VZM-1 a tryb postępowania

Data: 2009-11-19 14:38:32
Autor: Dominik & Co
VZM-1 a tryb postępowania
Witam,

Złożony jest druk VZM-1 (zwrot VAT za materiały budowlane).
Zgodnie z "USTAWĄ z dnia 29 sierpnia 2005 r. o zwrocie osobom
fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem
mieszkaniowym" Art. 6 stanowi:

"1. W sprawie zwrotu, o którym mowa w art. 3 ust.1,
urząd skarbowy wydaje decyzję, w której określa
kwotę zwrotu, z zastrzeżeniem ust. 3"
(Art 3 rzecze, że decyzji nie trzeba, jeśli "prawidłowość
wniosku nie budzi wątpliwości".

I teraz pytanie- dzwoni miła Pani z US z informacją
"w VZM-1 jest błąd, to-a-to się nie kwalifikuje do odliczenia
VAT, proszę napisać nowe VZM-1". Czy można odpowiedzieć
"zgodnie z Ustawą proszę o wydanie decyzji określającej
kwotę zwrotu", czy też trzeba pokornie lecieć i poprawiać?

W sumie może i mało istotne, ale warto wiedzieć :-)

Dzięki za pomoc.

--
Dominik (& kąpany)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Data: 2009-11-19 14:50:12
Autor: Maddy
VZM-1 a tryb postępowania
Dominik & Co pisze:
[...]

Można, ale wydanie decyzji trwa.

Jak pójdziesz na rękę miłej pani, przepiszesz wniosek, to dostaniesz kasę szybciej.

Chyba, że chcesz sie spierać, że ta pozycja jest ok. Wtedy to inna bajka, idziesz oficjalną ścieżką.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-11-20 07:18:02
Autor: Dominik & Co
VZM-1 a tryb postępowania
Maddy napisał(a):

VAT, proszę napisać nowe VZM-1". Czy można odpowiedzieć
"zgodnie z Ustawą proszę o wydanie decyzji określającej
kwotę zwrotu", czy też trzeba pokornie lecieć i poprawiać?

Można, ale wydanie decyzji trwa.

To wiem- mają całe pół roku. Ale mi nie zależy na czasie :-)

Chyba, że chcesz sie spierać, że ta pozycja jest ok. Wtedy to inna bajka, idziesz oficjalną ścieżką.

No właśnie tak mi się zdawało- jeśli mam się odwoływać,
to muszę mieć się _od czego_ odwoływać :-)

Dziękuję za odpowiedź.