Veµká Fatra - pytanie o pasterstwo

Data: 2011-10-17 19:44:52
Autor: Wojciech Wierba
Veµká Fatra - pytanie o pasterstwo
W dniu 2011-10-17 15:53, Filip pisze:
Witam!
Byłem tam niedawno, zaraz po ¦więtym Michale i nie było już ¶ladu po
krowach i owcach, mimo sprzyjaj±cej pogody. Mam dwie hipotezy, które
chciałem zweryfikować.
1. Słowaccy pasterze, tak jak polscy, spędzaj± bydl±tka na ¶więtego
Michała w doliny.

IMHO nie.
Polscy bacowie pas± po Michale (jak jest dobra pogoda), chociaż:
"Kto pasie po Michale, nie wróci na hale"

2. Zrobili to z powodu braku wody, w praktyce większo¶ć Ľródeł było
wyschniętych.

Możliwe, ale...

Czy może jest jeszcze inna odpowiedĽ.

IMHO tak.
Informacja od znajomego polskiego bacy (bez gwarancji).

Pasterstwo na Słowacji zamiera, teraz podobno nie moga we własnym zakresie produkować serów (tylko oddac mleko do mleczarni i zakłady przetwórcze).
System dopłat UE podobno preferuje ko¶ne ł±ki i hodowlę w dolinie.

Na ile to prawda?

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-10-17 13:42:31
Autor: Filip
Veµká Fatra - pytanie o pasterstwo
Szanowny Inżynierze!
Dziękuję za posta i informację.
On 17 PaĽ, 19:44, Wojciech Wierba <wie...@mail.desy.de> wrote:
> [...]

IMHO nie.
Polscy bacowie pas± po Michale (jak jest dobra pogoda), chociaż:
"Kto pasie po Michale, nie wróci na hale"
OtóĽ to, sam takim jednym w Gorcach 1-X ładnych parę lat temu trochę
pomogłem w spędzeniu owiec i sprowadzeniu dobytku w 30 cm ¶niegu.
Wiem, że teraz i póĽniej kończy się wypas, ale pewnien baca (nie z
Poronina) wytłumaczył mi, że to równiez z racji wypasu w niższych
partiach gór.
(...)
Pozdrawiam
Wojtek
pozdrawiam,
Filip

Data: 2011-10-18 09:14:40
Autor: Olin
Dnia Mon, 17 Oct 2011 19:44:52 +0200, Wojciech Wierba napisał(a):

System dopłat UE podobno preferuje ko¶ne ł±ki i hodowlę w dolinie.

Przez te brukselskie eurosrebrniki pasterze przenie¶li się na zupełne
równiny:
http://www.gazetakrakowska.pl/aktualnosci/448973,wypas-owiec-na-bloniach-zdjecia,id,t.html?cookie=1

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Kobiety nie można zmienić. Można zmienić kobietę, ale to niczego nie
zmienia."
autor nieznany

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2011-10-20 09:12:45
Autor: Henek DÄ…browski
Veľká Fatra - pytanie o pasterstwo
W dniu 2011-10-18 09:14, Olin pisze:

Przez te brukselskie eurosrebrniki pasterze przenieśli się na zupełne
rĂłwniny:
Hmm, a czy uprawa brukselki nie jest czasem sponsorowana w szczególny sposób? Może bym co zasiał na którym polu ?? €€€€€€€€€ :-)
pzdr Henek

Data: 2011-10-20 12:46:54
Autor: Olin
Dnia Thu, 20 Oct 2011 09:12:45 +0200, Henek D±browski napisał(a):

czy uprawa brukselki nie jest czasem sponsorowana w szczególny sposób? Może bym co zasiał na którym polu ??

My¶lisz starymi kategoriami, a trzeba i¶ć z duchem czasu.
Najlepiej zaj±ć się odwiertami geotermalnymi.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Odnosi się wrażenie, jakby wszystkie siły zła przyst±piły z pasj±
 do kamienowania Ojca Dyrektora. Nie ma bowiem dnia, aby w artykułach,
 audycjach, filmach, wiadomo¶ciach itp. nie było obelg i manipulacji,
 których głównym celem jest ojciec Tadeusz Rydzyk."
prof. Janusz Kawecki

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2011-10-20 13:11:23
Autor: Henek D±browski
W dniu 2011-10-20 12:46, Olin pisze:

My¶lisz starymi kategoriami, a trzeba i¶ć z duchem czasu.
Najlepiej zaj±ć się odwiertami geotermalnymi.

Wiesz ....
co poniektórzy maj± wtyki do¶ć wysoko ....
i taki to gdzie wiertła nie włoży to mu zaraz wytryska ..... :-|

Pzdr Henek

Data: 2011-10-20 14:03:53
Autor: Olin
Dnia Thu, 20 Oct 2011 13:11:23 +0200, Henek D±browski napisał(a):

gdzie wiertła nie włoży to mu zaraz wytryska

O podobnych perwersjach wcze¶niej nawet nie słyszałem.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Moja dziewczyna zawsze sie ¶mieje podczas uprawiania seksu - wszystko
 jedno, co akurat czyta."
Steve Jobs

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2011-10-20 14:16:02
Autor: Henek D±browski
W dniu 2011-10-20 14:03, Olin pisze:

O podobnych perwersjach wcze¶niej nawet nie słyszałem.

Zapewne należysz do absolwentów najstarszej uczelni w Polsce,
gdyby¶ należał do absolwentów najbardziej szacownej Polskiej uczelni to nawet sodomia nie byłaby Ci obca ....
Pzdr Henek

Veµká Fatra - pytanie o pasterstwo