hondy, pomimo czesto dwukrotnie wiekszych momentow.



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-15 15:36:08
Autor: michawar
VW - moc w silnikach benz.

Troche sie zapedzasz. Duze diesle nie rozpedzaja sie do setki tak samo, jak wiertarki hondy, pomimo czesto dwukrotnie wiekszych momentow.

Tylko że do codziennej jazdy przyspieszenie do setki ma znaczenie drugorzędne
ważniejsza jest elastyczność na poszczególnych przełożeniach.
Pozdrawiam


--


Data: 2010-02-15 14:40:42
Autor: Mihaj
VW - moc w silnikach benz.

Użytkownik "michawar" <michawar@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:095f.00000603.4b792d27@newsgate.onet.pl...
Z czego pamiętam to już w Polo III produkowanym w latach 1994-2001 był dostępny
silnik 1.4 16V o mocy 101kM (silniki te trafiły do modeli z końcowych lat
produkcji). Niestety moc 101kM jest uzyskiwana przy 6tyś obrotów i jest to
typowa "wiertarka" która potrzebuje obrotów aby dynamicznie jechać. Pamiętajcie
nie mocą się jeździ tylko momentem obrotowym i krzywą jego poprowadzenia.

Jeździ się dzięki sile napędowej na kołach. Po drodze od silnika jest jeszcze skrzynia biegów i przekładnia główna, których przełożenia mogą sporo pozmieniać w odczuwaniu "mocy" czy "momentu".
Moment obrotowy i moc to, wbrew popularnym przesądom, nie są dwa niezależne parametry. Moment można mierzyć bezpośrednio, zaś moc wylicza się z iloczynu momentu obrotowego oraz prędkości obrotowej. Dlatego przebieg krzywej mocy zależy _ściśle_ od przebiegu momentu obrotowego.

Pozdrawiam
MP

VW - moc w silnikach benz.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona