VW płaci za niewinność :-)

Data: 2020-05-31 00:16:07
Autor: Przemek Jedrzejczak
VW płaci za niewinność :-)
Data: 2020-05-31 16:34:17
Autor: Poldek
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 2020-05-31 o 09:16, Przemek Jedrzejczak pisze:
I w kwestii odszkodowań

https://300gospodarka.pl/explainer/strategiczne-oszustwo-volkswagena-o-co-chodzi-w-aferze-dieselgate-i-wyroku-niemieckiego-trybunalu-sprawiedliwosci

Kiedy odszkodowanie dla mnie za to, że muszę wraz z całą rodziną wdychać powietrze zatrute spalinami oszukanych samochodów z grupy VAG?

Data: 2020-05-31 16:38:41
Autor: z
VW płaci za niewinność :-)
A kiedy dostaniesz odszkodowanie że ocieplenie klimatu które głównie spowodowały Chiny, USA, Rosja, Niemcy...?

Data: 2020-05-31 18:46:00
Autor: Poldek
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 2020-05-31 o 16:38, z pisze:

A kiedy dostaniesz odszkodowanie że ocieplenie klimatu które głównie spowodowały Chiny, USA, Rosja, Niemcy...?

Folzwagen został złapany za rękę na gorącym uczynku i przyznał się do oszustwa ze spalinami. Ja wiem, ty wiesz i wiele osób wie, że kapitalizm globalny zniszczył planetę. Różnica z Folzwagenem polega na tym, że jest konkretny winny, konkretne dowody i wyroki sądów. Tylko odszkodowania dostają niewłaściwe osoby.

Data: 2020-05-31 12:09:43
Autor: WS
VW płaci za niewinność :-)
On Sunday, May 31, 2020 at 6:46:02 PM UTC+2, Poldek wrote:

[...]

kazdy kij ma dwa konce...
czy to jest "ekologiczne"? https://motoryzacja.interia.pl/wideo/video,vId,2497858

Z powodu "pseudo eko" stoi i rdzewieje 300tys samochodow, ktore najprawdopodobniej sa bardziej ekologiczne niz 95% jezdzacych w USA pojazdow ;), mniej pala i spelniaja znacznie wyzsze normy...
Te glupie gramy emisji to tylko kasa dla prawnikow, roznica praktycznie nieistotna... np. jak juz wyliczylismy w innym watku emisja czastek stalych z silnika to ~50g na rok, pyl z opon to ~1kg. Zylowanie norm nie przynosi juz zadnych realnych efektow, co jakis czas pojawiaja sie wyniki badan w ktorych wychodzi, ze stare diesle w sumie nie sa takie zle... ;)
Teraz na sile promuje sie elektryczne, a prad z wyngla ;) BTW Niemcy wlasnie uruchomili kolejna elektrownie weglowa ...

Data: 2020-06-01 09:42:40
Autor: Cavallino
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 31-05-2020 o 21:09, WS pisze:
[...]

Ale wiesz, że w dieselgate nie chodziło o cząstki stałe?

Data: 2020-06-01 01:41:03
Autor: WS
VW płaci za niewinność :-)
On Monday, June 1, 2020 at 9:42:43 AM UTC+2, Cavallino wrote:
nika to ~50g na rok

Ale wiesz, że w dieselgate nie chodziło o cząstki stałe?

no tak, ale to pokazuje o jaki rzad emisji toczy sie ta "walka"...
Wyglada, ze silniki spalinowe osiagnely max mozliwosci i dalsze modyfikacje masakrycznie podnosza koszty, zmniejszaja trwalosc, niezawodnosc... skupienie sie na jakims tam emitowanym zwiazku powoduje wzrost emisji innych... np. te tlenki azotu zdaje sie w starych dieslach byly na niskim poziomie, podniosla sie emisja jak zaczeto podwyzszac temp spalania itp... neverending story ;)

A tak na prwde najbardziej eko chyba jest jednak uzywanie ojazdow (i nie tylko) jak najdluzej, a nie produkowanie ton smieci... , ale nie przynosi to spodziewanych zyskow korpo i zmniejsza wplywy do budzetu z VATu ;)

Data: 2020-06-01 11:01:26
Autor: Cavallino
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 01-06-2020 o 10:41, WS pisze:
[...]

Nie bardzo pokazuje.
Chyba że przeprowadzisz podobne wyliczenia dla tlenków azotu.

To że cząstki stałe emitowane przez samochody są pomijalne, to wiadomo, ale czy tlenki azotu również, to już nie bardzo.

[...]

Coś w ten deseń.
Dlatego producenci mieli sobie z tym radzić innymi sposobami, a nie oszukiwać na pomiarach.

[...]

A to swoją drogą.
Tyle że nie znam nikogo, który zamieniłby dobrego spaliniaka, na innego, nowego spaliniaka kierując się tylko tym, ze jest on bardziej eko.

Co do tego że powinno się położyć większy nacisk na trwałość i że efekty takiego rugowania działań producentów (wszystkiego), programujacych psucie się od razu po gwarancji, dałoby większe skutki eko - to się zgadzam.

Data: 2020-06-01 11:33:11
Autor: Poldek
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 2020-06-01 o 11:01, Cavallino pisze:

Tyle że nie znam nikogo, który zamieniłby dobrego spaliniaka, na innego, nowego spaliniaka kierując się tylko tym, ze jest on bardziej eko.

Gdyby wylot z rury wydechowej znajdował się wewnątrz kabiny, to wtedy częściej byłyby przypadki zmiany spaliniaka na bardziej eko.

Data: 2020-06-01 15:31:17
Autor: z
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 2020-06-01 o 11:33, Poldek pisze:
Gdyby wylot z rury wydechowej znajdował się wewnątrz kabiny, to wtedy częściej byłyby przypadki zmiany spaliniaka na bardziej eko.

Wylot kanalizacji sobie zamontuj w salonie ;-)

Człowiek przez swoje istnienie już powoduje zagładę naszej planety.

Daj przykład ;-)

Data: 2020-06-02 11:04:58
Autor: Poldek
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 2020-06-01 o 15:31, z pisze:
W dniu 2020-06-01 o 11:33, Poldek pisze:
Gdyby wylot z rury wydechowej znajdował się wewnątrz kabiny, to wtedy częściej byłyby przypadki zmiany spaliniaka na bardziej eko.

Wylot kanalizacji sobie zamontuj w salonie ;-)

A może wylot z mojej kanalizacji tobie w salonie?
Albo przynajmniej do rynsztoka biegnącego na środku ulicy.
Na razie moje ścieki idą (przynajmniej teoretycznie i gdy nie ma akurat chwilowej awrarii) do oczyszczalni ścieków i nikt nie musi ich pić, ani wdychać zapaszków.

Człowiek przez swoje istnienie już powoduje zagładę naszej planety.

Samo istnienie jeszcze nie powoduje od razu zagłady planety. Przyspieszone niszczenie planety powoduje nadkonsumpcja sprzężona z nadprodukcją. Np. masowe latanie samolotami dla zabicia nudy. Masowe kupowanie ubrań, które się po pewnym czasie wyrzuca nawet niezałożywszy.

Data: 2020-06-01 11:22:00
Autor: J.F.
VW płaci za niewinność :-)
Użytkownik "WS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b83eb2e0-ec6f-43dd-a121-792de55002c2@googlegroups.com...
[...]

ale inne firmy jakos daja rade ...

[...]

A gdzie tam - zawsze diesle emitowaly ich duzo, z natury tak maja, tylko im srube przykrecano coraz mocniej.
Wiec dokladali katalizatory i komputery.

Az przykrecono tak, ze VAG nie dal rady ... inni chyba tez mowia, ze lepiej dadza rady..

J.

Data: 2020-06-01 02:43:04
Autor: WS
VW płaci za niewinność :-)
On Monday, June 1, 2020 at 11:22:04 AM UTC+2, J.F. wrote:

> [...]

Wiec dokladali katalizatory i komputery.

Niemieckie badania wykazaly, ze to pic na wode ;)
https://autokult.pl/34802,konsternacja-w-niemczech-badania-dowiodly-ze-stare-diesle-nie-szkodza-powietrzu-miast

Kupujuemy drogi szajs psujacy sie zaraz po gwarancji (w wariancie optymistycznym ;) ), a efekty dla srodowiska takie sobie...

Data: 2020-06-01 13:16:27
Autor: J.F.
VW płaci za niewinność :-)
Użytkownik "WS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:30a553ac-0ce3-4aa1-899a-c40d7ec511a3@googlegroups.com...
> [...]

Kupujuemy drogi szajs psujacy sie zaraz po gwarancji (w wariancie optymistycznym ;) ), a efekty dla srodowiska takie sobie...

Nie wiem czy mozna porownywac.
Lubeka nad morzem, Munster ... no, ze 200km, oba miasta male, po 200+k mieszkancow.
O przemysl tez warto by spytac.

Tu masz normy emisji
https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

Nie bez powodu limit dla diesla byl duzo wyzszy.

J.

Data: 2020-06-01 04:38:11
Autor: Przemek Jedrzejczak
VW płaci za niewinność :-)
Odszkodowanie jest za utratę wartości auta a nie za szkody na zdrowiu osób postronnych.

Jako że Federalny Trybunał Sprawiedliwości klepnal wyrok obowiązujący dla sądów niemieckich nie powinno być problemu aby go rozszerzyć na UE ;-)

Data: 2020-06-01 13:46:14
Autor: J.F.
VW płaci za niewinność :-)
Użytkownik "Przemek Jedrzejczak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:751c77d4-3dee-4a1b-8a8b-788b9cfc01cc@googlegroups.com...
Odszkodowanie jest za utratę wartości auta a nie za szkody na zdrowiu osób postronnych.

odszkodowanie jest raczej za niezgodnosc z umową, bo utrata wartosci .... a wystapila jakas ?

No dobra, moze i juz zaden Niemiec nie chce uzywanego diesla :-)

Data: 2020-06-01 15:37:11
Autor: z
VW płaci za niewinność :-)
No to pięknie.

Najpierw była analiza że tylko 20% smogu to wina pojazdów a z tego tylko 7 procent to z rury...

Ekofaszyści na to że ale ile tlenków azotu wydalają a to ON ZABIJA...

Teraz się okazuje że nowe diesle jeszcze więcej tych tlenków wydalają.

Aż się nie mogę doczekać na kolejną argumentację dlaczego wcześniej się MYLILI ;-)

Data: 2020-06-02 11:11:23
Autor: Poldek
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 2020-06-01 o 15:37, z pisze:
[...]

Być może dlatego, że opierali się na danych homologacyjnych, które - jak teraz już wiadomo, a wtedy nie było wiadomo - były całkowicie oszukane.

Data: 2020-06-01 15:27:53
Autor: z
VW płaci za niewinność :-)
Gdybyśmy żyli w świecie którym kieruję mądrość i logika to taki przykład złomowiska byłby przestrogą dla pazernych inwestorów, marketingowców, księgowych i całego tego bagna że KARA JEST NIEUNIKNIONA.

Ale nie żyjemy w takim świecie.

Data: 2020-06-02 20:59:58
Autor: Budzik
VW płaci za niewinność :-)
Użytkownik WS LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl ...

[...]
Masz racje.
Ja juz proponowałem - obnizenie mocy, tudziez innych parametrów tak zeby te auta spełniały normy i biore chetnie nowego paska za 1/3 ceny.
Moze miec nawet 110 koni zamiast 170 :))))

Tylko ze kto chciałby tak sobie zepsuc rynek?
I za to VW powinien dostac kolejna kare liczona w miliardach.

--
Pozdrawia... Budzik
Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

Data: 2020-07-18 11:20:40
Autor: WS
VW płaci za niewinność :-)
On Tuesday, June 2, 2020 at 11:00:00 PM UTC+2, Budzik wrote:

Tylko ze kto chciałby tak sobie zepsuc rynek?
I za to VW powinien dostac kolejna kare liczona w miliardach.

Niemcy troche zmadrzeli ;)
https://spidersweb.pl/autoblog/niemcy-sa-coraz-madrzejsi-i-jezdza-coraz-starszymi-autami-lobbysci-wyja/

Data: 2020-07-18 23:43:14
Autor: Przemek Jedrzejczak
VW płaci za niewinność :-)
Nic dziwnego, że trzeba było tak mocno pocisnąć kwestię elektryfikacji i limitów CO2, inaczej ludzie w ogóle przestaliby konsumować.

Tu przydają się pożyteczni idioci typu
Greta i koleżanki ;-) po drugiej stronie widzimy ich sponsorów czyli niemieckie motokoncerny i arabskich szejków oraz usłużnych polityków w Brukseli którzy klepna każde prawo zwiększające ich zyski natomiast bezradnie rozkładają ręce gdy VW oszukuje i truje na globalną skalę.

Data: 2020-06-01 15:25:15
Autor: z
VW płaci za niewinność :-)
Nie podważam winy faszystów. ;-)

Uświadamiam tylko winy są też gdzie indziej i większe i też można powiedzieć że niech złapani za rękę płacą. BO SĄ ZŁAPANI.

Cały dobrobyt zachodnich wspaniałych demokracji które gonimy i gonimy i gonimy jest oparty na zatruwaniu planety.

Teraz domagają się aby koszty płacili wszyscy niekoniecznie po równo bo emisjami CO2 można handlować.
I jeszcze wytykają palcami że ktoś śmie się sprzeciwiać.

Podobno Niemcy właśnie otworzyli kopalnię kamiennego i do tego elektrownię.

Data: 2020-06-02 20:59:58
Autor: Budzik
VW płaci za niewinność :-)
Użytkownik z z@z.pl ...

Podobno Niemcy właśnie otworzyli kopalnię kamiennego i do tego
elektrownię.

Myle sie ze Shrek juz ci odpowiadał w tym temacie? A moze Kviat?

--
Pozdrawia... Budzik
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

Data: 2020-06-01 09:41:37
Autor: Cavallino
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 31-05-2020 o 16:34, Poldek pisze:
[...]

A złożyłeś pozew?

Czy tak jak w tym kawale o bogu, który kazał narzekającemu, że nic nie wygrywa, kupić wreszcie kupon lotto? ;-)

Data: 2020-06-01 10:24:01
Autor: Poldek
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 2020-06-01 o 09:41, Cavallino pisze:
[...]

Rozmawiałem z adwokatem. Powiedział, że szanse są zerowe, ale może się podjąć za 300 zł netto/godz. Na wstępie 20 godzin na zebranie materiału i przygotowanie pierwszych pism.

Data: 2020-06-01 11:17:44
Autor: J.F.
VW płaci za niewinność :-)
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rb2e5e$d1r$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

I przydaloby sie jakos uzasadnic poniesioną strate. A tu problemy dwa:
a) jak wyliczyc, ze to 100 tys zl warte ?
b) jak uzasadnic, ze VW winny - wycinkiem z gazety ?

Wiec to zasadniczo jest zadanie dla urzedu, ktory powinien kare nalozyc,
a potem wyplacic jako 500+.

Albo dla innego urzedu, ktory ludziom cofnie rejestracje, a potem zasugeruje, ze trzeba oddac pieniadze.
Tylko u nas jakies uzywki jezdza ... no, nic nie stoi na przeszkodzie, zeby vw wyplacil bezposrednio, chocby wedlug wzoru
srednia cena sprzedazy nowego * amortyzacja do 300kkm
niech inny urzad to zalatwi :-)

J.

Data: 2020-06-01 11:18:50
Autor: Poldek
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 2020-06-01 o 10:27, Cavallino pisze:
[...]

I nie jest tak, że kupienie kuponu lotto za 2 zł załatwia sprawę.

Data: 2020-06-01 11:22:04
Autor: Cavallino
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 01-06-2020 o 11:18, Poldek pisze:
[...]

Kupienie kuponu też nie załatwia sprawy, bo jeszcze trzeba wygrać.
Ale bez kupienia kuponu/złożenia pozwu nie można narzekać, że się nic nie dostało.

Skoro jesteś przekonany, ze Ci się coś należy, to bez problemu powinieneś to uargumentować w sądzie i wygrać.

Data: 2020-06-01 11:31:05
Autor: Poldek
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 2020-06-01 o 11:22, Cavallino pisze:
[...]

Jak już wspomniałem wcześniej - rozmawiałem z adwokatem i dowiedziałem się, że nie mam szans nic wygrać. Za to do stracenia jest więcej niż 2 zł w totku, gdzie teoretycznie jest szansa na wygraną. Dlatego sobie odpuściłem indywidualną drogę sądową. Co nie zmienia mojego przekonania, że sądy przyznają odszkodowania niewłaściwym ludziom. Człowiek, który kupił samochód z grupy VAG praktycznie nie ma strat na tym, że z rury wydechowej wydostaje się więcej trucizn, niż prawo zezwala. Samochód jeździ, a w kabinie jest powietrze zasysane z przodu i jeszcze przefiltrowane przez filtr węglowy. Perfidia Folgswagena polega na tym, że wiedział, że truje nie swoich klientów, tylko ogół populacji.

Data: 2020-06-01 11:37:50
Autor: Cavallino
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 01-06-2020 o 11:31, Poldek pisze:
[...]

Czyli już jesteś przekonany, ze jednak Ci się nic nie należy?
No to poznałeś właściwą drogę do dochodzenia do takich wniosków..... ;-)

Data: 2020-06-01 13:03:12
Autor: Poldek
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 2020-06-01 o 11:37, Cavallino pisze:

Czyli już jesteś przekonany, ze jednak Ci się nic nie należy?
No to poznałeś właściwą drogę do dochodzenia do takich wniosków..... ;-)

Jestem przekonany, że to kolejny przekręt. Najpierw był przekręt z oprogramowaniem napisanym w celu oszukiwania przy pomiarach spalin. Teraz jest przekręt z wypłacaniem odszkodowań niewłaściwym osobom.

Data: 2020-06-01 13:14:59
Autor: Cavallino
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 01-06-2020 o 13:03, Poldek pisze:
[...]

Czyli należy Ci się czy nie?
Jeśli tak - idź do sądu i się przekonaj.

Data: 2020-06-01 14:47:05
Autor: Poldek
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 2020-06-01 o 13:14, Cavallino pisze:
[...]

Zrobię inaczej. Zamiast topić pieniądze w procesach nie do wygrania w pojedynkę, to wykręcę posiadaną obecnie rurę wydechową z katalizatorami itp. i w to miejsce wstawię sobie fajny "sportowy" wydech bez katalizatorów i bez tłumików. Będę truł wkoło spalinami i straszył okolicę potężnym hałasem, ale wyjdzie mi taniej.

Data: 2020-06-01 14:54:40
Autor: Cavallino
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 01-06-2020 o 14:47, Poldek pisze:
[...]

Bez tłumików to raczej skończy się szybkim mandatem.
Przy okazji stracisz dowód za brak kata.

Ale zrób tak, będzie fun.

Data: 2020-06-01 16:04:51
Autor: Poldek
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 2020-06-01 o 14:54, Cavallino pisze:
[...]

Jeszcze się nie zdarzyło, żeby w Polsce ktoś dostał mandat za robienie nadmiernego i niepotrzebnego hałasu "sportowym" wydechem.

Przy okazji stracisz dowód za brak kata.

Niby jak to sprawdzą?

Ale zrób tak, będzie fun.

Zależy dla kogo.

Data: 2020-06-01 16:19:43
Autor: Cavallino
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 01-06-2020 o 16:04, Poldek pisze:
[...]

Ale sprawdziłeś wszystkie mandaty w historii i wyroki sądów?

Przy okazji stracisz dowód za brak kata.

Niby jak to sprawdzą?

Jak zobaczą brak tłumików, to z miejsca dowód zabiorą, a na stacji zanim go odzyskasz już sprawdzą dokładniej...

Ale zrób tak, będzie fun.

Zależy dla kogo.

Dla grupowiczów, pośmiejemy się z Ciebie.

Data: 2020-06-01 07:37:32
Autor: Przemek Jedrzejczak
VW płaci za niewinność :-)
https://forsal.pl/swiat/aktualnosci/artykuly/1480340,otwarcie-niemieckiej-elektrowni-weglowej-datteln-4-greta-thunberg-to-wstydliwy-dzien-dla-europy.html

Dzisiaj jest wstydliwy dzień dla Europy, ponieważ otwieramy zupełnie nową elektrownię węglową. Chcielibyśmy uniknąć katastrofy klimatycznej, a jednak wysyłamy światu sygnał, który świadczy o czymś innym" - napisała w sobotę na Twitterze Thunberg

Nie. Ja się od tego dystansuje :-) to suwerenna decyzja kanclerz Merkel i jeśli ona mówi że tak jest dla Europy lepiej to tak jest bo przecież wiemy że Merkel nigdy nie kłamie ;-)

Data: 2020-06-01 16:42:19
Autor: Poldek
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 2020-06-01 o 16:19, Cavallino pisze:
[...]

Tak i nie znalazłem ani jednego przypadku ukarania z art. 60.1 pkt. 2, ppkt 2 Ustawy prawo o ruchu drogowym.

Przy okazji stracisz dowód za brak kata.

Niby jak to sprawdzą?

Jak zobaczą brak tłumików, to z miejsca dowód zabiorą, a na stacji zanim go odzyskasz już sprawdzą dokładniej...

Nie zobaczą, gdyż nie patrzą.

Data: 2020-06-01 18:57:14
Autor: Cavallino
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 01-06-2020 o 16:42, Poldek pisze:

[...]

A ja w drugim linku z googla.
https://forumprawne.org/prawo-wykroczen/304140-mandat-500zl-za-niesprawny-uklad-wydechowy.html

Data: 2020-06-02 08:47:17
Autor: Poldek
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 2020-06-01 o 18:57, Cavallino pisze:
[...]

To oficjalna statystyka, czy opowieści dziwnej treści na forum?

Data: 2020-06-02 09:44:45
Autor: Cavallino
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 02-06-2020 o 08:47, Poldek pisze:
[...]

Dla mnie wystarczające, ale jak znajdziesz oficjalną statystykę, z której będzie wynikało, że nigdy nikogo za to nie ukarano, możesz podać link....

Data: 2020-06-02 11:14:43
Autor: Poldek
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 2020-06-02 o 09:44, Cavallino pisze:
[...]

Dam link, jak zaczną publikować statystyki dot. wykroczeń, za które nikogo nie ukarano :-)

Data: 2020-06-02 13:18:55
Autor: Poldek
VW płaci za niewinność :-)
W dniu 2020-06-02 o 11:22, Cavallino pisze:
[...]

90/60/90.

VW płaci za niewinność :-)