Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Vectra 1,9 CDTI 150 KM przy tem. 90 stopni przechodzi w tryb awaryjny

Vectra 1,9 CDTI 150 KM przy tem. 90 stopni przechodzi w tryb awaryjny

Data: 2009-12-17 13:05:54
Autor: smerfetka
Vectra 1,9 CDTI 150 KM przy tem. 90 stopni przechodzi w tryb awaryjny
Witam!
Kupiłem w listopadzie w Niemczech Opla Vectra 1,9 CDTI 150 KM przebieg
137 tys. rok prod listopad 2004r.od początku miałem problem z
temperaturą silnika, czujnik nic nie wskazywał, tylko w mieście lub na
bardzo długim postoju dochodziło do 70 stopni. Byłem u mechanika i
elektryka - ile osób tyle wersji - wstawiłem więc tekturę przed
chłodnicę i jak na złość wskaźnik wskazał tem. 90 stopni ale silnik
przeszedł natychmiast w tryb awaryjny.
Proszę o info może ktoś z użytkowników miał podobny problem.
W którą stronę iść? Komputer nie pokazuje żadnych błędów, mechanik
mówi, że może to być termostat, elektryk, że może filtr cząsteczek
stałych, a żona mówi, że mnie zabije jak tego nie naprawię - a na
mechanice na moje nieszczęście to ona się zna !!

Data: 2009-12-17 22:21:51
Autor: zkruk [Lodz]
Vectra 1,9 CDTI 150 KM przy tem. 90 stopni przechodzi w tryb awaryjny
smerfetka wrote:
Witam!
Kupiłem w listopadzie w Niemczech Opla Vectra 1,9 CDTI 150 KM przebieg
137 tys. rok prod listopad 2004r.od początku miałem problem z
temperaturą silnika, czujnik nic nie wskazywał, tylko w mieście lub na
bardzo długim postoju dochodziło do 70 stopni. Byłem u mechanika i
elektryka - ile osób tyle wersji - wstawiłem więc tekturę przed
chłodnicę i jak na złość wskaźnik wskazał tem. 90 stopni ale silnik
przeszedł natychmiast w tryb awaryjny.
Proszę o info może ktoś z użytkowników miał podobny problem.
W którą stronę iść? Komputer nie pokazuje żadnych błędów, mechanik
mówi, że może to być termostat, elektryk, że może filtr cząsteczek
stałych, a żona mówi, że mnie zabije jak tego nie naprawię - a na
mechanice na moje nieszczęście to ona się zna !!

za mało danych
diesle w tej temperaturze wolno się nagrzewają - czasem z 10km trzeba przejechać i to jest normalne
ale sprawdzić termostat nie zaszkodzi
włącz silnik i sprawdź czy rura od chłodnicy się nagrzewa przed tym jak wskazówka temp się podnosi




--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Data: 2009-12-17 22:30:55
Autor: to
Vectra 1,9 CDTI 150 KM przy tem. 90 stopni przechodzi w tryb awaryjny
smerfetka wrote:

W którą stronę iść? Komputer nie
pokazuje żadnych błędów, mechanik mówi, że może to być termostat,
elektryk, że może filtr cząsteczek stałych, a żona mówi, że mnie zabije
jak tego nie naprawię - a na mechanice na moje nieszczęście to ona się
zna !!

Jak się zna to powiedz, żeby sama naprawiła. ;-)

--
cokolwiek

Data: 2009-12-17 22:41:45
Autor: xxx
Vectra 1,9 CDTI 150 KM przy tem. 90 stopni przechodzi w tryb awaryjny
Użytkownik "smerfetka" <smerfetka7571@wp.pl> napisał w wiadomości news:dd8081e6-50f3-4eab-8222-2cd33a69fd08u7g2000yqm.googlegroups.com...
Witam!
Kupiłem w listopadzie w Niemczech Opla Vectra 1,9 CDTI 150 KM przebieg

polecam:
http://forum.vectraklub.pl/index.php?showforum=25

Data: 2009-12-18 01:17:57
Autor: Tomasz Pyra
Vectra 1,9 CDTI 150 KM przy tem. 90 stopni przechodzi w tryb awaryjny
smerfetka pisze:
Witam!
Kupiłem w listopadzie w Niemczech Opla Vectra 1,9 CDTI 150 KM przebieg
137 tys. rok prod listopad 2004r.od początku miałem problem z
temperaturą silnika, czujnik nic nie wskazywał, tylko w mieście lub na
bardzo długim postoju dochodziło do 70 stopni. Byłem u mechanika i
elektryka - ile osób tyle wersji - wstawiłem więc tekturę przed
chłodnicę i jak na złość wskaźnik wskazał tem. 90 stopni ale silnik
przeszedł natychmiast w tryb awaryjny.

Może uszkodził się tylko sam wskaźnik?
A może czujnik od wskaźnika to inny czujnik niż ten od ECU silnika?

Wtedy wskaźnik Tobie pokazuje 70, a silnik ma w istocie 90.
Ty go tekturą, a on się zagotował i przeszedł w tryb awaryjny.

Trzeba podłączyć go do komputera i zobaczyć czy wskazania obu są zgodne.

Proszę o info może ktoś z użytkowników miał podobny problem.
W którą stronę iść? Komputer nie pokazuje żadnych błędów

Jak przechodzi w tryb awaryjny to musi pokazywać dlaczego.
Jak nie pokazuje to zły interface, albo jakiś totalny pad komputera (diagnostycznego, albo ECU).

, mechanik
mówi, że może to być termostat

Jeżeli silnik faktycznie niedogrzany, to termostat, ale upewnij się że wskaźnik pokazuje dobrą temperaturę.

No i nie tłumaczy to w żaden sposób przejścia w tryb awaryjny po osiągnięciu 90C. No chyba że tą tekturą zablokowałeś np. wentylator chłodnicy i komputer to wykrył ;)

, elektryk, że może filtr cząsteczek stałych,

To dlaczego komputer przechodzi w tryb awaryjny powie komputer i nie daj sobie wcisnąć że nie mówi :)

Data: 2009-12-18 07:52:40
Autor: Agent
Vectra 1,9 CDTI 150 KM przy tem. 90 stopni przechodzi w tryb awaryjny


Może uszkodził się tylko sam wskaźnik?
A może czujnik od wskaźnika to inny czujnik niż ten od ECU silnika?

Wtedy wskaźnik Tobie pokazuje 70, a silnik ma w istocie 90.
Ty go tekturą, a on się zagotował i przeszedł w tryb awaryjny.

Mi to też pasuje do objawów

Vectra 1,9 CDTI 150 KM przy tem. 90 stopni przechodzi w tryb awaryjny

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona