Veľká Fatra - pytanie o pasterstwo

Data: 2011-10-17 06:53:37
Autor: Filip
Veľká Fatra - pytanie o pasterstwo
Witam!
Byłem tam niedawno, zaraz po Świętym Michale i nie było już śladu po
krowach i owcach, mimo sprzyjającej pogody. Mam dwie hipotezy, które
chciałem zweryfikować.
1. Słowaccy pasterze, tak jak polscy, spędzają bydlątka na świętego
Michała w doliny.
2. Zrobili to z powodu braku wody, w praktyce większość źródeł było
wyschniętych.
Czy może jest jeszcze inna odpowiedź.
pozdrawiam,
Filip

Data: 2011-10-17 19:44:52
Autor: Wojciech Wierba
W dniu 2011-10-17 15:53, Filip pisze:
[...]

IMHO nie.
Polscy bacowie pasą po Michale (jak jest dobra pogoda), chociaż:
"Kto pasie po Michale, nie wróci na hale"

2. Zrobili to z powodu braku wody, w praktyce większość źródeł było
wyschniętych.

Możliwe, ale...

Czy może jest jeszcze inna odpowiedź.

IMHO tak.
Informacja od znajomego polskiego bacy (bez gwarancji).

Pasterstwo na Słowacji zamiera, teraz podobno nie moga we własnym zakresie produkować serów (tylko oddac mleko do mleczarni i zakłady przetwórcze).
System dopłat UE podobno preferuje kośne łąki i hodowlę w dolinie.

Na ile to prawda?

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-10-17 13:42:31
Autor: Filip
Veľká Fatra - pytanie o pasterstwo
Szanowny Inżynierze!
Dziękuję za posta i informację.
On 17 Paź, 19:44, Wojciech Wierba <wie...@mail.desy.de> wrote:
> [...]

IMHO nie.
Polscy bacowie pasą po Michale (jak jest dobra pogoda), chociaż:
"Kto pasie po Michale, nie wróci na hale"
Otóź to, sam takim jednym w Gorcach 1-X ładnych parę lat temu trochę
pomogłem w spędzeniu owiec i sprowadzeniu dobytku w 30 cm śniegu.
Wiem, że teraz i później kończy się wypas, ale pewnien baca (nie z
Poronina) wytłumaczył mi, że to równiez z racji wypasu w niższych
partiach gór.
(...)
Pozdrawiam
Wojtek
pozdrawiam,
Filip

Data: 2011-10-18 09:14:40
Autor: Olin
Dnia Mon, 17 Oct 2011 19:44:52 +0200, Wojciech Wierba napisał(a):

System dopłat UE podobno preferuje kośne łąki i hodowlę w dolinie.

Przez te brukselskie eurosrebrniki pasterze przenieśli się na zupełne
równiny:
http://www.gazetakrakowska.pl/aktualnosci/448973,wypas-owiec-na-bloniach-zdjecia,id,t.html?cookie=1

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Kobiety nie można zmienić. Można zmienić kobietę, ale to niczego nie
zmienia."
autor nieznany

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2011-10-20 09:12:45
Autor: Henek Dąbrowski
VeÄžkĂĄ Fatra - pytanie o pasterstwo
W dniu 2011-10-18 09:14, Olin pisze:

Przez te brukselskie eurosrebrniki pasterze przenieśli się na zupełne
rĂłwniny:
Hmm, a czy uprawa brukselki nie jest czasem sponsorowana w szczególny sposób? Może bym co zasiał na którym polu ?? €€€€€€€€€ :-)
pzdr Henek

Data: 2011-10-20 12:46:54
Autor: Olin
Dnia Thu, 20 Oct 2011 09:12:45 +0200, Henek Dąbrowski napisał(a):

czy uprawa brukselki nie jest czasem sponsorowana w szczególny sposób? Może bym co zasiał na którym polu ??

Myślisz starymi kategoriami, a trzeba iść z duchem czasu.
Najlepiej zająć się odwiertami geotermalnymi.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Odnosi się wrażenie, jakby wszystkie siły zła przystąpiły z pasją
 do kamienowania Ojca Dyrektora. Nie ma bowiem dnia, aby w artykułach,
 audycjach, filmach, wiadomościach itp. nie było obelg i manipulacji,
 których głównym celem jest ojciec Tadeusz Rydzyk."
prof. Janusz Kawecki

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2011-10-20 13:11:23
Autor: Henek Dąbrowski
W dniu 2011-10-20 12:46, Olin pisze:

Myślisz starymi kategoriami, a trzeba iść z duchem czasu.
Najlepiej zająć się odwiertami geotermalnymi.

Wiesz ....
co poniektórzy mają wtyki dość wysoko ....
i taki to gdzie wiertła nie włoży to mu zaraz wytryska ..... :-|

Pzdr Henek

Data: 2011-10-20 14:03:53
Autor: Olin
Dnia Thu, 20 Oct 2011 13:11:23 +0200, Henek Dąbrowski napisał(a):

gdzie wiertła nie włoży to mu zaraz wytryska

O podobnych perwersjach wcześniej nawet nie słyszałem.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Moja dziewczyna zawsze sie śmieje podczas uprawiania seksu - wszystko
 jedno, co akurat czyta."
Steve Jobs

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2011-10-20 14:16:02
Autor: Henek Dąbrowski
W dniu 2011-10-20 14:03, Olin pisze:

O podobnych perwersjach wcześniej nawet nie słyszałem.

Zapewne należysz do absolwentów najstarszej uczelni w Polsce,
gdybyś należał do absolwentów najbardziej szacownej Polskiej uczelni to nawet sodomia nie byłaby Ci obca ....
Pzdr Henek

Veľká Fatra - pytanie o pasterstwo