Van z dobrymi fotelami

Data: 2019-06-25 16:23:58
Autor: Maciek
Van z dobrymi fotelami

Czołem,

Które z dostawczaków zaadaptowanych na rodzinne vany występują w układzie z
6 osobnymni fotelami z podłokietnikami?
Moje pytanie dotyczy aut typu Peugeot Traveller, Opel Vivaro, Renault
Trafic, Citroen Jumpy, Ford Tourneo i innych europejskich.

Nie pytam o amerykany i "japońskie amerykany", bo tu mam komplet
informacji.

Nie pytam też o VW, bo ceny są chore.
Interesują mnie głównie auta starsze, z roczników 2005-2014.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2019-06-25 16:55:20
Autor: T.
Van z dobrymi fotelami
W dniu 2019-06-25 o 16:23, Maciek pisze:

[...]

Honda Odyssey. Wygodne fotele. Wada - pali jak smok, ale ma 3,5 l silnik.
T.

Data: 2019-06-25 19:18:12
Autor: Mateusz Viste
Van z dobrymi fotelami
On Tue, 25 Jun 2019 16:55:20 +0200, T. wrote:
Honda Odyssey. Wygodne fotele. Wada - pali jak smok, ale ma 3,5 l
silnik.

W Odyssey fotele są wygodne, ale zdradliwe. Kuszą wygodą aby tylko ofiarę zwabić. A potem ŁUPS.

Mateusz

Data: 2019-06-26 14:26:52
Autor: Maciek
Van z dobrymi fotelami
Dnia 25 Jun 2019 19:18:12 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

Kuszą wygodą aby tylko ofiarę zwabić. A potem ŁUPS.

Znam to z Chryslera, nie chce się wysiadać. Żeby tylko tak nie rdzewiał...

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2019-06-26 12:44:09
Autor: Mateusz Viste
Van z dobrymi fotelami
On Wed, 26 Jun 2019 14:26:52 +0200, Maciek wrote:
Dnia 25 Jun 2019 19:18:12 GMT, Mateusz Viste napisał(a):
Kuszą wygodą aby tylko ofiarę zwabić. A potem ŁUPS.

Znam to z Chryslera, nie chce się wysiadać. Żeby tylko tak nie
rdzewiał...

Tu nie o wolę chodzi. Z Odyssey człowiek może po prostu już nigdy nie móc wysiąść. https://bit.ly/2Xb7FSw

Mateusz

Data: 2019-06-25 19:39:39
Autor: Maciek
Van z dobrymi fotelami
Dnia Tue, 25 Jun 2019 16:55:20 +0200, T. napisał(a):

Honda Odyssey

Wiem, ale tak jak pisałem wyżej, japońskie samochody na rynek amerykański
znam i nie o nie pytam. Jak będę miał wybierać z amerykanów, to dylematu
nie będzie.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2019-06-25 19:00:04
Autor: Budzik
Van z dobrymi fotelami
Użytkownik Maciek docktor@poczta.onet.pl ...

Honda Odyssey

Wiem, ale tak jak pisałem wyżej, japońskie samochody na rynek
amerykański znam i nie o nie pytam. Jak będę miał wybierać z
amerykanów, to dylematu nie będzie.

Opierajac swoja odpowiedz na jednym z odcinków wojen samochodowych - VITO?

--
Pozdrawia... Budzik
"W demokracji wolno głupcom głosować,

Data: 2019-06-25 17:54:43
Autor: LordBluzg(R)
Van z dobrymi fotelami
[...]

KIA

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2019-06-25 19:40:10
Autor: Maciek
Van z dobrymi fotelami
Dnia Tue, 25 Jun 2019 17:54:43 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

KIA

Carnival? Sedona?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2019-06-25 21:06:13
Autor: LordBluzg(R)
Van z dobrymi fotelami
W dniu 2019-06-25 o 19:40, Maciek pisze:
Dnia Tue, 25 Jun 2019 17:54:43 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

KIA

Carnival? Sedona?

Choćby. Za wiele KIA modeli w tej klasie nie oferuje ale przynajmniej solidne fury, ewentualnie Hyundai (prawie to samo). Z resztą (pomijam podłokietniki) w każdym innym niż amerykan, siedzi się jak na kiblu.

Data: 2019-06-26 14:25:54
Autor: Maciek
Van z dobrymi fotelami
Dnia Tue, 25 Jun 2019 21:06:13 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

Choćby. Za wiele KIA modeli w tej klasie nie oferuje ale przynajmniej solidne fury,

Sedona jest w śladowych ilosciach, a starszego Carnivala (nowszy ma kanapę
zamiast fotei) odrzuciłem przez problemy z wtryskami. Ale generalnie też
nie ma ich dużo na rynku.
Markę lubię, mam Sportage'a.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2019-06-26 15:28:15
Autor: LordBluzg(R)
Van z dobrymi fotelami
W dniu 2019-06-26 o 14:25, Maciek pisze:

[...]

Akurat mam Carnivala z 2006 w automacie (tego starszego) ostatni z taśmy. Miał problem z wtryskami przy 90tys ale po regeneracji (kpl za 1500zł) zrobił do dzisiaj 220tys i nic mu nie dolega. Koszt jak widać malutki bo reszta bez wymiany i wszystko działa poprawnie, aha wymieniłem teleskopy tylne...bo gumy się zlasowały a nie szło tego rozkręcić więc gumówką odciąłem. Teleskop tylny to 80zł :D Trzymałbym go do śmierci ale już mi niepotrzebny taki autobus więc zejdzie niebawem a nie sprzedałem dotąd, bo...lepszego auta nigdy nie miałem w sensie usterek. Zero rdzy...bo nie po to waży 2,3T że blacha cienka :D Spokojnie drugie tyle jeszcze wyjedzie.

Myślę właśnie nad Sportage...ale chyba skręcę w Ceed (przedłużona) bo lubię markę właśnie za bezawaryjność w porównaniu do innych.

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2019-06-26 13:07:55
Autor: Kamil 'Model'
Van z dobrymi fotelami
W dniu 25.06.2019 o 16:23, Maciek pisze:

[...]

EuroVan czyli Citroen C8, Peugeot 807, Fial Ulysse, Lancia Phedra.
Wersji z układem foteli jest od groma i była na pewno wersja fabryczna tylko z 6-cioma fotelami (fotele tzw. kapitańskie)

Data: 2019-06-26 13:24:51
Autor: Pablo Eldiablo
Van z dobrymi fotelami
W dniu środa, 26 czerwca 2019 13:07:57 UTC+2 użytkownik Kamil 'Model' napisał:
> [...]
Wersji z układem foteli jest od groma i była na pewno wersja fabryczna tylko z 6-cioma fotelami (fotele tzw. kapitańskie)

Tylko, że w eurovanie nie masz w 2. i 3. rzędzie foteli 'kapitańskich' z podłokietnikami. 2. rząd to 3 niezależne fotele, każdy z regulacją przód-tył i pochylenia oparcia, ciut krótsze siedziska niż z przodu i brak podłokietników.
3. rząd to albo dwa identyczne fotele, jak w 2. rzędzie zewnętrzne (w 2. rzędzie środkowy jest inny, ma w oparciu własny pas bezpieczeństwa), albo 3-osobowa kanapka.
Każdy fotel można dość łatwo (beznarzędziowo) wyjmować, wpinać tyłem (przedni pasażera też się obraca do tyłu) lub składać do pionu lub na płasko w stolik - ale są one pół rozmiaru mniejsze, niż 'kapitańskie' pełną gębą ;-)

Ogólnie eurovana polecam (mam c8), ale wydaje mi się, że wątkotwórca szuka jednak czegoś oczko większego.

Data: 2019-06-27 07:45:46
Autor: Kamil 'Model'
Van z dobrymi fotelami
W dniu 26.06.2019 o 22:24, Pablo Eldiablo pisze:

[...]

I tu się mylisz były wersje 6-cio osobowe z niezależnymi 2-ma fotelami w 2 i 3 rzędzie. Bodajże wersja Pullman... Znajomy miał kiedyś Phedre w takiej fabrycznej konfiguracji.

Data: 2019-06-27 12:38:39
Autor: Pablo Eldiablo
Van z dobrymi fotelami
W dniu czwartek, 27 czerwca 2019 07:45:49 UTC+2 użytkownik Kamil 'Model' napisał:

> [...]
> I tu się mylisz były wersje 6-cio osobowe z niezależnymi 2-ma fotelami w 2 i 3 rzędzie. Bodajże wersja Pullman... Znajomy miał kiedyś Phedre w takiej fabrycznej konfiguracji.

OK, rzeczywiście takie były. Te fotele wyglądają na identyczne, jak moje, tylko z dołożonymi podłokietnikami (dwoma w 2. rzędzie i po jednym tylko w 3. rzędzie - bo na dwa podłokietniki już jest za wąsko w bagażniku)..

Podsumowując: eurovana polecam jako fajny rodzinny samochód, ale jako wygodną salonkę dla 6 osób - nie, bo jest za mały ;-)

Data: 2019-06-27 13:52:33
Autor: Maciek
Van z dobrymi fotelami
Dnia Wed, 26 Jun 2019 13:24:51 -0700 (PDT), Pablo Eldiablo napisał(a):

Tylko, że w eurovanie nie masz w 2. i 3. rzędzie foteli 'kapitańskich' z podłokietnikami.

Są, ale bardzo rzadko. Widziałem w ogłoszeniach Phedrę i Ulisse w takiej
wersji.

Ogólnie eurovana polecam (mam c8), ale wydaje mi się, że wątkotwórca szuka jednak czegoś oczko większego.

Tak, bo się przymierzałem i niezbyt mi było wygodnie, no i te fotele. Wolę
jednak pełne pięć metrów i 3x2, tylko przy tym nie chciałbym mieć wyboru
zawężonego do T&C/Grand Voyagera/Grand Caravana/Odyssey/Sienny.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2019-06-26 16:59:46
Autor: Maciek
Van z dobrymi fotelami
Dnia Tue, 25 Jun 2019 16:23:58 +0200, Maciek napisał(a):

Post Kamila "Modela" widzę tylko przez Google Groups, więc tak odpiszę.

Eurovan teoretycznie występuje w wersji 3x2 fotele, ale jest tego tak mało,
że nie daje realnej alternatywy, bo cóż to za wybór - 3 samochody na cały
kraj. --
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Van z dobrymi fotelami