Vat a ubranie

Data: 2011-08-22 19:12:10
Autor: wwwd
Vat a ubranie
Witam jestem przewodniem górskim mam działalność 1 osobową.
KupiÅ‚em sobie kurtkÄ™ w góry  koszt okoÅ‚o 1500 zÅ‚. Noi ksiÄ™gowa powiedziaÅ‚ mi że nie mogÄ™ takiego ubrania wrzucić w koszty ?.

Data: 2011-08-22 20:28:02
Autor: mvoicem
Vat a ubranie
(22.08.2011 19:12), wwwd wrote:
Witam jestem przewodniem górskim mam działalność 1 osobową.
Kupiłem sobie kurtkę w góry koszt około 1500 zł. Noi księgowa powiedział
mi że nie mogę takiego ubrania wrzucić w koszty ?.

Głupie, ale takie jest stanowisko US i IS. Raczej nie masz ochoty walczyć o to w *SA.

Ale ponoć sytuację zmienia radykalnie "firmowość" ubrania. Tj. jeżeli na kurtce będzię wielkimi wołami wyszytan nazwa firmy/(dla G:firma), to ponoć USy do tego inaczej podchodzą.

p. m.

Data: 2011-08-22 20:58:30
Autor: wwwd
Vat a ubranie
No ale skoro hutnik dostaje tzw. ubranie robocze - to chyba ubranie w góry tez takim jest ?.

Data: 2011-08-22 21:19:12
Autor: Borys Pogore³o
Vat a ubranie
Dnia Mon, 22 Aug 2011 20:58:30 +0200, wwwd napisa³(a):

No ale skoro hutnik dostaje tzw. ubranie robocze - to chyba ubranie w góry tez takim jest ?.

 W tym ubraniu raczej na ulicê nie wyjdzie. Za¶ taka kurtka to niestety a¿
siê prosi o wyrzucenie z kosztów pod has³em "u¿ytek osobisty". Chyba, ¿e
bêdziesz w stanie kontrolerom w sposób nie budz±cy w±tpliwo¶ci udowodniæ,
¿e u¿ywasz jej tylko w celu DG :)

 Albo jak wy¿ej - napis na plecy i masz wydatek na cele reklamowe.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-08-23 00:23:03
Autor: to
Vat a ubranie
begin wwwd
Witam jestem przewodniem górskim mam działalność 1 osobową. Kupiłem
sobie kurtkÄ™ w góry  koszt okoÅ‚o 1500 zÅ‚. Noi ksiÄ™gowa powiedziaÅ‚ mi że
nie mogę takiego ubrania wrzucić w koszty ?.

Pytasz nas co Ci powiedział księgowa? Chyba najlepiej będzie spytać o to księgowę.

Data: 2011-08-23 11:41:15
Autor: wwwd
Vat a ubranie
W dniu 2011-08-23 02:23, to pisze:
[...]

No pytałem - ale powiedział mi że są jakiś kruczki prawne, które można wykorzystać.
Po prostu nie rozumiem interpretacji US. Dlaczego ciuch tzw. roboczy to ie może być kurtka.

Data: 2011-08-23 12:04:06
Autor: Bydlê
Vat a ubranie
On 2011-08-23 09:41:15 +0000, wwwd <d-wasyl@NOSPAM.gazeta.pl> said:

Po prostu nie rozumiem interpretacji US. Dlaczego ciuch tzw. roboczy to ie mo¿e byæ kurtka.

Bo nie pytale¶ o ciuch roboczy, a o kurtkê.
Garniturów, koszul w paski, czy rêkawiczek do golfa te¿ nie chc± zbyt chêtnie akceptowaæ.
Wszystko sprowadza siê do tego, byæ BROÑ BO¯E nie odniós³ jakiejkolwiek korzy¶ci z tego, co kupujesz i odliczasz.
(oczywi¶cie samochodów, telefonów, komputerów s³u¿bowych itp. nie czepiaj± siê, bo nie maj± jak)

Obstaluj kurtkê za 10 000 z³. Z wbudowanymi na sta³e g³o¶nikami, LEDowymi strza³kami, z ekranem naszytym na grzbiet, z akumulatorem w ko³nierzu, ze stercz±c± chor±giewk±, z oczojebnym transparentem "Tu Jestem, To Ja, Przewodnik Górski W Pracy" i wtedy ze zdziwieniem skonstatujesz, ¿e US nie bêdzie siê czepiaæ.
;-)

--
Bydlê

Data: 2011-08-23 08:49:18
Autor: Czarek
Vat a ubranie
Wrzuciæ w koszty mo¿na prawie wszystko, tylko trzeba umieæ to
uzasadniæ i byæ przygotowanym na drogê prawn±. Ja bym siê nie cacka³,
wrzuca³.
Ale lepiej bêdzie, je¶li tê kurtkê kupisz np. w sklepie BHP, jako
"ubranie ochronne". Nie powinno byæ problemu :)

Czarek

Data: 2011-08-23 20:42:44
Autor: wwwd
Vat a ubranie
No tak tylko kurtki na ciê¿kie warunki górskie nie kupiê w sklepie BPH bo takich tam nie maj±?

Data: 2011-08-23 21:00:28
Autor: Maurice de Poszepszynski
Vat a ubranie
U¿ytkownik - wwwd napisa³:
No tak tylko kurtki na ciê¿kie warunki górskie nie kupiê w sklepie BPH
bo takich tam nie maj±?

Ale mieæ mog± - có¿ za problem pogadaæ ze sprzedawc±, ¿eby ci tak± kurtkê sprowadzi³?
Tak na boku - a ratownicy górscy, medyczni to sk±d maj± ubranka i jak rozliczaj± siê z tych ciuchów jednostki, które ich zatrudniaj±?
--
Wendy! I'm home.

Data: 2011-08-23 23:50:37
Autor: wwwd
Vat a ubranie
W dniu 2011-08-23 21:00, Maurice de Poszepszynski pisze:
U¿ytkownik - wwwd napisa³:
[...]

No fakt dobry wniosek.

Data: 2011-08-24 00:14:35
Autor: tomek
Vat a ubranie
On 23.08.2011 21:00, Maurice de Poszepszynski wrote:
U¿ytkownik - wwwd napisa³:
No tak tylko kurtki na ciê¿kie warunki górskie nie kupiê w sklepie BPH
bo takich tam nie maj±?

Ale mieæ mog± - có¿ za problem pogadaæ ze sprzedawc±, ¿eby ci tak±
kurtkê sprowadzi³?

Przy cenie kurtki 1500z³ to chyba gra nie warta ¶wieczki - warto¶æ czasu spêdzony na za³atwianiu tego + mar¿a sprzedawcy BHP który nie ma ¿adnych kontaktów na rynku ubrañ górskich i za³atwia to jednorazowo, niekoniecznie dadz± razem mniejsz± kwotê ni¿ strata na podatku.

Tomek

Data: 2011-08-25 23:24:04
Autor: Gotfryd Smolik news
Vat a ubranie

On 2011-08-23 09:41:15 +0000, wwwd <d-wasyl@NOSPAM.gazeta.pl> said:

Po prostu nie rozumiem interpretacji US. Dlaczego ciuch tzw. roboczy to ie mo¿e byæ kurtka.

Bo nie pytale¶ o ciuch roboczy, a o kurtkê.
[...]
Wszystko sprowadza siê do tego, byæ BROÑ BO¯E nie odniós³ jakiejkolwiek korzy¶ci z tego, co kupujesz i odliczasz.
(oczywi¶cie [...] telefonów [...] s³u¿bowych itp. nie czepiaj±
siê, bo nie maj± jak)

  Stanowczo protestujê jakoby :P
  Dane sprzed paru lat (bo wtedy mia³em kontrolê), ale magiczne "czy
ma pan drugi telefon do celów osobistych" pad³o.
  I obstawiam jakie¶ skromne 99,97%++ i¿ negatywna odpowied¼
spowodowa³aby kolejne pytanie, jak s±dzê do zgadniêcia przez wszystkich
czytelników :)

[...]

pzdr, Gotfryd

Vat a ubranie