Vaticanum II jest sprzeczne z Tradycją

Data: 2012-10-13 18:40:44
Autor: abc
Vaticanum II jest sprzeczne z Tradycją
Przypomnijmy sobie istotny fragment papieskiej przysięgi koronacyjnej:

"Przysięgam nie zmieniać niczego z przekazanej mi Tradycji, ani niczego, co
było przede mną strzeżone przez mych miłych Bogu poprzedników, ani naruszać,
ani zmieniać, ani zezwolić na jakiekolwiek zmiany."

Przynajmniej w czterech punktach nauczanie soboru jest oczywiście sprzeczne
z orzeczeniami wcześniejszego, tradycyjnego Magisterium, tak iż nie można go
interpretować w zgodzie z nauczaniem zawartym we wcześniejszych dokumentach
Kościoła.

Vaticanum II zerwało więc jedność Magisterium, tak jak zerwało jedność jego
przedmiotu. Zerwało jedność z nauczaniem dwudziestu dogmatycznych soborów
powszechnych i 260 papieży, które przez prawie 2000 lat wydało tylu świętych
i męczenników za wiarę!

Oto te cztery punkty.

Nauczanie o wolności religijnej, wyrażone w 2. punkcie deklaracji Dignitatis
humana, stoi w sprzeczności z nauczaniem Grzegorza XVI (Mirari vos) i Piusa
IX (Quanta cura), Leona XIII (Immortale Dei) i Piusa XI (Quas primas).

Nauka o Kościele, wyrażona w 8. punkcie konstytucji Lumen gentium, jest
sprzeczna z nauczaniem Piusa XII w Mystici Corporis i Humani generis.

Tezy o ekumenizmie, wyrażone w 8. punkcie Lumen gentium i 3. punkcie dekretu
Unitatis redintegratio, są sprzeczne z nauczaniem Piusa IX, wyrażonym w
potępieniu zdań 16. i 17. Syllabusa, ze słowami Leona XIII (Satis cognitum)
oraz Piusa XI (Mortalium animos).

Doktryna o kolegialności, wyrażona w 22. punkcie konstytucji Lumen gentium,
a także w 3. punkcie dołączonej do niej noty (tzw. nota pravia), jest
sprzeczna z nauczaniem I Soboru Watykańskiego o jedności przedmiotu
najwyższej władzy w Kościele w konstytucji Pastor aternus.

Data: 2012-10-13 14:26:03
Autor: khanula
Vaticanum II jest sprzeczne z Tradycją
W dniu sobota, 13 października 2012 18:42:21 UTC+2 użytkownik abc napisał:
Przypomnijmy sobie istotny fragment papieskiej przysi�gi koronacyjnej:

abecadlo co bis nie powiedzial to du.. zawsze z tylu

Data: 2012-10-13 20:21:50
Autor: pluton_
[...]

Dzieci ruchjal moj dziadek, dzieci ruchal moj ojciec, dzieci ruchac bede i
ja.

Nullification

Data: 2012-10-13 20:44:16
Autor: Grzegorz Z.
pluton_ napisał:

[...]

A wraziebyco przeniesie się do innej parafii :))))

--
"Jedną z rzeczy która jest zła w religii jest to, że uczy nas być
zadowolonymi z odpowiedzi które niczego nie wyjaśniają." Richard Dawkins

Data: 2012-10-13 23:13:21
Autor: mkarwan
Vaticanum II jest sprzeczne z Tradycją
Użytkownik "Grzegorz Z." <spaggia@mare.org> napisał w wiadomości news:k5ccpt$h3g$1dont-email.me...

Z listów Grzegorza Z. tchórzliwie ukrywającego się za anonymizerem

"O żesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obyś zdychał długo i boleściach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Ależ ja jestem skurwielem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl

"Przecież już należałem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta" i na ten wasz kościół.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj będzie przeklęty Bóg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najświętsza, i
cale królestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie żydów nie znoszę"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl